LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

De ABN/AMRO gaat 60 eurocent per maand in rekening brengen als je de bankafschriften ook via de post wilt blijven ontvangen. Wanneer je niets doet dan wordt er maandelijks 60 cent extra geïncasseerd.

Mijn moeder bankiert niet via internet. Vraag is welke betaalpakketten zijn het goedkoopste om je bankafschriften via de post te ontvangen alsmede gebruik te maken van acceptgirokaarten?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Moneyman »

liefdeisdeweg schreef:De ABN/AMRO gaat 60 eurocent per maand in rekening brengen als je de bankafschriften ook via de post wilt blijven ontvangen. Wanneer je niets doet dan wordt er maandelijks 60 cent extra geïncasseerd.

Mijn moeder bankiert niet via internet. Vraag is welke betaalpakketten zijn het goedkoopste om je bankafschriften via de post te ontvangen alsmede gebruik te maken van acceptgirokaarten?
Waarom vraag je het de banken niet?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En waarom zou het een probleem zijn dat er een kleine vergoeding wordt gevraagd voor deze extra service? Ik kan me voorstellen dat het de bank meer kost dan die €0,60 per maand.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn moeder bankiert niet via internet. Vraag is welke betaalpakketten zijn het goedkoopste om je bankafschriften via de post te ontvangen alsmede gebruik te maken van acceptgirokaarten?
Of je print ze uit voor je moeder.
Misschien toch eens gaan kijken naar alternatieven alvast, ik weet niet hoe oud jouw moeder is maar mijn ouders (78 en 75) gaan hoogstwaarschijnlijk de acceptgiro wel overleven.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Boven een bepaalde leeftijd zijn papieren afschriften bij de ING “gratis”. Kunt u daar zo informeren.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door witte angora »

Wil je van bank veranderen dan vanwege die 60 cent? Het is maar de vraag of je bij een andere bank papieren afschriften gaat krijgen. Een aantal jaren geleden wilde ik overstappen naar de SNS, toen bleek dat daar niet meer te kunnen. Alles ging digitaal. En dat zie je bij meer dingen, als ik bij de ANWB een andere auto koop en de huidige verzekering niet continueer, maar een nieuwe verzekering afsluit, krijg ik ineens ook niks maar via de post.

Misschien kunnen je ouders beter blijven zitten waar ze zitten?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door vroem »

geld rekenen ze er allemaal voor, en er zijn banken die niet eens meer ""op papier"" werken. Kosten overschrijvingsboekje zijn er ook. tarieven liggen wat ik even snel heb opgezocht redelijk bij elkaar. Wil je echt alle sores van overstappen aangaan voor een handvol euri per jaar?? Met een realistisch risico dat wat nu de goedkopere is volgend jaar gaat aanpassen omhoog....Kan je opnieuw beginnen....

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door CB »

liefdeisdeweg schreef:De ABN/AMRO gaat 60 eurocent per maand in rekening brengen als je de bankafschriften ook via de post wilt blijven ontvangen. Wanneer je niets doet dan wordt er maandelijks 60 cent extra geïncasseerd.

Mijn moeder bankiert niet via internet. Vraag is welke betaalpakketten zijn het goedkoopste om je bankafschriften via de post te ontvangen alsmede gebruik te maken van acceptgirokaarten?
Mijn moeder is 90 en bankiert bij de Rabo. Ik heb haar uitgelegd hoe ze de afschrijvingen via de bankapp. van de Rabo kan opzoeken. Daar kan ze prima mee uit de voeten. Misschien kunt u het uw moeder ook leren met de ABN/AMRO app.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de overstap van papier naar elektronisch voor je moeder blijkbaar jaren geleden al een probleem was, dan denk ik dat de overstap jaren later naar een andere bank ook niet probleemloos zal gaan.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door piet987654 »

