LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO misleid [opgelost]

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

Goedemiddag

Ik voel mij bedonderd door de Abn Amro
Na het overlijden van mijn oma worden mijn vliegkosten niet vergoedt

Ik ben bij de Abn Amro in Rijssen geweest afgelopen december
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
Ik heb hierbij meerdere malen zeer duidelijk aangegeven dat de reden van de verzekering is dat mijn oma al jaren in een slechte gezondheid is, en in geval van overlijden bij de begrafenis aanwezig wil kunnen zijn.

Deze twee factoren zijn absoluut gehoord door de mevrouw die mij hielp omdat wij nog hebben door gepraat over mijn reden van het vertrek en over hoe deze mevrouw ook een oma had die al langere tijd een kwakkelende gezondheid had.
Al met al was het een prettig gesprek en heb ik in goed vertrouwen de verzekering ter plekke getekend


Nu ben ik 3 januari 2013 vertrokken naar Curacao.
Helaas krijg in de laatste dagen van Maart het bericht dat mijn oma is overleden.
Ik heb direct de Abm Amro noodlijn gebeld en hier werd mijn telefonisch bevestigd dat de retourvlucht binnen mijn verzekering valt.

Na een kort bezoek aan Nederland van ongeveer 10 dagen heb ik de begravenis bijgewoond
Vlak voor vertrek heb ik de schade ingediend van alleen de vlucht en niet de overige kosten
Om en nabij 800 euro.

Nu ben ik 4 juli weer gekomen en vind een brief in mijn huis dat de geleden schade niet vergoed word
De reden stelt dat ik langer dan 60 dagen in het buitenland verbleef en dat ik dan een andere verzekering moest hebben.

Dit schijnt dus echt ergens in het contract te staan en ik heb dus geen poot om op te staan
Ook na het indienen bij een klacht bij de Abn Amro werd mijn declaratie afgewezen.

Kan ik hier nu nog wat mee ?
Ik bedoel als mij dit in de bank word voorgeschoteld na duidelijke uitleg wat de bedoeling is kan ik dan de bank niet vertrouwen dat zei mij niet bedonderen zoals is gebeurt ?
En waarom word tijdens een telefoontje aan de centrale vanuit curacao bevestigd dat dit vergoed word ?

Vriendelijke groet
Daaf

Trouwens ik wil na dit voorval weg bij de Abn Amro kan dit direct doen of is het beter om hier mee te wachten tot dit afgehandeld is ?
Laatst gewijzigd door daafjansen op 29 aug 2013 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

daafjansen schreef:Goedemiddag

Ik voel mij bedonderd door de Abn Amro
Na het overlijden van mijn oma worden mijn vliegkosten niet vergoedt

Ik ben bij de Abn Amro in Rijssen geweest afgelopen december als ik het goed herinner
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
Ik heb hierbij meerdere malen zeer duidelijk aangegeven dat de reden van de verzekering is dat mijn oma al jaren in een slechte gezondheid is, en in geval van overlijden bij de begrafenis aanwezig wil kunnen zijn.

Deze twee factoren zijn absoluut gehoord door de mevrouw die mij hielp omdat wij nog hebben door gepraat over mijn reden van het vertrek en over hoe deze mevrouw ook een oma had die al langere tijd een kwakkelende gezondheid had.
Al met al was het een prettig gesprek en heb ik in goed vertrouwen de verzekering ter plekke getekend


Nu ben ik 3 januari 2013 vertrokken naar Curacao.
Helaas krijg in de laatste dagen van Maart het bericht dat mijn oma is overleden.
Ik heb direct de Abm Amro noodlijn gebeld en hier werd mijn telefonisch bevestigd dat de retourvlucht binnen mijn verzekering valt.

Na een kort bezoek aan Nederland van ongeveer 10 dagen heb ik de begravenis bijgewoond
Vlak voor vertrek heb ik de schade ingediend van alleen de vlucht en niet de overige kosten
Om en nabij 800 euro.

Nu ben ik 4 juli weer gekomen en vind een brief in mijn huis dat de geleden schade niet vergoed word
De reden stelt dat ik langer dan 60 dagen in het buitenland verbleef en dat ik dan een andere verzekering moest hebben.

Dit schijnt dus echt ergens in het contract te staan en ik heb dus geen poot om op te staan
Ook na het indienen bij een klacht bij de Abn Amro werd mijn declaratie afgewezen.

