LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

hoe weet je dat allemaal?

je weet pas of het allemaal ok is als je eens een concurrent bezoekt

enfin:\

Kwik-Fit werd in 1999 door de Ford Motor Company gekocht. In 2002 kwam het in bezit van CVC Capital Partners, en in 2005 in handen van het Franse PAI Partners.

dat zal ut zijn ;)

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

verklaar je nader...

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Ik heb zeker andere ervaringen bij andere bedrijven. Bedrijven waar je je eigen auto niet eens in de werkplaats mag zien. Het is ook een kwestie van gevoel. Als er iets met mijn auto aan de hand is, laten ze het zelfs nog zien. Ik ben echt niet van gisteren, ik zie of er iets mis is met mijn auto.

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Mallemalle, jij weet zoveel van kwikFit. heb je er gewerkt ofzo???

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door pbarendse »

verklaar je nader...
Wat opvallend vaak gebeurt, in alle bedrijfstakken, is dat de kwaliteit met een grote schop buitengeslingerd wordt als een bedrijf eenmaal in handen komt van een investeringsmaatschappij. Deze zijn in het algemeen slechts geïnteresseerd in snelle winst. Beroepskrachten met veel ervaring worden dus buiten gesmeten want ze kosten te veel. Zij worden vaak vervangen door gastjes die koud uit de schoolbanken komen, niet te veel vragen en dientengevolge vaak van toeten noch blazen weten. Ik hoef jou niet te vertellen wat er dan met de kwaliteit van het geboden werk gebeurt?
Niet dat ik zeg dat het bij een merkgarage altijd goed gaat, ook daar gaat genoeg mis. Echter gaat het bij Kwik-fit opvallend vaak fout!
Mallemalle, jij weet zoveel van kwikFit. heb je er gewerkt ofzo???
Hij zegt niets vreemds hoor... Wie eigenaar is van Kwik-fit is gewoon op internet te vinden!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

nueh ikke nie gewerkt

ff googlen leert een hoop

kiek wel uut!

id,d er werken vooral jonge mensen, niks mis me,e ook zij moeten ene vak leren, maar dat betekend wel, onervaren, veel fouten en dientengevolge onbetrouwbaar

tis idd een gevoel

en nadat je 1 keer genaaid bent vergeet je dat gevoel nooit meer

;)
Laatst gewijzigd door Mallemalle op 11 aug 2009 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

De balie medewerker is rond de 30. APK keurmeester dik in de 40, andere monteur begin 40. Wat volgens mij de bedrijfsleider is, zit ook rond de 40. Ze hebben 1 monteur van rond de 20, ok. welke broekies heb je het over?

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

>> nueh ikke nie

kiek wel uut!

tis idd een gevoel

en nadat je 1 keer genaaid bent vergeet je dat gevoel nooit meer <<

Eerder op dit forum heb je aangegeven nog nooit bij Kwik-Fit geweest te zijn. Hoe zit het nu??

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

komt mij ongeloofwaardig over

welke apk meester zit tot zijn 40ste bij een bedrijf als kwik fit?

bedrijfsleider van een jaar of 30 kan, maar de mensen op de vloer, over het algemeen ergens tussen de 18 en 25

ik ben enkele keren bij kwik fit geweest en vele malen meer heb ik mensen geholpen die van de regen in de drup kwamen na een bezoek aan kwik fit

dat zijn mijn ervaringen en dat zegt mij genoeg, en nog steeds kom ik mensen tegen die me om advies vragen na een bezoek aan kwik fit, er is altijd wel iets vreemds aan de hand

diverse filialen

erocs
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:01

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door erocs »

tjah , mijn vorige berichtje beschouw maar als ongeschreven..

Kwik fit is echt een rot bedrijf.. ze hebben heel mijn band gesloopt en zeggen ze dat ik er te lang mee heb doorgereden ...

dat is dus niet want hij was heel toen ik hem parkeerde en ik kwam terug toen was hij slap...

dus ja..

