LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
G.J. de Koker
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2012 18:11

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door G.J. de Koker »

tja als zelfs de mensen die er gewerkt hebben er geen lekker gevoel bij hebben........

interne trainingen van de kwik fit monteurs word bij een merkdealer totaal geen waarde aan gehecht en men neemt monteurs niet aan!! kreeg ik vandaag te horen bij mijn dealer...
hij had al 2x zijn neus gestoten aan zo´n amateur (zijn woorden!!) konden niet sleutelen en veel fouten met klanten die daarom terug kwamen.
hij kreeg ook auto´s die net bij kwik fit waren geweest omdat er weer iets mis was.
nou ik heb er naast gewoond en ik kon me er wel iets bij voorstellen, idioten daar.

je kan de mensen eigenlijk maar 1 advies mee geven en dat is , niet meer naar de kwik fit!! lees alleen hier alle verhalen op het forum maar na. en niet alleen dit draadje maar ook bij `garage bedrijven`

het is af en toe levensgevaarlijk wat er daar fout gaat als ik zo alles doorlees dus lieve mensen kies eieren voor je geld en ga naar een ander toe.

en dat web care team van kwik kwek en kwak fit is helemaal triest.... net wat een ander al schreef: ze weten totaal niet wat er daar intern gebeurd.
dat web care kan trouwens ook zomaar een ingehuurd callcentre zijn zoald zoveel bedrijven doen. kunnen niets regelen want ze hebben totaal geen persoonlijk contact met het filiaal. sturen hooguit een mailtje naar dat filiaal dat die en die terugkomt want dit en dat.... maar ja.... dan word je weer door die prutsers geholpen terwijl je eigenlijk eens een knappe monteur aan je auto wilt.
ze adverteren tenslotte met dat ze het kunnen.... mag je ondanks dat het minder kost toch wel verwachten dat ze serieus omgaan met je dure spullen.

nee miij zullen ze er niet zien na al deze verhalen en mijn ervaringen als buurman, waarbij de boze klanten de deur plat liepen en ik er van mee kon profiteren vanaf mijn balkon :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 22 apr 2016 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast (spelling)

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door hercu1965 »

De KwiK-FiT heeft ca 180 vestigingen in Nederland
uitgaande van 30 keuringen per week per vestiging = 1500 per vestiging
x 180 = 270.000 keuringen per jaar.
Bij zulke aantallen is het onmogelijk een ieder tevreden te stellen.
Zeikers heb je altijd en waar gewerkt word , worden fouten gemaakt = 1% ?
en de overige 99% zijn gewoon tevreden en hoor je niet.
Mijn ervaringen met KwiK-FiT zijn uitstekend, het betreft de KwiK-FiT in Schiedam
aan de Burg. H. Gretelaan 273 Heel gemotiveerd en leuk team mensen daar.
Ik kom er al vele jaren en met plezier , een warme douche voor de KwiK-FiT aldaar !

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Een warme douche omdat ze eindelijk eens gewoon hun werk naar behoren doen? Kom op zeg...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Slobberbone »

witte angora schreef:Een warme douche omdat ze eindelijk eens gewoon hun werk naar behoren doen? Kom op zeg...
Zou Hercu1965 daar niet werken in Schiedam bij kwikfit :o

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Vast wel, was ook het eerste wat ik dacht, na dat rare rekensommetje. Plus dat adres er nog eens bij.

En laten we wel wezen: kwikflut heeft mij indertijd dus ook bedonderd, toen in Zwolle. En nog vreemder dat je de laatste anderhalf/twee jaar ineens niets meer van die oplichterspraktijken hoort, dus kennelijk heeft de organisatie zich alle klachten flink aangetrokken.

Maar goed, aangezien alle klagers, inclusief ikzelf, dus zeikerds zijn, prima, ik was toch al niet van plan ooit nog naar kwikflut terug te gaan, als er al enige motivatie in die richting zou zijn, dan zou dat toch ook direct al weer tot onder het absolute nulpunt zijn gezakt.

