LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
KalkbrennerP
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2017 10:42

ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door KalkbrennerP »

LS,

Ik heb met mbv het handelsplatform van ABNAMRO Tradebox) gehandeld in Turbo`en Boosters in de periode 2010-2013, dit heeft mij een vermogen gekost, niet omdat ik niet wist wat ik deed maar ik ben er (veel te laat) achter gekomen dat die Tool van ABNAMRO totaal ongeschikt was voor dit soort handel omdat je heel snel moet kunnen reageren/handelen, daarbij was het ook nog eens geen Real Time, zoals door ABNAMRO is gesuggereerd. ABNAMRO heeft dus heel bewust mijn geld gepikt door mijn orders niet direkt uit te voeren en mij achter de feiten aan laten lopen omdat het geen Real Time was. Ik kan mij niet voorstellen dat ik het enige slachtoffer ben geweest van deze praktijken. Uiteraard kan ik het onderbouwen maar niet bewijzen, zowel ABNAMRO als KiFid reageren niet op vragen van mij nav mijn bevindingen. (Beide instanties hebben wel gereageerd maar ze gaan mijn vraag met mijn bevindingen uit de weg). Inmiddels heeft ABNAMRO wel een andere Tradebox in gebruik genomen.


KalkbrennerP

Mucha

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door kweenie »

Vraag is of werkelijk is beweerd dat het real time zou zijn of dat dat jouw aanname was. Dan moet er ook nog eens aantoonbaar schade zijn. Latere orderverwerking kan immers ook in je voordeel uitvallen. En als de real time echt zo belangrijk voor je zou zijn geweest, dan zou het verschil je al vrij snel duidelijk moeten zijn geworden. Daar zou geen jaren overheen moeten zijn gegaan. Zo zou je schade ook beperkt zijn gebleven.

Ik denk daarom dat de kans op een tegemoetkoming klein is en als die er al zou komen, dat de hoogte daarvan ook zal tegenvallen.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Kalbrenner,

Tradebox heet inmiddels My Dealingroom. Het spijt me dat jij het idee hebt dat je veel geld kwijt bent aan het beleggen bij ons. Je hebt het over langere tijd geleden. Ook geef je aan dat je geen inhoudelijke reactie hebt ontvangen op je bevindingen. Hier wil ik je graag bij helpen. Ik ben zelf niet van onze beleggingsafdeling, maar ik breng je graag met ze in contact. Ik zorg dat onze afdeling My Dealingroom contact met je opneemt. Ik ontvang graag een e-mail van je met daarin je naam, telefoonnummer en een tijdstip dat je tijdens kantooruren bereikbaar bent. Je kunt deze e-mail sturen naar [email protected]. Vermeld dan in het onderwerp het referentienummer 17064 Radar.

Wij zien je bericht graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mw. L. Salama
ABN AMRO Webcare

KalkbrennerP
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2017 10:42

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door KalkbrennerP »

Beste Salama,

U kunt binnenkort een mailtje verwachten van mij.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Kalkbrenner

KalkbrennerP
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2017 10:42

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door KalkbrennerP »

Om u even op de hoogte te houden: Ik heb weer eens kontakt gehad met ABNAMRO. niet met de beleggingsafdeling zoals was toegezegd in bovenstaande mail van ABNAMRO. Nu gooien ze het erop dat de Klachten procedure bij ABNAMRO is doorlopen, ook bij KIFID ( KIFID zou er voor de consument moeten zijn, maar u kent het wel, ons kent ons, avondje eten, met de kollege van de banken, ff gezellig langs de vrouwtjes en alle problemen zijn opgelost, niet voor de konsument natuurlijk!!), KIFID heeft ABNAMRO im het gelijk gesteld, knap hoor want ook KIFID is helemaal niet ingegaan op het probleem zoals door mij in de klacht gedetailleerd is weergegeven. Laatste Mail van ABNAMRO was: Als u het niet accepteerd moet u naar de Rechter.
Nu blijkt dat ABNAMRO een soort gelijk geval al eens heeft verloren Zie: https://ictrecht.nl/2011/06/14/bijna-an ... orwaarden/, Dus ik ga de gang naar de rechter maar voorbereiden!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door newmikey »

