LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door kweenie »

Methusalah schreef:
23 nov 2020 12:59
Man, wat een onzin artikel is dat zeg. Hoe zouden generieke readers de boel kwetsbaarder maken als het toch wel duidelijk is dat de kwetsbaarheid zit in mensen die zich met mooie praatje voor de gek laten houden zoals hij zelf aangeeft in zijn eigen voorbeeld.
Uiteraard is een generieke reader wel kwetsbaarder. Dat lijkt mij evident. Maar los daarvan is dit inderdaad maar een heel minuscuul klein risico, terwijl een hoop andere zaken veel risicovoller zijn.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

MichielFRL schreef:
23 nov 2020 21:30
Alle banken doen juist die losse kastjes de deur uit omdat ze onveilig zijn.
Alle banken? Ik heb zeer onlangs een rekening geopend bij die grote deftige groen/gele staatsbank. En wat krijg je dan? Gewoon een cardreader met een kabeltje voor in de USB-poort (optioneel) waarmee iemand enkel met betaalpas+bijbehorende pincode volledig toegang tot alle onderdelen van internetbankieren heeft. De staatsbank zou juist het goede voorbeeld qua veiligheid moeten geven.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zombiemaster schreef:
23 nov 2020 22:23
De staatsbank zou juist het goede voorbeeld qua veiligheid moeten geven.
Dat is natuurlijk ook helemaal geen Staatsbank in de klassieke zin van het woord. Het is gewoon één van de commerciële banken. IN die zin gaat je argumentatie mank.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door joep873 »

Zombiemaster schreef:
23 nov 2020 22:23
En wat krijg je dan? Gewoon een cardreader met een kabeltje voor in de USB-poort (optioneel) waarmee iemand enkel met betaalpas+bijbehorende pincode volledig toegang tot alle onderdelen van internetbankieren heeft.
En wat krijg je anders? Een apart kastje dat bij veel klanten ergens in huis rondzwerft of "veilig" in een lade ligt samen met het wachtwoord. Dan is het weer beter dat er maar 1 pinpas is waarvan de eigenaar altijd precies weet waar hij is en weet dat de pincode echt geheim moet zijn.
Je kunt helemaal niet beweren dat de ene methode altijd veiliger is dan de ander.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

@Snuffel hoe jij zelf als klant inlogt is bij de twee onveilige banken irrelevant. Welke methode je ook kiest, via de telefoon, via reader of scanner. Het gaat er om dat ALS een boef je betaalpas + pincode heeft bemachtigt, en we weten dat er genoeg domme mensen zijn die na een telefoontje of mailtje die opsturen naar een adres van een crimineel denkend dat dit van de bank is, of zelfs die het afgeven aan de deur als de crimineel een handlanger heeft gestuurd die zich voordoet als bankmedewerker, welke methode de klant dus ook gebruikt, de boef kan met ZIJN reader dan gewoon inloggen op internetbankieren en ook de spaarrekening leeghalen zonder dat het slachtoffer dat in de gaten heeft.

Je kunt de voordeur van je huis waar jij altijd door naar buiten gaat wel met 10 sloten aflsuiten, maar als dan bij de achterdeur de sleutel gewoon onder de mat ligt......Tja.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Sira »

Wat voor mij in het verhaal nog onduidelijk is "hoe zijn ze aan uw pincode gekomen?"
Zat die soms met een plakkertje op de bankpas?

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

@Sira. Wie is uw?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Sira »

Zombiemaster schreef:
25 nov 2020 20:20
@Sira. Wie is uw?
Uw is u, degene waarvan bankpas èn pincode gestolen is.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

@Sira. Is dat zo? Waar staat dat? Net nog gekeken, maar ik heb ze nog hoor.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: ABN-Amro en Rabobank onveiliger dan ING en SNS

Ongelezen bericht door Sira »

Dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben, maar als het allemaal zo onveilig is als u zegt, dan zou bijna de gehele Nederlandse bevolking die problemen hebben.
Ik denk eerder dat veel gedupeerden naïef en te goedgelovig zijn. Als men geen verstand heeft van het World Wide Web, het internetbankieren, aankopen doen, Facebook e.d., blijf er dan ver vandaan of volg een cursus. Ik heb geen verstand van hartoperaties, dus ik begin daar ook niet aan :mrgreen:
En ook belangrijk, volg meer het nieuws en consumentenprogramma's en heel belangrijk ook de website van de bank i.p.v. de hele dag op Facebook te turen en nutteloze berichten bekijken van zogenaamde vrienden.

Er heeft ooit eens een forumlid (hier of bij Vraag en Beantwoord van BNNVara) gezegd: Virus or ransomware is an interface error between keyboard and chair
De woorden virus en ransomware kunnen natuurlijk ook vervangen worden door andere woorden.

Gesloten