LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
otda2002
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2010 18:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door otda2002 »

ik heb na het lezen van verschillende verhalen maar de online afspraak voor grote beurt gecanceld....

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

otda2002 schreef:ik heb na het lezen van verschillende verhalen maar de online afspraak voor grote beurt gecanceld....
Dat is dan waarschijnlijk je meest verstandige besluit van de hele maand........... (en de maand is nog jong).

"Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald"

v.d.Heyden

hoolijan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2010 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door hoolijan »

Nooit! nooit! nooit! meer kwikfit maassluis
Alleen een uitlaat verwisselen,heeft zoveel problemen gegeven!
Verkeerde pakkingen,bouten afgebroken in spruitstuk!
Ben nu 5maanden verder en nog is mn uitlaat niet goed! auto heeft er totaal 5 dagen gestaan,ben 3 keer teruggeweest en dat alles voor een uitlaat wisselen.
Bij eerste bezoek is de dame die daar de leiding heeft zeer vriendelijk,maar de andere 2 keer toen ik weer langsging met de klachten waar zij de oorzaak van zijn,was ze in een zeer chaggereinige bui!
Andere kwikfit filialen heb ik geen ervaring mee,maar kwikfit maassluis,NOOIT MEER!

Harut
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2008 12:36

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Harut »

Heb zelf ook zeer slechte ervaringen met verschillende Kwik Fit vestigingen. De ergste was die van Overvecht noord(Utrecht). Voor de APK moest ik auto achterlaten(opel corsa), werd vervolgens gebeld dat de auto afgekeurd was op x aantal punten (ik had zelf auto van te voren nagelopen en alle nodige reparaties uitgevoerd. Even langs naar de Kwik fit, kreeg een waslijst van wat er gerepareerd moest worden, wiellagers defect, uitlaat lekt, scheurtjes in de banden, voorwielen raken de wielkast en nog veel meer. Omdat ik al slechte ervaringen had met Kwik fit gelijk auto gepakt en naar een andere garage gereden. Daar kon ik gewon blijven wachten en na een half uur was de auto gekeurd (zonder reparatie en aandachtspunten), moest ik wel nog even wachten want kwam iemand van RDW langs voor een steekproef. Na ongeveer 2 uur kon ik met een nieuwe APK wegrijden.

Dus zoals je ziet zijn ze bij Kwik fit zodanig goed dat ze zelfs met de APK veel verder gaan dan de eisen van RDW zijn.

Ik zou zeggen denk even na voordat je naar kwik fit gaat met die verleidelijk lage prijzen die achteraf hoger zijn dan bij de dealer.

joebeatt
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 23:31

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door joebeatt »

Vandaag geprobeerd een afspraak te maken in Amersfoort. Tsjonge, wat een hurken. Zeer onvriendelijk aan de telefoon. Terwijl je bij vele garages op een APK kunt wachten moet je moet hier persé je auto de hele dag achterlaten. De vorige reacties geven mij wel een idee waarom. Dit was mijn eerste EN LAATSTE contact met Kwikfit.

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Vandaag geprobeerd een afspraak te maken in Amersfoort. Tsjonge, wat een hurken. Zeer onvriendelijk aan de telefoon. Terwijl je bij vele garages op een APK kunt wachten moet je moet hier persé je auto de hele dag achterlaten. De vorige reacties geven mij wel een idee waarom. Dit was mijn eerste EN LAATSTE contact met Kwikfit.
Bij welk filiaal in Amersfoort is dit gebeurd?

De reden dat wij onze klanten verzoeken om de auto de hele dag te laten staan is dat de keuring in een steekproef kan vallen van de RDW. Dit kan de wachttijd aanzienlijk verlengen. Ook het uitvoeren van eventuele reparaties als gevolg van de naar voren gekomen afkeurpunten, kan zorgen voor een langere wachttijd.

Sander
Kwik-Fit Webcare

deboer1958
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2011 17:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door deboer1958 »

Ik ken oud personeel van kwikfit die mij verteld hebben dat ze ook extra verdienen als ze extra dingen kunnen verkopen/monteren ook al hoeft dat niet vervangen te worden eigenlijk.
Ze doen het er voor.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Kwik-Fit Webcare schreef:De reden dat wij onze klanten verzoeken om de auto de hele dag te laten staan is dat de keuring in een steekproef kan vallen van de RDW. Dit kan de wachttijd aanzienlijk verlengen. Ook het uitvoeren van eventuele reparaties als gevolg van de naar voren gekomen afkeurpunten, kan zorgen voor een langere wachttijd.

