LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies hypotheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
heaven
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2006 10:38

Advies hypotheek

Ongelezen bericht door heaven »

Beste lezers,

Ik ben van plan om voor het eerst een huis te gaan kopen.
Echter als ik al de klachten lees, dan klinkt het allemaal niet betrouwbaar. Kan iemand mij adviseren waar ik het beste en hypotheek kan nemen?

Mochten er nog gegevens nodig zijn, dan hoor ik dat wel.

Alvast bedankt...

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door forrelletje »

Zet je vraag neer op pagina.nl en dan bij de h van hypotheken daar heb je meer suc6 zitten een aantal experts.

heaven
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2006 10:38

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door heaven »

@ forreletje
Ga ik ook informeren.
Maar ik blijf van mening dat ik van gebruikers ervaring meer heb dan experts die zijn product wil verkopen.

Of zijn het wellicht onafhankelijke experts?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door G7 »

Wij hebben onlangs een hypotheek bij de RABOBANK afgesloten. Het ging bij ons dan wel om het omzetten van een oude hypotheek van de Postbank.

Wij zijn heel prettig en goed geinformeerd en behandeld. Zeker een aanrader dus.

heaven
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2006 10:38

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door heaven »

Wat ik ook nog wil weten en misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Is het bijvoorbeeld mogelijk dat je 2 ton leent voor je hypotheek waarvan je zeg maar 10.000 kan gebruiken voor bijvoorbeeld je inrichting?

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door Kor B »

Het is altijd verstandig als je iets meer leent dan je nodig hebt...denk b.v. aan achterstallig onderhoud en je inrichting.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Wij hebben 2 maanden geleden een huis gekocht/hypotheek afgesloten, we zijn naar de Hypotheekshop geweest. Ging perfect allemaal, iedere mogelijke hypotheek van iedere mogelijke aanbieder kan daar worden aangeboden en de advisering is (in onze ogen) objectief, ze hoeven nl. hun eigen produkt niet te slijten! Een collega van me had een soortelijk positief verhaal maar dan over de Hypotheker. En daarmee wil ik zeker niet zeggen dat je niet naar een bank moet gaan hoor, dat zal ongetwijfeld dik voor elkaar zijn. Maar dit was onze ervaring.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar is het ook toegestaan en mogelijk om meer te lenen voor bv de inrichting van je huis of het opknappen of verbouwen van iets?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja, als de bank het goed vindt.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Het is mogelijk, echter de meeste geldverstrekkers verstrekken niet meer dan 125 % van de executiewaarde van de woning. Als je de kosten van financiering (overdrachtsbelasting, notaris, afsluitkosten etc.) meefinanciert blijft er meestal erg weinig over.

Als je goed hypotheekadvies wilt moet je je door diverse partijen laten voorlichten. Hou rekening met het feit dat de banken alleen hun eigen produkt kunnen verkopen en dus zeker niet objectief zijn.

Let bovendien op extra produkten, als levensverzekering en woonlastenverzekering. Hier zijn grote verschillen in premie.

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Wat een kul. Tuurlijk kun je meer lenen voor een verbouwing.
Als jij 20000,= extra wil voor keuken, badkamer, dakkapel enz... kan altijd. De executiewaarde van de woning is dan toch hoger. Op basis daarvan kun je dan een maximale lening krijgen van 125% EW na verbouw. Woning is na verbouw toch ook meer waard geworden.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door particulier »

Heaven,

Vraag tenminste 2 of 3 offertes aan en ga naar minimaal 2 adviseurs. Bijvoorbeeld bij je eigen bank en naar een erkend hypotheekadviseur met het SEH of Erkend Hypotheekadviseur.

Post je berekeningen hier op het forum, dan kunnen mensen hier commentaar op geven.

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Als je niet kan lezen moet je je hiermee niet bemoeien. De vraag was of het mogelijk was om extra te lenen voor de inrichting. Hierbij is geen sprake van verhoging van de executiewaarde en dus ook geen extra ruimte.

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Lees zelf beter! Er staat toch niet alleen inrichting. Tuurlijk kun je ook geld lenen voor de inrichting.
Als de EW maar hoog genoeg is. Kwestie van de juiste taxateur. Alleen het is niet aftrekbaar.

heaven
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2006 10:38

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door heaven »

Bedankt voor de reacties allemaal.


Hebben jullie dan ook met een bank of geldschieter, goede ervaring?
Welke geldverstrekker zouden jullie aanraden?

Ik wil in ieder geval geen hoge maandlasten.
Maar volgens mij ben ik niet de enige :P

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Heaven,

Dat is afhankelijk van de hoogte van de hypotheek t.o.v. de executiewaarde, de door jou gekozen rentevaste periode en de gewenste hypotheekconstructie.

Suus33
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:36

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door Suus33 »

Er zijn natuurlijk diverse goede geldschieters op de markt.

Wat een goede geldverstrekker is is afhankelijk van de waarde die jezelf hecht aan het aanbod.
De ene geldverstrekker werkt sneller, de ander kan misschien meer financieren en weer een ander zal uitgebreider kijken naar je persoonlijke situatie.

Je kunt op internet bij verschillende Financiers een offerte opvragen.
Van te voren kun je een lijst maken van de vereisten van de financiering.
Zo is het bij sommige organisaties mogelijk een soort woonlastenbeschermer (bij bijv. werkloosheid of arbeidsongeschiktheid) mee te financieren.
Daarnaast moet je je van te voren goed bedenken welke maandlasten je wilt en kunt dragen. Normaal gesproken kun je 1/3 van je maandinkomen besteden aan wonen. Je moet je afvragen of dit wenselijk is. Afhankelijk van de hypotheekvorm kan dit bij verschillende aanbieders varieren.

Veel succes, ik hoop dat je hier iets aan hebt. :wink:

heaven
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2006 10:38

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door heaven »

Opzicht wel :D
Maar dan weet ik nog niet wat een goede geldvestrekker is.

Ik wil graag een lening van 2 ton.
Het huis kost 180.000.

Groetjes

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door Janneke B »

Durf je eigenlijk wel een huis te kopen ? Je bent zo doortastend :lol:

heaven
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2006 10:38

Re: Advies hypotheek

Ongelezen bericht door heaven »

@ Janneke
Eigenlijk niet, tegenwoordig is niemand te vertrouwen :lol:

Nee hoor maar ik wil graag weten bij wie ik het beste geld kan lenen.
Heb namelijk gelezen dat je bij sommige instanties, lage maandlasten hebt. Maar dat die maandlasten zeg maar voor een jaar geld en dan schijnt het ontzettend omhoog te gaan. Dus allemaal van die instinkers, snappie? :D

Gesloten