LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Lady1234 »

blont007 schreef:
05 nov 2018 12:27
3000 euro storten met briefjes van 5 èèn voor èèn, leuk voor de mensen die achter je staan te wachten. Maar goed het is een manier, zeker als je de automaat niet vertrouwd.
Dat valt wel mee, want er kunnen maar maximaal 200 biljetten gestort worden bij ABNAMRO.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door bprosman »

3000 euro storten met briefjes van 5
Het waren er 17.000 en "gelukkig" was het kleinste briefje 50.
leuk voor de mensen die achter je staan te wachten.
Er zijn dingen waar ik wel wakker van lig. :wink:
Dat valt wel mee, want er kunnen maar maximaal 200 biljetten gestort worden bij ABNAMRO.
Rabo heeft die beperking gelukkig niet.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door dmv »

Misschien wordt met vakantiegeld haar doel van het geld benoemd en ontvangt ze cash voor haar werkzaamheden?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

De enige reden die ik kan bedenken dat het geld in eerste insatntie terug gestort is, zou zijn dat ze dit uitbetalen lopende het onderzoek, zodat deze loyale klant bij een eventueel gelijk geen verdere schade heeft gehad. Blijkt er dat dit niet terecht is, haalt ABN het weer van de rekening af. Een heel klein risico voor de bank, echter wel klantvriendelijk....

Ik denk alleen niet dat TS het op deze manier kan zien.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

Blijkt er dat dit niet terecht is, haalt ABN het weer van de rekening af. Een heel klein risico voor de bank, echter wel klantvriendelijk....
Maar mevrouw wil gewoon weten waarom het dan niet terecht is, dat is toch logisch!
Waarom wordt er gestort en daarna weer af, zonder enige uitleg. Ik zit ook bij de ABNAMRO en ik vind het ook allemaal niet zo geweldig meer, vandaar dat ik ook druk ben met een andere bank zeker als ik deze taferelen hoor.

Ze kon nog naar binnen lopen maar dat is zo meteen ook gewoon over en uit, alles zit in Amsterdam en je kan bellen met lientje ...uw helpdesk. Druk een 1 voor bankzaken, druk 2 voor...

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

Plausibel antwoord, grote kans dat het zo is gegaan. Ik dacht eigenlijk dat ze dan ook gewoon naar binnen gingen.
Ze was zo verbouwereerd dat ze niet meer in de teruggave bak heeft gekeken maar als een speer naar binnen, in tussen tijd wel een oplettend persoon en die had een heel fijn week-end.

Goed mogelijk.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste inidran_t,

Als je geld stort ga je er natuurlijk vanuit dat het bedrag dat je vooraf geteld hebt overeenkomt met het bedrag dat de automaat telt. Ik snap dat je van slag bent geweest toen je merkte dat de automaat EUR 600,- minder telde. Je hebt er goed aan gedaan om de situatie meteen binnen bij een medewerker van kantoor te melden.

De medewerker doet in zo’n situatie het verzoek om de gegevens van de automaat uit te lezen. Dit betekent dat er wordt gekeken hoeveel geld er echt in de automaat zit en hoeveel geld er volgens de registraties in zou moeten zitten. Omdat zo’n onderzoek tijd in beslag neemt, kan de bank het geld onder voorbehoud op je rekening storten. Zo kan je het geld toch gebruiken zolang het onderzoek nog loopt.

Als je geld onder voorbehoud gestort krijgt, betekent dit wel dat de bank het recht heeft om het geld weer van je rekening af te schrijven. Dit gebeurt alleen als uit het onderzoek naar voren komt dat er meer geld in de automaat zit dan zou moeten.

Je geeft aan dat er inmiddels voor de 2e keer een onderzoek wordt gedaan. Wanneer is dit 2e verzoek gestart? En is er aangegeven wanneer je uiterlijk een reactie kan verwachten? Als we jouw juiste adresgegevens hebben, krijg je namelijk bericht met de uitkomst van dit nieuwe onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ABN AMRO

Als je geld onder voorbehoud gestort krijgt, betekent dit wel dat de bank het recht heeft om het geld weer van je rekening af te schrijven. Dit gebeurt alleen als uit het onderzoek naar voren komt dat er meer geld in de automaat zit dan zou moeten.