Kan ik hier nu nog wat mee ?
Ik bedoel als mij dit in de bank word voorgeschoteld na duidelijke uitleg wat de bedoeling is kan ik dan de bank niet vertrouwen dat zei mij niet bedonderen zoals is gebeurt ?
En waarom word tijdens een telefoontje aan de centrale vanuit curacao bevestigd dat dit vergoed word ?

Vriendelijke groet
Daaf

Trouwens ik wil na dit voorval weg bij de Abn Amro kan dit direct doen of is het beter om hier mee te wachten tot dit afgehandeld is ?
Kan je weinig mee, aangezien ook jouw handtekening onder die polis staat, en daarin staan duidelijk die 60 dagen. En het heet een reisverzekering, geen verblijfsverzekering. En als jij om een reisverzekering vraagt, en geen lang in het buitenland verzekering, vind ik niet dat je verwijt helemaal terecht is. Ze hebben je verkocht waarom je gevraagd hebt, toch?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjoegel »

Iedereen weet dat de echte overeenkomst met een bank staat in de kleine lettertjes. Het gesprek met de medewerkers is gericht op de verkoop van een product. Wat dat betreft zijn het gewoon keukenverkopers.

Je moet donders goed oppassen bij alles wat je doet met een bank !

daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

sjohie schreef: Kan je weinig mee, aangezien ook jouw handtekening onder die polis staat, en daarin staan duidelijk die 60 dagen. En het heet een reisverzekering, geen verblijfsverzekering. En als jij om een reisverzekering vraagt, en geen lang in het buitenland verzekering, vind ik niet dat je verwijt helemaal terecht is. Ze hebben je verkocht waarom je gevraagd hebt, toch?
Verblijfsverzekering ? ik ben al die tijd geregistreerd gebleven in Nederland !
Dat mijn vakantie langer dan twee weken duurde blijft een Reisverzekering passend dus.
Ze hebben mij totaal niet verkocht waar ik om vroeg ik vroeg om een verzekering waarmee ik terug kon vliegen mocht mijn oma overlijden binnen die 6 maand

Dit heb ik leterlijk gevraagd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

daafjansen schreef:
sjohie schreef: Kan je weinig mee, aangezien ook jouw handtekening onder die polis staat, en daarin staan duidelijk die 60 dagen. En het heet een reisverzekering, geen verblijfsverzekering. En als jij om een reisverzekering vraagt, en geen lang in het buitenland verzekering, vind ik niet dat je verwijt helemaal terecht is. Ze hebben je verkocht waarom je gevraagd hebt, toch?
Verblijfsverzekering ? ik ben al die tijd geregistreerd gebleven in Nederland !
Dat mijn vakantie langer dan twee weken duurde blijft een Reisverzekering passend dus.
Ze hebben mij totaal niet verkocht waar ik om vroeg ik vroeg om een verzekering waarmee ik terug kon vliegen mocht mijn oma overlijden binnen die 6 maand

Dit heb ik leterlijk gevraagd.
Er lijkt sprake te zijn van een communicatiefout tussen jou en die medewerkster, ze had je bij het horen van de termijn "langer dan 2 weken" kunnen vertellen dat er voor verblijf in het buitenland >60 dagen een aanvullende verzekering nodig was, echter duren de meeste vakanties geen 60 dagen (8+ weken), dan zijn het vaak backpackers/wereldreizen of overwinteraars, subtiel andere klanten, waarbij ze vermoedelijk die lang in het buitenland verzekering wel genoemd zou hebben. Het is maar net hoe jij het gebracht hebt natuurlijk.

Maar aan de andere kant, jij had deze info even zo gemakkelijk op hun site kunnen vinden, net als ik gedaan heb toen ik reageerde op je post. Het staat direct op de pagina met reisverzekeringen genoemd. Ook had je de termijn van 60 dagen kunnen zien staan in de voorwaarden die je geaccepteerd hebt.

Ik vind persoonlijk dat je het wel erg gemakkelijk 100% op de bank schuift, naar aanleiding van de woekerpolissen, financiële crisis en talloze media berichten, heden ten dage nog steeds blind iemand uit die sector maar op de mooie blauwe ogen geloven, en je handtekening onder iets zetten, vind ik wel een heeeel klein beetje naïef.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Allereerst wil ik u condoleren met het verlies van uw oma. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is nu zou blijken dat de vlucht niet wordt vergoed.