Sander
Kwik-Fit Webcare
De kans dat je auto in een steekproef valt is zeer klein. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Dus onzin om klanten er niet op te laten wachten. Gezien alle eerdere reacties lijkt de enige reden dat kwik fit verzoekt om de auto de hele dag daar te laten om de mogelijkheid te hebben om wat aan de auto te "knutselen" of anderszins de klant onder druk te zetten om dure onnodige reparaties uit te voeren.

ALS JE JE AUTO WILT LATEN KEUREN GA NAAR EEN ONAFHANKELIJK KEURINGSSTATION DIE GEEN REPARATIES UITVOERT en zeker niet naar die kwik fit "deskundigen"

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Kwik-Fit Webcare schreef:Kwik-Fit Webcare
volgens mij zegt dit al genoeg over Kwik-S h i t
Een speciale afdeling die het web afspeurt naar negatieve publiciteit en dit "probeert" te ontkrachten/oplossen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Kwik-Fit Webcare schreef:
Vandaag geprobeerd een afspraak te maken in Amersfoort. Tsjonge, wat een hurken. Zeer onvriendelijk aan de telefoon. Terwijl je bij vele garages op een APK kunt wachten moet je moet hier persé je auto de hele dag achterlaten. De vorige reacties geven mij wel een idee waarom. Dit was mijn eerste EN LAATSTE contact met Kwikfit.
Bij welk filiaal in Amersfoort is dit gebeurd?

De reden dat wij onze klanten verzoeken om de auto de hele dag te laten staan is dat de keuring in een steekproef kan vallen van de RDW. Dit kan de wachttijd aanzienlijk verlengen. Ook het uitvoeren van eventuele reparaties als gevolg van de naar voren gekomen afkeurpunten, kan zorgen voor een langere wachttijd.

Sander
Kwik-Fit Webcare
totale onzin

bij ieder onafhankelijk apk station kan rdw steekproef uit komen voeren

rdw moet dan binnen een bepaald tijdsbestek (ik meen 1 1/2 uur) aanwezig zijn


lullig voor de klant, die moet volgens de wet wachten totdat de steekproef door rdw is uitgevoerd, of iig tot die tijd zijn auto achterlaten

daar hoeft de klant echter niet de hele dag vrij voor maken, helemaal niet gezien het percentage steekproeven bij een gemiddeld en fatsoenlijk apk station

wat josephien zegt verkondig ik hier al jaren

ga naar een ONAFHANKELIJK keuringsstation die geen enkele baat heeft bij goed of afkeur

dat er kwik fit nogal wat 'gerommelt' wordt om meer te kunnen verdienen , dat is allang boven tafel gekomen

minning
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2011 16:29

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door minning »

Nu is bij Kwik Fit een actie voor Michelin banden. Tweede band halve prijs of bij aankoop van 3 banden, de vierde gratis. Offerte gevraagd. Ging niet over de telefoon, moest langs komen. Prijs was 550 euro voor 4 banden. Op internet gekeken. Daar kwam ik uit op 330 euro, zelfde band, en ook inclusief uitbalanceren etc. Dus Kwik Fit, hoezo goedkoop? Je wordt afgelegd waar je bij staat. Ik ben nog terug geweest, want misschien had men een rekenfout gemaakt, maar nee. Men zei dat ik dan maar met het hoofdkantoor in contact moest treden, want de opgegeven prijs was echt de juiste. Dus Kwik Fit, mij zie je NOOIT meer. http://forum.www.trosradar.nl/posting.p ... &p=1121350#

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

voor de grap heen gaan, 3 banden willen kopen en zeggen dat je de 4de nie nodig hebt

sjezus wat een onzinverhaal weer bij de kwik flut

aslsof iemand sowieso 3 banden gaat vervangen en bij de 4de denkt, nee laat die dan maar zitten

kaledirk
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:12

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door kaledirk »

Ging vroeger altijd naar Kwik fit, maar ik kwam altijd thuis met nieuwe remblokken, nieuwe achterdemper etc. Terwijl je alleen maar vraagt je banden te vervangen komen oppeens allerlei dringende zaken boven......ja, ja Ik ben tegenwoordig verliefd op webshop www.topbanden.com zo goedkoop vind ik ze nergens en ik zweer je, ik speur het hele internet af! Groet

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door riddert »

Ik wilde kijken of ze echt zo goedkoop zijn, maar mijn banden, vredestein quattrac 3 hebben ze niet...