Bent u niet het woordje “niet” vergeten?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

blont007 schreef:
05 nov 2018 18:13
Blijkt er dat dit niet terecht is, haalt ABN het weer van de rekening af. Een heel klein risico voor de bank, echter wel klantvriendelijk....
Maar mevrouw wil gewoon weten waarom het dan niet terecht is, dat is toch logisch!
Waarom wordt er gestort en daarna weer af, zonder enige uitleg. Ik zit ook bij de ABNAMRO en ik vind het ook allemaal niet zo geweldig meer, vandaar dat ik ook druk ben met een andere bank zeker als ik deze taferelen hoor.

Ze kon nog naar binnen lopen maar dat is zo meteen ook gewoon over en uit, alles zit in Amsterdam en je kan bellen met lientje ...uw helpdesk. Druk een 1 voor bankzaken, druk 2 voor...
Mijn hypothese blijkt dus gegrond te zijn, te zien aan reactie abn.
Dan is de reden dus ook duidelijk, er is niet meer geld aangetroffen in de machine dan dat er in zou horen te zitten.

U 'straft' ABN nu, terwijl zij juist klantvriendelijk gehandeld hebben.

inidran_t
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2018 10:33

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door inidran_t »

Natuurlijk liep ik niet 3 maanden met 3000 euro rond. vakantie geld wordt gewoon met loon digitaal overgemaakt naar je bankrekening. dit geld heb ik gekregen van mijn ouders. het heeft ongeveer 10 min in de enveloppe gezeten van het ouderlijk huis naar de bank in Amstelveen, het filiaal is gewoon open voor opname en storting op zaterdag. Is een groot winkelcentrum.
juist meteen gestort om diefstal uit auto, huis, tas etc te voorkomen daarvoor is de bank toch ook! Om mijn geld veilig te stellen!

En nee ik heb me niet 600 euro verrekend en mijn vader ook niet! Dat is wel een groot verschil.
ik zie het verdwijnen van 600 euro bij de ABNAMRO als diefstal en daarvan doe je aangifte.

Mogelijkheid dat het in de terug stort bak is gekomen? geeft de machine dit niet aan? Het rapport geeft aan telling van 47 x 50 euro en 1x 50 euro dus waarschijnlijk is er iets mis gegaan maar dat stond nergens en zag ik dus vandaag pas omdat ik die documenten niet eerder heb ontvangen na aandringen mijn kant!
ik ben zonder op OK te drukken en zonder bankpas eruit te halen er was verder op dat moment niemand in het filiaal naar de medewerkster van de bank gelopen.
Samen zijn we naar de machine terug gegaan en hebben de storting afgesloten omdat de bak niet meer open ging, weet niet precies hoe dit werkt (werk zelf niet bij de bank).


Feit is dat ik nog steeds mijn 600 euro kwijt ben en niemand weet waar die zijn?!
dat ik vanmorgen uit wanhoop naar een dicht bijzijnde filiaal ben gereden op afspraak om de documenten op te halen ( die volgens de ABNAMRO al 3x gestuurd zouden zijn) maar ik heb deze nooit ontvangen!!


Goed ik hoorde dat ik kift kon inschakelen maar daar had ik dus de documenten voor nodig!
Nu 5 maanden verder en dat is niet echt fijn, uren aan telefoon, whats app gesprekken mail wisseling en een bezoek aan de ABN AMRO nu dan naar Kifit en natuurlijk naar een ander bank!
Wie weet er een goede bank?

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

Chesterfield, maar dat beurt u niet op natuurlijk. Als u geen hypotheek of andere verplichtingen heeft bij deze bank kan u elke bank uitzoeken die u leuk lijkt. Ik heb ABNAMRO en daarbij nog een andere gezellige bank....deze mag ik hier niet noemen omdat het dan aangemerkt wordt als SPAM volgens de forumleden. Maar een gratis bank met gratis maestro card en gratis overboekingen ook naar het buitenland buiten de EU, tja wie wil dat nou niet.

Maar Google eens misschien vindt u een bank die bij u past, succes en jammer van die 600 het zou mij ook erg dwars zitten.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat stortingsverschillen bij elke bank voorkomen. En je doet er helemaal niets aan.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Lady1234 »

blont007 schreef:
04 dec 2018 14:36
Chesterfield, maar dat beurt u niet op natuurlijk. Als u geen hypotheek of andere verplichtingen heeft bij deze bank kan u elke bank uitzoeken die u leuk lijkt. Ik heb ABNAMRO en daarbij nog een andere gezellige bank....deze mag ik hier niet noemen omdat het dan aangemerkt wordt als SPAM volgens de forumleden. Maar een gratis bank met gratis maestro card en gratis overboekingen ook naar het buitenland buiten de EU, tja wie wil dat nou niet.

Maar Google eens misschien vindt u een bank die bij u past, succes en jammer van die 600 het zou mij ook erg dwars zitten.
Maar daar zal men geen cash geld kunnen storten.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

Daarom een bank er bij houden, altijd makkelijk een dubbele pas en een goede back up.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Lady1234 »

blont007 schreef:
04 dec 2018 15:13
Daarom een bank er bij houden, altijd makkelijk een dubbele pas en een goede back up.
De Ts heeft geen problemen met de gewone bankhandelingen, maar met geld storten. Dus met uw advies schiet men niets op.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

U begrijpt het niet Lady1234, maar laat TS er maar over piekeren en die bepaalt of het handig is of niet.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Lady1234 »

blont007 schreef:
04 dec 2018 15:47
U begrijpt het niet Lady1234, maar laat TS er maar over piekeren en die bepaalt of het handig is of niet.
Ik begrijp het wel degelijk, maar niet iedereen zit te wachten op een tweede pas of op gratis overboekingen naar buiten Europa.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

Lady1234 schreef:
04 dec 2018 15:50
blont007 schreef:
04 dec 2018 15:47
U begrijpt het niet Lady1234, maar laat TS er maar over piekeren en die bepaalt of het handig is of niet.
Ik begrijp het wel degelijk, maar niet iedereen zit te wachten op een tweede pas of op gratis overboekingen naar buiten Europa.
En misschien ook wel, u praat voor een ander. Dat u dat niet wilt..ok kan ik goed begrijpen maar het is maar een idee waar TS wat aan zou kunnen hebben. Ik zeg vooral niet je moet! nee beste Lady 1234....678 het is een ideetje vooral als je misschien vaak op vakantie ga en dan wil je niet afhankelijk zijn van een (1) pas. Logisch toch.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
04 dec 2018 16:30
Volgens mij zou een bank moeten kunnen zien wanneer en op welk tijdstip een automaat is opengemaakt. Het lijkt mij dat TS aan ABN AMRO een overzicht moet opvragen hoe vaak de stortingsautomaat is opengemaakt op de bewuste dag en op welke tijdstippen.
Mocht ABN AMRO dit niet kunnen, of willen, aanleveren dan is misbruik door bankmedewerkers niet uit te sluiten. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is niet uit te sluiten. Dan ontstaat er een pat stelling. Een klant die zegt dat er € 600 niet is bijgeschreven maar wel is afgestort (bank heeft eerst betaald en daarna weer teruggepakt waardoor de bank haar eigen positie heeft verzwakt) en een bank die zegt dat er € 600 minder is afgestort. Het lijkt mij dat een automaat in het rapport aangeeft hoeveel biljetten er zijn afgekeurd en of dat overeenkomt met die € 600.
De contractsafspraken zullen ongetwijfeld aangeven dat de administratie van de bank leidend is. Dat betekent dat de bank inderdaad inzicht moet geven in die administratie (een logrol zou zoiets kunnen zijn), om de klant zodoende gelegenheid te geven tegenbewijs te leveren. En als de bank goed inzicht geeft, is tegenbewijs vaak onmogelijk.

Gesloten