LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 11:24
Die andere baan het bezorgen van eten...
Die 24 uur per week die blijf ik gewoon houden.
Dus het zal eigenlijk een aanvullende bijstand worden...
Maar ik heb jullie advies nodig bij die andere baan...
Ik werk daar vanaf 1-2-2016 6 dagen in de week van 4 uur per dag. (dmv een 0-uren contract)
Mijn baas wil geen vast contract geven en zegt hij loopt oneindig lang door met 0 uur per week...
Kan een advocaat hier iets mee?
Als ik vrij neem krijg ik geen cent...
Waarom solliciteer je niet gewoon naar een andere fulltime baan...? Die zijn er echt wel, en dat je ooit in aanraking bent gekomen met de politie omdat je een gestolen fiets hebt gekocht van je ex-collega boeit niemand zolang je geen fietsen van andere collega's meeneemt.

En dat 0-uren contract is inderdaad al vaker aangegeven dat je baas dingen doet die niet mogen. Ja een advocaat kan daar iets mee, maar je kunt beter eerst zelf de wetgeving erbij zoeken en hem daarmee confronteren dan ineens een advocaat op z'n dak gooien. Houdt er wel rekening mee dat als je baas er klaar mee, hij je er zo uit kan gooien. Transitievergoedingen zijn tegenwoordig niets meer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Lady 1234, U noemt mijn dus een wanbetaler die veel te kort betaalde elke maand!

Verder hebben nieuwe klanten bij ASN meestal een reclame actie van eerste periode gratis rekening!

Of heb je bij zakelijke rekeningen de verkeerde gegevens ingevuld...?

De ooit €18,- per jaar is 10% duurder geworden en nu geen €1,50 maar €1,65 per maand...
voor haar kind en later student is de rekening gratis!
Maar vermoedelijk is zij iets ouder en komt hier niet voor in aanmerking!

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, komma vergeten. Het kind is nog klein. En heeft er niets mee van doen.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door smilie »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 10:57
Luister...
Toen ik de aanvraag deed bij de IND was de voorwaarde jaarcontract of vastcontract.
Ik heb de aanvraag gedaan 1 dag voordat mijn jaarcontract inging.
dat is de reden dat ze mogen komen...
Ik heb al zoveel gesolliciteerd, helaas ooit in het verleden met politie in aanraking gekomen..
(gestolen fiets gekocht van ex collega)
dus het zal moeilijk worden...
Ik had je net per abuis privébericht verstuurd in plaats van quoten hier op de forum - excuus daarvoor.

M.b.t. rekening - geef je vrouw een eigen rekening. Zodra zij ook inkomsten heeft een gezamenlijk rekening openen.

M.b.t. gezinshereniging:
https://ind.nl/Paginas/Wettelijke-verpl ... erent.aspx

Jij bent verplicht om aan IND door te geven indien je in bijstand terecht komt. Dit kan ook negatieve gevolgen hebben voor je vrouw en kind, namelijk dat hun verblijfsrecht ingetrokken wordt. Let wel erg goed op wat je wel of niet doet.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 11:04
Ik krijg geen VOG, gelukkig heeft de gemeente er niet om gevraagd...
al geprobeerd? of is dit een eigen aanname? VOG beoordeling/afgifte is gerelateerd aan de functie waarvoor hij is aangevraagd namelijk
https://www.justis.nl/producten/vog/faq ... n-vog.aspx

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door criticus2 »

enne gat in CV, dat is er pas weer wanneer je idd niet een aansluitende baan vindt. je doet aannames die geen basis hebben. Gezien aantal vacatures wordt er naar CV ed ook minder gekeken, meer naar persoon en hoe die zich presenteert. Maar als je een negatieve houding hebt straalt dat uit naar de persoon waar je gesprek mee hebt, die heeft er dan geen zin n denk ik. Maar dat is je eigen houding die je parten speelt... oftewel: misschien eens hulp vragen daarbij.

Ridder777

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ben weer wat wijzer,sommige mensen hebben net verteld dat kindgebonden budget op naam van de moeder komt te staan,
ik heb de belastingdienst gebeld en die vertellen dat het wordt gestort op het rek nr op de naam wie kinderbijslag aangevraagd heeft.
Dat ben ik dus!

