LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

probleem is dat ze bij kwik fit best een bougie kunnen vervangen, best een bandje kunnen wisselen, best olie kunnen verversen, alleen, als je zoals jij daarna problemen hebt staat men met handen in het haar want is niet bij machte diagnoses te stellen,maw, uit te zoeken wat er aan mankeert

dat in je achterhoofd kun je de conclusie trekken dat je niet bepaald te maken hebt met monteurs, maar gewoon met een stel opgeschoten jongeren die voornamelijk - een makkelijke - stage lopen bij kwik fit en simpelweg de kennis niet hebben om dieper in te gaan op problemen

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

probleem is dat ze bij kwik fit best een bougie kunnen vervangen
Ik heb er bij gestaan dat er een bougie vast zat en de klant met drie nieuwe bougies weg reed omdat ze het niet aandurfden een oplossing te zoeken, verder werd even snel de olie gewisseld, een paar filters vervangen. Kortom, het makkelijke werk waar je snel geld aan verdient.
Verdere controle zoals ik als ex-monteur bij een grote beurt gewend ben werd niet gedaan.

Ze komen niet met hun vingers aan mijn auto.

DutchWilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:12

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door DutchWilly »

@avkemenade

Wel ik heb dus helemaal geen enquete formulier gehad,anders had ik dat zeer zeker ingevuld!
Maar ik heb wel via internet de klachten doorgegeven.
Maar de garantie is nul komma niets.
Zelf als ik die monteur was geweest had ik gewoon er nieuwe bougie's in gezet ,klant tevreden en die er uitkwamen ,waren toch ook nieuwe?
Die had ik bij de volgende wel er in gezet ,was het daar ook niet goed ,dan wist hij meteen dat er een slechte tussen zat!
Nu kost het Kwik-Fit een hoop klanten ,de reclame met de mond is nog steeds de beste!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

het proleem was dat 1 bougie er niet uit ging, te vast

ik kan me de bezorgdheid wel voorstellen want een bougie die afbreekt zit je niet op te wachten, e doch, alles is te maken, alleen ontbreekt bij kwik fit de kennis

bougies die uit een auto komen bij een andere klant erin draaien?

dat zou idd een typische kwik fit actie kunnen zijn, maar het slaat natuurlijk nergens op

testen of een bougie goed is of niet kan je ook zonder ze erin te draaien, er bestaan ook bougietesters, maar zon apparaat heeft kwik fit niet in huis

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

ik kan me de bezorgdheid wel voorstellen want een bougie die afbreekt zit je niet op te wachten, e doch, alles is te maken, alleen ontbreekt bij kwik fit de kennis
Precies, die kennis hebben ze niet.
De klant gaat de deur uit en moet een meer deskundig iemand zoeken, die daar ook weer niet op zit te wachten, dat Kwikshit de krenten uit de pap steelt en iemand alleen bij hem komt als Kwikshit er niet uit komt.
Wat ze verder bij die beurt deden leek ook nergens op, zoals ik al zei wat dingen verwisselen en verder nergens naar kijken, dat is geen servicebeurt en geeft zeker geen veilig gevoel dat je auto weer goed onderhouden de weg op gaat.

remco150
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2007 19:01

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door remco150 »

kwik fit harderwijk ga ik nooit meer naar toe afgekeurde remslang die nog puntgaaf was voorpijp van de uitlaat zou lek en doorgerot zijn die was ook gewoon nog goed en mijn wielkast zou doorgerot zijn zat ook wel een beetje roest maar niet doorgerot en dit is niet eens een afkeur punt hoorde ik van de merk dealer want ik heb mijn auto naar de dealer gebracht en hij is in een keer goed gekeurd ik heb nu in mijn omgeving meer mensen die opgelicht zijn door kwik fit dus ik kan maar een advies geven ga nooit naar kwikfit toe

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Nu nog wat punten en comma's, en het wordt zowaar leesbaar

Maar je hebt gelijk, kwik fit leeft op die klanten die maar 1 x komen

kortetermijnfilosofie :)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

en mijn wielkast zou doorgerot zijn zat ook wel een beetje roest maar niet doorgerot en dit is niet eens een afkeur punt
Dat is vreemd, normaal verzinnen ze daar alleen afkeurpunten waar ze iets aan kunnen verdienen.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

vervolgens sturen ze je - advies - voor die laswerkzaamheden naar een maat, een bekende die met kwik fit samenwerkt en zodoende verdient hij ook weer wat centen

dat gebeurt wel vaker, ook bij andere zaken dan kwik fit

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Er gaat niets boven de eigen merk-dealer, om wat voor autoonderdelen dan ook. Bij Kwik-fit zijn het hoofdzakelijk ongeschoolde 'monteurs', tenminste ze denken dat ze monteur zijn.
Bij de dealer weet je over het algemeen dat er aan de auto wordt gewerkt door geschoold personeel! De dealer lijkt op het eerste gezicht hoge uurtarieven te rekenen, maar dat verdient zich op termijn dik terug! Minder vaak terug naar de garage.
Dealers hebben vaak dezelfde akties als bij die bandenboeren en dan gaat het niet om IMITATIESPUL (uitlaten, veel kortere levensduur dan origineel, remvoeringen, zelfde verhaal) ZOALS BIJ KWIK-FIT.
Er gaat niets boven originele onderdelen en de merkdealer.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

ik zag vanmiddag en kwik fit busje voor de deur stoppen

service bus, men kwam een band vervangen van iemand die een lekek had

schijnen ze ter plekke in de bus met een bandenapparaat te doen

vond het wel een creatief id :wink:

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Gouda »

Van mij hoeft KwikFit niet meer.

