LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dat was inmiddels al duidelijk, dat ik geen statistiekentopper ben, maar het posten desondanks een aanwinst voor de discussie vind. Alleen is de insteek een geheel andere dan statistieken interpreteren, namelijk of de burger "het snuffelen" van commerciële banken moet toelaten en of hier uiteindelijk niet een opdracht is neergelegd, die door andere diensten had gedaan moeten worden.

Met de statistieken zullen we op termijn kunnen zien, dat de criminelen inmiddels gewaarschuwd zijn en andere wegen gaan om niet door geldinstituten gemeld te kunnen worden. Ik blijf het not-done vinden, dat een bank mij vraagt waarom ik een rekening bij een concurrent heb geopend en het sluit aan bij de oorspronkelijke TS-vraag, dat er een geloofwaardige documentatie geleverd moet worden ... terwijl je moet vrezen, dat je bij weigering om aan deze vraag te voldoen tevens niet meer bij een andere bank een rekening kunt openen (aanname).

ERGO: De SNS had zonder mijn toedoen e.e.a. kunnen opvragen bij de vorige bank en dat ik een rekening bij een nieuwe bank open ... gaat ze m.i. uiteindelijk helemaal niets aan, want die bank heeft, zoals we in het filmpje hebben kunnen zien, verplichtingen om mijn identiteit te onderzoeken (en op de zwarte lijst te kijken).

Waarom ik desondanks informatie heb gegeven? De opdracht tot overboeking naar de nieuwe bank werd niet uitgevoerd ... ondanks het vooraf verhogen van de daglimit, maar na 'het gesprek' was dat binnen enkele minuten gepiept. M.a.w. als klant heb je eerst maar niets te melden, uitvoering volgt pas, wanneer je hun vragen beantwoordt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Tenslotte ...

"De bank wil namelijk een strategische partner zijn. ‘We gaan steeds meer vanuit gezamenlijk belang denken en opereren,’ aldus Kok. Samen met de klant streeft de bank daarom naar ‘co-creatie’. Of om met Krajicek te spreken: de bank wil een (financiële) coach zijn die snapt hoe de klant, de speler, in elkaar zit om hem zo het beste en in goed vertrouwen te adviseren".

De heer Paul Kok weet wat een bank moet betekenen voor de eigen klanten ...
Hij is namelijk directeur bij de ABN-Amro-bank en verantwoordelijk voor Public Banking

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tenslotte.....

ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door witte angora »

En nog een reminder:
Radar schreef:
14 apr 2019 12:07
Graag on topic blijven. We hebben meldingen ontvangen en zullen hier maandag op terug komen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

ZeerPrivé schreef:
15 apr 2019 10:35
Tenslotte.....

ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen
... en bijna unaniem hebben de forumleden aangegeven, dat hij een documentatie moet samenstellen als onderbouwing om klant te mogen blijven bij de ABN-Amro-bank.

Overigens ... zijn de kosten die door de klant hiervoor gemaakt moeten worden voor rekening van ... de klant!

Uitspraak: Kifid-oordeel.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Over de manier waarop wij tegenwoordig met elkaar omgaan:

https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... olarisatie

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

hänschen klein schreef:
14 apr 2019 16:00


Overigens wat statistieken betreft houd ik het liever bij de opmerking van de legendarische Windsor Churchill:
"Ik geloof alleen in grafieken die ikzèlf vervalst heb"!

Net als we beide geen medewerker zijn van Bank of andere organisatie, ik steun graag Windsor Churchill....

Maar was is vermogen? En deze controle?
Als ik €16000,- voor jou auto betaalde komt er controle en eisen ze van alles van ons beide!
Maar als ik huisje koop en €170.937,- over boek naar bouwbedrijf vinden ze dat normaal en hoorde ik niets!
10x zoveel is dus niet verdacht!

Ook de manier van controle, soms is geloofwaardig antwoord per telefoon voldoende of de omschrijving bij overmaken!
Andere keer eisen ze alle schriftelijke stukken, maar als ik jou auto €16.000,- waard vind mag ik dat toch bieden.
En is het onderling als particulieren niet verplicht iets op papier te zetten.
Na overboeken bij zelfde bank was bedrag gelijk bijgeschreven en bij plaatselijke winkel even kenteken overgezet....
Verder bewijs is niet leverbaar, ik hoorde niets hiervan maar de verkoper werd gek.

Zelfde bank en ze vroegen 2x en kregen dus ook 2x zelfde verhaal..... ik belde nogmaals en alles was plotseling geregeld zonder enige papier te overleggen....

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Komkommertijd ...

Het is stil op dit topic.

1 - Is er meerdere malen geprobeerd om met de oorspronkelijke vraagsteller contact op te nemen
2 - Heeft de beheerder aangezegd vandaag iets over de reacties te gaan zeggen
3 - Ik zou het topic teveel naar me hebben toegetrokken, zèlfs gekaapt hebben

Uiteindelijk zijn we er niet uit gekomen of banken zomaar van je kunnen eisen te vertellen waar jouw geld/vermogen vandaan komt en in mijn geval waarom ik geld naar een andere bank heb overgemaakt, terwijl dit m.i. met een paar kliks of een conculega-belletje gewoon achter de schermen en onzichtbaar voor de klant had kunnen gebeuren. Vertrouwen wekken bij bankklanten gaat voor mij eerlijk gezegd héél anders. Hier gaan ze volledig in de fout tegen hun eigen visies in. Mogelijk worden ook zij misbruikt, maar dat is mijn pakkie aan niet.

