LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nokian autobanden gekocht bij Tirendo, binnen 18.000km onveilig. Geen garantie!

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Nokian autobanden gekocht bij Tirendo, binnen 18.000km onveilig. Geen garantie!

Ongelezen bericht door Veldt01 »

koordlagen aan de zijkant zichbaar (wangen?) en 7 mm? Dan is er serieus iets anders aan de hand, plaats eens een foto, ik kan me niet voorstellen dat je in een relatief korte tijd vier banden kapot rijdt op stoepranden en dan lijkt het me des te vreemder dat Tirendo en/of Nokian dit bestempelen als verkeerd gebruik (tenzij je echt offroad bent gegaan met de auto)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Nokian autobanden gekocht bij Tirendo, binnen 18.000km onveilig. Geen garantie!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan gaat het om de juiste loadindex, bandenspanning en stoepranden.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Nokian autobanden gekocht bij Tirendo, binnen 18.000km onveilig. Geen garantie!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Toch zou ik graag die foto’s zien, het enige wat ik me kan voorstellen op de wang van 4 banden tegelijk zijn droogtescheurtjes.
Ik snap je frustratie, maar zonder de banden zelf te zien of goede foto’s is er echt geen zinnig woord over te zeggen, en blijft het speculeren voor ons.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Nokian autobanden gekocht bij Tirendo, binnen 18.000km onveilig. Geen garantie!

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Weet U zeker dat U uw eigen banden gemonteerd heeft gekregen van die garage? U schrijft dat ze daar opgeslagen
hebben gelegen Zijn ze toevallig niet verwisseld met exact dezelfde banden van een andere klant die niets is opgevallen.
Ikzelf gebruik ook winter en zomerbanden, De niet gebruikte liggen bij mij in het tuinschuurtje op een bandenpaal
met die zwarte bijgeleverde hoes eromheen, dat schijnt te moeten zeggen ze, tegen UV licht of zoiets

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nokian autobanden gekocht bij Tirendo, binnen 18.000km onveilig. Geen garantie!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mariok schreef:
04 mar 2020 10:20
bedankt allen voor de info. de banden zijn helaas niet meer aanwezig.
Hoe wilde je dan garantie claimen op iets wat je niet meer hebt?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nokian autobanden gekocht bij Tirendo, binnen 18.000km onveilig. Geen garantie!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een banden hotel, bleek vaak oude container met hele stapels en diverse klanten boven op elkaar.
Als je merk en maat vind... in die hoge stapels pak je die en wisselen is niet uit te sluiten.

Ook de wielen wissels, met blik valt het niet op.... het is aan begin van winter en zomer altijd flink zoeken waar ze liggen en over stapelen.

Gesloten