LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door BL2 »

TS is een zakenman/vrouw welke "heel veel bezit" maar met schijnbaar nog geen E 100 op de bank, zo erg dat er geen boodschappen betaald kunnen worden, en dat allemaal nu het hele Corana gebeuren pas een weekje aan de gang is. En dan zonder blikken of blozen de Bank maar even aan de schandpaal nagelen ! Eigenlijk is het gewoon laster.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Marion65,



Ik kan me voorstellen dat u ervan op kijkt als het altijd op eenzelfde moment wordt afgeschreven en het nu een andere datum is. De reden hiervoor is, is dat de 21e deze maand in het weekend valt en wij niet in het weekend afschrijven. Wij houden voor incasseren de 3e week van de maand aan. Dat is deze week. Daardoor is het nu eerder dan u misschien gewend van ons bent. Ik hoop dat dit de situatie voor u verheldert.


Als dit er voor heeft gezorgd dat u mede vanwege het Corona-virus in de problemen bent gekomen, wil ik u vragen om met ons te bellen. Wij hebben mogelijkheden beschikbaar gesteld om u tegemoet te komen. We kijken graag met u of dat dan ook voor u mogelijk is.
U kunt hiervoor onze zakelijke afdeling Kredieten bellen. Dat kan tussen 08:00 - 21:00 op 088-2262626 door te kiezen voor Financieren.



Met vriendelijke groet,


Eilis
ABN AMRO Webcare

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
18 mar 2020 22:30
Nijogeth schreef:
18 mar 2020 20:37
Obelix, bij weken kan ik dat begrijpen, maar in deze openingspost gaat het om 3 of 4 dagen. Dat kan het grote verschil niet maken en ik denk ook niet dat het om honderden euro's gaat.
Waarom doet de bank het dan?
Schrapen! Binnenharken, nu het nog kan. Gegarandeerd staan er over 4 dagen meer ZZP-ers rood, dus incasseer maar vast.
Is dit soort getroll nu echt nodig?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat de bank zelf zegt:
Banken onderdeel van de oplossing
Vanmorgen zei Kees van Dijkhuizen, topman van ABN Amro, al dat banken een verantwoordelijkheid hebben om klanten in deze tijd tegemoet te komen. "Vorige keer bij de crisis waren wij als banken onderdeel van het probleem. Op dit moment zijn wij nadrukkelijk onderdeel van de oplossing."

Dat zouden banken de komende tijd ook aankunnen. Volgens Van Dijkhuizen hebben de banken op dit moment genoeg kapitaal achter de hand en zou het geen enkel probleem zijn als de crisis drie tot zes maanden aanhoudt.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Is dit soort getroll nu echt nodig?
Jij noemt het trollen, ik vind de bank moet gewoon normaal blijven doen wat de cliënt gewend is in alle jaren. Of breng de cliënt eerst even op de hoogte....jongens we gaan dit doen het is maar dat je het weet!

Doet de bank dat niet dan is het een drol. Mij berichten ze niet eens, en ik zie de ene verandering na de andere doorgevoerd. Ze zouden mijn rekening opheffen (buitenland gebeuren), zelfs dat doen ze niet. Ik zet mijn saldo op nul, en ze incasseren via aut.incasso zodat ik negatief sta. Dat kan helemaal niet, ze doen maar en maken er maar een potje van.

Doe ik het ook. :D

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door 16again »

ABN AMRO schreef:
19 mar 2020 14:53
Beste Marion65,
…..
Ik kan me voorstellen dat u ervan op kijkt als het altijd op eenzelfde moment wordt afgeschreven en het nu een andere datum is. De reden hiervoor is, is dat de 21e deze maand in het weekend valt en wij niet in het weekend afschrijven. Wij houden voor incasseren de 3e week van de maand aan. Dat is deze week. Daardoor is het nu eerder dan u misschien gewend van ons bent. Ik hoop dat dit de situatie voor u verheldert.

Eilis
ABN AMRO Webcare
Drogreden:
December 2019 viel identiek als maart 2020: 1e dag van de maand op zondag.
En volgens TS wordt altijd (en dus ook dec2019)op de 20e of later geincasseerd

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix1 schreef:
19 mar 2020 18:14
Is dit soort getroll nu echt nodig?
Jij noemt het trollen, ik vind de bank moet gewoon normaal blijven doen wat de cliënt gewend is in alle jaren. Of breng de cliënt eerst even op de hoogte....jongens we gaan dit doen het is maar dat je het weet!

Doet de bank dat niet dan is het een drol. Mij berichten ze niet eens, en ik zie de ene verandering na de andere doorgevoerd. Ze zouden mijn rekening opheffen (buitenland gebeuren), zelfs dat doen ze niet. Ik zet mijn saldo op nul, en ze incasseren via aut.incasso zodat ik negatief sta. Dat kan helemaal niet, ze doen maar en maken er maar een potje van.

