LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achterstanden bij de postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kowloon
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:01

Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door kowloon »

De postbank heeft achterstanden en vindt dat de klanten gewoon geduld moeten hebben. Ik wacht inmiddels al enkele weken op uitbetaling van het saldo van de Giro van moeder die overleden is.
Dit nadat ik de formulierenstroom en alle goed bedoelde foute adviezen van de medewerkers van de postbank heb doorgelopen.
Dit is echt een drama. Er is achterstand en dus krijgen de mensen die recht hebben op het geld, dat voorlopig niet.

Ben je nog in leven, zou ik zeggen, ga naar een andere bank met je geld, want dit is een drama. Ik vraag me af of dit zomaar mag trouwens....

PaulusK
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2008 20:00

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door PaulusK »

Hoi,

Ook ik ben niet tevreden over de Postbank en heb de 2 groeirekeningen van onze kinderen opgezegd.

Tot mijn verbazing was het geld binnen een week op mijn rekening bijgeschreven. Dat had ik niet verwacht en in dat opzicht heeft de Postbank mij aangenaam verrast.

De kinderen hebben hun geld nu bij een andere bank staan 8) Geeft me een beter gevoel, en meer rente.

PaulusK

kowloon
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:01

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door kowloon »

Dat valt inderdaad mee. In eerste reactie op een klacht via de internetsite, kreeg ik bericht dat ik binnen 2 dagen antwoord zou krijgen.
Na 2 krijg ik bericht dat ik over 10 dagen reactie ga krijgen....

Zou ik over 10 dagen bericht krijgen dat ik mijn geld over een half jaar tegemoet kan zien???

telemuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:47

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door telemuis »

Hoi kowloon.

Mijn moeder is vorig jaar oktober overleden, ook wij hebben problemen met de postbank,.
Wij zijn naar het postkantoor geweest om advies tevragen wat wij moesten doen, nu onze moeder was overleden, volgens een balie medewerker moesten wij de rekening blokeren, hebben wij gedaan, kon geen geld meer gestort worden maar ook geen geld meer af, er is vanaf november 2007 wel geld gestort op die rekening, en ook aan genomen door de postbank.
wij willen nu dat geld van die rekening afhalen maar dat kan dus niet meer.
brieven gestuurd, en niet 1 brief maar medere brieven, zelfs nog een aantal keren gebeld met de postbank, maar we kunnen nog steeds niet aan dat geld komen,ze hebben het elke keer over akte van erfrecht.
het gaat om een bedrag van nog geen 600 euro.
nou is mijn vraag.
heb je ook een akte van erfrecht moeten sturen naar de postbank.
zo nee wat heb je dan gedaan en heb je het geld al van de postbank waar je recht op hebt.

graag zou ik van je horen hoe het bij jou is gegaan, en wat je hebt gedaan om aan dat geld te komen.

ik hoop dat ik wat terug hoor.
met vriendelijke groet tonniev

kowloon
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:01

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door kowloon »

Hi,
ik heb inderdaad een verklaring van erfrecht meegestuurd. Maar dat heeft de zaak tot nu toe nog niet versneld.
Ik begrijp dat ze bewijs willen hebben dat je geld overmaakt naar de wettige erfgenamen en een verklaring van erfrecht is daarvoor wel de geeigende manier. Maar wel weer een hoop gedoe en kosten.
Tot nu toe geen geld en geen antwoord gehad van de postbank.
Eigenlijk vind ik dit diefstal en zit bijna op het punt om er een advocaat op te zetten.

telemuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:47

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door telemuis »

Hallo Kowloon,

wij hebben er ook al iemand achter aan gestuurt, volgens hem moet de postbank gewoon het geld overmaken als het minder is dan 1000 euro.
dan hoef je geen akte van erfrechten mee te sturen, want hier in apeldoorn daar kom ik vandaan, heb ik al geinformeerd wat het gaat kosten voor een akte van erfrechten, bij de goedkoopste notaris betalen wij 475 euro, is toch allemaal geld klopperij.

Ik hoop dat je toch niet zolang hoeft te wachten op je geld, dan kan je het afsluiten, en aan de rouw periode beginnen.
heel veel succes.

met vriendelijke groet
tonniev

kowloon
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:01

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door kowloon »

Nou het overlijden was al 2 jaar terug. Dit waren de laatste eindjes. Vandaag weer gebeld en dit keer in ieder geval wat begrip en excuses gehoord. Ze gingen nu echt hun best doen om het binnen een paar dagen te regelen.

Ik durf er al niet eens meer op te hopen dat ze dit keer de toezeggingen nakomen. Maar wie weet

kowloon
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:01

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door kowloon »

mijn hoop bleek inderdaad onterecht, vorige week zijn ze opeens de machtiging van mijn broer kwijtgeraakt. Vanochtend eerst weer een kwartier in de wacht gestaan, toen een tutmuts aan de lijn gehad, die echt geen benul had van waar ze mee bezig was. Opnieuw gebeld en toen iemand gesproken die iets meer mee kon denken.

Overigens nooit meer iets gehoord van de klachten die ik via de postbank website heb ingestuurd.

jannieberlijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2008 13:05

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door jannieberlijn »

Het overschrijven van tegoed van de groeirekening naar een reguliere bankrekening is een goed idee. Mijn dochter heeft op zondag 13 april een uitbetalingsformulier op de bus gedaan met daarop groot de letters SPOED. Ze is net verhuisd naar een studentenflat. Het is nu inmiddels 28 april en het geld staat nog steeds niet op haar rekening. Als ze hierover belt met de klantenservice wordt er geen enkele moeite gedaan om haar te helpen, ook niet als ze uitlegt dat ze nu toch echt haar geld nodig heeft. De mensen op de klantenservice reageren als robots en zeggen niets anders dan enkele standaardzinnen, zoals het is onderweg, u moet maar geduld hebben, het duurt gemiddeld 7 tot 10 werkdagen etc. Overigens staat op de site dat het maximaal 7 werkdagen duurt. Onze jongste gaat nu haar groeirekening opzeggen en het geld storten op een bankrekening. Dus advies vaders, moeders, opa´s en oma´s: open geen groeirekening voor je (klein)kind.

Jack666
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:27

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door Jack666 »

Stuur mij anders even een e-mailbericht, ik heb de gegevens van de juiste mensen binnen deze brakke organisatie.

elies
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:36

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door elies »

ik ben 4 jaar geleden verhuist van haarlem naar velsen-noord.
netjes heb ik de postbank een adres wijzeging gestuurd voor de groeirekening van mijn dochter. in middels 4 jaar later is het nog steeds niet geregeld.
7 adres wijzigingen waarvan 2 gefaxt en 3 aangetekend vestuurd en nog is mijn adres nog niet gewijzigd. Ook opzeggen kan niet omdat dat schriftelijk moet en niet bij het kantoor van de bank kan worden geregeld ik zit met mijn handen in het haar en ben heel boos omdat ze naar mijn menig het geld van mijn dochter (stelen ) achterhouden.
wie weet wat ik kan doen?

groetjes elies

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Achterstanden bij de postbank

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ben je nog in leven, zou ik zeggen, ga naar een andere bank met je geld, want dit is een drama. Ik vraag me af of dit zomaar mag trouwens....
Normaal gesproken worden dergelijke zaken door een notaris geregeld.

Gesloten