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Heb je de link van Smilie gelezen? Wat daar staat, is voor jouw situatie erg belangrijk namelijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777, je laat wel je vriendin en dochter hier komen wetende dat je straks in oktober onvoldoende salaris hebt.
Vervolgens ga je , onterecht en veel te makkelijk , ervan uit dat je dus aanvullende bijstand krijgt vanaf oktober :roll:
Het mag toch niet zo zijn dat jullie straks in oktober als 3 koppig gezin voor de komende 5 jaren afhankelijk bent/ blijft van aanvullende bijstand?? En met zn drieën de helft vd week naar elkaar zitten te koekeloeren ?
En je hand moet/ gaat ophouden voor de maximale toeslagbedragen?

Laat je vriendin goed integreren , en vooral de taal goed machtig worden en geef haar een eigen rekening ( of neem een en/ of rekening ) en ook zij zal op zoek moeten gaan naar werk om inkomsten te genereren i.p.v de hand ophouden.
Dat is in deze tijd waarin men staat te springen om arbeidskrachten echt niet moeilijk!
Ook voor jou is er zat werk te vinden waarbij niet eens een VOG gevraagd wordt.

Sorry hoor , maar je attitude in deze doet mij mijn voorhoofd fronsen.....

PS : en leren pinnen is natuurlijk ' peanuts ' ....

Ridder777

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik denk dat jij niet kan lezen...
Ik blijf mijn baan behouden na oktober van het bezorgen.
Ik krijg ongeveer 18 maanden ww, dus geen bijstand...
Me vriendin wil wel werken maar me dochter zit op een speciale school omdat ze de taal niet spreekt.
Me vriendin moet haar 4 dagen in de week ophalen en brengen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moederslink, door bijstand aan te vragen zou vriendin haar verblijfsvergunning kunnen kwijtraken. Zie link Smilie.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 14:38
Ik denk dat jij niet kan lezen...
Ik blijf mijn baan behouden na oktober van het bezorgen.
Ik krijg ongeveer 18 maanden ww, dus geen bijstand...
Me vriendin wil wel werken maar me dochter zit op een speciale school omdat ze de taal niet spreekt.
Me vriendin moet haar 4 dagen in de week ophalen en brengen.
Uw partner zou werk kunnen zoeken voor de tijden dat uw kind op school zit.
Al begint ze maar met 15 u per week, zo leert ze snel de taal en de nederlandse gewoonten.
Bovendien is het dan zo, als zij wat kan verdienen, dat u geen aanvullende bijstand nodig heeft op termijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat klopt Zeer Privé , ik heb de waardevolle link van Smilie gelezen. Belangrijk !

Ridder 777 , ik lees wel degelijk goed.
Ik weet dat je die bezorgbaan nog houdt of wilt houden.
En je begint zelf over straks aanvullende bijstand immers? En daar haakte ik op in.....

Wat ik bedoel te zeggen is dat je ook kunt overwegen om geen gebruik van die WW te maken , maar een aanvullende baan te vinden van 16 uur i.p.v de halve week naar elkaar gaat zitten koekeloeren.

Het e.e.a zou ook positieve of negatieve consequenties kunnen hebben voor de verblijfsvergunning misschien.

En dat je vriendin je dochter moet halen en brengen ivm school, ook daar zijn praktische oplossingen voor te bedenken , dat is m.i. geen enkele reden voor je vriendin om dus dan maar niet aan het werk te gaan .
Ze moet toch integreren ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 11:24
Die andere baan het bezorgen van eten...
Die 24 uur per week die blijf ik gewoon houden.
Dus het zal eigenlijk een aanvullende bijstand worden...
Vandaar mijn opmerking .....hetgeen mij mijn voorhoofd doet fronsen....sorry hoor!
schreef:Maar ik heb jullie advies nodig bij die andere baan...
Ik werk daar vanaf 1-2-2016 6 dagen in de week van 4 uur per dag. (dmv een 0-uren contract)
Mijn baas wil geen vast contract geven en zegt hij loopt oneindig lang door met 0 uur per week...
Kan een advocaat hier iets mee?
Als ik vrij neem krijg ik geen cent...
Dat advies heb je al eerder gevraagd.....