En die in Schiedam laat deze zeikerd zeker links liggen. Temeer, 1% foutmarge, het zal maar om je remmen gaan, kom op...

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Ik ken ze allemaal in Zwolle daar moet je juist niet komen met je auto, blijf mij verbazen hoe druk het er altijd is mensen laten zich graag inpakken.

Tijdje terug nog verhaal van kennis die had auto gebracht voor apk en koste even slechts 1700 euro bij kwikshit ook allemaal zaken die niets van doen hebben met apk maar men betaald graag.

Komt allemaal van hogerhand, managers willen omzet zien en dan is enkele een apk niet genoeg ze doen alles om de chinezen investeringsmaatschappij tevreden te houden.

KiloKnaller
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2014 16:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door KiloKnaller »

Willem006 schreef:Voordat ik afgelopen week mijn auto ging laten keuren bij Kwik fit Katwijk, ben ik 2 keer langsgeweest om even te vragen of ik nieuwe banden nodig had.
Waarom laat u uw auto keuren bij dit bedrijf? Ga naar uw garage en ga pas naar Quickfit als uw garage uw auto afkeurt op de banden. Zo maakt u van beiden partijen gebruik zonder hen het voordeel van uw twijfel te gunnen.[/quote]

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

KiloKnaller schreef:
Willem006 schreef:Voordat ik afgelopen week mijn auto ging laten keuren bij Kwik fit Katwijk, ben ik 2 keer langsgeweest om even te vragen of ik nieuwe banden nodig had.
Waarom laat u uw auto keuren bij dit bedrijf? Ga naar uw garage en ga pas naar Quickfit als uw garage uw auto afkeurt op de banden. Zo maakt u van beiden partijen gebruik zonder hen het voordeel van uw twijfel te gunnen.
[/quote]
Je hebt wel in de gaten dat je een bericht van 2006 quote? :lol:

plain
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2015 15:41

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door plain »

ik heb 2 autobanden laten vervangen bij kwik fit. Eerst een offerte aangevraagd. De dag van de vervanging werd mij een factuur aangeboden , die niet overeenstemde met de offerte. De uitleg die ik kreeg was alles behalve bevredigend. Ik had het gevoel dat ik in de maling werd genomen door de filiaal manager. Het omgaan met je auto is niet zachtzinnig te noemen. Beschadiging van de velg werd afgedaan als : dat was er al. Mocht het zijn dat je je auto toch brengt naar KWIK FIT, blijf dan bij je auto en let erop of het niet beschadigd wordt. Achteraf is het moeilijk aan te tonen. n.b. het verschil tussen het factuur en de offerte heb ik niet betaald. Banden garantieplan is ook niet nodig. Het wordt je zo aangesmeerd . je hebt fabrieksgarantie.

spookhol
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2011 12:33

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door spookhol »

Beste mensen.

Normaal kom ik nooit met dit soort verhalen,
en al helemaal niet in een groep zoals deze.
Maar vorige week hebben wij het zelf meegemaakt en wil ik zoveel mogelijk mensen waarschuwen.

We waren van plan om het autootje van mijn vrouw daar snel te laten keuren want de garage waar wij altijd heen gaan keurt niet.
Dus snel een apk voor €20,- geregeld met Kwit-fit Hengelo (Holtersweg 40)
Donderdag de auto gebracht en vrijdag zouden ze bellen wanneer de auto gekeurd was.
Dit telefoontje kwam al niet en hebben wij er achteraan moeten bellen of de auto klaar was.
Dit was het geval dus wij de auto ophalen.
Aangekomen bij Kwik-fit Hengelo (Holtersweg 40) kregen wij te horen dat de auto was afgekeurd en kregen we een lijstje met mankementen mee.

Verlichting kenteken zou niet werken.
De reflector van de koplamp zou los zitten en de lamp scheen niet op de juiste hoogte.
Tussen de remmen achter zat een te groot rem verschil.
De motor lekte olie.
En als laatste zou de brandstof tank lekken.

