LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

Bankieren bij ABN Amro wordt nog duurder. Onbegrijpelijk!
Bijna iedereen betaald de rekeningen thuis via internet.
Hele afdelingen werden daardoor overbodig.
Daarna verdwenen alle vestigingen hier bij ons in de buurt.
Pinautomaten zijn er nauwelijks. Afschriften zijn overbodig geworden.
Volgens mij zijn de kosten flink gedaald.

Ik begrijp niet waar die hogere kosten vandaan komen.
Welke kosten zie ik over het hoofd?
Laatst gewijzigd door VCampen op 02 nov 2014 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welkom bij de ASN bank, milieu vriendelijk en goedkoper....
En hoeveel rente kreeg U op de ABN AMRO rekening van Uw saldo...

Beter reclame kunnen ze niet maken om een nog kleine maar afgelopen jaren sterk gegroeide groter te krijgen dus als ASN klant ben ik hier erg tevreden over...

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste VCampen,

Hartelijk dank voor uw bericht over de tariefsverhoging per 1 januari 2015.

Ik kan me voorstellen dat u het vervelend vindt, dat u meer gaat betalen voor uw bankzaken. Graag geef ik u meer uitleg waarom deze kosten worden verhoogd.

Om uw rekeningen te beheren, worden door de bank kosten berekend. Een deel van deze kosten worden aan u doorberekend.

Nu veranderen onze tarieven, omdat we blijven investeren in de ontwikkeling van producten en diensten en de veiligheid van bankieren. Naast de algemene jaarlijkse prijsstijging, zorgt ook de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving voor extra kosten.

Dat er bankkantoren sluiten, heeft niet te maken met de tariefsverhoging. Veel van onze klanten regelen hun dagelijkse bankzaken zelf via internet en telefoon. Hierdoor bezoeken steeds minder klanten onze bankkantoren.

Mocht u willen weten of uw bankzaken goedkoper kunnen, dan wil ik u hier graag bij helpen. U kunt dan in een privébericht aangegeven op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. Ook ontvang ik dan graag verschillende tijdstippen, waarop u het beste bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door CB »

ABN AMRO schreef:Nu veranderen onze tarieven, omdat we blijven investeren in de ontwikkeling van producten en diensten en de veiligheid van bankieren. Naast de algemene jaarlijkse prijsstijging, zorgt ook de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving voor extra kosten.
Dat verklaart nog niet waarom u de duurste bent. Werkt uw organisatie minder effectief en efficiënt?
ABN AMRO schreef:Dat er bankkantoren sluiten, heeft niet te maken met de tariefsverhoging. Veel van onze klanten regelen hun dagelijkse bankzaken zelf via internet en telefoon. Hierdoor bezoeken steeds minder klanten onze bankkantoren.
Dit bespaart de bank heel veel kantoor- en personeelskosten, die de klanten nooit terug zien. Klanten doen het werk en moeten daar nog kosten voor betalen ook en dat allemaal voor een hogere winst en hogere bonussen! De klant staat centraal? Ja, om het werk zelf te doen!

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

ABN AMRO schreef: Ik kan me voorstellen dat u het vervelend vindt, dat u meer gaat betalen voor uw bankzaken.
Dat blijkt anders niet uit het beleid...

Anyway, ik had na het aflossen van een DK bij de ING daar weg willen gaan, naar een andere Nederlandse bank; SNS wordt het sowieso niet, en de Rabo heb ik al een rekening. Maar ABN gaat het dus niet worden op deze manier.

Misschien toch maar de ASN. Als bij de vier Nederlandse banken al zo goed als alles via internet moet, dan kan ik net zo goed overstappen naar een echte internetbank. Hoe weinig vertrouwen ik ook in internet heb.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door puma73 »

ABN AMRO schreef:Beste VCampen,

Hartelijk dank voor uw bericht over de tariefsverhoging per 1 januari 2015.

