LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Terecht punt. ABN heeft een speciale seniorenlijn in het leven geroepen, waarover zij zelf zegt:
Contact voor senioren
Heeft u vragen over de producten en diensten van ABN AMRO? Op deze website kunt u tools en beschrijvingen vinden om veelvoorkomende vragen op te lossen. Komt u er niet uit? Dan heeft ABN AMRO een speciale Seniorenlijn. Deskundige bankmedewerkers staan u daar graag telefonisch te woord.

Helaas kunt u ons niet meer e-mail of reageren op bankmail. Onze medewerkers kunnen u namelijk sneller helpen als zij direct contact met u opnemen.
Da's leuk, en handig voor de digibeten onder ons, maar juist degenen met een hoorbeperking kunnen daar niets mee. Misschien gewoon maar eens een afspraak op een filiaal maken en kijken hoe ver je komt?
Afsprakenlijn: 088 - 22 62 63 5

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door sjohie »

Is wat u wilde bereiken, niet in hun online omgeving te regelen? U heeft het over een flexibel krediet moeten aanhouden, dus heb ik het goed als u dat wilt stopzetten?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Denk in mogelijkheden: loop gewoon even een filiaal binnen. Of vraag iemand je te helpen.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch apart dat je het niet online kunt beëindigen. Ik kreeg zelf van de ING bericht dat over twee jaar het doorlopend krediet beëindigd zou worden. Het was al afgelost, ik heb het niet meer nodig, dus gelijk zelf een streep er onder gezet. Gewoon online, met een paar muisklikken was het klaar.

Is de ABN dan niet bezig dit soort kredieten af te bouwen?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
12 feb 2021 14:51
Moneyman schreef:
12 feb 2021 14:26
Denk in mogelijkheden: loop gewoon even een filiaal binnen. Of vraag iemand je te helpen.
Dat kan dus niet, er moet gebeld worden voor afspraak.
en
theodorus.k schreef:
12 feb 2021 14:58
Op deze manier, dus even binnenwandelen is zo 70e jaren.
Met alle respect, maar met hard lopen roepen wat er allemaal niet zou kunnen, kom je nergens.

Loop binnen, vraag met een vriendelijke glimlach of men ter plekke een afspraak voor je kan maken, en het is geregeld. Niet te moeilijk doen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“We” ? Bent u beiden doof?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
12 feb 2021 15:24
Dat is gebeurd...
Wát is gebeurd?
theodorus.k schreef:
12 feb 2021 15:24
...en we moeten gewoon bellen voor afspraak. Zo moeilijk ben ik niet.
Waarom bellen jullie dan niet?

BAM
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2021 16:10

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door BAM »

Je kunt als dove/slehthordende gebruikt maken van bellen via Tolkcontact Zie: https://www.tolkcontact.nl/tolkcontact-app/kpnteletolk/
Dit kan ook een schrijftolk zijn voor degenen die de gebarentaal niet machtig zijn.

Vraag uren aan voor een (schrijf)tolk bij het UWV.
https://www.uwv.nl/particulieren/voorzi ... index.aspx

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
12 feb 2021 15:58
theodorus.k schreef:
12 feb 2021 15:24
...en we moeten gewoon bellen voor afspraak. Zo moeilijk ben ik niet.
Waarom bellen jullie dan niet?
Dat is dus het probleem omdat de oren niet meer zo welwillend zijn. :wink:

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door 16again »

theodorus.k schreef:
12 feb 2021 14:51
Moneyman schreef:
12 feb 2021 14:26
Denk in mogelijkheden: loop gewoon even een filiaal binnen. Of vraag iemand je te helpen.
Dat kan dus niet, er moet gebeld worden voor afspraak.
Je kunt toch binnen lopen om een afspraak te maken?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
12 feb 2021 16:15
Moneyman schreef:
12 feb 2021 15:58
theodorus.k schreef:
12 feb 2021 15:24
...en we moeten gewoon bellen voor afspraak. Zo moeilijk ben ik niet.
Waarom bellen jullie dan niet?
Dat is dus het probleem omdat de oren niet meer zo welwillend zijn. :wink:
Let op de nuances, WA: "we".
16again schreef:
12 feb 2021 16:17
Je kunt toch binnen lopen om een afspraak te maken?
Ja, dat schreef ik ook al, maar TS is behoorlijk vaag en t schijnt vooral heel moeilijk te zijn...