Doe ik het ook. :D
Elders schreef u eerder dat u een andere bankrekening hebt moeten openen waar de Amro incasso’s op kan uitvoeren om dat krediet af te lossen. En dat is ook al maanden geleden. U blijft maar huilen over de afwikkeling van dat kredietje.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De banken worden ook schandalig rijk van die drie of vier dagen rente. Hoeveel rente was het ook weer?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door 16again »

Theotrucker schreef:
19 mar 2020 19:05
De banken worden ook schandalig rijk van die drie of vier dagen rente. Hoeveel rente was het ook weer?
Oplettend lezer had een andere mogelijke reden hier gezien: Hoeveel ZZP-ers gaan door huidige crisis in het rood belanden? Ik kan geen andere conclusie trekken dat de bank eerder afschrijft, om dat zoveel mogelijk voor te zijn.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door 16again »

PietertjeTwee schreef:
19 mar 2020 20:04
Nog even los daarvan heeft de bank zelf hierboven een plausibele verklaring gegeven.
Waarom noem je de verklaring plausibel? Dan had de bank ook in December op de 17e af moeten schrijven. Wat, als ik TS lees, niet gebeurd is.
PietertjeTwee schreef:
19 mar 2020 20:04
En parallel daaraan kondigen ze aan dat iedereen met een krediet 6 maanden lang niet hoeft af te lossen.
Er is een verschil tussen wat de bank zegt te doen, en wat de bank daadwerkelijk doet.
Bij mij ligt vooral vers in het geheugen, hoe banken als ABN AMRO met renteswaps het MKB een poot uitdraaide.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
19 mar 2020 19:56
Theotrucker schreef:
19 mar 2020 19:05
De banken worden ook schandalig rijk van die drie of vier dagen rente. Hoeveel rente was het ook weer?
Oplettend lezer had een andere mogelijke reden hier gezien: Hoeveel ZZP-ers gaan door huidige crisis in het rood belanden? Ik kan geen andere conclusie trekken dat de bank eerder afschrijft, om dat zoveel mogelijk voor te zijn.
U bent hardleers en negeert nieuws en vragen, ook in dit topic, die uw uitleg onwaarschijnlijk maken.
De bank gaat klanten die in problemen komen door deze crisis helpen door uitstel te geven, tot wel 6 maanden, voor betalen van rente en aflossing.

Hoe rijmt u die maatregelen met het een paar dagen eerder incasseren dan gemiddeld genomen, door u getypeerd als nog vlug 'schrapen' en 'binnenharken'.
De haat voor banken is kennelijk groot.
.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een voor TS ongelukkige samenloop van omstandigheden, meer is het niet.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
19 mar 2020 20:54
Een voor TS ongelukkige samenloop van omstandigheden, meer is het niet.
Obelix1 meld ook eerdere afschrijving. Heeft die ook zijn partner uitgekocht?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door 16again »

tttlocke schreef:
19 mar 2020 20:34
De haat voor banken is kennelijk groot.
….en daar zijn legio redenen voor aan te dragen: Hier weer eentje, waar het plunderen van staaskassen voor vele miljarden staatskassen gefaciliteerd wordt
https://www.businessinsider.nl/abn-amro ... urt-inval/

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ABN Amro heeft over de kwestie enkele jaren geleden zelf contact gezocht met officieren van justitie in Frankfurt en Keulen. Een voorziening voor achterstallige belastingclaims is er niet, wel heeft de bank eerder een voorziening voor eventuele juridische kosten genomen.


Dus niets nieuws.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door 16again »

Het is inderdaad niets nieuws als de politie invalt bij criminelen….

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door witte angora »

Help mij even.
Marion65 schreef:
18 mar 2020 15:41
geen omzet meer door het coronavirus, nog een paar tientjes voor boodschappen en een asociale bank die nog even snel je helemaal zonder geld zet door nog even snel op al je bankrekeningen de bankkosten te incasseren (en je in de min zet).
Marion65 schreef:
18 mar 2020 18:10
hun graaien nog even snel het laatste geld van een ondernemersrekening.
Begrijp ik nu goed dat je je ondernemersrekening ook particulier gebruikt, in ieder geval voor de boodschappen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
19 mar 2020 22:38
Help mij even,
Marion65 schreef:
18 mar 2020 15:41
geen omzet meer door het coronavirus, nog een paar tientjes voor boodschappen en een asociale bank die nog even snel je helemaal zonder geld zet door nog even snel op al je bankrekeningen de bankkosten te incasseren (en je in de min zet).
Marion65 schreef:
18 mar 2020 18:10
hun graaien nog even snel het laatste geld van een ondernemersrekening.
Begrijp ik nu goed dat je je ondernemersrekening ook particulier gebruikt, in ieder geval voor de boodschappen?
Nog erger, dat TS nog even boodschappen wil gaan doen en dat daarna de maandelijkse bankkosten niet meer betaald konden worden. Of het nu vandaag of morgen afgeboekt zou worden, TS had sowieso dat geld niet gehad.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit even te kijken hoeveel zo'n zakelijke rekening bij de ABN nu helemaal kost. Het zal vast wel het verkeerde lijstje met de verkeerde bedragen zijn, maar ik geef toch maar even een link.

https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/prod ... ieven.html

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ABN AMRO incasseert bij ondernemers nog even snel

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:
19 mar 2020 22:43
Ik zit even te kijken hoeveel zo'n zakelijke rekening bij de ABN nu helemaal kost. Het zal vast wel het verkeerde lijstje met de verkeerde bedragen zijn, maar ik geef toch maar even een link.

https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/prod ... ieven.html
Een beetje bedrijf heeft zo 250 euro per kwartaal aan kosten. Dat komt omdat werkelijk elk detail wordt doorberekend. Je betaalt per storting, per gestort biljet, per afschriftregel, per afschrift, per pintransactie, enz enz, en dat kan flink oplopen.

Hier zal het waarschijnlijk om een eenmanszaak gaan omdat het kennelijk een rekening betreft welke ook privé gebruikt wordt, maar bank kosten zijn over het algemeen van ondergeschikt belang.

Gesloten