U geeft aan dat hierover al een officiële klacht hebt ingediend. Deze klacht is niet naar uw tevredenheid afgewikkeld. Als u het niet eens met het antwoord op uw klacht, dan kunt u in beroep gaan. Dit betekent dat u ons per brief laat weten dat u het er niet mee eens bent en dat u een andere oplossing wilt. Noem in uw brief de volgende punten:

• omschrijving van uw klacht
• uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
• uw rekeningnummer

Stuur ook kopieën van de informatie mee als dit uw klacht duidelijker maakt. Stuur de brief naar:

ABN AMRO Bank N.V.
Afd. Klachtenmanagement (HQ1114)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam

De afdeling Klachtenmanagement bevestigt de ontvangst van uw klacht en geeft aan wanneer u antwoord krijgt. De afdeling doet opnieuw onderzoek naar uw klacht en beoordeelt het antwoord dat eerder aan u gegeven is. Hierna ontvangt u opnieuw een antwoord.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door Jolijn »

daafjansen schreef:Goedemiddag

Ik voel mij bedonderd door de Abn Amro
Na het overlijden van mijn oma worden mijn vliegkosten niet vergoedt

Ik ben bij de Abn Amro in Rijssen geweest afgelopen december als ik het goed herinner
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
Ik heb hierbij meerdere malen zeer duidelijk aangegeven dat de reden van de verzekering is dat mijn oma al jaren in een slechte gezondheid is, en in geval van overlijden bij de begrafenis aanwezig wil kunnen zijn.

Deze twee factoren zijn absoluut gehoord door de mevrouw die mij hielp omdat wij nog hebben door gepraat over mijn reden van het vertrek en over hoe deze mevrouw ook een oma had die al langere tijd een kwakkelende gezondheid had.
Al met al was het een prettig gesprek en heb ik in goed vertrouwen de verzekering ter plekke getekend
Duidelijk, zouden geen misverstanden over hoeven te zijn. Jij vraagt, de bank heeft het antwoord, daar zou je niet aan hoeven te twijfelen. Je gaat er niet bij voorbaat van uit dat de insteek van de bank is: de klant bedonderen

Nu ben ik 3 januari 2013 vertrokken naar Curacao.
Helaas krijg in de laatste dagen van Maart het bericht dat mijn oma is overleden.
Ik heb direct de Abm Amro noodlijn gebeld en hier werd mijn telefonisch bevestigd dat de retourvlucht binnen mijn verzekering valt.
Ook duidelijk, ik neem aan dat betr. medewerker van de bank n.a.v. jouwtelefoontje, je gegevens pakt en het antwoord daarop baseert.


Ik bedoel als mij dit in de bank word voorgeschoteld na duidelijke uitleg wat de bedoeling is kan ik dan de bank niet vertrouwen dat zei mij niet bedonderen zoals is gebeurt ?
En waarom word tijdens een telefoontje aan de centrale vanuit curacao bevestigd dat dit vergoed word ?
Als het goed is, zal de bank haar fout herstellen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:
daafjansen schreef:Goedemiddag

Ik voel mij bedonderd door de Abn Amro
Na het overlijden van mijn oma worden mijn vliegkosten niet vergoedt

Ik ben bij de Abn Amro in Rijssen geweest afgelopen december als ik het goed herinner
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
Ik heb hierbij meerdere malen zeer duidelijk aangegeven dat de reden van de verzekering is dat mijn oma al jaren in een slechte gezondheid is, en in geval van overlijden bij de begrafenis aanwezig wil kunnen zijn.

Deze twee factoren zijn absoluut gehoord door de mevrouw die mij hielp omdat wij nog hebben door gepraat over mijn reden van het vertrek en over hoe deze mevrouw ook een oma had die al langere tijd een kwakkelende gezondheid had.
Al met al was het een prettig gesprek en heb ik in goed vertrouwen de verzekering ter plekke getekend
Duidelijk, zouden geen misverstanden over hoeven te zijn. Jij vraagt, de bank heeft het antwoord, daar zou je niet aan hoeven te twijfelen. Je gaat er niet bij voorbaat van uit dat de insteek van de bank is: de klant bedonderen

Nu ben ik 3 januari 2013 vertrokken naar Curacao.
Helaas krijg in de laatste dagen van Maart het bericht dat mijn oma is overleden.
Ik heb direct de Abm Amro noodlijn gebeld en hier werd mijn telefonisch bevestigd dat de retourvlucht binnen mijn verzekering valt.
Ook duidelijk, ik neem aan dat betr. medewerker van de bank n.a.v. jouwtelefoontje, je gegevens pakt en het antwoord daarop baseert.


