1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Cro schreef:
19 jan 2021 15:19
Ik_weet_niet_alles schreef:
19 jan 2021 14:37

Volgens mij zijn er 2 aparte zaken. Enerzijds heeft de vader recht op teruggave van het geld dat mag ABN AMRO niet zomaar verrekenen. Als er schade is dienen zij de vader aansprakelijk te stellen. Normaal valt dit onder de Aansprakelijkheid voor Particulieren (WA verzekering).
Dat is toch geen WA verzekering?
De WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) bestaat in feite niet maar dat is wat in de volksmond wel gebruikt wordt. De term wettelijk is eigenlijk misleidend omdat een aansprakelijkheidsverzekering wettelijk helemaal niet verplicht is. Deze is alleen verplicht voor auto's en motoren de zogenaamde Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen (WAM).
Voor de particulieren is er de AVP (Aansprakelijkheid Voor Particulieren) Deze dekt nagenoeg alle schade die door personen wordt aangericht bij derden. Daarbij zijn schade door auto's en motoren uitgesloten. Ook schade die met opzet is gepleegd is daarbij vaak uitgesloten.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

snuffel1 schreef:
19 jan 2021 16:30
Een afstort automaat die niet voor muntgeld geschikt is heeft ook geen muntgeld ingang dus vraag ik me af hoe die man het voor elkaar gekregen heeft om 1000 euro aan muntgeld in de afstort automaat te deponeren. Zakelijke rekeninghouders kunnen geld afstorten door middels een bankpas de opening te ontgrendelen en daar de gevulde sealbag die door de bank verstrekt wordt in kunnen deponeren. Ik snap eigenlijk niet hoe de man de opening heeft kunnen ontgrendelen maar als dat toch gelukt is en er 1000 euro aan munt geld in gegooid is zonder naam en rekeningnummer dan weet de bank ook niet wie het muntgeld er in gegooid heeft. De schade aan de afstort automaat kan groot zijn want 1000 euro aan muntgeld weegt nogal wat en kan het inname mechanisme beschadigen. Edoch ik zelf denk dat het topic niet kan kloppend kan zijn en de man in kwestie niet de gehele waarheid verteld. Geld is voor velen een betaalmiddel maar voor anderen mooi om naar te kijken en te voelen zonder de waarde te herkennen.
Volgens mij zou het best kunnen. Stel dat net voor de vader iemand is geweest die een sealbag wilde afstorten maar daarbij achter kwam dat hij/zij deze is vergeten en weer is gegaan. Als direct daarna de vader komt kan het zijn dat de bak nog open staat.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik_weet_niet_alles schreef:
19 jan 2021 16:53

Volgens mij zou het best kunnen. Stel dat net voor de vader iemand is geweest die een sealbag wilde afstorten maar daarbij achter kwam dat hij/zij deze is vergeten en weer is gegaan. Als direct daarna de vader komt kan het zijn dat de bak nog open staat.
Dat is dan wel een meervoud van als.....

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
19 jan 2021 16:53
Volgens mij zou het best kunnen. Stel dat net voor de vader iemand is geweest die een sealbag wilde afstorten maar daarbij achter kwam dat hij/zij deze is vergeten en weer is gegaan. Als direct daarna de vader komt kan het zijn dat de bak nog open staat.
:D En hoe reëel acht je die kans zelf?

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Naast een sealbagautomaat heb je toch ook een gewone geldsoort automaat. Pas invoeren en dan kun je geld op je particuliere rekening storten.

Verrekenen kan niet zo lijkt me, maar ik denk dat ze uw vader wel aansprakelijk kunnen stellen voor de schade

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door BL2 »

En ondertussen lacht de Topicstarter zich dood om zijn eigen grap. Je moet het ook wel verzinnen, zo'n casus.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik_weet_niet_alles schreef:
19 jan 2021 16:51
Cro schreef:
19 jan 2021 15:19
Ik_weet_niet_alles schreef:
19 jan 2021 14:37
(...) Normaal valt dit onder de Aansprakelijkheid voor Particulieren (WA verzekering).
Dat is toch geen WA verzekering?
De WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) bestaat in feite niet maar dat is wat in de volksmond wel gebruikt wordt.
Een WA verzekering bestaat wel. Die kun je voor auto's afsluiten. Een aansprakelijkheidsverzekering bestaat wel, maar die wordt in de volksmond niet een WA verzekering genoemd.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De AVP, aansprakelijkheidsverzekering particulieren, wordt in de volksmond helaas juist wel een WA verzekering genoemd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan verkeer jij onder ander volk dan ik, Lady :D

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Moneyman schreef:
19 jan 2021 14:18
Bob Schurkjens schreef:
19 jan 2021 14:02
ABNAMRO is een bodemloze put, zo blijkt maar weer.
Je kunt haast nog beter aandelen Ziggo kopen inderdaad.
Na het verhaal over de onterechte facturen van de KPN van een afgehaakte klant ga ik ook liever voor Ziggo als KPN.
Uren bellen met KPN tientallen beloftes en een boze gefrustreerde klant....mhaw