CZ wil u vermoorden (zie ander topic van deze TS), ABNAMRO wil u bestelen, u zit wel in een zeer moeilijke positie lijkt het. Maar u heeft het uzelf allemaal aangedaan. U besluit zèlf te gaan handelen terwijl u zelf aangeeft niet snel genoeg te kunnen reageren op zo'n volatiel produkt als turbo's en boosters. “Boosters zijn risicovoller dan Turbo’s en uitsluitend geschikt voor zeer actieve en ervaren beleggers met een hoge risicoacceptatie en een korte termijn beleggingshorizon” las ik ook nog eens ergens na het zoeken op Google.

Hier past alleen het aloude spreekwoord "wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten".

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

KalkbrennerP schreef:Om u even op de hoogte te houden: Ik heb weer eens kontakt gehad met ABNAMRO. niet met de beleggingsafdeling zoals was toegezegd in bovenstaande mail van ABNAMRO. Nu gooien ze het erop dat de Klachten procedure bij ABNAMRO is doorlopen, ook bij KIFID ( KIFID zou er voor de consument moeten zijn, maar u kent het wel, ons kent ons, avondje eten, met de kollege van de banken, ff gezellig langs de vrouwtjes en alle problemen zijn opgelost, niet voor de konsument natuurlijk!!), KIFID heeft ABNAMRO im het gelijk gesteld, knap hoor want ook KIFID is helemaal niet ingegaan op het probleem zoals door mij in de klacht gedetailleerd is weergegeven. Laatste Mail van ABNAMRO was: Als u het niet accepteerd moet u naar de Rechter.
Nu blijkt dat ABNAMRO een soort gelijk geval al eens heeft verloren Zie: https://ictrecht.nl/2011/06/14/bijna-an ... orwaarden/, Dus ik ga de gang naar de rechter maar voorbereiden!
Dat kan toch helemaal niet, want CZ is je "aan het vermoorden" en je hebt geen geld. En geloof me, een bank aanklagen gaat je heel veel geld kosten.......

Ik vermoed dat dit een trol topic is.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door gemist »

Maar u logeert te vaak in die Heimat om in Nederland te kunnen wonen, werkterrein is de wereld maar laatstelijk nulnadanoppes en tussen die Betrieben duerch ook nog eens zogenaamd risicovol beleggen om een Adelaarsnest aan te kunnen schaffen. Schade dass es nicht geklappt hasst. Ik geloof er werkelijk geen ene lor van.
Gang naar de rechter voorbereiden? Viel Spass damit. Tschuess!

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is niet echt een sterk argument als je je bewering, dat het handelsplatform te traag is, wilt ondersteunen door iemand die juist structureel veel resultaat boekt met snel handelen op dat platform. Dat is immers de situatie die in die rechtszaak speelt. De aanklager had enkele jaren een succesvolle strategie, dankzij de snelheid van het platform, maar kon deze strategie door een storing van slechts anderhalf uur niet goed uitvoeren en leed zo behoorlijke schade. Dat geeft in mijn ogen eerder aan dat het platform de rest van de tijd wel snel genoeg was.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ABNAMRO Tradebox: Oplichting of Schending v/d Zorgplicht.?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

KalkbrennerP schreef:KIFID zou er voor de consument moeten zijn, maar u kent het wel, ons kent ons, avondje eten, met de kollege van de banken, ff gezellig langs de vrouwtjes en alle problemen zijn opgelost, niet voor de konsument natuurlijk!!!
Behoorlijke beschuldiging ongefundeerde beschuldiging die je doet aan het adres van het KIFID. Zoals je zelf aan aangaf heb je geen enkel bewijs enkel een vermoeden dus niet vreemd dat het KIFID je in het ongelijk stelt. Zij werken immers op feiten.

Gesloten