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar even aan iemand in uw omgeving vragen of zij willen bellen voor een afspraak, zodat u ter plekke uw ongenoegen kunt uiten.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou misschien beter zijn als je, naast de mogelijkheid om telefonisch een afspraak te maken, de mogelijkheid hebt om zelf online een afspraak in te plannen. Bij mijn tandarts kan dat ook. Waarom zou het bij tandartsen wel kunnen, en bij banken niet?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
12 feb 2021 17:02
Dat zou samen met mij moeten gebeuren, een derde partij binnenhalen is sowieso vragen om problemen. Er worden toch privacy vragen gesteld die ik niet graag wil delen. Bovendien wil ik geen ongenoegen uiten maar vragen stellen, niet meer dan dat.
Welnee. Iemand een afspraak voor je laten maken schendt je privacy echt niet.
theodorus.k schreef:
12 feb 2021 17:02
U vraagt aan de buurvrouw, kan je even een afspraakje maken bij de bank voor mij?
Ja, als je het zelf neit kunt: waarom niet? Er is niets mis met hulp vragen.
theodorus.k schreef:
12 feb 2021 17:02
Maar antwoord u mijn vraag eens die ik heb gesteld, ben wel benieuwd.
Welke vraag? Bedoel je de vraag "wat kan de bank doen"? Die is voor ons als lezers natuurlijk niet te beantwoorden, want je geeft totaal geen inhoudelijke informatie.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

theodorus.k schreef:
12 feb 2021 17:43
Tja, als het allemaal zo moeilijk te begrijpen is weet ik het eigenlijk ook niet meer. Ik wil gewoon communiceren met de bank, digitaal! Dat zit er niet in dus dan houdt het op. Ik zie hier geen oplossingen voorbij komen, velen denken nog steeds....loop even die bank binnen.
Het werkt zo niet meer, telefoneren zegt de bank.
Je kunt van alles willen maar sommige dingen moet je niet digitaal willen doen. Ik kan ook wel doen alsof ik theodorus.k ben.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door lordi »

U schrijft dat u het via de Webcare heeft geprobeerd, is dat inclusief de chatfunctie op de site? (abnamro.nl -> service & contact en dan onderaan de pagina "chat")

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Revoked »

Nu ben ik wel van mening dat de ABN steeds beroerdere service verleent. Even een kantoor binnenlopen kan niet meer. Voor echt àlles hebben ze een smoes. Wel uit het Smoezenboek Eerste editie, maar toch.
En bijna failliet, wie gaat ze dan redden? Inderdaad, wij weer. Compleet de weg kwijt, die ABN.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lastig hoor. Een ernstig slechthorende kennis had een speciale telefoon, waarmee zij heel redelijk een telefoongesprek kon voeren. Zou zoiets niet iets voor u zijn? Hoe moet u nu bv contactopnemen met de huisarts of in een noodgeval zelfs 112?

Ik begrijo dat u nog wel een persoonlijk gesprek kunt voeren. Dan lijkt de eenvoudigste oplossing mij toch een ander te vragen die afspraak telefonisch te maken. Gevoelige gegevens hoeven daarvoor toch niet gedeeld te worden? U als er niemand in uw directe omgeving is (bv uw partner) kunt u bv ook een ander familielid (bv een kind) vragen dat voor u te doen. Die vraag kunt u immers gewoon mailen, en het desbetreffende kind hoeft niet eens in de buurt te wonen. U moet natuurlijk wel zelf naar een ABN AMRO kantoor bij u in de buurt kunnen komen.

Wat dat doorlopende krediet betreft, dat gaat de bank vermoedelijk zelf wel afbouwen (geen opnamemogelijkheid meer en alleen verplicht aflossen). Tegen de tijd dat u bijna 80 bent, bent u dan van het krediet af.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

theodorus.k schreef:
12 feb 2021 21:59
Bovendien wil ik gewoon mijn bankzaken zelf regelen, en niet voor een poep of een scheet een bekende roepen om even te bellen naar de bank. Die bekende van mij is voor de bank wel een derden onbekende partij. Zo zou dus iedereen maar in naam van mij kunnen bellen! Nou echt niet, ik weet hoe dat werkt.

Klopt, als ik net geen tachtig ben zal ik de bank bellen hoeveel ze nog van mij krijgen.
Kortom, het kan wel maar je wilt niet. Tsja. Zal een nuttig gesprek worden, zo rond je 80e.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABNAMRO omgang met doven en slechthorenden.

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik begrijp dat communicatie met een medewerker van de bank lastig is als je doof bent. Maar het opzeggen van zijn krediet kan volgens mij gewoon online via internetbankieren. Ik begrijp dus niet waarom je daarvoor per se bij de bank langs zou willen.

Gesloten