Ik kan me voorstellen dat u het vervelend vindt, dat u meer gaat betalen voor uw bankzaken. Graag geef ik u meer uitleg waarom deze kosten worden verhoogd.

Om uw rekeningen te beheren, worden door de bank kosten berekend. Een deel van deze kosten worden aan u doorberekend.

Nu veranderen onze tarieven, omdat we blijven investeren in de ontwikkeling van producten en diensten en de veiligheid van bankieren. Naast de algemene jaarlijkse prijsstijging, zorgt ook de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving voor extra kosten.

Dat er bankkantoren sluiten, heeft niet te maken met de tariefsverhoging. Veel van onze klanten regelen hun dagelijkse bankzaken zelf via internet en telefoon. Hierdoor bezoeken steeds minder klanten onze bankkantoren.

Mocht u willen weten of uw bankzaken goedkoper kunnen, dan wil ik u hier graag bij helpen. U kunt dan in een privébericht aangegeven op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. Ook ontvang ik dan graag verschillende tijdstippen, waarop u het beste bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Jullie bedoelen eigenlijk dat wij gewoon die salarisverhoging van 23% moeten betalen. Het geld moet ergens vandaan komen, dus we laten gewoon onze klanten daarvoor opdraaien. En dat voor een bank die door staatssteun overeind gehouden is.

Ga jezelf zitten schamen in een heel erg donker hoekje.

Rots92
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 feb 2008 11:01

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Rots92 »

Volgens mij, maar ik ben geen lid, geven ze ook de laagste spaarrente van de vier grootste banken, of heb ik het mis?
De duurste bank, met de laagste spaarrente, dat is logisch...............

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

@ABN AMRO
Natuurlijk kost het geld om de rekeningen te beheren en natuurlijk wil ik daar in alle redelijkheid voor betalen maar de klant beheert nu grotendeels zelf zijn rekening.
De bank had vroeger heel veel werk aan het overboeken van betalingen van de klant.
De klant doet dat werk nu zelf, onbetaald.
Ik verwachte eerder een prijsverlaging en ben dan ook hoogst verbaasd dat de kosten voor de klant juist stijgen.
De extra kosten waar u het over heeft (veiligheid, nieuwe wet- regelgeving, prijsstijging), dat zijn toch gewoon normale kosten.
Natuurlijk gaan de kosten jaarlijks omhoog maar er is ook een grote kostendaling geweest en toen heb ik de bank niet gehoord. Die kostenbesparing, mede mogelijk gemaakt door de klant, wordt beschouwd als winst voor de bank.
De klant komt pas in beeld als de kosten stijgen.

Dat jullie de bankkantoren sluiten vind ik een hele slechte zaak.
Een bedrijf waar je salaris wordt gestort of je vermogen wordt beheerd moet gewoon goed bereikbaar zijn en je moet er zo naar binnen kunnen lopen.
Andere mensen denken daar blijkbaar ook zo over want ik was laatst ‘even’ op een kantoor dat nog wel open is, vanwege de lange wachtrijen was ik er een paar uur.
Ja dan gaan mensen wel achter internet hun zaken regelen en dan kan je net zo goed een goedkope internetbank nemen.
Ik snap dat het duur is om nu met weinig personeel hele grote panden op toplocaties te blijven huren maar het kan ook goedkoper.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door prem »

Ik heb al een jaar geleden Prive en zakelijk ABN opgezegd. Slome duikelaars en je moet de halve wereld rond rijden om contante betalingen van klanten kunnen storten.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd (ach, wat is vreemd) dat de ABN na een copy-paste standaard verhaal verder niet reageert. Geen enkele inhoudelijke reactie of poging tot uitleg of discussie.

Kennelijk hebben ze geen weerwoord meer. Beter gezegd: kennelijk hebben ze, op het gegeven roze-suikerwolken-standaardverhaaltje na, helemaal geen weerwoord.

