LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMBO Toppunt

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Noble »

Helaas krijg ik de pagina waar de test-resultaten opstaan NIET hier geplakt. probeer jij eens???

Dit krijg IK als antwoord op de test:
- - - - - - - - - - - -
U handelt op kwartaalbasis 50 aandelentransacties en 0 optiecontracten.

Totale kosten voor 1 jaar

Binck€ 3.300,00

ABN AMRO beleggingsadvies € 10.100,00

Daar komt dan nog bij:

Binck Day-Trader (zelfde kwaliteit als Alex-Pro)
krijg je gratis erbij mits je genoeg handeld
besparing pakweg 600Euro per jaar
- - - - - - - - - - -

en kijk óók eens naar al die RODE kruisjes bij ABN AMRO
en al die GROENE bij de Binck-Bank

alleen 0.1% ???? nee hoor... kijk maar:
ABN AMRO
Vast tarief per order EUR 8,-
Orders t/m EUR 1mln. 0,10%

Binck (in mijn geval:)
Vast tarief per order EUR 7,-
Orders t/m EUR 1mln. 0,08%

koop je 1x per jaar een paar aandelen maakt het niet veel uit...

hándel je in aandelen zoals ik en vele andere...
wel doe de test..

Eerlijkheids halve moet ik zeggen dat ABN AMRO doordat/nadat de internetbrokers Alex en Binck vééél ABN-AMRO klanten trok.... zijn tarieven stevig heeft moeten doen zakken om nog kans te maken.

Kijk zelf maar eens na,
tot voor kort waren die nog 0.35 en zelfs 0.5% !!!

wat dit op jaarbasis betekend hoef ik jou niet uit te leggen toch??

DSB:

Je hebt (denk ik, geen ervaring mee) gelijk als het om leningen /verzekeringen gaat. Daar lees ik ERG veel negatieve dingen over. Deze zaken doe ik dus ook NOOIT met DSB.

Mijn gewone salarisrekening echter....
gewoon bij/afboeken.....met maximale rente vergoeding, Géén Pinpas nonsense kosten , mogen ze voor mij uitvoeren en (toch nog) aan verdienen...
Zolang ze dit blijven doen (zonder fratsen) prima.

mevrouw tomaat

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste Noble,

Oke ik begrijp je standpunt. Maar ik ben het niet helemaal eens met je standpunten. Oke dat andere banken misschien goedkoper zijn ben ik het wel met je eens, maar of het ook goede banken zijn betwijfel ik.
Ik geef Franko daarin helemaal gelijk de DSB bank mag zich helemaal geen bank noemen. Dat banken winst maken oke daar zijn we het allemaal over eens, maar dat je winst maakt over de rug van je klanten kan er bij mij niet in. Mensen zitten zo diep in de **** dat ze er niet meer uit komen. Je kan bij de DSB bank zo veel lenen dat je uiteindelijk geen andere kant meer uit komt. Die bank zouden ze moeten verbieden.
Ik zelf zit op afdeling Hypotheken en als ik de verhalen hoor van mensen die overgestapt zijn van de ABN AMRO naar de DSB bank dan kan ik daar een boek vol van schrijven. En niets als slechte ervaringen niet dat het er veel zijn die overstappen en meestal komen deze mensen terug met de staart tussen de benen. Want dan beseffen ze dat ookal is de DSB goedkoper, ze zijn beter af bij de ABN AMRO. Misschien zijn we duurder maar je weet wel wat je aan ons hebt.

Ik zelf zou niet bij een andere bank willen bankieren, want ik weet wat ik aan de bank heb.

Wij als medewekers van de bank proberen alles te doen voor de klant, maar soms gaat het gewoon weg niet. En tuurlijk zijn wij getraind om te verkopen, maar niet ten nadelen van de klant. Wij lenen juist minder dan dat de klant kan lenen, want wij vinden dat iemand niet in de problemen moet komen door een lening.

Helaas hebben mensen soms leningen nodig en dan zijn wij er voor de klant, maar we gaan niet zwaaien met reclames van leen hier, we zijn zo goed en goedkoop. Nee want je ziet maar (kijk maar naar de DSB) wat daar van komt. Huilende mensen op kantoor die bij schuldhulpverlening lopen en er de aankomende jaren niet meer uit komen.

Maar beste Noble ga jij maar lekker bij een andere bank je producten onder brengen voor een paar centen minder en kom wellicht over een paar jaar terug op je verhaal.

Noble

Ik zei dus:
Je hebt (denk ik, geen ervaring mee) gelijk als het om leningen /verzekeringen gaat. Daar lees ik ERG veel negatieve dingen over. Deze zaken doe ik dus ook NOOIT met DSB.

Mijn gewone salarisrekening echter....
gewoon bij/afboeken.....met maximale rente vergoeding, Géén Pinpas nonsense kosten , mogen ze voor mij uitvoeren en (toch nog) aan verdienen...
Zolang ze dit blijven doen (zonder fratsen) prima.
Ik geef jullie dus GELIJK... voor wat hypotheken/leningen etc betreft...

vanwaar dan wééér
ga jij maar lekker bij een andere bank je producten onder brengen voor een paar centen minder en kom wellicht over een paar jaar terug op je verhaal.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

@ Noble

Heb jij je weleens verdiept in het feit hoe de winst van bedrijven is opgebouwd?
Daar zitten geen paskosten in opgenomen. Banken moeten daar juist op toeleggen.