Ik ben er voor banden, uitlaat en remschijven geweest.
3 x verschillende auto's.

Wat betreft de banden, daar heb ik geen opmerkingen over. Is goed gegaan en gedaan.

De uitlaat is niet meteen goed gegaan. Moest 2 x terug vanwegen het tikken teggen het chassis. Uiteindelijk dus wel goedgekomen, maar het kosste een zee van tijd.

De remschijven is een drama geworden.
Het erafhalen (links voor) ging met extreem grof geweld. Ze beschikten niet over de juiste poelietrekker.
Uiteindelijk er afgekregen met een zware voorhamer en een snijbrander (!!). Ik maakte er een opmerking over dat het geweld schade kon veroorzaken, maar ze wisten echt wel waar ze mee bezig waren, zo werd me verzekerd.
Na ongeveer een maand kreeg ik een trillend stuur bij het remmen.
Het leek op een kromme remschijf.
Ik terug. Niks garantie. Ze konden niets voor me doen.
Uiteindelijk bij een andere garage de schijf laten vervangen.
Toen gebeurde het na een maand weer!
Terug gegaan en er is zonder enkele wanklank een nieuwe op gezet.
De ondergrond is nog extra nauwkeurig geinspecteerd. Er was niets te zien.
Twee maanden later wéér een (lichte) trilling bij het remmen.
Ik heb er niets meer aan gedaan, want onlangs is mijn oude auto ingeruild voor een nieuwe.

Dus van de drie keer, twee keer een negatieve ervaring met KwikFit.
Als ik nog eens naar KwikFit ga (met de nadruk op ALS) dan is het alleen voor (merk) banden.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

klinkt goed

snijbrander bij een remschijf demontage?

dan moet je iets ontzettend verkeerd gedaan hebben als monteur, volstrekt onnodig iig

mocht de schijf om wat voor reden dan ook niet loskomen, dan is dat altijd op te lossen zonder snijbrander en grote hamers

ik weet niet om wat voor type auto het gaa, ben wel benieuwd eigenlijk

dat trillen kan ook een gevolg zijn van een kapotgestookt lager vanwege de snijbrander, lager wordt warm, vet loopt eruit, en de gevolgen zijn duidelijk, maar ze zullen idd wel eea hebben kromgeslagen

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Gouda »

Het was een Ford Mondeo Hatchback uit 1998.
Geen klein autootje dus.
Ik merkte niets bij het rijden. Alleen maar bij het remmen.
In Duitsland maximale snelheid gereden (185) en niets aan de hand 8) .....tot ik moest remmen......dus. :shock:

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

persoonlijk laat ik dat volk nog nie eens ruitewisservloeistof bijvullen

voor je het weet willen ze je uitlaat vervangen vanwege een knipperend lichtje dat alleen knippert als ik de knipperlichtschakelaar naar links of rechts beweeg, heel gek,kannie goed zijn :wink: :D

typerend dat je hier nooit een weerwoord hoort van kiwkfit gasten zelf, of ze schamen zich kapot, of ze weten best dat het een puinhoop is maar het interesseerd ze nu eenmaal geen ene moer

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

De naaf is krom, en ja, soms kan een remschijf behoorlijk vastgerot zitten.

Ik heb zelf bij Kwikfit gewerkt voor een half jaar. Op ons filliaal ging het er gewoon netjes aan toe.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door D1RK »

Het varieerde van vakmensen met liefde tot zakkenvullers, dus dit soort bedrijven, elk filliaal is anders!

Dus alleen als je weet wie er werken mag je er komen!
Van Kwik Fit en voordelig tot Kwik Flut.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

als ik al mensen ken die bij kwik fit werken dan zou ik ze ten eerste aanraden om fatsoenlijk werk te gaan zoeken

kwik fit is niet meer dan een uit de hand gelopen stageplaats voor net begonnen lts-ers autotechniek

links laten liggen

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik merk een beetje wroeging bij u. Bent u misschien afgewezen bij de sollicitatie voor Kwikfit monteur?

Ik heb zo het idee dat je de klok hoort luiden, maar geen enkel idee hebt waar die verdraaide klepel hangt.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

je hebt gelijk, ik had ipv het opzetten van een eigen bedrijf idd liever bij kwik fit gewerkt

Gesloten