Voorzichtig hebben we nog gevraagd wat het allemaal zou kosten wanneer we het bij Kwit-fit Hengelo zouden laten maken.
Plotseling wisten we weer waarom we naar een andere garage gingen en niet naar Kwit-fit Hengelo.
De reparatie zou ongeveer uitkomen op €400,- zonder reparatie lekkage motor en zonder reparatie van de remmen want dat kon de beste man pas bepalen wanneer de auto gemaakt zou zijn.

Toen we de zaak verlieten keken wij elkaar aan en zeiden we dat dit niet kon kloppen.
De auto was een paar weken ervoor nog ter reparatie bij de garage geweest en die mensen hebben toen niets opgemerkt.

Terug bij de auto reed ik achter mijn vrouw en zag, waar de brandstof tank zit een vloeistof weg lekken.
En dan heb ik het over flink lekken.
Niet druppel na druppel maar minstens met drie a vier druppels tegelijk.
Gelukkig is onze garage bijna om de hoek van de Kwik-fit en hebben wij de auto daar snel neer gezet.
De tank lekte zo erg dat er inmiddels een tank benzine was weg gelekt.
Boos zijn we nog terug gegaan naar Kwit-fit Hengelo maar met die man was niet te praten.
Als hij gezien had dat de auto zo lekte kwam de auto de garage niet in.
En wanneer de auto zo gelekt had dan had hij dat ons zeker verteld.
Nou geen van beide was hier het geval.
De auto ging met een dichte tank naar Kwit-fit Hengelo en kwam met zeker drie gaatjes er weer weg.

Ik weet dat de mensen hier in deze groep hun geld ergens anders beter voor kunnen gebruiken i.p.v. onnodige en dure reparaties aan hun auto, vandaar mijn verhaal.

Oh ja, kosten reparatie bij onze garage €150,-
Lekkage motor hebben ze niet kunnen vinden.
Reflector koplamp kon gelijmd worden.
Tank van de sloop.
Dus nooit meer naar Kwik-fit Hengelo (Holtersweg 40)
Zacht uitgedrukt zijn het Boefjes………

Delen mag altijd !!!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Brahms »

spookhol schreef:......Normaal kom ik nooit met dit soort verhalen, en al helemaal niet in een groep zoals deze.
Maar vorige week hebben wij het zelf meegemaakt en wil ik zoveel mogelijk mensen waarschuwen.............
Had dat nou wel gedaan ! Dan was je nooit naar Kwik-Fit gegaan. Wijze les, kijk eens wat vaker op Radar forum :shock:

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door hercu1965 »

De KwiK-FiT heeft ca 180 vestigingen in Nederland
uitgaande van 30 keuringen per week per vestiging = 1500 per vestiging
x 180 = 270.000 keuringen per jaar.
Bij zulke aantallen is het onmogelijk een ieder tevreden te stellen.
Zeikers heb je altijd en waar gewerkt word , worden fouten gemaakt = 1% ?
en de overige 99% zijn gewoon tevreden en hoor je niet.
Mijn ervaringen met KwiK-FiT zijn uitstekend, het betreft de KwiK-FiT in Schiedam
aan de Burg. H. Gretelaan 273 Heel gemotiveerd en leuk team mensen daar.
Ik kom er al vele jaren en met plezier , een warme douche voor de KwiK-FiT aldaar !


Even reageren op mijn bericht zie bovenstaand, Ik denk dat als je 180 vestigingen hebt er natuurlijk goede en slechte tussen zitten.
Ik kom al vele jaren in de vestiging Schiedam, daarom noem ik de vestiging compleet met adres.
Vriendelijke mensen en goede kwaliteit voor een prijs waar de dealer nog voor van zijn stoel komt.
Dat is mijn ervaring en ik hoop anderen er mee te kunnen helpen !
Verder heb ik geen enkel financieel belang bij dit bedrijf.