Het lijkt me dat de bestuurders alle bonussen dan maar in moeten leveren. Dit is niks zo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@wa

Volgens mij,maar moet je nog ff nakijken,ging rabo ook omhoog,omdat je daar ook rekening hebt

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat klopt inderdaad wel, Rozemarijntje, dat de Rabo ook duurder wordt. Op deze link (even naar beneden scrollen) staan alle tarieven. Ik denk dat de Rabo dan op termijn ook wel eens een ex-bank kan worden. 27,60 per jaar of 15 per jaar, dat scheelt iedere maand toch weer een euro.

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/r ... ieven-fors

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door VCampen »

prem schreef:Ik heb al een jaar geleden Prive en zakelijk ABN opgezegd. Slome duikelaars en je moet de halve wereld rond rijden om contante betalingen van klanten kunnen storten.
Klopt! En omdat alle klanten die ene vestiging opzoeken die nog open is, sta je direct in een gigantische rij.

Wat ik ook heel duur vind bij ABN AMRO is geld storten op je privé-rekening.
Je mag ongeveer 6 keer gratis je geld storten daarna moet je betalen als je geld stort op je rekening via de automaat, er komt geen personeel aan te pas en toch is het ontzettend duur.
Je betaalt dan niet een klein bedrag maar een percentage van het bedrag dat je stort.
Dat bedrag haalt ABN AMRO van je rekening.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Rots92 schreef:Volgens mij, maar ik ben geen lid, geven ze ook de laagste spaarrente van de vier grootste banken, of heb ik het mis?
De duurste bank, met de laagste spaarrente, dat is logisch...............
Niemand is lid van een bank.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door CB »

Jazeker wel. De RABO heeft leden in plaats van aandeelhouders.

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door mart2345 »

Hier staat een schitterend voorbeeld van hoe webcare niet moet. Je kunt nog beter niet reageren dan het standaardpersriedeltje van ABN-AMRO nog eens in een webforum posten.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste VCampen,

Het is begrijpelijk dat u vragen heeft over de tariefsverhoging en u uw mening hierover geeft. Dit is voor ons goed om te weten. Zoals eerder door MichielFRL wordt voorgesteld, worden alle signalen over de tariefsverhoging geregistreerd en intern doorgegeven. Op deze manier is inzichtelijk welke vragen er spelen en hoe onze klanten erover denken.

In mijn vorige bericht heb ik aangegeven, dat ik hierover telefonisch contact met u kan opnemen. Ik kan één en ander toelichten en misschien zijn er voor u mogelijkheden om de kosten van uw bankzaken te verlagen. In een privébericht kunt u aangegeven op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. In dit bericht kunt u ook aangeven op welke tijdstip ik u het beste kan bellen.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Jan1 »

GJvdZ schreef:[quote
Niemand is lid van een bank.
Jawel hoor, wij zijn lid van de bank, in dit geval de Rabobank.

Gitarist
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2014 10:02

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door Gitarist »

Ik zit ook bij de ABN-AMRO bank en heb met verbazing gezien dat de kosten fors omhoog gaan.
Je krijgt minder service omdat die ABN-AMRO bank steeds meer kantoren sluit en dus ook medewerkers ontslaat en toch gaan de kosten omhoog?

De enige reden die ik kan bedenken is dat het een zeer arrogante bank is die denkt dat het lekker kan aanklooien omdat de belastingbetaler ze wel weer zal redden.
Dat zie je ook aan het gedrag van Zalm die een extreme bonus verdedigd door te stellen dat hij het talent wil binnen houden.
Hmmm....welk talent, dat talent die ervoor zorgde dat de ABN-AMRO bank bijna omviel?

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO, duurste bank wordt nog duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

Gitarist schreef: Dat zie je ook aan het gedrag van Zalm die een extreme bonus verdedigd door te stellen dat hij het talent wil binnen houden.
Hmmm....welk talent, dat talent die ervoor zorgde dat de ABN-AMRO bank bijna omviel?
Ik denk dat hij het over zijn eigen talent heeft, denk je niet?

Gesloten