LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
petere
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2017 20:25

Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door petere »

Onze audi A3 van bouwjaar 2015 heeft vredestein autobanden ook uit 2015 met nog 5.5mm pofiel beginnen aan de binnenkant scheuren te vertonen en daardoor aan de buitenkant komen er bobbels op . Contact opgenomen met vredestein en ze hebben de band bekeken. Volgens hun heb ik te hard over een drempel gereden !! (zeker niet gebeurt ). Ik rij voor mijn werk rond de 80.000 km per jaar maar voor mij geen vredestein meer ! Gr .Peter

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door harkja »

petere schreef:Onze audi A3 van bouwjaar 2015 heeft vredestein autobanden ook uit 2015 met nog 5.5mm pofiel beginnen aan de binnenkant scheuren te vertonen en daardoor aan de buitenkant komen er bobbels op . Contact opgenomen met vredestein en ze hebben de band bekeken. Volgens hun heb ik te hard over een drempel gereden !! (zeker niet gebeurt ). Ik rij voor mijn werk rond de 80.000 km per jaar maar voor mij geen vredestein meer ! Gr .Peter
Vroeger was de leus...hou u gezinnetje klein met Vredestein.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door Brainless »

U heeft (minimaal) 120.00 kilometer gereden met autobanden die gemiddeld (drijvende as) 45.000- (gewone as) 80.000 kilometer mee gaan.
De banden zijn gezien de kilometers gewoon op/af gereden.
U heeft geen recht op compensatie daar u al 60.000 kilometer terug aan nieuwe banden toe was.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door sjohie »

Brainless schreef:U heeft (minimaal) 120.00 kilometer gereden met autobanden die gemiddeld (drijvende as) 45.000- (gewone as) 80.000 kilometer mee gaan.
De banden zijn gezien de kilometers gewoon op/af gereden.
U heeft geen recht op compensatie daar u al 60.000 kilometer terug aan nieuwe banden toe was.
Dit dus. Ik weet dat mijn vader, met grofweg vergelijkbare hoeveelheid jaarkilometers soms elk jaar nieuwe banden liet monteren, of ten minste de banden van de aangedreven wielen omruilde voor die van de niet-aangedreven. En dan moest er het volgende jaar een set van 4 nieuwe onder. Meer dan 2 jaar reed hij er niet mee. En dat waren diverse A-merk banden.

Overigens hebben we nu met onze Vredenstein ultrac cento zomerbanden ongeveer 60.000 gereden de 4 jaar dat ze onder de auto zitten, en die zien er verder nog goed uit, dus qua duurzaamheid zijn wij er erg blij mee.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

petere schreef:Onze audi A3 van bouwjaar 2015 heeft vredestein autobanden ook uit 2015 met nog 5.5mm pofiel beginnen aan de binnenkant scheuren te vertonen en daardoor aan de buitenkant komen er bobbels op . Contact opgenomen met vredestein en ze hebben de band bekeken. Volgens hun heb ik te hard over een drempel gereden !! (zeker niet gebeurt ). Ik rij voor mijn werk rond de 80.000 km per jaar maar voor mij geen vredestein meer ! Gr .Peter
160.000km op een set banden, dat lukt mij zelfs nog niet. Ook ik rij belachelijk veel voor het werk, maar gemiddeld na 1 jaar komen er nieuwe banden onder.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het wel vreemd dat er na 1 1/2 jaar scheuren in de banden zitten. Je zou na 120.000/160.000 kilometer mogen verwachten dat het profiel versleten is en dat de band daarom aan vervanging toe is. Maar niet dat de band dusdanig uitgedroogd is dat hij gaat scheuren. Ik doe althans vele jaren met mijn bandjes (rij dan ook hooguit 6.000 per jaar) maar bij mij zitten er ook geen scheuren in. Terwijl ik vermoedelijk (omdat ik weinig op de snelweg zit) verhoudingsgewijs veel meer stoepbandjes en drempels pak dan de topicstarter.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door Boesta »

NeoDutchio schreef:
petere schreef:Onze audi A3 van bouwjaar 2015 heeft vredestein autobanden ook uit 2015 met nog 5.5mm pofiel beginnen aan de binnenkant scheuren te vertonen en daardoor aan de buitenkant komen er bobbels op . Contact opgenomen met vredestein en ze hebben de band bekeken. Volgens hun heb ik te hard over een drempel gereden !! (zeker niet gebeurt ). Ik rij voor mijn werk rond de 80.000 km per jaar maar voor mij geen vredestein meer ! Gr .Peter
160.000km op een set banden, dat lukt mij zelfs nog niet. Ook ik rij belachelijk veel voor het werk, maar gemiddeld na 1 jaar komen er nieuwe banden onder.
Ja dat ligt natuurlijk vooral aan de rijstijl.. Maar slijtage aan het profiel is normaal maar scheuren dat is niet normaal. Als reden "te hard over een drempel rijden" lijkt mij totale onzin.

@TS,
Ik denk dat u als u werkelijk 160.000 km gereden heeft met die banden ze toch moet vernieuwen. Ik zou ze in ieder geval niet meer bij de leverancier kopen waar u de banden (e/o auto) gekocht heeft. Zeker als u de auto nieuw heeft aangeschaft zou je toch wat coulance verwachten van de leverancier, bv een leuke korting bij de aanschaf van nieuwe banden...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Scheuren in Vredestein banden uit 2015

Ongelezen bericht door scontra »

petere schreef:Onze audi A3 van bouwjaar 2015 heeft vredestein autobanden ook uit 2015 met nog 5.5mm pofiel beginnen aan de binnenkant scheuren te vertonen en daardoor aan de buitenkant komen er bobbels op . Contact opgenomen met vredestein en ze hebben de band bekeken. Volgens hun heb ik te hard over een drempel gereden !! (zeker niet gebeurt ). Ik rij voor mijn werk rond de 80.000 km per jaar maar voor mij geen vredestein meer ! Gr .Peter
@petere,

Veel km's maken maakt de chauffeur niet automatisch een goede en/of nette rijder !! ;-)
U heeft met uw Audi natuurlijk geen 80.000 km per jaar gereden, want dat hadden de banden sowieso niet overleeft.
Meerdere banden met hetzelfde mankement, dan kan het bijna niet om een fabricagefout gaan en moet er iets anders aan de schade ter grondslag liggen. Het zal dan ook maar om één band gaan.
Als u de enige berijder van de auto bent dan mag er geen reden zijn om aan uw verklaring te twijfelen, maar een dergelijke bandenschade komt niet zomaar uit het niets tevoorschijn.
Te snel genomen drempel(s) (en wat is snel ?), stoeprandje meepikken bij het inparkeren, een gat in het wegdek waar u doorheen bent gereden en misschien wel met hoge snelheid zodat het bijna niet is opgevallen, kunnen aanleiding geven tot dergelijke bandenschade.
Of de fabrikant hiervoor verantwoordelijk kan/mag worden gesteld is maar de vraag !!
Hopelijk heeft u de band(en) inmiddels wel laten vervangen. ;-(

Gesloten