LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] velgenland

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
ellekebelleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:56

velgenland

Ongelezen bericht door ellekebelleke »

Vanaf Juli jl ben ik bezig met velgenland over de velgen die we kochten evolution. :oops: :?:
Deze velgen oxideren en krijgen allemaal blaren op de randen. :( :(
Velgenland heeft de ene smoes na de andere. :|
Dan is de garantie verlopen wat niet zo is we hebben in Juli 2009 al gebeld maar toen was degene die erover ging op vakantie. :oops:
Dan is er geen garantie op de gepolijste delen, :( maar bij aankoop beweerde men dat die altijd mooi blijven en geen last van weersinvloeden zou hebben. :roll:
Weten wij veel wij kopen nooit velgen je vertrouwd het advies van de verkoper toch?
Na lang wikken en wegen wil men wel 60% vergoeden maar dan MOETEN wij WEL andere velgen bij hen kopen.
Ook de prijs van de velgen 800 euro toendertijd 400 euro banden is men het niet mee eens bij velgenland.
Zij beweren dat de velgen 620 euro waren en de rest voor de banden.
Voor tweedehandsbanden betaal je toch geen 580 euro?
Verder als deze velgen oxideren en dat hebben we ook van anderen gehoord dan haal je ze toch uit het assortiment? Maar ze staan nog steeds op de site met een andere prijs.we voelen ons aardig bedonderd. en waarschuwen voor Velgenland
Afbeelding 003a.JPG
(30.06 KiB) 8998 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

ellekebelleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:56

Re: velgenland

Ongelezen bericht door ellekebelleke »

De laatse mail naar Velgenland wil ik jullie niet onthouden

Geachte Heer 29-10-2009

Na aanleiding van Uw laatste mail het volgende.
Volgens ons hebben we 800 euro voor die velgen betaald en 400 voor de banden en niet zoals U beweert 620 euro velgen en 580 voor tweedehands banden ZO heeft U die niet aan ons verkocht.
We voelen ons echt niet netjes behandeld door U .
En we weten ook dat andere mensen hetzelfde probleem met die velgen hebben.
Daarover is ook al meerdere malen gereclameerd bij U en die leverancier hebben we inmiddels begrepen.
Als U het netjes hád willen doen dan had U al lang die velgen uit het assortiment gehaald .
Dán bent U geloofwaardig NU niet.
U probeert er zélf niet slechter van te worden door ons 60% te bieden.
Wij hebben in juli 2009 ook al eens gebeld maar toen was degene die erover ging op vakantie zei men en moesten we later terugbellen.
Omdat wij ook vakantie hebben gehad hebben we gelijk toen we terug waren gereclameerd.
Dus als we over garantie gaan praten.....
Wij willen van U nu de velgen gewoon vergoed hebben dit heeft niets met garantie te maken maar met fatsoen en vertrouwen EN het feit dat U in Nederland géén ondeugdelijke producten mag verkopen dat is dus een wet.
Velgen die binnen een jaar oxideren en niet alleen onze velgen maar van anderen ook had U al lang zoals we zeiden uit het asortiment dienen te halen.
Of U betaalt ons de velgen terug en krijgt U de velgen om bij de fabriek te retourneren en te crediteren.
Of U betaald ons 60 % en krijgt de velgen niet meer terug.
Andere velgen bij U kopen is geen optie momenteel omdat we daarbij eveneens de grote kans lopen dat deze ook gaan oxideren.
U haalt immers Uw "foute"producten NIET uit Uw schappen en geeft daardoor een slechte service.

U kunt ze immers gewoon naar de fabriek/leverancier retour sturen en laten crediteren ?
Verder is het natuurlijk belachelijk dat er geen garantie is op de gepolijste gedeeltes dat zegt ons nu achteraf dat deze velgen dus al niet aan de eisen voldeden bij aankoop -en bij andere mensen ook niet - anders zou U de gepolijste gedeeltes niet uitzonderen van garantie.
Om zo te profiteren van mensen die misschien één keer in hun leven velgen kopen en dus leken zijn op dat gebied gaat te ver van Uw kant.

Laten we zonder inmenging van juridische kant tot overeenstemming komen en zorgt U dat we genoegdoening krijgen op dit product.

Overigens dreig ik niet hoor U kunt er van op aan dat ik hogerop ga als we niet tot een overeenstemming komen. Dat is geen dreigement maar een belofte of feit zo U het wil.