John2719
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2016 16:12

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door John2719 »

Ik ben zuinig op mijn auto, ook op mijn toenmalige leaseauto.
Van de lease maatschappij mocht ik 1 achterband vervangen bij Kwikfit.
Een stemmetje in mijn achterhoofd was het daar niet mee eens. Maar goed de lease maatschappij bepaald en betaalt.

Ik ging op vrijdag middag 14 uur naar Kwikfit Lansinghage, Zoetermeer en zou de auto op koopavond rond 19 uur weer ophalen.
Naar mijn mening dus ruimschoots de tijd voor het wisselen van 1 band en dat vond de receptioniste, gezien de drukte, ook.
Bij aankomst stond mijn auto op de brug want hij werd nog even nagekeken en ze waren bezig steenslag te repareren op 3 plaatsen!! Gelukkig niet in het directe zicht van de bestuurder anders hadden ze de ruit moeten vervangen.

Nu wil het geval dat ik kind aan huis was bij de Glasgarage (goeie koffie) en daar 1x per 7-8 weken mijn ruit behandelde met hetzelfde spul als op vliegtuigruiten. Hierdoor waait het grootste gedeelte van de regen van de ruit. En de auto was daags ervoor gewassen. Naar mijn mening zat er geen steenslag op en zeker geen 3 plaatsen.

Ik liep het kantoor uit en buitenom naar de garage en mijn auto om te controleren. Er stonden 3 blauwe cirkels met viltstift op het raam, maar ik kon geen schade, noch reparatie ontdekken.
Ik schrok van het geluid van de luchtsleutel want ze haalden juist de oude band van de auto...

Het rapport en rekening kwamen al op kantoor toen ze de nieuwe band nog aan het balanceren waren!?

Na uitgebreide remmen controle bleek de remvloeistof verouderd en moest vervangen, want levensgevaarlijk.
De sporing deugde niet en moest afgesteld, want levensgevaarlijk. Het lichtbeeld klopte niet en was bijgesteld.
Factuur (voor band, ruitschade, lichtbeeld) en offerte (voor remvloeistof en sporing) waren al naar de lease maatschappij!
Ik heb de factuur onder protest getekend, want anders kreeg ik de auto niet mee.

Direct bij thuiskomst heb ik mijn contact persoon bij de leasemaatschappij per mail op de hoogte gesteld en een kopie van de protest factuur bij gesloten. 's Maandags gebeld en wij waren beiden onthutst door deze praktijken.

Enkele maanden later kreeg ik een Citroen en deze mocht keurig bij mijn dealer worden onderhouden.
Firma van Oosten, later de Jong was goedkoper en dichterbij dan de voorkeursdealer het Motorhuis. Maar dat is een ander verhaal

Etper70
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2016 17:41

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Etper70 »

spookhol schreef:Beste mensen.

Normaal kom ik nooit met dit soort verhalen,
en al helemaal niet in een groep zoals deze.
Maar vorige week hebben wij het zelf meegemaakt en wil ik zoveel mogelijk mensen waarschuwen.

We waren van plan om het autootje van mijn vrouw daar snel te laten keuren want de garage waar wij altijd heen gaan keurt niet.
Dus snel een apk voor €20,- geregeld met Kwit-fit Hengelo (Holtersweg 40)
Donderdag de auto gebracht en vrijdag zouden ze bellen wanneer de auto gekeurd was.
Dit telefoontje kwam al niet en hebben wij er achteraan moeten bellen of de auto klaar was.
Dit was het geval dus wij de auto ophalen.
Aangekomen bij Kwik-fit Hengelo (Holtersweg 40) kregen wij te horen dat de auto was afgekeurd en kregen we een lijstje met mankementen mee.

Verlichting kenteken zou niet werken.
De reflector van de koplamp zou los zitten en de lamp scheen niet op de juiste hoogte.
Tussen de remmen achter zat een te groot rem verschil.
De motor lekte olie.
En als laatste zou de brandstof tank lekken.

