LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aandelen beheren via eigenbank of een broker?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble

Aandelen beheren via eigenbank of een broker?

Ongelezen bericht door Noble »

Hallo rvkeuken

Ik heb er ff een eigen draadje van gemaakt omdat we anders teveel op die ander zijn topic "leven".

Handel jij regelmatig??

stofzuigertje

Re: Aandelen beheren via eigenbank of een broker?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De bepalende factor tussen 3 aanbieders is;

A de aankoop en verkoop kosten...
deze zijn belangrijk voor tijdelijke aandelen.

B de beheerskosten op lange termijn.
voor aandelen die je jarenlang wilt houden als basis..

C uitvoersnelheid, vooral als je direct wilt kopen tegen huidige prijs en niet het dag gemiddelde. Dit noemen ze speculatie en dan is snelheid belangrijker dan kosten.

Dus ik heb 3 aanbieders omdat niet 1 aanbieder deze alle het beste is.
Zoek dus aan de hand van Uw gebruik uit welke voor U het beste is, en 1 slapende als 4e heb ik omdat ik nu elders goedkoper en betere service kreeg.
Er staat nog wel wat omdat ik anders aan en verkoop kosten zou krijgen..
Dus pas als laatste verkocht worden word deze gestopt!

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

regelmatig, tja wat is regelmatig, ik volg het economisch nieuws dagelijks, aandelen koop ik af en toe (2x per maand, laatste jaar iets vaker, helaas heeft de economische crisis in mijn vak al veel slachtoffers gemaakt) en af en toe wat geklooi met chartnet de laatste tijd (zoals gezegd, teveel vrije tijd....) dit onder strict toezicht/hulp :wink:

Verder gebruik ik ook gevoel (het gerommel met icesave en het gedoe rond de overname van abn waren voor mij verkoop signalen voor financieel, relatief weinig verlies op de banken geleden daardoor.

Omdat het hobbymatig is heb ik jan-mei relatief veel gekocht en heb ik dit jaar bijna alleen nog maar goede beslissingen genomen, of ik het kan, dat weet ik niet, ik ben niet de domste, maar dit jaar heb je op zich ook weinig fout kunnen doen, en zo heel lang schiet er nog geen geld over om echt te beleggen.

Op dit moment dus met als broker ing, vanwege de concurrerende tarieven, het zelf volgen van het nieuws via verschillende bronnen en ergens ook geen zin om weer een nieuw wachtwoord te verzinnen (rekening bij asn, bij fundcoach, bij ing enz. enz.).
Daarnaast zit een groter deel in fundcoach in beleggingsfondsen (zoals skagen, fortis obam, maar ook asn novib, asn groen).

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Keukenhulpje....

De AEX is van 200 naar ruim 300 gestegen dus heb je ook 50% winst?

Kijk wat de grote beleggingsfondsen doen en als beter, prima maar andersom kan ook....
Het beste is eerst enkele jaren in enkele veilige beleggingsfondsen en spelen met monopoly geld en regelmatig daar failliet gaan en leren...
Leuk spel met hele gezin en ik heb als ervaren belegger nog nooit zoveel risico genomen en fouten gemaakt, dus speel het monopoly spel.

Ik speel dus geen straten of hotels kopen maar via de beurs....
en vergeet nooit....

Verliezen uit verleden zijn geen garantie voor de toekomst...

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Wat is dat nou voor aanhef en eerste vraag?
Het mag wel met iets meer respect. En nee, ik heb geen 50% winst, allereerst omdat ik amper op de aex handel, daarnaast heb ik ook geen 50% verlies geleden vorig jaar. En wat het beste is, dat is per persoon verschillend. Als ervaren belegger zou je dat moeten weten. Met behulp van een professionele belegger/ goede vriend toets/maak ik mijn beslissingen, gaat prima.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

aiii.... nóg een overeenkomst met mij rvkeuken.. :wink:
ik zit óók nauwelijks op de AEX... (lees NL)

Gesloten