Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hans#1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2020 17:56

Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Hans#1963 »

Op 8-1-2020 is mijn moeder overleden. Via de nabestaanden desk van ABN-AMRO melding gemaakt, rekening is direct geblokkeeerd. Op 15-01-2020 via de vestiging een opdrachtbevestiging opgesteld dat de rekeningen bij de bank voortgezet kunnen worden op de erven van. Echter er moet van de bank nog wel een verklaring van erfrecht komen, dit is digitaal door de nabestaandendesk gevraagd. Via de notaris dit geregeld en digitaal op 11-02-2020 opgestuurd, uiteindelijk maar telefonisch contact gehad of alles wel in goede orde was ontvangen. Antwoord was ja, maar hebben wat achterstand dus gaat wat langer duren dan de 10 dagen zoals vermeld op de site. Op 25-02 telefonisch contact daar e-mailverkeer niet werkt, geen reactie. Dit ook omdat er nog rekeningen als begrafenis betaald moeten worden, zelfde antwoord van de achterstand. Op 24-03 wederom contact omdat rekeningen niet allemaal betaald waren.... antwoord we gaan er prio aan geven. Het is nu 03-04 en nog steeds geen beschikking over de rekeningen.

Kortom, geen beeld hoe lang het nog duurt en ook geen gevoel dat het snel opgelost wordt. Heeft iemand een goed advies

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U kunt de te betalen rekeningen inleveren bij een amb amro bankfiliaal of deze opsturen naar hun Nabestaandendesk, ook als nog niet bekend is of u wel erfgenaam bent.
Het probleem is dat u niet zeker weet of de rekening op tijd betaald wordt want u hebt geen inzicht in de betaalrekening van de overledene.
De eerste indicatie dat er iets mis is krijgt u meestal door een aanmaning voor een onbetaalde rekening.
Meestal is de rekening, na ontvangst door de nabestaandendesk, binnen een dag of drie wel betaald.
Aanleveren bij een Amn amro bank gaat iets sneller omdat de bank kopieën van de rekeningen maakt en deze digitaal naar de nabestaandendesk stuurt, dus als de rekening snel betaalt moet worden, even bij de bank inleveren.



Moet u dringend een rekening van de overledene betalen?
Zijn er rekeningen die u niet kunt laten liggen en die betaald moeten wor- den van de rekening van de overledene? Bijvoorbeeld de huur, gas, water, elektriciteit of de begrafenisnota’s. Als u wilt kan de Nabestaandendesk de betaling hiervan voor u verzorgen. Stuur daarvoor de originele rekening of de acceptgiro naar de Nabestaandendesk.
ABN AMRO Nabestaandendesk PAC: SK0000 Antwoordnummer 5149
3000 VB Rotterdam
Vermeld hierbij duidelijk het rekeningnummer waarnaar het bedrag moet worden overgemaakt. Als er voldoende saldo op de rekening staat, maken wij het bedrag over. Is er onvoldoende saldo, dan ontvangt u hierover een brief.
Bron https://www.abnamro.nl/nl/images/Generi ... lijden.pdf

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Hans#1963,

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Het is logisch dat je juist nu wilt dat alles netjes en snel wordt afgehandeld.

Je hebt zeker een terecht punt wat betreft de afhandeling van onze dossiers. Onze Nabestaandendesk heeft te kampen met flinke achterstanden waardoor de reactietermijn op e-mails oplopen en het lang duurt voordat je als nabestaande duidelijkheid krijgt. Op dit moment worden alle zeilen bijgezet om de achterstanden z.s.m. in te korten.

Hoe lang de achterstand is, hangt af van de fase waarin het dossier zit en wat er nog moet gebeuren. Op bepaalde zaken zijn er inderdaad achterstanden van 2 maanden terwijl dit bij bepaalde processen 1 week is.

