ABN Amro negeert onterechte BKR registratie inmiddels 5 jaar lang.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CAConsuming
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2021 11:40

ABN Amro negeert onterechte BKR registratie inmiddels 5 jaar lang.

Ongelezen bericht door CAConsuming »

Een beetje de wanhoop nabij, ben ik nu eindelijk bezig om juridisch een zaak te bouwen tegen ABN Amro. Ik heb in 2012 toen ik 18 werd een rood staan krediet van 2500 euro ontvangen als startend student. Ik ben toendertijd door omstandigheden en eigen fout een aantal jaartjes in de bewindvoering terecht gekomen. Inmiddels alweer 6-7 jaar bewindvoerder vrij, een masters op zak en druk bezig met het verbeteren van mijn leven ben ik nagenoeg volledig schuldenvrij en in in spaarmodus om in te halen wat ik allemaal heb laten liggen.

Echter loop ik bij enorm veel facetten tegen het probleem op: ABN AMRO heeft zijn BKR registratie na 5 jaar afbetaald al te zijn (op weg naar de 6 nu) nog steeds niet aangepast. Steeds krijg ik te horen dat het dossier naar de juiste afdelingen wordt gestuurd. Er wordt moeilijk gedaan omdat intern gegevens niet kloppen, niet vindbaar zijn of er wordt gepeinsd over een incassobureau wat failliet is gegaan.

De afgelopen 2.5 jaar hoor ik echter steeds hetzelfde:
  • We zijn er mee bezig.
    We kunnen het dossier lastig bekijken.
    Ik ga U terugbellen later deze week.
    Het juiste team moet worden ingelicht hierover.
    Dit ligt niet bij de juiste afdeling..
Het zou bijna lachwekkend zijn als het mij niet al zoveel ellende heeft veroorzaakt. Ik word ruim 10 jaar na dato nog steeds beoordeeld op een fout van een 18 jarige. Een fout overigens waarvoor ABN zelf compensatie heeft moeten betalen omdat dat bedrag is gegeven zonder juiste controle toendertijd. De compensatie was lachwekkend in verhouding met de kosten die erover kwamen, maar alsnog.

De BKR codering is A3, die toendertijd onterecht is gegeven omdat er nooit sprake is geweest van weigering of bevriezing. Er is alleen in overleg met de bewindvoerder besloten de rekening stop te zetten en deze te gaan afbetalen volgens een vast traject. Dit is netjes gedaan.

Heeft iemand enig idee welke stappen ik verder kan ondernemen? Ik heb de klachtendienst hierover gemeld van ABN, maar daar kreeg ik alleen maar te horen dat zij hiermee vrij weinig kunnen, aangezien dit om een codering gaat van 10 jaar geleden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN Amro negeert onterechte BKR registratie inmiddels 5 jaar lang.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stuur ze een ingebrekestelling waarin je actie binnen een concrete termijn eist. Geef aan dat je hen, als ze wederom in gebreke blijven, zult dagvaarden. Even druk op de ketel zetten ;)

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: ABN Amro negeert onterechte BKR registratie inmiddels 5 jaar lang.

Ongelezen bericht door Webbie »

Het zal verdomd lastig zijn om deze BKR melding weg te krijgen, dit soort zaken blijken hardnekkig en oneerlijk te zijn.
Ik heb ooit bijna 40 jaar terug een probleem gehad met een relatie waardoor ik spontaan dakloos werd.
Waardoor een zorg verzekering zijn onterechte betalingen niet meer ontving.
U begrijpt ik kon niet eens aanspraak maken op een zorg verzekering.
Bijna 30 jaar later kreeg ik nadat ik een klacht indiende bij het BKR hierover ineens die verzekeraar op mijn stoep die mij dwong om 1500 euro te betalen want tsja een paar tientjes in guldens bleek natuurlijk na zo een lange periode ineens een klein vermogen te zijn.
Dit hele BKR circus deugt dan ook voor geen cent vind ik,
Maar elk bedrijf maakt er graag grof misbruik van, je kan er zelf helemaal niets tegen doen en een advocaat inhuren zal ook niet veel opleveren vrees ik.
Ik weet niet of er nu een verjaring bij dat bedrijf ingevoerd is maar weet wel dat je echt altijd last blijft houden van dat circus genaamd bkr want alles blijft gewoon bestaan ook al zie je zelf die verborgen zaken niet meer.
Ik heb jarenlang tegen veel zaken die allang afbetaald waren aangekeken en zag dat deze blijkbaar eeuwig blijven staan.
Een poos terug heb ik besloten een andere hypotheek te nemen en toen bleek veel van die oude bagger niet meer zichtbaar te zijn voor mij.
Maar bij de persoon die toegang had tot mijn dossier bij de BKR, zag ik wel degelijk die oude bagger gewoon staan.
Ik heb verder er geen problemen mee ondervonden dat is dan het goede er van maar het feit dat eenmaal daar iets staat.
Het zal heel erg lastig waarschijnlijk zelfs onmogelijk word om dat ooit iets weg te krijgen.
Alle schulden welke dan ook blijven daar eeuwig bestaan. Afgehandeld of niet maakt niets uit

Plaats reactie