Ik bedoel als mij dit in de bank word voorgeschoteld na duidelijke uitleg wat de bedoeling is kan ik dan de bank niet vertrouwen dat zei mij niet bedonderen zoals is gebeurt ?
En waarom word tijdens een telefoontje aan de centrale vanuit curacao bevestigd dat dit vergoed word ?
Als het goed is, zal de bank haar fout herstellen.
Of TS toegeven dat hij mogelijk niet helemaal helder in zijn vraagstelling is geweest toentertijd. :wink:

Ik speel misschien wat advocaat van de duivel, maar uit zijn eerste post kan je lezen dat hij "meent" in december bij de ABN Amro vestiging te zijn geweest, dus ruim een half jaar geleden, met spijtig genoeg nog een heftige emotionele periode door het verlies van zijn oma er in ook. Als hij zo te lezen dus niet eens meer zeker weet wanneer deze polis is afgesloten, en blijkbaar de voorwaarden niet (voldoende) heeft doorgelezen om die 60 dagen te zien staan (deze staan direct in artikel 1 al), vind ik het wel wat gemakkelijk om dit maar 100% bij de ABN AMRO in de schoenen te schuiven.

Ik snap dat hij voor een goed advies naar de bank gaat, maar dat advies is voor een deel maar zo goed als de vragen die hij ze stelt, ze kunnen geen gedachten lezen, of voorspellen hoe lang oma nog wel/niet had geleefd.

En het is ook niet zo dat die 60 dagen uniek (kort) zijn voor de ABN AMRO, mijn Univé doorlopende reisverzekering heeft dezelfde termijn, en die van mijn vriendin bij FBTO (volgens mij) ook.

daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

Of TS toegeven dat hij mogelijk niet helemaal helder in zijn vraagstelling is geweest toentertijd. :wink:

Ik speel misschien wat advocaat van de duivel, maar uit zijn eerste post kan je lezen dat hij "meent" in december bij de ABN Amro vestiging te zijn geweest, dus ruim een half jaar geleden, met spijtig genoeg nog een heftige emotionele periode door het verlies van zijn oma er in ook. Als hij zo te lezen dus niet eens meer zeker weet wanneer deze polis is afgesloten, en blijkbaar de voorwaarden niet (voldoende) heeft doorgelezen om die 60 dagen te zien staan (deze staan direct in artikel 1 al), vind ik het wel wat gemakkelijk om dit maar 100% bij de ABN AMRO in de schoenen te schuiven.

Ik snap dat hij voor een goed advies naar de bank gaat, maar dat advies is voor een deel maar zo goed als de vragen die hij ze stelt, ze kunnen geen gedachten lezen, of voorspellen hoe lang oma nog wel/niet had geleefd.

En het is ook niet zo dat die 60 dagen uniek (kort) zijn voor de ABN AMRO, mijn Univé doorlopende reisverzekering heeft dezelfde termijn, en die van mijn vriendin bij FBTO (volgens mij) ook.

Ik meende in december maar wist niet welke dag, dat kan ik je ondertussen ook vertellen dat is de 15e geweest.
Overigens is de verzekering zelf pas begin januari in gegaan en omdat jij groot fan bent van datums bent is dat om precies te zijn 03-01-2013 geweest
En nee jij hebt gelijk ik heb voordat ik tekende het contract daar ter plekke niet nagelezen.
Maar als ik in de bank ben waar ik, ik zal het nogmaals zeggen duidelijk aangeef hoelang ik weg ben en waarvoor ik verzekerd wil zijn.
En deze mensen vertellen mij dat dit de verzekering is wat ik moet hebben
En dit blijkt achteraf niet zo te zijn vind ik dit consumentenbedrog

daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

ABN AMRO schreef:Geachte heer, mevrouw,

Allereerst wil ik u condoleren met het verlies van uw oma. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is nu zou blijken dat de vlucht niet wordt vergoed.