Zijn er dringende rekeningen die betaald moeten worden? Stuur de factuur dan per post naar:

ABN AMRO Nabestaandendesk
PAC: AA8230
Antwoordnummer 91090
1000 XA Amsterdam

Zijn er nog andere dringende zaken die geregeld moeten? Neem dan alsnog telefonisch (020-3434545) contact op met de Nabestaandendesk. Zij zijn namelijk de enige die inzage hebben in het dossier en je inhoudelijk kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eigenlijk jammer dat een overlijden meteen aan de bank gemeld wordt. Tijdje door laten lopen, geeft ruimte om zaken wat soepeler af te wikkelen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Kolibrie »

ABN AMRO schreef:
07 apr 2020 13:16
Beste Hans#1963,

Zijn er dringende rekeningen die betaald moeten worden? Stuur de factuur dan per post naar:

ABN AMRO Nabestaandendesk
PAC: AA8230
Antwoordnummer 91090
1000 XA Amsterdam
Wat is het verschil met de nabestaandendesk in Rotterdam en Amsterdam?
Ik stuurde de rekeningen altijd naar Rotterdam.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Kolibrie schreef:
07 apr 2020 13:37
ABN AMRO schreef:
07 apr 2020 13:16
Beste Hans#1963,

Zijn er dringende rekeningen die betaald moeten worden? Stuur de factuur dan per post naar:

ABN AMRO Nabestaandendesk
PAC: AA8230
Antwoordnummer 91090
1000 XA Amsterdam
Wat is het verschil met de nabestaandendesk in Rotterdam en Amsterdam?
Ik stuurde de rekeningen altijd naar Rotterdam.
Beste Kolibrie,

In het verleden konden dringende rekeningen inderdaad naar Rotterdam gestuurd worden.
Inmiddels is het correspondentieadres hiervoor aangepast naar bovenstaand adres in Amsterdam. Je vindt dit ook terug op onze site (https://abn.com/2YjFOzq) en in de brochure Overlijden (https://www.abnamro.nl/nl/media/Brochur ... -37407.pdf)


Met vriendelijke groet,

Rob
ABN AMRO Webcare

Marleen92
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2021 09:52

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Marleen92 »

Tjee, dit is in 1,5 jaar tijd nog niet veranderd.

Mijn moeder is eind april overleden. Sinds dien in contact met ABN AMRO. Telefonisch doorgegeven en toen de vraag gekregen of we gebeld wilden worden of alles via de mail wilden afhandelen. Wij kozen ervoor gebeld te worden. Ik ben immers eind 20 en dit is allemaal zo nieuw voor mij. Enkele dagen later kregen we een mail dat het te druk was om te bellen en dat we toch alles per mail moesten doen.

Uiteindelijk was alles binnen op 5 juni (!) en hebben we alles opgestuurd. We kregen begin juli een reactie dat ze een natte handtekening moesten hebben ipv digitaal (stond nergens aangegeven). We hebben direct een nieuw document opgestuurd begin juli, maar tot op de dag van vandaag heb ik niks gehoord. Ik heb geprobeerd te bellen met de nabestaandendesk, maar daar krijg je direct een melding dat het door drukte minimaal 15 minuten duurt om iemand te spreken. Ik heb maar gewacht.... uiteindelijk vandaag iemand gesproken die geen antwoorden wist op mijn vragen waarom ik nog niks had gehoord. Heb na 15 minuten wachten, ruim 20 minuten met haar gebeld omdat de systemen traag waren, waarna ze me dus aangaf dat ze me terug moest bellen deze week, omdat ze niets wist te vertellen.

ik schrijf echt nooit op forums, maar dit vind ik zo verschrikkelijk en als ik de verhalen hier lees, mag dit bericht niet ontbreken!

JMGvanMeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2021 16:57

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door JMGvanMeer »

Op 5 juli jl heb ik ABNAMRO alle formulieren en bewijzen toegezonden i.v.m. het overlijden van mijn dochter. Tot heden nog totaal niets gehoord van ABNAMRO, zelfs geen bevestiging van ontvangst van deze melding. Sterker nog de Afd. Verzekeringen van deze "grote"Bank stuurt afgelopen week een bericht dat ze een bedrag niet van de rekening van mijn dochter kunnen incasseren omdat de rekening geblokkeerd zou zijn !? Ik heb via chat, twitter, email en telefoon getracht duidelijkheid te krijgen in de status van mijn melding maar ik kom er gewoon niet door!!! Ze antwoorden gewoon niet of hebben "toevallig" steeds grote drukte en langere wachttijden. Ik ben zelf rekeninghouder bij ABNAMRO maar overweeg door deze zeer klant-onvriendelijke benadering over te stappen naar een Bank waar je nog het gevoel krijgt dat ze begrip te hebben voor deze gevoelige en emotioneel zware zaken.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Mijn vader overleed november 2020 en in februari 2021 was alles geregeld. Scheelt wel dat ik de executeur was. Mijn ervaring is dat men zeer betrokken en persoonlijk was. Ik heb wel alles zoveel mogelijk persoonlijk geregeld, gewoon op een kantoor.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Hallo Marleen92,

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw moeder. Ik snap dat bankzaken wel het laatste is waar u mee bezig wilt zijn.

Het klopt dat er langere wachttijden bij onze nabestaandenafdeling zijn. Zoals u ziet aan het bericht waarop u reageert, is dit eerder ook het geval geweest. Juist toen het beter leek te gaan, kwam hier een terugslag in. Natuurlijk is dit helemaal niet wenselijk. Als nabestaanden wilt u dit uiteraard z.s.m. achter u laten.

U gaf aan een collega te hebben gesproken en dat deze u zou terugbellen. Is dit gebeurd en heeft dit meer duidelijkheid opgeleverd?

Met vriendelijke groet,

Janwalter
ABN AMRO Webcare

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste JMGvanMeer,

Gecondoleerd met het verlies van uw dochter. Ook bij u begrijp ik dat u dit graag afgerond ziet en hier niet zoveel tijd aan kwijt wilt zijn.

Het klopt dat u geen bevestiging krijgt van ontvangen stukken. Wanneer er iets ontbreekt of nog nodig is, dan wordt dit uiteraard wel gecommuniceerd. Afhankelijk van de producten/diensten die er zijn en welke stukken er zijn ontvangen, neemt de afhandeling hiervan 3 tot 6 weken in beslag. Daar zit u nu tussenin. Hopelijk is dit dan ook snel afgerond.

Ik vind het vreemd om te horen dat u geen reactie krijgt wanneer u ons benaderd. Telefonisch is het erg druk, maar wanneer u ons (tijdens openingstijden) een tweet of chat stuurt, hoort u uiteraard altijd bericht terug te krijgen. Indien niet is gebeurd, excuses hiervoor. Wanneer heeft u ons via Twitter benaderd en onder welke naam?

Met vriendelijke groet,

Janwalter
ABN AMRO Webcare

Riesg
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2021 13:30

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Riesg »

Bereidt u zich maar voor op een zeer lange verwerkingstijd. In mijn geval heeft de ABN Amro 13 jaar na het overlijden van mijn vrouw de credit card die op mijn naam staat geblokkeerd omdat zij is overleden. Destijds alles afgewerkt via de ABN Amro maar dat weerhoud ze er niet van er weer vrolijk op los te gaan.
Intussen zijn we al 6 telefoontjes en 2 uur verder om hier alleen al duidelijkheid in te krijgen maar ik vermoed dat ik meer succes heb in water bergopwaarts te laten stromen, en het aparte is dat niemand echt geïnteresseerd is, men verwijst naar elkaar wat in dit geval ICS en ABN Amro is. Wederom veel excuses zoals gebruikelijk maar nog steeds niets opgelost.

Overigens is dit geen op zichzelf staand incident, rond de 18e verjaardag van mijn zoon en destijds zes jaar na overlijden presteerde de ING het ook nog even om mijn overleden vrouw aan te schrijven of ze zich even kon komen legitimeren op een ING locatie.
Laatst gewijzigd door Riesg op 07 okt 2021 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten