LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

@ABN AMRO
Met behulp van internet kan de klant tegenwoordig heel goed zelf uitzoeken welke mogelijkheden er zijn om de kosten voor bankzaken te verlagen. Dan kom je niet uit bij de ABN AMRO.
Een telefonisch gesprek of privé bericht lijkt mij niet nodig omdat ik dan een keurig gedoseerd verhaal moet aanhoren waar ik niks mee kan omdat er niet inhoudelijk gereageerd mag worden door u.
U heeft keurig mijn kritiek intern doorgegeven en via via komt het vast bij de mensen die dit beleid bedenken maar ze zullen niet reageren en dat is juist wat ik wil.

Ik wil weten waarom er geen kostenverlaging is gekomen voor de klant.
Wij hebben een enorme kostenbesparing mogelijk gemaakt voor de bank doordat wij gratis jullie werk hebben overgenomen waardoor jullie met veel minder personeel door konden en de dure panden overbodig werden.
We krijgen een trap na met die komende tariefsverhoging.

Ik wil graag dat iemand, die wel inhoudelijk kan en mag reageren, uw werk even overneemt op dit forum en aan de klanten van ABN AMRO uitlegt waarom de kosten stijgen zodat we het voor eens en voor altijd begrijpen.
Ik ben blijkbaar niet de enige die dit wil weten.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Bij de SNS betaal ik €1,95 per maand voor gebruik bankpas.
Bij de ING betaal ik €1,45 per maand voor gebruik bankpas.
En dit is al jaren zo.
En ik regel alles zelf via internet. Bank hoeft zogezegd "niets meer" voor mij te doen.

Het stoort mij wel de gigantische winsten die dit soort bedrijven maken.
Dat past niet bij mijn gedachte van, dat we het in deze wereld samen zouden moeten doen.
Het is graaien wat je graaien kunt, en ergens wordt het ook nog verheerlijkt.
Geaccepteerd zeker.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

Bij ABN AMRO betaal ik €3,10 per maand voor gebruik bankpas.
Als ik overstap naar ASN zou ik €1,25 per maand betalen.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste VCampen,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik begrijp dat u graag inhoudelijk antwoord wilt op uw vragen. Onze klanten die het niet eens zijn met de tariefsverhoging, kunnen hierover een klacht bij ons indienen. Daarbij worden ook de vragen die onze klanten hebben, beantwoord.

U kunt deze klacht telefonisch indienen via 0800 - 0240718, via een bankkantoor of door uw telefoonnummer achter te laten via een privébericht.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

ik zit 'per ongeluk' bij deze bank.

Eerst zou ABN bij Fortis gevoegd worden en zou er dus niets veranderen.
Fortis failliet en ABN nam Fortis over (stuivertje wisselen)

Fortis was toch echt een stuk goedkoper. Zo had ik daar een gratis Visa card, bij ABN moets ik er ineens voor betalen.
Toen het jaarbedrag werd afgeschreven in het 1e jaar had ik het niet door, maar in het 2e wel.
Dus naar 'dé bank'
Kon ik een mastercard krijgen zonder kosten en daar heb ik dan ook voor gekozen.
Maar wat me dwars zat was dat ze toch ff tussen neus en lippen door 2x het jaarbedrag hadden afgeschreven zonder dat ik daarvan van te voren op de hoogte was gesteld.
Gniepige truukjes,..daar hou ik niet van.
Overigens ben ik wel flink in discussie gegaan en heb het geld terug gekregen, maar ook dat ging niet zonder sgal of stoot.
Na de 1e belofte kwam er niets. na een 2e ook niet en pas bij de 4e werd er uiteindelijk betaald.

Helaas kan ik niet van deze zooi af omdat mijn hypotheek er ook loopt, ben je verplicht een dure rekening aan te houden.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

ABN AMRO schreef:Beste VCampen,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik begrijp dat u graag inhoudelijk antwoord wilt op uw vragen. Onze klanten die het niet eens zijn met de tariefsverhoging, kunnen hierover een klacht bij ons indienen. Daarbij worden ook de vragen die onze klanten hebben, beantwoord.

U kunt deze klacht telefonisch indienen via 0800 - 0240718, via een bankkantoor of door uw telefoonnummer achter te laten via een privébericht.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Ahhhh... Dé Bank wordt wakker...

Niet dat er inhoudelijk een reactie komt, maar in ieder geval kunnen er wél klachten worden ingediend. We zijn dus al een stap verder. Gaat die Aalgladde Zalm de klachten ook nog eens serieus bekijken? Of blijft de ABN zich als een paling in een emmer snot gedragen?

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

ABN heb ik 5 jaar terug al dag gezegd en nog geen dag spijt gehad. Maar de rabobank moet ook maar oppassen anders ben ik daar ook zo weg.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik meen me trouwens te herinneren dat de ABN een hypotheekvoordeeltje voor de eigen werknemers afschaft. Dus én een flinke bezuiniging, én een tariefsverhoging.

Zouden ze ná 2016 naar de beurs willen, dat ze in 2015 nog 'even' een megawinst willen pakken?

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

ABN AMRO schreef:Beste VCampen,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Ik begrijp dat u graag inhoudelijk antwoord wilt op uw vragen. Onze klanten die het niet eens zijn met de tariefsverhoging, kunnen hierover een klacht bij ons indienen. Daarbij worden ook de vragen die onze klanten hebben, beantwoord.

U kunt deze klacht telefonisch indienen via 0800 - 0240718, via een bankkantoor of door uw telefoonnummer achter te laten via een privébericht.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
@ABN AMRO
Waarom zou ik een klacht indienen? Misschien is uw tariefsverhoging wel terecht?
Dat kan ik nu niet beoordelen omdat ABN AMRO niet inhoudelijk wilt reageren.
Of heb ik gelijk en is deze tariefsverhoging onnodig en moet ik daarom een klacht indienen?
Die klacht gaat rechtstreeks de prullenbak in.
U weet ook wel dat de bank met persoonlijke klachten over het beleid niks doet.

Ik wil over deze kwestie met ABN AMRO communiceren op dit forum.
Dat moet toch kunnen anno bijna 2015?
De bank heeft zelf de publiciteit opgezocht om de tariefsverhoging aan te kondigen.
Dan lijkt het mij redelijk om ook in de media te zeggen waarom ABN AMRO de tarieven verhoogd.

Iedereen ziet dat jullie kosten flink zijn gedaald.
Vandaar de vraag: hoe komen jullie aan een tariefsverhoging?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door 16again »

Is het de bedoeling dat alleen zakelijke klanten overblijven?

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste VCampen,

We vinden het jammer dat u nog niet tevreden bent over onze uitleg over de kosten die wij vanaf volgend jaar voor het betalingsverkeer in rekening stellen. We gaan daarom graag nog een keer, en in meer detail in op uw vraag hoe wij aan deze tariefsverhoging komen.

Het klopt inderdaad dat Internet Bankieren goedkoper is dan de papieren afschriften en overboekingen die in een eerder stadium via medewerkers van de bank werden uitgevoerd. Als u via internet bankiert, betaalt u dus ook minder. Internet Bankieren en Mobiel Bankieren vraagt echter wel weer om investeringen gebruikersgemak en veiligheid. Deze investeringen zorgen voor hogere kosten. Daarnaast zorgt ook de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving op het terrein van het betalingsverkeer (SEPA betalingen, invoering IBAN) voor extra kosten.

Waar het kan, werken we zo efficiënt mogelijk, juist om hogere kosten voor onze klanten te voorkomen. Ook stellen we alles in het werk om het betalingsverkeer in Nederland, bijvoorbeeld tussen de verschillende banken, zo efficiënt mogelijk te organiseren. Daarmee zijn wij succesvol want de kosten voor het Nederlandse betalingsverkeer behoren ondanks de huidige tariefsverhogingen tot de laagste in Europa.

ABN AMRO wil vooroplopen met de digitalisering van de bankdiensten die wij aanbieden, juist omdat veel klanten dit van ons verwachten. Wij willen daarbij concurreren op kwaliteit/beschikbaarheid/inzetbaarheid en niet op de laagst mogelijke kosten. Zo hebben wij de afgelopen jaren een aantal stappen gezet met contactloos betalen, Snelbankieren met 5-cijferige code, rekeningdelen en een proef met betalen met de mobiele telefoon. De komende jaren komen er nog veel meer initiatieven. Dit vragen onze klanten ook van ons. Al bijna 40% van onze klanten gebruikt een app of een smartphone of tablet om met ons te bankieren en zij doen dat ook heel intensief, sommigen dagelijks.

