LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wendy.jonker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 03:50

ABN AMRO

Ongelezen bericht door wendy.jonker »

heb een koopovereenkomst gesloten voor een woning. Voor de aanvraag van de hypotheek maar even in het BKR gekeken. Daar bleek een melding van de ABN in te staan per 8-6 i.v.m. een privé rekening die ik niet meer gebruik. Ik was compleet verbaasd, heb nooit iets gehoord hierover van de ABN. Meteen het telnr gebeld dat er bij stond in het BKR. Ik kreeg een verbaasde medewerker van de ABN aan de lijn, want als je mijn rekeningnr opgeeft dan komen niet mijn gegevens naar boven maar die van mijn 13 jarige zoon die op een ander adres woont. Ik bankierzakelijk bij de ABN, maar volgens de ABN was ik onvindbaar. Wel een beetje gek want diezelfde zoon heeft een bal door een raam geschopt en ik heb dat gemeld bij mijn ABN verzekering. Ook veel contact gehad zakelijk. Na mijn telefoontje ontving ik binnen een dag een mail (toen kon het opeens wel) van het incasso bureau met het openstaande bedrag. Geen incassokosten of onderzoekskosten. Ik heb deze direct voldaan. Via de app heb ik 2019 al een adreswijziging doorgegeven, zakelijk ook al meerdere malen, maar dat is nooit goed verwerkt. Ik sta gewoon in NL ingeschreven. Bij mijn gegevens stond als adres het postbusnr van de ABN. Beetje gek. Mijn email, zakelijke gegevens en telefoonnummer waren bekend, en toch onvindbaar! De achterstand is ontstaan doordat een zakelijke verzekering van mijn privérekening is afgeschreven zonder dat ik daarin gekend ben, deze ging eerst van mijn zakelijke rekening af. Ik gebruik de privé rekening niet meer. Via messenger (2-52025716847) klacht ingediend en ook aangetekend, heb sowieso flink moeten aandringen om de klacht aangemeld te krijgen. De aankoop van mijn woning staat op het spel.
Inmiddels heel veel pogingen gedaan om met de ABN AMRO in contact te komen maar dat is gewoon onmogelijk.

Via de ABN AMRO een hypotheek aangevraagd. Ook dat ging niet, uiteraard door de BKR codering maar ook omdat de zeer behulpzame hypotheekadviseur haar collega's die hier over gaan niet kon bereiken.

Via Messenger een update gevraagd maar deze voor 08.00 uur gestuurd en dan wordt je bericht dus gewoon niet verzonden beschouwd.

Iedere keer word ik naar hetzelfde telefoonnummer verwezen, waarbij je vreselijk lang niet wachten om iemand aan de lijn te krijgen die niets weet, aan een collega gaat vragen terug te bellen, die dan gewoon niet belt.

Discussie met een dame van de klantenservice over het inloggen op de betreffende rekening: deze is nl zonder mijn te lichten komen te vervallen. Ik zou dus niet meer kunnen inloggen....nou ja wel hoor! Kan mss niet downloaden maar inloggen gaat gewoon.

Ongekend frustrerend en was echt graag in overleg tot een oplossing gekomen maar er rest mij niets meer dan juridische stappen te gaan zetten.
Ontzettend jammer.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Iedereen heeft een BKR registratie. Daar ontkom je niet aan. Of je een hypotheek kan krijgen, hand af van je inkomen, positief of negatieve BKR registratie en de hoogte van je schulden.

Een hypotheek kan je het beste aanvragen bij een tussenpersoon die meerdere hypotheken verkoopt. Hij kan voor je gaan shoppen met alle aanbieders. Hopelijk kan hij een aanbieder vinden die jou wel wilt.

ABN AMRO bankzaken en ABN AMRO verzekeringen zijn 2 totaal verschillende afdelingen. Het beste kunt u dit zien als 2 aparte bedrijven.

Een mogelijke verklaring voor een negatieve registratie is, Voor een privé rekening moet je betalen (minimaal 1,70 per maand). Als je de rekening niet op hebt gezegd dan blijven de kosten voor de rekening doorlopen, waardoor je een schuld op gaat bouwen. Alleen je saldo naar 0 brengen is dus niet voldoende.
Hoe de zakelijke rekening op iemands anders naam terecht komt, geen idee.

