LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Menasor2002 schreef:Voor je naar Kwikfit gaat als je al zo dom bent moet je eerst alle onderdelen waar jezelf bij kan markeren met een spuitbus ken je zien of ze echt vervangen zijn om te beginnen en makkelijk terugtevinden als je ze wilt zien... :D

Markeer jij je tanden en kiezen ook voordat je naar de tandarts gaat?
Als je al zo achterdochtigt bent, ga dan gewoon NIET naar Kwikfit.

Zoek gewoon een goed universeel garagebedrijf, die zijn veel kundiger dan Kwikfit.

v.d.Heyden

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Menasor2002 schreef:Voor je naar Kwikfit gaat als je al zo dom bent moet je eerst alle onderdelen waar jezelf bij kan markeren met een spuitbus ken je zien of ze echt vervangen zijn om te beginnen en makkelijk terugtevinden als je ze wilt zien... :D
Echt gebeurd:

Ik heb ooit iemand gekend die vertelde dat zijn auto naar de garage moest voor een grote beurt. Echter, hij vertrouwde het niet, maar hij kon er de vinger niet achter krijgen. Dus hij markeerde alle vier de bougies met een klein rood puntje.

Auto komt terug, en inderdaad, er zaten vier bougies in met precies die kleine rode puntjes. Niet vervangen dus, wel betaald.

Belt hij de Garage op.

Klant: Ik wil u bedanken voor de geweldige service, jullie hebben het perfect gedaan.
Garage: O dank u wel wat aardig van u.
Klant: Ja echt, ik meen het, jullie hebben perfect werk geleverd.
Garage: Och meneer, dat weet u, daar zijn we toch voor.
Klant: Jawel, maar ik wil jullie toch complimenteren, ik vind het namelijk geweldig dat jullie de bougies vervangen, en voordat jullie ze er in draaien, nog even precies dezelfde rode puntjes er op zetten die ik er op heb gezet. Klasse hoor!
Garage: * :oops: *

:lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Radar »

Uit deze discussie zijn meerdere off-topic berichten verwijderd. Gelieve vanaf dit bericht weer ontopic verder te gaan.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

We hoeven niet verder te gaan vastgesteld dat Kwikfit Flut is en rotzooit met onderdelen en prijzen einde oefening..

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

jammer voor jou Jeroentje ala mr kwikfit maar ik drink niet...

Zorg nou maar dat jullie de boel niet belazeren he :evil:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

jeroentje271 schreef:Aha,

Menadinges heeft weer een slokje te veel op.
en derhalve toch gelijk

kwik fit, onbetrouwbaar, veel gelazer, op allerlei vlakken, een bedrijf waar je weg zou moeten blijven als je gehecht bent aan je centen en je wagen je lief is

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ach, kom nou toch.

Bij iedere merknaam heb je prutsers en vakmensen.

Gooi die kam eens weg en bekijk het vanuit een onpartijdige blik.
Dan kom je met nuttige opmerkingen en niet van die domme ongefundeerde opmerkingen zoals Menadinges uitkraamt.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

jeroentje271 schreef:Ach, kom nou toch.

Bij iedere merknaam heb je prutsers en vakmensen.

Gooi die kam eens weg en bekijk het vanuit een onpartijdige blik.
Dan kom je met nuttige opmerkingen en niet van die domme ongefundeerde opmerkingen zoals Menadinges uitkraamt.
Je kunt ook stellen dat er uitsluitend AH-prutsers zijn.

Buiten dat Menasoor dan gaat gillen: iemand die stelt dat er alleen maar AH-prusters zijn, is sowieso kort door de bocht. Dat snapt iedereen. Ook Menasoor. Er zijn namelijk heus wel een aantal AH-vakmensen. Menasoor schijnt daar trouwens de beste van te zijn, volgens zijn eigen woorden. :wink:

Insgelijks heb je vakkundige Kwikfitters, en prutsende Kwakflutters. Als je de laatste groep op een hele grote afstand houdt, dan kun je bij de eerste groep heus wel aardig terecht, en ik spreek uit ervaring.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

ach zolang jeroedinges geeneens het fatsoen heeft iemands naam normaal te spellen zegt dat genoeg over zijn kwikfit bekwaamheid :evil: 0,0 dus..

En in zuidholland zijn er GEEN goede kwikfits ken je hoog en laag springen het is gewoon zo. Er zal er best 1 tussen zitten die wel werkt zoals het hoort maar dan nog blijft de kwaliteit van de onderdelen ver onder de maat en ver boven de prijs....