De digitalisering van bankdiensten kent naast een groter gebruikersgemak en een praktisch permanente beschikbaarheid van het betalingsverkeer ook een groeiend probleem in de vorm van internetcriminaliteit. Internetcriminelen proberen op allerlei manieren uw persoonlijke gegevens en codes te achterhalen. ABN AMRO is achter de schermen continu bezig om u te beschermen tegen deze vormen van oplichting. Dit doen wij o.a. door onze systemen te beveiligen en internetcriminelen aan te pakken. Wij nemen ook diverse maatregelen, bijvoorbeeld om een veilig gebruik van uw bankpas optimaal te bevorderen en de risico’s van fraude te beperken. Voorbeelden zijn cameratoezicht en betere beveiliging van onze geldautomaten.

Ik hoop dat ik hiermee de redenen voor de gewijzigde tarieven heb kunnen verklaren.

Met vriendelijke groet
ABN AMRO Webcare
Dhr. E.J. van der Struijk

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Gitarist »

ABN AMRO schreef: Daarnaast zorgt ook de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving op het terrein van het betalingsverkeer (SEPA betalingen, invoering IBAN) voor extra kosten.


Met vriendelijke groet
ABN AMRO Webcare
Dhr. E.J. van der Struijk
Dat is vreemd want op de website van ABN-AMRO lees ik het volgende:

De voordelen:

U kunt met 1 rekening betalen en incasseren in alle SEPA-landen.

Een uniforme betaalmarkt zorgt voor meer concurrentie en dat kan leiden tot betere producten, meer efficiency en lagere kosten.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door CB »

ABN AMRO schreef:Beste VCampen,

We vinden het jammer dat u nog niet tevreden bent over onze uitleg over de kosten die wij vanaf volgend jaar voor het betalingsverkeer in rekening stellen. We gaan daarom graag nog een keer, en in meer detail in op uw vraag hoe wij aan deze tariefsverhoging komen.

Het klopt inderdaad dat Internet Bankieren goedkoper is dan de papieren afschriften en overboekingen die in een eerder stadium via medewerkers van de bank werden uitgevoerd. Als u via internet bankiert, betaalt u dus ook minder. Internet Bankieren en Mobiel Bankieren vraagt echter wel weer om investeringen gebruikersgemak en veiligheid. Deze investeringen zorgen voor hogere kosten. Daarnaast zorgt ook de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving op het terrein van het betalingsverkeer (SEPA betalingen, invoering IBAN) voor extra kosten.

Waar het kan, werken we zo efficiënt mogelijk, juist om hogere kosten voor onze klanten te voorkomen. Ook stellen we alles in het werk om het betalingsverkeer in Nederland, bijvoorbeeld tussen de verschillende banken, zo efficiënt mogelijk te organiseren. Daarmee zijn wij succesvol want de kosten voor het Nederlandse betalingsverkeer behoren ondanks de huidige tariefsverhogingen tot de laagste in Europa.

ABN AMRO wil vooroplopen met de digitalisering van de bankdiensten die wij aanbieden, juist omdat veel klanten dit van ons verwachten. Wij willen daarbij concurreren op kwaliteit/beschikbaarheid/inzetbaarheid en niet op de laagst mogelijke kosten. Zo hebben wij de afgelopen jaren een aantal stappen gezet met contactloos betalen, Snelbankieren met 5-cijferige code, rekeningdelen en een proef met betalen met de mobiele telefoon. De komende jaren komen er nog veel meer initiatieven. Dit vragen onze klanten ook van ons. Al bijna 40% van onze klanten gebruikt een app of een smartphone of tablet om met ons te bankieren en zij doen dat ook heel intensief, sommigen dagelijks.