En hoe werkt kredietverlening? Een bank mag pas krediet verlenen als zij een bepaald percentage creditgeld (spaargelden) heeft uitstaan. Hoe kom je aan veel creditgeld? Door bv te stunten met tarieven op spaar en betaalrekeningen. Wat doet DSB momenteel. Acties om creditgeld binnen te halen om weer meer geld mee binnen te halen zodat er weer meer uitgeleend wordt. Waar verdient een bank het meest mee? Met creidtgelden en het uitlenen hiervan.
Deze actie heeft DSB bv 4 jaar geleden ook uitgehaald. Rente aanbieden op de Internetspaarrekening van 4,5% en deze binnen een half jaar verlagen tot 2,2%. Door deze actie heeft DSB veel creditgeld binnengehaald waardoor zij meer dan voldeden aan het door de DNB geeiste dekkingspercentage. Hierdoor konden zij ook meer uitlenen. Dit geintje heeft zich vorig jaar dan ook weer voorgedaan.

Zo makkelijk om je klanten te paaien en daarna te naaien.

Rente bij ABN en andere banken mag best wat hoger, maar hier heb je niet zulke hoge uitschieters als onze grote vriend Dik Scheringa.

Maar bankier vooral bij een bank waar je je prettig voelt. Ik voel me dus niet prettig bij DSB.

W.b. vergelijkingen bij Binck. Doe ze wel eerlijk en transparant niet 2 tegen overgestelde zaken.

Direct beleggen van AAB is goedkoper dan het beleggen zonder advies van Binck

Noble

@ roro25

JA, je verhaal over de DSB rente kan ik helemaal in mee gaan, óók het deel dat ik géén andere bankzaken met DSB doe dan alleen bij/afboeken.

Dáárvoor heb ik ook in een eerder topic gezegt dat ik óók een Argenta rekening er naast hou dat zodra DSB de HOGE rente op de salarisrekening gaat laten "verdampen" ik direkt en makkelijk kan/zal overschakelen naar mijn Argeta rekening.
Daar zitten geen paskosten in opgenomen. Banken moeten daar juist op toeleggen.
Gas/licht/water/gebouwen/kantine/plastic-voor-passen etc etc kosten inderdaad allemaal geld... kostenposten.

Míjn mening (hoef je het dus NIET mee eens te zijn)
de pinpas net als de andere kostenposten NIET apart doorberekenen aan de klant.
ZONDER pinpas kan de klant NIET(of heel moeizaam)met zijn geld omgaan, en de PIN-pas is dus een fundamenteel onderdeel van de bankrekening.
W.b. vergelijkingen bij Binck. Doe ze wel eerlijk en transparant niet 2 tegen overgestelde zaken.
Voordat we nu hier verzanden in een welles/nietes zou ik de mensen welke:
-gaan beginnen met aandelen handel
-handel in aandelen willen gaan uitbreiden

willen aanraden om per bank een dag te besteden aan het bekijken van hún transactie platform.

Er zullen dan minimaal 2 op het lijstje overblijven:
Alex Internetbroker (hier heb ik een lange tijd gehandeld met AlexPro)
BinckBank Internetbroker (zit ik nu nog... met day-Trader.

En ja, appels met appels vergelijken.
Ík heb nog géén mensen gehoord die bv ABN-AMRO BETER vonden dan Alex of Binck.....

wél de voorkeur voor Alex of juist Binck na het verlaten van ABN-AMRO. (Hoe de niéuwe AA het gaat doen?? toekomst zal het uitwijzen..)

2e advies voor mensen welke willen beginnen/doorgaan:
zoek gerust op internet naar welke broker WEDEROM als beste verkozen werd...

wat de vergelijk betreft:
Frankko wilde dat ik even de toets deed welke hij ZÉLF voorstelde.
Dit gaf het enorme verschil van ca 10.000 ABN-AMRO
tegen 3.300 bij BinkBank
en Alex zal niet veel verschillen met BinckBank.

Gaat het om persoonlijk advies etc... ja, dan gaan hele andere dingen spelen en zal je de kaarten wederom naast elkaar moeten leggen.
Ík gebruik geen persoonlijk advies en kan daar dus óók niet in adviseren.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Deze Grootbank gaat nu uit elkaar vallen. Vind je het gek. Heb de afgelopen 15 maanden Rijkman bank aangeklaagd via de geschillencie consumentenzaken, zouden meer mensen moeten doen!
Krijg mijn gelijk, ABN is doodsbang voor deze geschillencommissie.
Hun dienstverlening/Solveon is zo slecht dat je er de rillingen van krijgt. Mij is een schikking aangeboden via het Hoofdkantoor ABN Amsterdam, maar Solveon weet hier niks van en zet mij nu onder druk!
Ik win maar wil anderen hart onder de riem steken. Span een zaak aan via de Geschillencommisie Consumentenzaken!

Gesloten