ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hypo63 schreef:
04 dec 2018 16:30
Volgens mij zou een bank moeten kunnen zien wanneer en op welk tijdstip een automaat is opengemaakt. Het lijkt mij dat TS aan ABN AMRO een overzicht moet opvragen hoe vaak de stortingsautomaat is opengemaakt op de bewuste dag en op welke tijdstippen.
Mocht ABN AMRO dit niet kunnen, of willen, aanleveren dan is misbruik door bankmedewerkers niet uit te sluiten. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is niet uit te sluiten. Dan ontstaat er een pat stelling. Een klant die zegt dat er € 600 niet is bijgeschreven maar wel is afgestort (bank heeft eerst betaald en daarna weer teruggepakt waardoor de bank haar eigen positie heeft verzwakt) en een bank die zegt dat er € 600 minder is afgestort. Het lijkt mij dat een automaat in het rapport aangeeft hoeveel biljetten er zijn afgekeurd en of dat overeenkomt met die € 600.
De contractsafspraken zullen ongetwijfeld aangeven dat de administratie van de bank leidend is. Dat betekent dat de bank inderdaad inzicht moet geven in die administratie (een logrol zou zoiets kunnen zijn), om de klant zodoende gelegenheid te geven tegenbewijs te leveren. En als de bank goed inzicht geeft, is tegenbewijs vaak onmogelijk.

Plaats reactie