U geeft aan dat hierover al een officiële klacht hebt ingediend. Deze klacht is niet naar uw tevredenheid afgewikkeld. Als u het niet eens met het antwoord op uw klacht, dan kunt u in beroep gaan. Dit betekent dat u ons per brief laat weten dat u het er niet mee eens bent en dat u een andere oplossing wilt. Noem in uw brief de volgende punten:

• omschrijving van uw klacht
• uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres
• uw rekeningnummer

Stuur ook kopieën van de informatie mee als dit uw klacht duidelijker maakt. Stuur de brief naar:

ABN AMRO Bank N.V.
Afd. Klachtenmanagement (HQ1114)
Postbus 283
1000 EA Amsterdam

De afdeling Klachtenmanagement bevestigt de ontvangst van uw klacht en geeft aan wanneer u antwoord krijgt. De afdeling doet opnieuw onderzoek naar uw klacht en beoordeelt het antwoord dat eerder aan u gegeven is. Hierna ontvangt u opnieuw een antwoord.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Deze klacht is al twee keer heen en weer gegaan en ben uiteindelijk ook gebeld door de vestiging Rijssen.
Voor de mensen die deze klachten behandelen is dit gewoon een gevalletje "het staat in het contract dus klaar"
Maar ik vind het niet normaal dat ik zo bedrogen ben in jullie spreekkamer.
Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de vestiging Rijssen met de directeur en desbetreffende vrouw die mij zo misleid heeft.
Ik hoop dat julie dan een iets menselijkere kant laten zien

Ipv van een standaart voorgeschreven bericht hier te plaatsen
Kunt u mij ook gewoon opzoeken ik sta hier met volledige naam
En het probleem daadwerkelijk oplossen.
Ipv even je goede gezicht laten zien voor de andere lezers

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
Jolijn schreef:
daafjansen schreef:Goedemiddag

Ik voel mij bedonderd door de Abn Amro
Na het overlijden van mijn oma worden mijn vliegkosten niet vergoedt

Ik ben bij de Abn Amro in Rijssen geweest afgelopen december als ik het goed herinner
Hier heb ik tijdens een gesprek in een kantoor aangegeven dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao) zou vertrekken en hiervoor een doorlopende reisverzekering wou.
Ik heb hierbij meerdere malen zeer duidelijk aangegeven dat de reden van de verzekering is dat mijn oma al jaren in een slechte gezondheid is, en in geval van overlijden bij de begrafenis aanwezig wil kunnen zijn.

Deze twee factoren zijn absoluut gehoord door de mevrouw die mij hielp omdat wij nog hebben door gepraat over mijn reden van het vertrek en over hoe deze mevrouw ook een oma had die al langere tijd een kwakkelende gezondheid had.
Al met al was het een prettig gesprek en heb ik in goed vertrouwen de verzekering ter plekke getekend
Duidelijk, zouden geen misverstanden over hoeven te zijn. Jij vraagt, de bank heeft het antwoord, daar zou je niet aan hoeven te twijfelen. Je gaat er niet bij voorbaat van uit dat de insteek van de bank is: de klant bedonderen

Nu ben ik 3 januari 2013 vertrokken naar Curacao.
Helaas krijg in de laatste dagen van Maart het bericht dat mijn oma is overleden.
Ik heb direct de Abm Amro noodlijn gebeld en hier werd mijn telefonisch bevestigd dat de retourvlucht binnen mijn verzekering valt.
Ook duidelijk, ik neem aan dat betr. medewerker van de bank n.a.v. jouwtelefoontje, je gegevens pakt en het antwoord daarop baseert.


Ik bedoel als mij dit in de bank word voorgeschoteld na duidelijke uitleg wat de bedoeling is kan ik dan de bank niet vertrouwen dat zei mij niet bedonderen zoals is gebeurt ?
En waarom word tijdens een telefoontje aan de centrale vanuit curacao bevestigd dat dit vergoed word ?
Als het goed is, zal de bank haar fout herstellen.
Of TS toegeven dat hij mogelijk niet helemaal helder in zijn vraagstelling is geweest toentertijd. :wink:

Ik speel misschien wat advocaat van de duivel, maar uit zijn eerste post kan je lezen dat hij "meent" in december bij de ABN Amro vestiging te zijn geweest, dus ruim een half jaar geleden, met spijtig genoeg nog een heftige emotionele periode door het verlies van zijn oma er in ook. Als hij zo te lezen dus niet eens meer zeker weet wanneer deze polis is afgesloten, en blijkbaar de voorwaarden niet (voldoende) heeft doorgelezen om die 60 dagen te zien staan (deze staan direct in artikel 1 al), vind ik het wel wat gemakkelijk om dit maar 100% bij de ABN AMRO in de schoenen te schuiven.