Vriendelijke Groeten

Ellen

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Dit is geen oxidatie dit is een pure productiefout.

puur een proces wat fout gegaan is ivm de twotone velgen zwart/zilver in dit geval.

juli dit jaar gekocht dus ? ik zou het niet pikken heb je geen rechtbijstand ?

En anders een velg door de ruit kegelen ben je iig je frustatie kwijt ;-)

ellekebelleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:56

Re: velgenland

Ongelezen bericht door ellekebelleke »

Dank je voor het advies en nu weet ik zeker dat we doorgaan om garantie te krijgen. :D

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Velgenland in Vijfhuizen?

Een bandenhal op een sloperij terrein...? Hoe kan je daar in godsnaam een paar banden/velgen kopen? Alle alarmbellen moeten toch afgaan op het moment dat je daar het terrein op rijdt. Grote hal waar ze je auto met drie grote krikken op krikken (gewoon midden op de bodem of as) De wijze waarop je daar te woord gestaan wordt (überhaupt al voor de aankoop) en het personeel daar zou toch ieder weldenkend persoon op de vlucht moeten doen slaan.

De velgen daar zijn van inferieure kwaliteit, wat zich ook vertaald in het lagere prijskaartje wat men daar hanteert, van enige service of garantie is daar geen sprake.

Sowieso is het zeer onverstandig om gebruikte banden te laten monteren op een auto.

Ik wil je als tip meegeven, probeer zoveel mogelijk geld terug te krijgen, monteer je eigen velgen weer (origineel) of zoek een originele set uit die ze daar voor het kantoor hebben liggen. steek het geld lekker in je zak en klaar.

Mocht je toch zo nodig velgen monteren met meer bling, neem dan een gerenommeerd merk, met de juiste ET waarde en een goed merk banden. geen tweedehands en ook geen Wanli of Sjingsjang banden.

Mocht je in de buurt van zwanenburg wonen kan je altijd bij Deni banden terecht voor een goed en eerlijk advies. Ze zijn waarschijnlijk niet de goedkoopste maar wel één van de beste (en meest eerlijk) bandenboeren die ik in lange tijd ben tegen gekomen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Mallemalle »

er is niets mis met het monteren van gebruikte banden als deze in goede staat zijn

verder den k ik niet dat je met die brief veel bereikt maar niet geschoten is altijd mis

bureau van rechtshulp, heet nu anders geloof ik,kan je altijd nog inschakelen
en je moet natuurlijk wel ene bon hebben van aankoop anders kunnen beide partijen wel vanalles roepen

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Mallemalle schreef:er is niets mis met het monteren van gebruikte banden als deze in goede staat zijn
Je kan je dan afvragen waarom deze banden onder een auto vandaan gehaald zijn? Als het profiel nog goed is, ken ik weinig gevallen waarom men dit zou doen. Gezien de hoogte van de wang van de band is dit ongeveer wel de hoogste inch maat die je als velg kan monteren, er zullen dus weinig mensen zijn die een andere set wielen laat monteren, dus het percentage wat een andere velg met bijbehorende bandenmaat laat monteren is klein. Blijft over bijna versleten banden die opnieuw worden opgesneden of auto's die ter demontage worden aangeboden. Dit kan zijn omdat de auto's "op" zijn of omdat de auto's betrokken zijn geweest bij een ongeval.

Gezien het belang van banden, zijn bovenstaande redenen voor mij persoonlijk voldoende reden om het risico van gebruikte banden niet te nemen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Mallemalle »

wagens met schade, te duur om nog te repareren, etc

en dan praat ik niet alleen over plaatschade, kan ook een kapotte motor zijn etcetc

voorbeelden genoeg iig

ik koop al jaren 2de hands banden en dat kan opok best, je betaalt gemiddeld de helft van een nieuwe band en er zit dan vaak nog 6 a 8 mm profiel op, dat wil ik er minimaal op hebben als ik een band koop

geen opgesneden banden, dat zie je direct

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Mallemalle schreef:
geen opgesneden banden, dat zie je direct

Nou vergeet het maar dat zie je tegenwoordig dus echt NIET meer.Vroeger wel idd

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Mallemalle »

geen problemen mee, koop al jaren bij dezelfde bandenboer, 2de hands

immer tevreden geweest

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: velgenland

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Nou dan is het goed toch :) ik moet ook weer ss kijken voor 2 bandjes

Gesloten