Wachten we deze dag eerst eens af ... en misschien moeten er toekomstig vaker topics gestart worden over spelregels die bedacht worden om 'boeven' te vangen, maar dan zonder trouwe klanten lastig te vallen. Ik heb me een topic lang erg vèr uit het venster gehangen om voor banken in het algemeen te waarschuwen ... eigenlijk voor de steeds onzichtbaar gebleven topicstarter, die dit zèlfs geen PM (private Mail) waard vond.

Wanneer ik niet verbant wordt overleg ik of er een topic kan komen over het inrichten van tenminste één niet-commerciële bank, die niet zulke intieme vragen kan stellen omdat er alleen maar overboekingen plaatsvinden die ze zèlf kunnen natrekken. Waarom ik mijn geld heb overgemaakt naar een bank met iets minder rente ... hoef ik dan ook niet meer uit te leggen.

Echter gezien de commentaren op dit forumtopic, zal eerst eens iets tegen de vijandelijke mentaliteit van enkele deelnemers gedaan moeten worden ... zoals het nu gelopen is komen we werkelijk geen stap verder.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

hänschen klein schreef:
15 apr 2019 13:20

Uiteindelijk zijn we er niet uit gekomen of banken zomaar van je kunnen eisen te vertellen waar jouw geld/vermogen vandaan komt....
Jawel hoor... Dat is klip en klaar.
Ze kunnen het, en in geval van ABN doen ze het ook.

U bent het er niet mee eens... Dat is iets anders. Maar wet en regelgeving (en dus antwoord op vraag TS) is meerdere malen gegeven.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@StevieNL81 ...

Dat ze het kùnnen ... betekent voor mij en anderen niet, dat consumenten dit zomaar klakkeloos moeten accepteren.

Wanneer u de case CumEx heeft gevolgd (alle opinebladen hebben erover bericht), waar het om bedrog van de belastingbetaler van 55 miljard Euro gaat via banken! die dus georganiseerd 'gestolen' worden, of eerder de case Panama-papers ter kennis heeft genomen, onlangs nog het NIET-toezien op witwaspraktijken door Nederlandse banken, is het eigenlijk onbegrijpelijk dat de Staat juist banken deze intimiderende opdracht voor onderzoek heeft gegeven.

Voor mij allemaal toestanden die duidelijk maken, dat al onze privacy-gegevens per aanwijzing nota bene in handen komen van onbetrouwbare commerciële bedrijven ... namelijk (weer) bij de banken!

PS. Misschien mijn allerlaatste tip: het PSD2-me-niet-register
https://pcmweb.nl/artikelen/blog/4-vrag ... etekent-2/

Het Radar-Avrotros-commentaar hierop:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -voor-jou/

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door Radar »

snuffel1 schreef:
14 apr 2019 10:10
Even het topic wat opfrissen. Ts heeft van de bank een vraag gekregen om het grote bedrag dat op de rekening is gestort te verklaren. Ts wenst dat niet te doen en dan zou de storting als zijnde verdacht gezien kunnen worden. Banken zijn verplicht een melding van verdachte transacties te doen als de aard en de bedoeling van de storting niet helder is gemaakt. Het zou kunnen zijn dat Ts een extra eigen rekening dus een privé rekening heeft geopend om daar het bedrag op te parkeren terwijl de bestaande rekening waar het bedrag op gestort is de mogelijkheid heeft om dat bedrag al naar gelang de wensen van Ts te beheren.
Dank u.

@iedereen: We hebben enkele berichten uit dit topic gesnoeid. Verder graag on topic blijven, en offtopicberichten inhoudelijk negeren en bij ons melden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door Radar »

Dan nog dit:
hänschen klein schreef:
12 apr 2019 17:57

Ik heb TS nogmaals erop geattendeerd, dat een feedback wordt verwacht.
Hoewel dit niet in strijd is met onze huisregels, willen wij iedereen toch laten weten dat wij het ongewenst vinden als forumgebruikers op eigen houtje 'wegblijvende' topic starters - meestal nieuwe forumgebruikers - gaan verzoeken om in het topic te reageren, of zelfs mede te delen dat er 'feedback wordt verwacht'. Wij willen iedereen (nogmaals) vragen dergelijke verzoeken via de moderatie te spelen. Dit heeft ook al eens in het Feedbacktopic gestaan, maar wij zullen er daar nog eens een post aan wijden, bij wijze van geheugenopfrisser.

Alvast bedankt!

Radar ^KL

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Kan er geen regel komen die, ongeacht het onderwerp, stelt dat hanschen klein altijd gelijk heeft. Scheelt een hoop gedoe.


Trouwens..... Mijn bericht wordt verwijderd en dit blijft staan. Lekker bezig, dames en heren van Radar.
hänschen klein schreef:
15 apr 2019 11:06
Over de manier waarop wij tegenwoordig met elkaar omgaan:

https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... olarisatie

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Henk Toeter ...

Jammer, dat er nog geen knop is "vind ik NIET leuk"!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met die knop kun je tenminste een hoge score behalen, HK!

Gesloten