Ik snap dat hij voor een goed advies naar de bank gaat, maar dat advies is voor een deel maar zo goed als de vragen die hij ze stelt, ze kunnen geen gedachten lezen, of voorspellen hoe lang oma nog wel/niet had geleefd.

En het is ook niet zo dat die 60 dagen uniek (kort) zijn voor de ABN AMRO, mijn Univé doorlopende reisverzekering heeft dezelfde termijn, en die van mijn vriendin bij FBTO (volgens mij) ook.


dat ik voor de duur van 6 maand naar het buitenland (Curaçao)

Ik kan me best voorstellen dat TS bij het schrijven van de OP niet meer zeker wist of hij in nov. dec. of evt. 2 jan. bij de bank is geweest.
De duur van zijn verblijf zal hij best weten. .

Wellicht heeft de medewerkster niet goed geluisterd omdat zij met haar gedachten bij haar oma was.

(ik duivel gewoon een eind met je mee)

de mevrouw die mij hielp omdat wij nog hebben door gepraat over mijn reden van het vertrek en over hoe deze mevrouw ook een oma had die al langere tijd een kwakkelende gezondheid had.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

sjoegel schreef:Iedereen weet dat de echte overeenkomst met een bank staat in de kleine lettertjes. Het gesprek met de medewerkers is gericht op de verkoop van een product. Wat dat betreft zijn het gewoon keukenverkopers.

Je moet donders goed oppassen bij alles wat je doet met een bank !
Gewoon lezen waar je je handtekening onder zet is al voldoende hoor. Niet zo makkelijk als anderen de schuld geven, maar wel de enige juiste oplossing....

daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

PeterW1572 schreef:
sjoegel schreef:Iedereen weet dat de echte overeenkomst met een bank staat in de kleine lettertjes. Het gesprek met de medewerkers is gericht op de verkoop van een product. Wat dat betreft zijn het gewoon keukenverkopers.

Je moet donders goed oppassen bij alles wat je doet met een bank !
Gewoon lezen waar je je handtekening onder zet is al voldoende hoor. Niet zo makkelijk als anderen de schuld geven, maar wel de enige juiste oplossing....
De mening wat jullie er van vinden is niet heel erg belangrijk
Enigste wat ik hoef te weten nu er duidelijk van twee kanten schuld is
Ik heb de voorwaarde niet gelezen en hun hebben mijn de verkeerde verzekering aangeboden
En ook nog verkeerd de dekking bevestigd vlak voordat ik de ticket boekte

Valt er dan nog wat te verhalen onder het mom van consumentenbedrog ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

daafjansen schreef:
PeterW1572 schreef:
sjoegel schreef:Iedereen weet dat de echte overeenkomst met een bank staat in de kleine lettertjes. Het gesprek met de medewerkers is gericht op de verkoop van een product. Wat dat betreft zijn het gewoon keukenverkopers.

Je moet donders goed oppassen bij alles wat je doet met een bank !
Gewoon lezen waar je je handtekening onder zet is al voldoende hoor. Niet zo makkelijk als anderen de schuld geven, maar wel de enige juiste oplossing....
De mening wat jullie er van vinden is niet heel erg belangrijk
Enigste wat ik hoef te weten nu er duidelijk van twee kanten schuld is
Ik heb de voorwaarde niet gelezen en hun hebben mijn de verkeerde verzekering aangeboden
En ook nog verkeerd de dekking bevestigd vlak voordat ik de ticket boekte

Valt er dan nog wat te verhalen onder het mom van consumentenbedrog ?
Als jij een consumenten reisverzekering hebt gevraagd, dan heb je die gekregen, dus daar is weinig bedrog te vinden, laat staan te bewijzen naar aanleiding van een gesprek met een adviseur. Zoals ik al probeerde duidelijk te maken, is <60 reisdagen de norm voor reguliere particuliere reisverzekeringen. Wat jij wilde was extra, en wordt door middel van een aanvullende polis daarop mogelijk gemaakt, waarvan het bestaan jou niet duidelijk is gemaakt. Echter, dit staat voor op hun site duidelijk vermeld voor iedereen om te lezen, en het enige op papier is de polis met 2 handtekeningen, en daarmee ben jij akkoord gegaan met die 60 dagen.