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Gegrand »

Mocht TS zonder werk komen en mogelijk bijstandsgerechtigde worden gaan er ook een aantal verplichtingen voor zijn echtgenote gelden.
Denk even aan sollicitatieplicht voor beiden , participatieplaatsing e.d. , verplichte aanname van een aangeboden job , inburgeren kan binnen een periode van drie jaar en voor zover ik weet geldt die vrijstelling niet voor uw vrouw en wel voor asielanten.

Lijkt mij beter om nu reeds naar een andere baan uit te kijken en voor de vrouw de arbeidsmarkt te gaan verkennen.

In veel gemeentes is het vervoer naar de internationale school door de gemeente geregeld met een kleine bijdrage of gratis , dus dat is geen excuus omdat er een alternatief is voor halen en brengen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 14:15
Ik ben weer wat wijzer,sommige mensen hebben net verteld dat kindgebonden budget op naam van de moeder komt te staan,
ik heb de belastingdienst gebeld en die vertellen dat het wordt gestort op het rek nr op de naam wie kinderbijslag aangevraagd heeft.
Dat ben ik dus!
U had dus helemaal geen topic hoeven te openen. Één telefoontje naar de belastingdienst blijkt weer voldoende.
Ridder777 schreef:
11 apr 2019 14:38
Ik krijg ongeveer 18 maanden ww, dus geen bijstand...
Mag ik uw glazen bol eens lenen? Die werkt perfect zo te merken. In oktober loopt uw contract af en daarna krijgt u 18 maanden ww. U weet nu al dat u in de komende 24 maanden geen nieuwe baan kan vinden om uzelf, maar zeker ook uw vriendin en kind te kunnen onderhouden?
Ridder777 schreef:
11 apr 2019 14:38
Me vriendin wil wel werken maar me dochter zit op een speciale school omdat ze de taal niet spreekt.
Me vriendin moet haar 4 dagen in de week ophalen en brengen.
Als jullie dochter op school zit gaan jullie elkaar aankijken op de bank? Denk in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden. Ook tijdens schooltijd is er werk te doen. Of ‘s avonds als u thuis bent.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door renewouters »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 09:36
mag dat wel?
Ik kom helaas in de WW in oktober 2019 en later in de bijstand....
mag ik dan geld overmaken van mij naar haar?
Mag je wel zomaar iemand naar NL halen als je zelf niet voldoende of onzekere inkomsten hebt?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In principe zijn voor iedereen de inkomsten onzeker. En die aanvraag voor gezinsvorming zal beslist al een flinke tijd lopen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u de toeslagen al gestort krijgt, had u daardus geen rekening voor hoeven openen voor uw vriendin.

Maar zij heeft natuurlijk ook recht op uitbetaling van een stukje van de algemene heffingskorting.

Hebt u dat aangevraagd?

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Gegrand »

renewouters schreef:
11 apr 2019 16:08


Mag je wel zomaar iemand naar NL halen als je zelf niet voldoende of onzekere inkomsten hebt?
Dit zijn de voorwaarden van de Ind https://ind.nl/Paginas/duurzaam-inkomen.aspx

2. Uw inkomen is duurzaam

Uw inkomen uit werk in loondienst is duurzaam als u het inkomen nog minimaal 12 maanden ontvangt. U hebt bijvoorbeeld een contract voor onbepaalde tijd. Of uw contract voor bepaalde tijd is nog 12 maanden geldig.
Is uw contract voor bepaalde tijd minder dan 12 maanden geldig?

Dan is uw inkomen duurzaam als uw contract bij de aanvraag nog minimaal 6 maanden geldig is. En u in de 12 maanden voor uw aanvraag minimaal het normbedrag verdiende. Maar u mag in die 12 maanden geen werkloosheidsuitkering (WW) of ziektewetuitkering (ZW) hebben ontvangen. Ook mag u geen bijstandsuitkering of ander algemeen middel hebben ontvangen.

Hebt u wel een werkloosheids- of ziektewetuitkering ontvangen? Is uw contract korter dan 6 maanden geldig? Of hebt u een flexibel contract? Dan kijkt de IND naar uw inkomen van de laatste 3 jaar.

Gesloten