Foevelaar
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2005 22:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Foevelaar »

Dinsdag 15 febr had ik mijn opel APK laten keuren bij de opel, daar kwam als aanmerking uit dat ik bijna aan vervanging van mijn voorbanden toe was en eventueel op zeer korte termijn mijn remblokken.
Daar de opel mij niet kon helpen met het merk banden ben ik naar de Kwikfit gereden.
Daar vroeg ik aan de chef monteur of hij alleen met voorbanden profiel wou meten.Hij zou het persoonlijk doen vertelde hij mij.De auto werd op de BRUG gereden (wat niet nodig is ) voor en achter werd er blokken geplaats en de wagen de lucht in.
Een monteur met zijn diepte micrometer aan de slag uitslag was iets boven het minimum kan nog wat klm meer rijden.
Wachte geduldig in kantoor ruimte, maar tot mijn grote verbazing begon hij de voorwielen te demonteren, ik niet van gisteren rende naar de garage en sommeerde dat hij dat moest laten en snel weer te monteren daar ik dat niet had gevraagt.Chef met hoge poten naar buiten en veronschuldig zich.
Als ik niets had gezegt of niet aanwezig was hadden ze de remmen vervangen .
Daarna was de chef niet meer zo vriendelijk.
Eens en nooit meer naar Kwikfit
Ben zelf in een garage werkzaam geweest dus weet iets meer als een doorsnee persoon.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

je kan het ook vertalen naar dat men gewoon hele enthousiaste monteurs in dient heeft

jk ;)

ach, it zit um in de kleine dingen, op mijn werk hebben we kwik fit als buren tegenover zit de albert heijn, kom die lui daar vaak tegen, je wil nie weten hoe het erbij loopt, - ja ik generaliseer - overall gitzwart , weken nie gewassen, grote bek bij de kassa, vuile smeerpoten, en de tactische benadering van, dat fixen wij wel even vrouwtje (letterlijke uitspraak waar ik bij stond), als ik er langs loop 1 grote puinhoop binnen

kweenie maar dat zegt eea over de bedrijfsvoering in negatieve zin

maar ik zie het vast verkeerd ;)

erwinvanveen79
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 feb 2011 11:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door erwinvanveen79 »

-edit- tekst klopte hier niet

thovro
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:50

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door thovro »

Zoals anderen hier heb ik een zeer slechte ervaring met Kwik Fit in Utrecht Overvecht Noord.
Auto langs de kant gezet omdat de remmen kapot leken, ANWB gebeld, remmen inderdaad kapot. Volgende dag (vrijdag 4/3/11) auto naar kwik fit gebracht om remmen te laten repareren.
Nou komt het, toen hebben we gezegd (grootste fout ooit), als de remmen in orde zijn, geef hem dan ook een grote beurt. Zaterdag worden we gebeld dat de reparatie van de remmen 1400 euro zou kosten (wat deze auto niet meer waard was, dus dat lieten we niet doen). Toen we aankwamen bij de garage om de auto op te halen zegt een zeer onvriendelijke (later zelfs agressieve) kerel doodleuk dat ze wel al een grote beurt uitgevoerd hebben en dat we daarvoor 181 euro af mogen rekenen!! Nog nooit zoiets idioots meegemaakt.

Update:
Na deze klacht (ook) gemeld te hebben bij de klantenservice heeft Kwik Fit ons laten weten dat we het bedrag van 181 euro teruggestort krijgen. Eerlijkheid gebied dus te zeggen dat de klantenservice/bedrijfsleider van de garage in Utrecht overvecht onze klacht naar tevredenheid heeft opgelost.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

der zit dan ook draadgoud in die banden van KF

boer koekoek
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:13

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door boer koekoek »

Tja Kwik Fit, ik ben nu 1 keer geweest en niet tevreden over. Ik had pertinet gevraagd om banden met de juiste snelheids codering een prijs opgaaf gekregen (mondeling) gooien ze er andere banden onder. Tja zo kan ik ook concureren. Nee ik laat mijn onderhoud gewoon bij de dealer doen, die kon deze banden achteraf goedkoper leveren als die aanbieding van kwikfit.

Gesloten