Waarmee denk jij iets/iemand te kunnen overtuigen van je gelijk? Hier zal je het voordeel van de twijfel wel krijgen, ook van mij, maar daar koop je niks voor.

daafjansen
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:01

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door daafjansen »

sjohie schreef: Als jij een consumenten reisverzekering hebt gevraagd, dan heb je die gekregen, dus daar is weinig bedrog te vinden,

Hoe vaak moet ik jou nog gaan vertellen dat ik niet een reisverzekering heb gevraagd
Ik heb gevraagd om een verzekering voor dat ik terug kan vliegen als mijn oma overlijdt binnen deze 6 maand, ik snap niet wat jij hier niet aan begrijpt

Is het nu zo moeilijk te geloven dat ze mij de verkeerde verzekering hebben voorgehouden

Als jij duidelijk vraagt om een rode auto en de kleur rood word jou specifiek bevestigd en jij tekent zonder al die papieren na te lezen.
En bij aankomst blijkt die blauw te zijn dan vraag jij toch ook wel even aan die garage waarom ze blauw in het contract hebben gezet terwijl jij om rood vroeg.

zie ook ff http://www.banken.nl/bibliotheek/zorgplicht

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

daafjansen schreef:
sjohie schreef: Als jij een consumenten reisverzekering hebt gevraagd, dan heb je die gekregen, dus daar is weinig bedrog te vinden,
Hoe vaak moet ik jou nog gaan vertellen dat ik niet een reisverzekering heb gevraagd
Ik heb gevraagd om een verzekering voor dat ik terug kan vliegen als mijn oma overlijdt binnen deze 6 maand, ik snap niet wat jij hier niet aan begrijpt

Is het nu zo moeilijk te geloven dat ze mij de verkeerde verzekering hebben voorgehouden

Als jij duidelijk vraagt om een rode auto en de kleur rood word jou specifiek bevestigd en jij tekent zonder al die papieren na te lezen.
En bij aankomst blijkt die blauw te zijn dan vraag jij toch ook wel even aan die garage waarom ze blauw in het contract hebben gezet terwijl jij om rood vroeg.

zie ook ff http://www.banken.nl/bibliotheek/zorgplicht
De zorgplicht van de bank heeft hier weinig mee van doen.

Het betreft hier wel de bewijsvoering van mondelinge afspraken.

Een mondeling afspraak is ook rechtsgeldig, maar de bewijslast ligt wel bij u.
U zult dus aan moeten tonen, dat de medewerkster van de bank specifiek heeft aangegeven dat deze vezekering uitbetaald als uw oma gedurende de periode van 6 maanden overlijdt, en uw terug dient te vliegen naar Nederland.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

daafjansen schreef:
sjohie schreef: Als jij een consumenten reisverzekering hebt gevraagd, dan heb je die gekregen, dus daar is weinig bedrog te vinden,

Hoe vaak moet ik jou nog gaan vertellen dat ik niet een reisverzekering heb gevraagd
Ik heb gevraagd om een verzekering voor dat ik terug kan vliegen als mijn oma overlijdt binnen deze 6 maand, ik snap niet wat jij hier niet aan begrijpt

Is het nu zo moeilijk te geloven dat ze mij de verkeerde verzekering hebben voorgehouden

Als jij duidelijk vraagt om een rode auto en de kleur rood word jou specifiek bevestigd en jij tekent zonder al die papieren na te lezen.
En bij aankomst blijkt die blauw te zijn dan vraag jij toch ook wel even aan die garage waarom ze blauw in het contract hebben gezet terwijl jij om rood vroeg.

zie ook ff http://www.banken.nl/bibliotheek/zorgplicht
Mij hoef je niet te overtuigen, want ik heb verder niks te bepalen in dit verhaal. Feit is wel dat jouw handtekening staat onder iets wat een reisverzekering heet, en op blad 1 van de voorwaarden een termijn van 60 dagen noemt.

