LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
11 apr 2019 16:24
Maar als u de toeslagen al gestort krijgt, had u daardus geen rekening voor hoeven openen voor uw vriendin.

Maar zij heeft natuurlijk ook recht op uitbetaling van een stukje van de algemene heffingskorting.

Hebt u dat aangevraagd?

Lady1234, dat krijgt ze toch pas als ze meer dan 6 maanden een fiscale partner heeft in Nederland? Dacht ik.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zijn door het kind al fiscale partner en toeslagpartner vanaf het moment van inschrijven op het adres van de Ts.

En ik mag aannemen dat ze daar de rest van het jaar blijft.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
11 apr 2019 16:37
Ze zijn door het kind al fiscale partner en toeslagpartner vanaf het moment van inschrijven op het adres van de Ts.

En ik mag aannemen dat ze daar de rest van het jaar blijft.

Volgens TS is ze pas sinds eind maart bij hem ingeschreven, dus dat is nog niet meer dan 6 maanden.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lady1234 »


kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 09:09
Ik zit bij ASN en mijn vriendin bij ING
Waarom open je een rekening bij de ING als je zelf bij de ASN zit en daar blijkbaar tevreden over bent?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door thecure »

Ridder777 schreef:
11 apr 2019 09:36
mag dat wel?
Ik kom helaas in de WW in oktober 2019 en later in de bijstand....
mag ik dan geld overmaken van mij naar haar?
Weer je dat nu al? Ga je dan geen andere baan zoeken? Of wacht je lekker af?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door gosewijn »

Fijn voor je dat jouw vriendin en jouw dochter bij je komt wonen . Maar ik zelf zou een bankrekening voor je zelf houden en jouw vriendin ook een rekening . Daarnaast een rekening voor het huishouden en vaste kosten ,waar je gezamenlijk geld opzet en betaald . kan ze wennen aan de cultuur in Nederland en kom je niet zo vlug in de problemen ,tenslotte heb je weinig inkomsten .En in geen geval je pinpas delen .
Maar dit is mijn mening .

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Ridder: wat die VOG betreft moet je even uitzoeken wat de 'terugkijktermijn' in jouw geval is. Best kans dat het inmiddels zo lang geleden is dat je gewoon een VOG gaat krijgen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe lang blijven gegevens geregistreerd bij de politie?
Daar zijn verschillende termijnen voor:

Bij overtredingen blijven de gegevens 5 jaar bewaard (als er een taakstraf of vrijheidsstrafvoor is opgelegd blijven ze 10 jaar bewaard). Voor misdrijven blijft het 20 jaar; of 30 jaar bewaard (als de maximale straf van het strafbare feit 6 jaar of meer is) en Bij zedenmisdrijven blijft het 80 jaar bewaard.
Als je in de gevangenis hebt gezeten wordt die tijd erbij opgeteld (dus heb je een lichter misdrijf gepleegd en 1 jaar in de gevangenis gezeten, dan blijft het 20 + 1 jaar, dus 21 jaar bewaard).

VOG
Als je een VOG aanvraagt en je bent nog geen 23 jaar oud, dan wordt er gekeken of je in de afgelopen twee jaar iets op je strafblad hebt gekregen. Dus als je bijvoorbeeld drie jaar geleden voor het laatst iets op je strafblad hebt gekregen, dan telt dat niet meer mee en krijg je een VOG (behalve als je ooit een zedenmisdrijf hebt gepleegd, dan kan dat je leven lang meewegen of je een VOG krijgt). Als je ouder dan 23 jaar bent, dan wordt er gekeken of er in de afgelopen 4 jaar iets op je strafblad is gekomen. Ook hierbij geldt dat de tijd dat je in de gevangenis hebt gezeten hierbij opgeteld wordt.
Bron https://www.vraaghetdepolitie.nl/politi ... litie.html

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan speelt er nog iets mee: bij het beoordelen van een VOG-aanvraag wordt er ook gekeken naar de feiten op het strafblad ten opzichte van de functie. Als de feiten op het strafblad niets met de functie te maken hebben kun je gewoon een VOG krijgen voor die functie.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies gevraagd over bankrekening van mijn vriendin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
11 apr 2019 21:12
Fijn voor je dat jouw vriendin en jouw dochter bij je komt wonen . Maar ik zelf zou een bankrekening voor je zelf houden en jouw vriendin ook een rekening . Daarnaast een rekening voor het huishouden en vaste kosten ,waar je gezamenlijk geld opzet en betaald . kan ze wennen aan de cultuur in Nederland en kom je niet zo vlug in de problemen ,tenslotte heb je weinig inkomsten .En in geen geval je pinpas delen .
Maar dit is mijn mening .
Vriendin heeft geen inkomen, dus waarmee zou zij die gezamenlijke rekening mee moeten voeden?

Gesloten