Blijf vooral kwikfitten jeroeneke ieder zn meug..
Mij zie je dr niet meer eens en nooit weer...

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

ach zolang jeroedinges geeneens het fatsoen heeft iemands naam normaal te spellen zegt dat genoeg over zijn kwikfit bekwaamheid 0,0 dus..
Woorden schieten tekort inzake Menasors AH-bekwaamheid.
1-0 voor mij dus. :lol: :lol: :lol:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

2 kampen, degen met ervaring met kwik fit, en degene zonder

en dan heb je nog een 3de groep die toevallig geluk hebben gehad en er niets is fout gegaan, of je hebt nog ene 4de groep die klakkeloos alles gelooft en pakkumbeet 500 euro afrekent bij kwik fit voor een apk waarbij er vanalles vervangen is wat niet nodig was maar weten zijn veel

and so on

dat het een flutbedrijf is is duidelijk, dat er nu en dan ene filiaal tussen zit dat wel waar naar de centen levert is eerder mazzel dan beleid

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

eerder 1-2 voor mij jammer joh :mrgreen: :mrgreen:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

spreek ff af in een kroeg, leg ff allebei je pik op de toog en klaar

dat is namelijk het niveau van de discussie

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Mallemalle schreef:spreek ff af in een kroeg, leg ff allebei je pik op de toog en klaar

dat is namelijk het niveau van de discussie
En dan ga jij zeker meten of niet dan. :lol:

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

mag je wel een rolmaat meenemen :mrgreen: :lol:


ja ach je krijg er wel een slappe l.l van van dat Kwikfit he :mrgreen: :mrgreen:


zo volgend topic.. :D

FridgeNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2010 11:31
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door FridgeNL »

Heb een beetje dit topic doorgelezen en wil toch ook mijn ervaring met kwikfit even kwijt.
Vorig jaar voor het eerst mijn auto daar gebracht, alles prima verlopen want kwam zonder centje pijn door de APK en enige meerkosten was de grote beurt.

Dit jaar is een heel ander verhaal!
Had een afspraak online gemaakt voor APK, 2 nieuwe banden en grote beurt, en dus op de afgesproken dat de auto gebracht. je bent sowieso voor zo een grap de hele dag je auto kwijt daar en als je hem dan kan komen halen sta je er nog 45min te wachten. maar goed dat is allemaal het ergste niet....

Ik werd op de dag van keuring gebeld (afgelopen vrijdag) dat er meerkosten zouden zijn, remolie en v-snaar, geen probleem dus gelijk laten doen. Bij het ophalen van de auto een rekening voldaan van € 768, 02.

Ik kwam thuis nadat ik de auto had opgehaald en vond de wagen vreemd stationair lopen dus ik de motorkap opengetrokken om eens te kijken. Als eerste zie ik daar een grote prop papier in de buurt van de draaiende delen, toen ik toch die kant uitkeek kwam ik tot de ontdekking dat de oude v-snaar er nog opzat.
Dus volgende dag (zaterdag) ik gebeld en gevraagd hoe dit mogelijk was, de kwikfit medewerker zei dat hij ervan wist en dat de snaar niet op voorraad was en dat ik daarvoor had terug moeten komen. Ik vertelde hem dus dat dit niet aan mij was verteld, ik hem wel gewoon heb afgerekend en achterdochtig als ik ben heb ik maar gelijk even medegedeeld dat het een leuk verhaal is wat hij ophangt maar het bij mij vraagtekens doet rijzen over de andere werkzaamheden en dan met name de grote beurt. Ook gelijk even gezegd dat ik een goed lopende auto daarheen hebt gebracht en dat ie nu stottert en slecht stationair loopt, daar zouden ze dan direct even naar kijken. Dinsdag a.s. zou ik worden gebeld.

Dinsdag kwam en dinsdag ging maar geen kwikfit, tot mijn grote ergernis :x

Woensdagochtend zelf gebeld naar de klantenservice van kwikfit en daar een klacht ingediend, er was op dat moment geen medewerker van de klantenservice beschikbaar dus de klacht is opgenomen en ik wordt over 5 werkdagen terug gebeld.
Gek genoeg belde een uurtje of 2 later wel ineens het kwikfit filiaal m.b.t. de v-snaar en dat ik morgen langs kon komen. Wel gezegd dat ze direct toch ook maar even naar het vreemde lopen van de motor moesten kijken en dat werd toegezegd.

