LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Hallo,

Voor mijn huis in belgie heb ik een hypotheek (dacht ik) afgesloten bij de abn amro,het werd ook als zodanig verkocht maar achteraf bleek het een krediet overeenkomst te zijn en geen hypotheek.
Bij de notaris heb ik die papieren getekend en het niet gezien,dom dom.
Door een ernstige ziekte ben ik zakelijk en prive in de problemen gekomen en moest 50000 euro hebben om dat op te lossen.
De Bank was niet bereid om iets te doen en daardoor dreigde ik bij hen een schuld te krijgen van 200.000 welke ik nooit zal kunnen terug betalen.
Dat maakt de bank niets uit,dan hebben we pech gehad was het antwoord van de zoveelste adviseur.
Het personeel van deze bank verhuist om de paar maanden van het ene filiaal naar het andere en je moet iedere keer op nieuw je verhaal weer doen.
Die 50.000 euro heb ik bij familie geleend enkele jaren geleden,en ben er nu finacieel weer een beetje bovenop,en wil en moet die terugbetalen.
Bij de bank is en blijft het stil en oversluiten is geen optie,een boete van 25.000 euro is eigenlijk schandalig maar ik kan er niets tegen doen.
Ze doen er alles aan om klantvriendelijker over de komen maar zolang het personeel en directie lak hebben aan hun klanten zal dat nooit lukken.
Je hoort het in je omgeving bij de bank moet je niet zijn voor persoonlijk contact of klantvriendelijkheid,wel als iets moeten verkopen maar daarna laten ze je vallen als een baksteen,een ongeneeslijke ziekte of niet.
Nu moet ik ergens anders een 2e hypotheek nemen en dat valt niet mee ze willen allemaal oversluiten tegen een lagere rente maar dat kan niet.
Ik weet niet waar ik moet zijn bij de ABN-AMRO voor een menselijke oplossing,misschien zijn er wel toch wel aardige mensen daar maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
Een lang verhaal is het geworden maar ik hoop dat het voor wat mensen een les is.
Harrie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik neem toch aan dat je je papieren doorleest voor je tekent? Het verschil tussen een krediet of een hypotheek lijkt mij nogal overduidelijk.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door Laurent »

Inderdaad een les om de bescheiden van te voren door te nemen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door roro25 »

Tja, wat kan ik nog toevoegen?

Nou ja. lezen voor je tekent.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door SJZ »

achteraf bleek het een krediet overeenkomst te zijn en geen hypotheek.
Wat had je aangevraagd dan?

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

een Hypotheek natuurlijk en geen krediet.

En die verhalen van lezen voor je tekend en dergelijke had ik al

eens eerder gehoord.

Ik zit bij de notaris en denkt een gewoon mens dat het dan wel goed

zit,maarja niet dus.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door SJZ »

't Is meer dat ik nog nooit gehoord heb dat je een hypothecaire lening aanvraagt en dat de bank dan met een (doorlopend?) krediet aan komt zetten. Dan missen ze de zekerheid van het onderpand van het huis, dus lijkt me ook voor de bank een slechte zet.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door CB »

Bij de notaris geweest voor een (doorlopend) krediet?

Misschien gaat het hier wel om een Krediethypotheek?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door roro25 »

Zou het niet een flexibel Hypotheek krediet kunnen zijn.
Hierbij wordt de overwaarde op de woning gebruikt voor finaciering van het krediet (wat meestal consumptief wordt gebruikt)
Indien de eerste hypotheek niet loopt bij de bank dient er naar de notaris te worden gegaan voor een tweede inschrijving.
Dit wordt niet gezien als een hypotheek. En in de overeenkomst zal u afspraken gemaakt hebben over de terugbetaling van het krediet.
En elke bank (dus ook ABN AMRO) zal u houden aan de gemaakte afspraken.
Het maakt niet uit of het een Hypotheek of andere vorm van krediet is; u bent net zoals de bank gehouden aan de afspraken die in de kredietovk zijn overeengekomen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door CB »

Een lening met een tweede inschrijving (op het onderpand) is wel degelijk een hypotheek. Tweede inschrijving staat nl. voor een hypothecaire inschrijving.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door roro25 »

jij je gelijk..

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: ABN - AMRO Hypotheek PAS OP

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

als jullie goed lezen staat het pand in belgie en het is een aflossingsvrijen krediet overeenkomst en daarom is de boete ook zo hoog

Gesloten