De rest is mondeling, wellus/nietus kort door de bocht. Maar goed, jij geloofd jezelf, de bank hun eigen medewerker, dus dat strepen we tegen elkaar weg. Wat blijft er dan nog over qua bewijs in jouw voordeel? De bank heeft die polis met jouw handtekening.

En je vergelijking gaat mank, omdat ik alles waar ik voor teken doorlees, desnoods met een doosje aspirientjes om door die gortdroge lappen tekst te komen. En ik check sowieso altijd de belangrijkste kenmerken, als ik een speciale verzekering als deze zou willen afsluiten, zou ik zeker willen weten dat mijn speciale wensen ook goed overgekomen zijn, en zo ook op papier staan. Nou is het in deze materie toevallig ook nog zo dat ik een vader heb, die behoorlijk bereisd is, en welbekend is met dit soort kleine lettertjes.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door 16again »

Feit is dat TS op bezoek geweest is bij bank voor verzekering.
Daar ga je niet naar toe om alle kleine lettertjes te lezen, dat kun je thuis immers ook. TS is naar bank gegaan voor passend advies.
Zeer aannemelijk is dat duur van verblijf in buitenland ter sprake gekomen is, desondanks komt TS toch met verkeerde verzekering thuis, conclusie kan dan niet anders zijn dat de bank verkeerd advies gegeven heeft, en dus (mede-)verantwoordelijk is voor ontstane situatie.

Beroep op misleiding kan misschien slagen, met wet OneerlijkeHandelsPraktijken in de hand. Dan geldt omgekeerde bewijslast: bank dient aan te tonen dat (mondeling en schriftelijk) geen misleidende informatie verschaft is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:Feit is dat TS op bezoek geweest is bij bank voor verzekering.
Daar ga je niet naar toe om alle kleine lettertjes te lezen, dat kun je thuis immers ook. TS is naar bank gegaan voor passend advies.
Zeer aannemelijk is dat duur van verblijf in buitenland ter sprake gekomen is, desondanks komt TS toch met verkeerde verzekering thuis, conclusie kan dan niet anders zijn dat de bank verkeerd advies gegeven heeft, en dus (mede-)verantwoordelijk is voor ontstane situatie.

Beroep op misleiding kan misschien slagen, met wet OneerlijkeHandelsPraktijken in de hand. Dan geldt omgekeerde bewijslast: bank dient aan te tonen dat (mondeling en schriftelijk) geen misleidende informatie verschaft is.
Schriftelijk lijkt me geen probleem, zo met die ondertekende polis en bijgevoegde voorwaarden met die 60 dagen termijn er in? En wij horen hier natuurlijk maar 1 kant van het verhaal.. :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ABN AMRO misleid [opgelost]

Ongelezen bericht door Jolijn »

16again schreef:Feit is dat TS op bezoek geweest is bij bank voor verzekering.
Daar ga je niet naar toe om alle kleine lettertjes te lezen, dat kun je thuis immers ook. TS is naar bank gegaan voor passend advies.
Zeer aannemelijk is dat duur van verblijf in buitenland ter sprake gekomen is, desondanks komt TS toch met verkeerde verzekering thuis, conclusie kan dan niet anders zijn dat de bank verkeerd advies gegeven heeft, en dus (mede-)verantwoordelijk is voor ontstane situatie.

Beroep op misleiding kan misschien slagen, met wet OneerlijkeHandelsPraktijken in de hand. Dan geldt omgekeerde bewijslast: bank dient aan te tonen dat (mondeling en schriftelijk) geen misleidende informatie verschaft is.
Ja, wat moet je nu met de site van de bank als je er gewoon naar toe wilt?
Je bent toch niet verplicht , alleen omdat er internet is, daar alles maar uit te pluizen?
Juist omdat dit niet een gewone reis was, is TS misschien persoonlijk langs gegaan.
Het lijkt mij idd ook heeeeel aannemelijk dat de duur van de reis ter sprake komt, juist omdat die veel langer is dan doorgaans gebruikelijk is.


@sjohie, natuurlijk horen we hier maar 1 kant van het verhaal, dat is 'm toch juist de clou?

TS, ik hoop dat het gesprek van persoon tot persoon eerlijk verloopt en voor opheldering zorgt.

Gesloten