Dit doet de RABO bank al jaren. Ik persoonlijk heb er graag dat bedrag voor over, alles beter dan dat onveilige internet bankieren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Julie4444 »

piet987654 schreef:Dit doet de RABO bank al jaren. Ik persoonlijk heb er graag dat bedrag voor over, alles beter dan dat onveilige internet bankieren.
Met papier/accept giro bankieren is juist minder veilig dan via internet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door renewouters »

piet987654 schreef:Dit doet de RABO bank al jaren. Ik persoonlijk heb er graag dat bedrag voor over, alles beter dan dat onveilige internet bankieren.
Internet is niet onveilig (zeker niet als je een bankierapp op smartphone of tablet gebruikt), maar gebruikers zijn onveilig.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door mahadma »

€ 0,60 per maand = € 7,20 per jaar Om daarom te veranderen van bank, moet je wel veel meer kosten berekenen, o.a. de pas kosten enzo. Volgens mij is die € 7,20 per jaar geen doodssteek.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Lady1234 schreef:Boven een bepaalde leeftijd zijn papieren afschriften bij de ING “gratis”. Kunt u daar zo informeren.
Het hangt niet af van iemands leeftijd, maar van iemands geboortedatum. Ben je geboren vóór 2 januari 1941, dan zijn ze gratis: https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Jefdus »

Cornelis7 schreef:
Lady1234 schreef:Boven een bepaalde leeftijd zijn papieren afschriften bij de ING “gratis”. Kunt u daar zo informeren.
Het hangt niet af van iemands leeftijd, maar van iemands geboortedatum.
Dan ben ik toch wel benieuwd hoe je er voor wilt zorgen dat leeftijd niet afhangt van geboortedatum...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan ben ik toch wel benieuwd hoe je er voor wilt zorgen dat leeftijd niet afhangt van geboortedatum...
Het is dus niet zo gaat je na bijvoorbeeld je 75ste verjaardag ineens gratis afschriften kunt krijgen. Vandaar: afhankelijk van geboortedatum, niet van leeftijd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door scontra »

liefdeisdeweg schreef:De ABN/AMRO gaat 60 eurocent per maand in rekening brengen als je de bankafschriften ook via de post wilt blijven ontvangen. Wanneer je niets doet dan wordt er maandelijks 60 cent extra geïncasseerd.

Mijn moeder bankiert niet via internet. Vraag is welke betaalpakketten zijn het goedkoopste om je bankafschriften via de post te ontvangen alsmede gebruik te maken van acceptgirokaarten?
Wilt u het nog goedkoper dan 60 eurocent per maand, om de dagafschriften op de deurmat te ontvangen. Geen gebruik meer maken van de bankrekening, dan krijgt u ook geen afschriften en hoeft u er die 60 eurocent ook niet voor te betalen.
De schade die het op papier ontvangen van dagafschriften met zich brengt aan milieuschade, waar u toch zo mee begaan bent, kost veel meer dan die armetierig 60 eurocent per maand.
En als je, door welke omstandigheid dan ook, alleen maar dagafschriften op papier kunt ontvangen, dan mag je je gelukkig prijzen dat ze je nog voor een grijpstuiver worden thuisgebracht.
Alleen de portokosten liggen al hoger dan die 60 eurocentjes.

stofzuigertje

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele ouderen en laag opgeleiden die wel online bankieren zijn regelmatig slachtoffer van oplichters.
Na de uitleg hoe het werkt geen tips hoe je oplichters buiten de deur moet houden!

Liever 60 cent betalen voor vertrouwde oude dan opgelicht!

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Julie4444 schreef:
piet987654 schreef:Dit doet de RABO bank al jaren. Ik persoonlijk heb er graag dat bedrag voor over, alles beter dan dat onveilige internet bankieren.
Met papier/accept giro bankieren is juist minder veilig dan via internet.
En waarom?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door mahadma »

De betrouwbaarheid van internet, veilig internet, is 1.000.000 x veiliger als de postbode ..............

Gesloten