Voorzichtig hebben we nog gevraagd wat het allemaal zou kosten wanneer we het bij Kwit-fit Hengelo zouden laten maken.
Plotseling wisten we weer waarom we naar een andere garage gingen en niet naar Kwit-fit Hengelo.
De reparatie zou ongeveer uitkomen op €400,- zonder reparatie lekkage motor en zonder reparatie van de remmen want dat kon de beste man pas bepalen wanneer de auto gemaakt zou zijn.

Toen we de zaak verlieten keken wij elkaar aan en zeiden we dat dit niet kon kloppen.
De auto was een paar weken ervoor nog ter reparatie bij de garage geweest en die mensen hebben toen niets opgemerkt.

Terug bij de auto reed ik achter mijn vrouw en zag, waar de brandstof tank zit een vloeistof weg lekken.
En dan heb ik het over flink lekken.
Niet druppel na druppel maar minstens met drie a vier druppels tegelijk.
Gelukkig is onze garage bijna om de hoek van de Kwik-fit en hebben wij de auto daar snel neer gezet.
De tank lekte zo erg dat er inmiddels een tank benzine was weg gelekt.
Boos zijn we nog terug gegaan naar Kwit-fit Hengelo maar met die man was niet te praten.
Als hij gezien had dat de auto zo lekte kwam de auto de garage niet in.
En wanneer de auto zo gelekt had dan had hij dat ons zeker verteld.
Nou geen van beide was hier het geval.
De auto ging met een dichte tank naar Kwit-fit Hengelo en kwam met zeker drie gaatjes er weer weg.

Ik weet dat de mensen hier in deze groep hun geld ergens anders beter voor kunnen gebruiken i.p.v. onnodige en dure reparaties aan hun auto, vandaar mijn verhaal.

Oh ja, kosten reparatie bij onze garage €150,-
Lekkage motor hebben ze niet kunnen vinden.
Reflector koplamp kon gelijmd worden.
Tank van de sloop.
Dus nooit meer naar Kwik-fit Hengelo (Holtersweg 40)
Zacht uitgedrukt zijn het Boefjes………

Delen mag altijd !!!
Wat een ellende. Ik weet wel dat ze bij Kwikfit bijv voor banden veel meer verwijderingsbijdrage rekenen dan de originele 1.57 euro. ook een manier van extra geld verdienen. Ik kwam via bandenmontage-zoeken.nl bij autobanden-prijsvechter.nl wat in ieder geval wel een eerlijk bedrijf is.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jul 2016 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door Moderator

Edwinjudith777
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2017 12:36

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Edwinjudith777 »

Vorige week ook naar kwikfit maastricht.
Kleine beurt en apk.
Ze belde me auto is goedgekeurd,maar ADVIES. Achter remmen nieuwe blokken,schijven,remklauw.
Maar is goedgekeurd.
Ik zei ik kom hem halen geem reparatie uitvoeren hij is ok.
Mijn vrouw is hem gaan halen ,ze is 200 m onderweg gaat lampje remmen branden en er is geen druk op remmen.
Ze is tot thuis voorzichtig gereden .dag erna zelf gekeken.idd remvloeistof leeg.ik hem bijgevuld en kwam er rechtsachter even hard uit.
Na contact terug naar garage.
Ja meneer we hebben u een advies gegeven maar dat wilde u niet,nou we hebben niks uit elkaar gehaald is toeval.vandaag bericht van klantenservice ze hebben wel degelijk remmen uit elkaar gehad dus hebben lekkage veroorzaakt en niks gezegd .pp apk rapport staat niks vermeld van adviezen.gewoon ok goedgekeurd.hen schadevergoeding geeist anders ga ik hiermee verder.sorry meneer dit komt omdat je het remsysteem niet hebt laten vervangen.
[Ongefundeerde passage verwijderd] kan RADAR hier iets mee ??
Edwin frinns
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2017 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Gesloten