De digitalisering van bankdiensten kent naast een groter gebruikersgemak en een praktisch permanente beschikbaarheid van het betalingsverkeer ook een groeiend probleem in de vorm van internetcriminaliteit. Internetcriminelen proberen op allerlei manieren uw persoonlijke gegevens en codes te achterhalen. ABN AMRO is achter de schermen continu bezig om u te beschermen tegen deze vormen van oplichting. Dit doen wij o.a. door onze systemen te beveiligen en internetcriminelen aan te pakken. Wij nemen ook diverse maatregelen, bijvoorbeeld om een veilig gebruik van uw bankpas optimaal te bevorderen en de risico’s van fraude te beperken. Voorbeelden zijn cameratoezicht en betere beveiliging van onze geldautomaten.

Ik hoop dat ik hiermee de redenen voor de gewijzigde tarieven heb kunnen verklaren.

Met vriendelijke groet
ABN AMRO Webcare
Dhr. E.J. van der Struijk
Een heel mooi betoog, maar zwijgen was veel zinniger geweest. Zoals al aangegeven door Gitarist en MichielFRL spreekt de ABN AMRO zichzelf tegen.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door 53078 »

ik zie juist in het hele relaas van de nepcare dat de kosten juist gereduceerd worden. Dus waarom we almaar meer gaan betalen blijft een raadsel. Het antwoord kan ook niet van de nepcare komen, die mensen hebben werkelijk niets in te brengen in de gang van zaken en werken ook met een uurtarief. De graaiers en Zalm zitten heel comfy ver weg van de consumenten en bedenken constant hoe ze hun eigen vermogen kunnen opkrikken zonder dat dat opvalt bij de politiek. Verder doen ze daar niets.
Bah, bah en nog eens bah.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

@ABN AMRO
Beveiliging en invoeren van nieuwe-wet en regelgeving hoort gewoon bij het werk van een bank.
Automatisering zou alles juist goedkoper moeten maken en vernieuwing is ook niet bijzonder.
Het ene gaat overboord (chipknip), het andere (app) komt ervoor in de plaats.
De kosten verschuiven.
Alles wat u doet doen andere banken ook, voor minder geld.

Waar het mij om gaat is dat de kosten voor de bank zijn gedaald en dat de klant daar niks van heeft gemerkt.
De klant is braaf een gratis thuiswerker van de bank geworden.
Maar als de kosten voor de bank omhoog gaan, dan merkt de klant dat wel.

Andere grote banken hebben genoegen genomen met de winst die de klant de bank heeft bezorgd.
Andere grote banken hebben weliswaar ook de kosten niet verlaagd maar ze hebben de kosten in ieder geval niet verhoogd.
Dat heeft de ABN AMRO wel gedaan terwijl de ABN AMRO al de duurste was.

Die tariefsverhoging moet van de baan anders is de ABN AMRO niet meer geloofwaardig.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Xpert »

De vergelijkingen tussen ASN Bank en andere grootbanken is niet helemaal terecht. Waarom is de ASN bank goedkoper?

Dat is omdat de ASN geen bankkantoren heeft. Dit puur een internetbank. Bankfilialen en de mensen die daar werken kosten geld. En 23% loonverhoging zit er voor het "gewone personeel", zoals eerder gesuggereerd, echt niet in hoor. En welke bank is 24/7 open. De ABN is 24 uur per dag 7 dagen in de week bereikbaar. Daar hoef je bij ASN echt niet mee aan te komen. ASN Bank wil alleen maar de mooie appels uit de mand hebben. Ze zijn niet bereid kredieten aan consumenten en bedrijven te verstrekken. Wanneer de grootbanken allemaal op dezelfde manier gaan werken aan ASN bank dan hebben we geen economie, geen MKB en hebben we allemaal geen werk meer. Wanneer er geen instellingen meer zijn die bereid zijn risico's te nemen dan ziet de wereld er heel anders uit denk ik.

Laat de ABN AMRO Bank dit en volgend jaar maar héél veel winst maken. Wanneer de bank dan naar de beurs gaat krijgt BV Nederlands de maximale opbrengst bij een beursgang bij een hogere openingskoers. Dus oordeel over een jaar of twee.

Ik vind de reactie van ABN wel een juiste weergave en duidelijk. Door alle regeltjes die ze in Brussel verzinnen en de buffers die banken moeten aanhouden worden de kosten van het financiële betalingsverkeer gewoonweg hoger. Met dank aan Brussel.