Deze ochtend de auto dus weggebracht, ben er niet op blijven wachten en zou later de dag de auto komen ophalen. Belt net de baliemedewerker van kwikfit met de mededeling dat de snaar is vervangen en dat de motor nog steeds onregelmatig loopt, dit zou komen door een versleten rotor en verdeelkap. Ik ben nu toch wel erg pissed en vraag hem alsnog vriendelijk hoe het in hemelsnaam mogelijk is want hij heeft ook een grote beurt gehad en dan zou je toch mogen verwachten dat ze dit ter plekke constateren. Geeft aan mij iig aan dat die hele 200 euro voor een grote beurt een wassen neus is en dat ze simpelweg niet verder kijken dat hun neus lang is :evil:

Anyway....kosten voor deze grap is weer 100 euro...
Laat de reparatie maar weer uitvoeren maar ga zeker nog met de klantenservice aan de slag want ze geven 100% tevredenheid garantie maar dat ben ik zeker niet :(

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

versleten rotor en verdeelkap.
Dit is toch echt onderdeel van een beurt, dat had vervangen moeten worden. Alleen maar even loshalen om te controleren of hij al dan niet versleten is en weer vastzetten kan, als de boel versleten is, inderdaad een slecht lopende motor opleveren. Immers, de oorspronkelijke restbalans tussen rotor en verdeelkap is weg.

FridgeNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2010 11:31
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door FridgeNL »

witte angora schreef:
versleten rotor en verdeelkap.
Dit is toch echt onderdeel van een beurt, dat had vervangen moeten worden. Alleen maar even loshalen om te controleren of hij al dan niet versleten is en weer vastzetten kan, als de boel versleten is, inderdaad een slecht lopende motor opleveren. Immers, de oorspronkelijke restbalans tussen rotor en verdeelkap is weg.
Ja in mijn optiek zou dat zeker bij een grote beurt aan het licht moeten komen, vind het schandalig en laat het nu maken maar het laatste woord is hier nog niet over gesproken :x

maar goed...het volgende speelde zich vanmorgen af bij het wegbrengen van mijn auto...

Mijn schoonmoeder reed vanmorgen mee zodat ik naar huis kon maar onderweg bleef een van haar knipperlichten branden, ik zeg tegen haar dat is waarschijnlijk relais was.
Had ze binnen gevraagd of ze dit even snel konden repareren, ze hadden het relais niet op voorraad en konden het bestellen. Ik had me er verder niet zo mee bemoeid en wist dus ook verder niets van hetgeen was afgesproken. Later vroeg ik dan wat het geheel zou kosten, zij had te horen gekregen van de baliemedewerker dat het beter was dat ze allebei werden vervangen en dat het totaal bedrag 79,95 zou zijn :?

Nu ben ik niet thuis in auto's maar 80 euro voor 2 relais? Ik dus naar Eef en Huub gebeld (betreft een Opel Zafira) en daar een prijs opgevraagd, wel van 1 relais want beide vervangen is natuurlijk onzin. Relais kost 8,10 inclusief!!!!
Dus ben dat ding gaan halen, er zelf even ingezet en functioneert weer 100%, direct ook even naar kwikfit gebeld met de mededeling dat ze hun relais konden afbestellen. Toen ik het geheel afbestelde en aangaf dat ik het zelf had gedaan voor 10% van de kosten en het relais bij de Opel dealer had gehaald kon de balie medewerker er alleen maar uitkrijgen dat hun ze ook bij de dealer hadden besteld à 30 euro stuk....yeah right Afbeelding
Zelfs dan nog....rekenen ze 20 euro voor alleen het eruit en erin doen van 2 relais en dat kost ongeveer 1 minuut aan tijd.

Conclusie.....ik blijf voortaan heel.....hèèèèèèèèl ver weg bij die prutsers Afbeelding

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

a in mijn optiek zou dat zeker bij een grote beurt aan het licht moeten komen
Nee, dat hoort standaard bij een grote beurt vervangen te worden. Net als de bougies, olie, oliefilter, en het luchtfilter bijvoorbeeld. Dat soort dingen gaan officieel een x-aantal kilometers mee.

Een grote beurt is geen APK-keuring voor de motor, het is een onderhoudsbeurt waarbij standaard een aantal zaken vervangen moeten worden. Daar betaal je ook voor.

FridgeNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2010 11:31
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door FridgeNL »

Dat is niet de redenatie en werkwijze van kwikfit vermoed ik, op het formulier staat enkel aangegeven dat het zal worden gecontroleerd en op hun website is ook absoluut niets hierover te vinden.

Gesloten