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
19 jan 2021 21:15
Dan verkeer jij onder ander volk dan ik, Lady :D
Dan moet u hier maar de vragen of de reacties eens lezen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
19 jan 2021 23:42
Dan moet u hier maar de vragen of de reacties eens lezen.
Ah, "ikweetnietalles" = "het volk"... ja, dan snap ik het :lol:

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door jonis »

Moneyman schreef:
20 jan 2021 09:21
Lady1234 schreef:
19 jan 2021 23:42
Dan moet u hier maar de vragen of de reacties eens lezen.
Ah, "ikweetnietalles" = "het volk"... ja, dan snap ik het :lol:
Wat denk je hoe de mensen eraan komen, de verzekeraars communiceren zelf ook o.a. WA
WA Verzekering Particulier - Aegon AVP al vanaf 3,63 p/m - aegon.nl
https://www.aegon.nl/wa-verzekering/particulier
AdvertentieVerzekerd tegen schade zónder eigen risico met WA Verzekering. Bereken direct uw premie! Met Aegon bent u goed verzekerd bij schade aan anderen of hun bezittingen.

Per direct opzegbaar · Geen eigen risico · Wereldwijde dekking · Huisdier meeverzekerd

AVP Verzekering - Vanaf € 2,73/maand · Inboedel + AVP - Vanaf € 4,90/maand

.....

\Een WA-verzekering afsluiten - ING - Verzekeren
https://www.ing.nl/particulier/verzeker ... ing/een-wa...
Een WA-verzekering afsluiten Verzekerd voor schade aan anderen derden en hun bezittingen Wil je een aansprakelijkheidsverzekering (ook wel WA-verzekering genoemd) afsluiten? Bij de ING bereken je snel

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

jonis schreef:
20 jan 2021 09:37
Wat denk je hoe de mensen eraan komen, de verzekeraars communiceren zelf ook o.a. WA
Hahaha ja dat verklaart een hoop!

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door BL2 »

Jullie babbelen maar verder, ik wacht op de topicstarter.....

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
20 jan 2021 11:18
Jullie babbelen maar verder, ik wacht op de topicstarter.....
Nou, veel plezier met wachten dan maar. Misschien levert dit je ondertussen een glimlach op.

myrthe1972
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:45

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door myrthe1972 »

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, dus weet nog niet hoe ik direct op een reactie kan reageren.
Het apparaat waar mijn vader zijn munten ingegooid heeft is een apparaat voor opnemen en storten. Je moet je pinpas erin stoppen en je pincode invoeren en dan kan je kiezen voor geld opnemen of geld storten. Ik doe hierbij twee foto's van het apparaat wat mijn vader gebruikt heeft.
Jammer genoeg lukt het me niet de twee foto's up te loaden. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik die graag. Het spijt me wel, ik heb hier gewoon te weinig ervaring mee.

myrthe1972
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:45

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door myrthe1972 »

Afbeelding
moederslink schreef:
19 jan 2021 10:41
myrthe1972 schreef:
18 jan 2021 17:31
(...)
Mijn vader heeft afgelopen vrijdag € 1000 aan muntgeld gegooid in een apparaat waarvan hij dacht dat het een muntwisselapparaat van de ABN/AMRO.De mevrouw aan de telefoon vertelde aan mijn vader dat nu het apparaat kapot was ...
Bovendien waren de kosten van het repareren van het apparaat dermate hoog, dat het geld dat mijn vader er foutief ingegooid had slechts een kleine vergoeding van de kosten zouden zijn van het repareren van het apparaat.
Ik heb nog gevraagd of er niet uit overwegingen van coulance iets geregeld kon worden voor mijn vader, aangezien het aan alle kanten duidelijk was dat hij het muntgeld a € 1000 had willen omwisselen en storten op zijn rekening.
Ik begrijp de termen muntwisselapparaat en het omwisselen in deze niet goed, je hebt wel een stortingsapparaat.
Hoe kan dat apparaat nu kapot zijn? Het geld is er blijkbaar gewoon doorheen gevallen.
Het gaat om een (pin)apparaat waar je geld kan opnemen en kan storten. Helaas lukt het niet een foto te plaatsen hiervan, omdat ik niet weet hoe dat werkt op deze site.

myrthe1972
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:45

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door myrthe1972 »

NeoDutchio schreef:
19 jan 2021 10:49
U zet op meerdere fora het probleem neer, maar nergens wilt u duidelijk verschaffen bij wat voor apparaat uw vader daadwerkelijk gestaan heeft. Wat verwacht u dan van alle vrijwillige forumleden?
Ik doe dit voor het eerst, er is geen sprake van niet willen, eerder van niet weten hoe. Als je tips hebt hoe ik hier een foto kan plaatsen, zou dat fijn zijn.

myrthe1972
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:45

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door myrthe1972 »

moederslink schreef:
19 jan 2021 12:30
Nou Myrthe1972, kom er maar in..
Je vader gooit 1000 euro aan munten in wat voor apparaat?
Dat zijn heel veel 1 en 2 euromunten ! En dat verdween in die geldlade?
En nu is het apparaat kapot? :roll:
Ja precies zo is het gegaan! Het was een apparaat waar je met je pin geld kan opnemen of storten.

Gesloten