Een betaalrekening niet meer verplicht bij ABN AMRO om je hypotheek daar aan te houden. Volgens mij is ING bank de enige bank is die dit nog heeft. Wanneer je een betaalrekening en een hypotheek bij ABN AMRO loopt krijg je wel een rentevoordeel van 0,2% op je hypotheek. Dus het aanhouden van een betaalrekening in combinatie met een hypotheek heeft zeker voordelen. Bijvoorbeeld een gemiddelde hypotheek van EUR 180.000 bespaar je EUR 360,-- bruto per jaar. Netto, afhankelijk van je belastingvoordeel stel even 42%, is dat ongeveer 210,-- per jaar. En dan kost een betaalrekening EUR 3,10 x 12 = EUR 37,20 ???? Krokodillentranen. Echt jammer zo'n reactie.

Al laatste wil ik wel opmerken dat ik het ook niet eens ben met de risico's die banken hebben genomen. Het heeft de Staat (ons dus) heel veel geld gekost. Maar steeds zeuren over het verleden heeft geen zin. Kijk naar de toekomst die voor ons ligt. Denk aan het welzijn van je kinderen en kleinkinderen. Dat is nu veel belangrijker dan je eigen gewin.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door 16again »

Xpert schreef:Wanneer je een betaalrekening en een hypotheek bij ABN AMRO loopt krijg je wel een rentevoordeel van 0,2% op je hypotheek. ....... Netto, afhankelijk van je belastingvoordeel stel even 42%, is dat ongeveer 210,-- per jaar. En dan kost een betaalrekening EUR 3,10 x 12 = EUR 37,20 ???? Krokodillentranen. Echt jammer zo'n reactie.
Is dat niet gewoon een sigaar uit eigen doos?
Zonder betaalrekening is je hypotheek gewoon (minimaal) 0,2% te duur.
Xpert schreef:Maar steeds zeuren over het verleden heeft geen zin. Kijk naar de toekomst die voor ons ligt.
Als je de geschiedenis vergeet, dan herhaalt de geschiedenis zich. Terugkijken blijft dus aanbeveling!

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Xpert »

http://www.hypotheekrente.nl/rente/11/1 ... evast.html

Rente ABN is momenteel 2,95%. Top 5 voor 10 jaar vast. Lijkt toch niet echt slecht.

Daarnaast moeten we natuurlijk het verleden niet vergeten, maar om daar nu al jaren over door te zeuren helpt ook niet echt. Je moet misschien ipv een negatieve instelling een positieve instelling aannemen. Positieve mensen leven gemiddeld langer, zo is maar net.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

Xpert schreef:Waarom is de ASN bank goedkoper?
Dat is omdat de ASN geen bankkantoren heeft. Dit puur een internetbank.
Bankfilialen en de mensen die daar werken kosten geld.
Dat is precies wat ik zeg. ABN AMRO sluit kantoren en laat de klant het werk doen en is daardoor goedkoper uit.
Xpert schreef:Wanneer de grootbanken allemaal op dezelfde manier gaan werken aan ASN bank dan hebben we geen economie, geen MKB en hebben we allemaal geen werk meer.
Denk je dan echt dat we te eten hebben dankzij de banken. Wij geven hen (verplicht) te eten en niet andersom.
Xpert schreef:Wanneer er geen instellingen meer zijn die bereid zijn risico's te nemen dan ziet de wereld er heel anders uit denk ik.
Banken lopen geen risico. Ze nemen wel risico’s met het bezit van anderen.
Xpert schreef:Laat de ABN AMRO Bank dit en volgend jaar maar héél veel winst maken.
Ik vind de reactie van ABN wel een juiste weergave en duidelijk.
Kijk naar de toekomst die voor ons ligt. Denk aan het welzijn van je kinderen en kleinkinderen.
Dat is nu veel belangrijker dan je eigen gewin.
Je moet misschien ipv een negatieve instelling een positieve instelling aannemen.
Positieve mensen leven gemiddeld langer, zo is maar net.
BRAAK!

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

2 Grote, vergelijkbare banken en het verschil:

ABN AMRO bank € 39,00
ING Bank € 16,40

Gesloten