Gurbe
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:52

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Gurbe »

Voorpijp lek van Toyota corolla, word er onderuit gerost om er dan achter te komen dat ze deze pijp niet hebben en ook niet kunnen leveren, de lekke pijp word weer terug gezet met de mededeling dat de tapeinden in het uitlaatspruitstuk ook niet zo best meer zijn :shock: Tja,die hebben ze net gesloopt met hun lucht sleutels,dus zelf de uitlaat en tapeinden maar vervangen(kwikfit Haarlem).
Even een oliefilter nodig,kwikfit om de hoek,maar om klokslag 5 uur, nee meneer die pakken we niet meer voor u,het is 5 uur, wat onderhoud u uw auto slecht als u nu met spoed een olie filter nodig heeft.(kwikfit Leeuwarden)

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

dergelijke zaken vallen bij mij onder de noemer, 'onervarendheid' , ahum


het eerst wat je gaat doen bij wat voor reparatie ook, is bekijken of het te vervangen onderdeel wel aanwezig is lijkt mij

dat kan een kind van 3 bedenken

ach ja, de kwik flut lijst wordt langer en langer

Rmcdc
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Rmcdc »

beste mallemalle,

het lijkt er op dat je een persoonlijk missie hebt tegen kwik-fit, desondanks zijn je uittingen niet gegrond....

kan niet anders zijn dan dat je er zelf hebt gewerkt en daarom zo vol van kwik-fit bent....

gegroet...

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Het is zeker niet normaal hoe Malle Malle reageert op alle berichten, positief of negatief. Zou hij zelf geen fouten maken?

Rmcdc
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Rmcdc »

ben al jaren service adviseur, en klanten maken het zich soms niet makelijk, inderdaad uitgaves buiten regulier onderhoud zijn nooit welkom, maar bijvoorbeeld in frankrijk mag je als eigenaar je eigen voertuig niet uit de werkplaats meenemen als er gevaar voor derde dreigt, denk bijvoorbeeld aan rotte remleidingen...

en dat wordt bij kwik-fit of euromaster of profile of de dealer inderdaad aangegeven maar in nederland ben je daar zelf voor verantwoordelijk....

en dat verhaal van je zus mallemalle, is gewoon erg slecht als je kwik-fit zo goed kent...

Rmcdc
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Rmcdc »

maken net zo goed fouten, en die klanten gaan dan weer bij kwik-fit voor een second opinion, dan is men ook zo eerlijk om te zeggen beste klant gaat u eerst in overleg met betreffende garage om tot een oplossing te komen, mocht dat niet lukken kunt u altijd nog terug komen....

en zeker worden er fouten gemaakt, en staan mensen onder zware druk om bepaalde doelstellingen te halen, maar garantie is er altijd en in overleg, vrijwel alles is mogelijk als je maar bedenkt dat degene achter de balie ook een mens is en een thuis heeft...

mvg

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Een goede blik op de realiteit.

Rmcdc
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 aug 2009 21:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Rmcdc »

dank je wel Pro-jo, maar heb ondertussen best wel wat ervaring met de mallemalles van de dag van vandaag, en die weten het altijd beter...
en als ze dan met de werkelijkheid worden geconfroteerd dan heb je een slechte job geleverd ongeacht hoe of wat... en dat is jammer maakt je dag er niet prettiger op, gelukkig zie ik veel van mijn klanten terug komen, en tevreden weer weggaan, en dat maakt mijn dag goed.

mvg :)

Foevelaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2005 22:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Foevelaar »

onlangs heb ik mijn Opel Astra de voorbanden laten uitbalanceren bij kwikfit daar de opel garage geen tijd had daar ik de volgende dag een trip wou maken richting het zuiden.
Zo gezegt zo gedaan , maar kreeg gelijk te horen dat mijn schijven onder de de toelaatbare tolorantie waren. Ik weer naar de opel maar die konden me niet helpen op korte termijn.
Het balanseren was perfect gedaan ook op hoge snelheid (150km) geen trilling.
Heb mijn schijven bij kwikfit laten vervangen en ben de volgende dag op weg gegaan.
Daar ik weet dat je met nieuwe schijven niet fors moet remmen heb ik dit wege gelaten.
Maar toen kwam de ellende rond de 100km forse trillen aan de voor wiel en bij remmen was het nog ergen . Mijn conlusie was onbalans in de schijf (ven) .
Heb mijn trip verder afgewerkt en terug naar kwikfit.
Daar vertelden ze me dat het niet aan de schijven lag maar aan de remblokken .
Nou die waren nog geen 3000 km geleden vervangen (opel). En iedere idioot kan weten dat als je niet remt geen trilling mag hebben.
Een conclusie nooit meer naar kwik-fit daar deze mensen een lage auto kennis hebben .En zeker wat autorijden betreft kreeg te horen je mag toch niet harder als 120km.
Met andere woorden garantie tot aan de grens.

Zo zie je maar ga nooit naar kwikfit en zeker niet met een recente auto

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

waarom mag je met nieuw schijven niet hard remmen?

wie heeft je dat wijsgemaakt?

trillen door de remblokken heb ik nog nooit van gehoord iig

enfin, idd weer een illusie armer

Gesloten