Ben je al naar een plaatselijke ABN AMRO kantoor gegaan? Ga bij de plaatselijke kantoor je niet gebruikte rekening opzeggen. Hopelijk kunnen hun je verder helpen. Ga vroeg in de ochtend erheen (als het rustig is) zodat ze uitgebreid de tijd voor je hebben.

Hoop tekst met een hoop informatie. Hopelijk kom je hier uit. Als het niet lukt, misschien kan je rechtsbijstandverzekering je helpen.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door JozJan »

Seinhuis schreef:
03 mar 2021 02:37
Iedereen heeft een BKR registratie. Daar ontkom je niet aan.
Je zou nog staan kijken als je wist hoeveel mensen niet bij BKR bekend zijn. Vergeet niet: een hypotheek sluiten leidt bv niet tot registratie, alleen als er een (grote) achterstand ontstaat.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
03 mar 2021 02:37
Iedereen heeft een BKR registratie. Daar ontkom je niet aan.
Onjuist. Waarom zou je niet kunnen leven zonder geregistreerde kredieten?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Jablan »

JozJan schreef:
03 mar 2021 09:36
Seinhuis schreef:
03 mar 2021 02:37
Iedereen heeft een BKR registratie. Daar ontkom je niet aan.
Je zou nog staan kijken als je wist hoeveel mensen niet bij BKR bekend zijn. Vergeet niet: een hypotheek sluiten leidt bv niet tot registratie, alleen als er een (grote) achterstand ontstaat.
Seinhuis heeft hier gelijk.
Je krijgt al een registratie als je een kredietmogelijkheid hebt. Max. bedrag, wat je rood mag staan op je betaalrekening, het max. bestedingsbedrag van je creditcard, een hypotheek, een andere lening, een telefoon bij een abonnement, het levert allemaal een registratie op. Bij de registratie komt een code voor je betaalgedrag.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door angel1978 »

JozJan heeft hier gelijk. Niet iedereen staat geregistreerd bij het BKR. Dat hoeft ook helemaal niet.
max. bestedingsbedrag van je creditcard
Niet per se
een hypotheek
Onzin!
Wordt mijn hypotheek geregistreerd bij Stichting BKR? Je hypotheek van de woning waar je zelf woont, registreren we niet. Pas wanneer een achterstand op je hypotheek ontstaat, wordt deze geregistreerd.
bkr.nl

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door JozJan »

Precies. Consumptieve kredieten worden positief geregistreerd (bij afsluiten), hypotheken worden alleen negatief geregistreerd (alleen bij een achterstand). Seinhuis heeft geen gelijk. Roodstand overigens ook niet in alle gevallen.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En een telefoon ook niet in alle gevallen. Alleen als dat ding boven een bepaald bedrag komt en dan ook nog op afbetaling.

Overigens zijn er geen positieve registraties. Slechts registraties en bij betalingsproblemen volgen daarbij een of meerdere aantekeningen.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Wendy.Jonker,

Wat een vervelende situatie, die verstrekkende gevolgen kan hebben wanneer je een hypotheek wilt afsluiten voor de aankoop van een woning.
Een (negatieve) BKR registratie kunnen wij niet zonder meer verwijderen. Dit kan alleen als er door de bank fouten zijn gemaakt bij de registratie hiervan.
Uit je bericht begrijp ik dat je van mening bent dat er ook daadwerkelijk fouten door de bank zijn gemaakt en heb je op basis hiervan een eerstelijns klacht bij ons ingediend, met het verzoek de negatieve registratie bij het BKR te verwijderen.
Heb je inmiddels een reactie gehad vanuit onze klachtenafdeling?

Mocht je het niet eens zijn met de uitkomst de klacht, dan wil ik je vragen om hier schriftelijk beroep tegen aan te tekenen:

ABN AMRO Bank N.V.
Klachtenmanagement (HQ 1114)
Postbus 283
1000 EA AMSTERDAM

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heb je nog vragen, dan hoor ik dat graag.


Met vriendelijke groet,

Rob
ABN AMRO Webcare

Gesloten