LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

De naam zegt het al: u kunt op deze plek uw ervaringen delen over de afhandeling van de spaartegoeden bij DSB door de DNB.

Ik ben erg benieuwd of alle beloften over de snelle afhandeling kunnen worden waargemaakt!

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door testcase »

En zo niet dan wacht je toch nog even.

Het is toch al prachtig dat jullie maar liefst tot een ton terugkrijgen. menig ondernemer is daar jaloers op.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Graag alleen reacties en persoonlijke ervaringen die on-topic zijn. Andere onderwerpen worden al genoeg vervuild door allerlei off-topic reacties.

stofzuigertje

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens de wet is het binnen 3 maanden tenzij er lastige dingen tussen zitten als nog schulden bij DSB die ze moeten verrekenen.

De € 3000,- kwam ook keurig op tijd en lees je mail en hou je hier aan.
Dus niet te laat aanvragen want ze handelen in volgorde binnenkomst.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

De € 3000,- kwam ook keurig op tijd en lees je mail en hou je hier aan.
Dus niet te laat aanvragen want ze handelen in volgorde binnenkomst.
Dat is ook de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt. Ondanks volledig en tijdig indienen heb ik het voorschot niet ontvangen. En nee: ik heb geen schulden bij DSB. Vandaar dat bij mij nu de vraag rijst of de afhandeling onder het DGS wel correct gaat.

Ik heb zelf nog geen saldo-opgave van DSB en geen brief of e-mail van DNB ontvangen dus ik vrees alweer het ergste...

Heeft een spaarder hier al wel een aanvraag kunnen indienen?

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Voor dd mensen die (nog) geen mail hebben ontvangen
Alle rekeninghouders van de DSB Bank krijgen vanaf eind november 2009 per e-mail of per brief een bericht van de Nederlandsche Bank. Hierin staat praktische informatie over het aanvragen van een vergoeding onder het depositogarantiestelsel. Het versturen van de brieven en e-mails zal enkele dagen duren. Rekeninghouders die op 14 december 2009 nog geen bericht hebben ontvangen, worden verzocht contact op te nemen met de Informatiedesk van de Nederlandsche Bank: 0800 - 020 1068 (gratis) op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur of mail: [email protected].
dus waarschijnlijk ff geduld tot 14 decemeber

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Het is vanaf nu mogelijk een vergoeding onder het DGS aan te vragen. Zeer binnenkort volgt de weblink op de site van DNB.

Ga naar: www.dgs-dsb.nl en de rest wijst zich vanzelf.

De link heb ik via een vriendelijke medewerker bij DNB en ik heb de aanvraag zojuist ingediend. Nu maar afwachten...

Succes allemaal!

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

En wat krijg je te zien? Alleen een saldo of wat?

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Ik zou zeggen: probeer het eens uit :wink:

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Zou gauw ik mijn SMS functie op mijn DigID heb kan ik dat pas doen.
Dus vertel, want er zullen veel mensen zijn met een DigID zonder die SMS authorisatie.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Feitelijk gaat het als volgt: je logt in via DigID met SMS. Automatisch laadt zich een scherm met je NAW gegevens en gegevens van tegenrekening e.d. Die kun je -indien van toepassing- wijzigen.

Vervolgens krijg je een overzicht van de lopende deposito's en schulden. Die kun je controleren en zonodig corrigeren. Er is ook nog ruimte om een toelichting te geven.

Na beantwoording van de slotvragen (bedoeld om te kunnen toetsten of je in aanmerking komt voor het DGS) wordt er nog een keer gevraagd je e-mailadres te verifieren en voor definitieve verzending dien je je nogmaals via DigID met SMS te identificeren.

Na verzending wordt er een nieuw scherm geladen waar je je aanvraag in PDF kunt openen en eventueel bewaren.

Voor de goede orde: bij het overzicht van de deposito's wordt alleen het totaalsaldo vermeld. Dat is het saldo + opgebouwde rente tot 12-10-2009. Een specificatie wordt niet gegeven. Daarvoor moet je de opgave van DSB afwachten.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Geen probleem, Donna. Graag gedaan!

Nu maar hopen dat het geld ook echt snel bijgeschreven wordt. Volgens dezelfde medewerker van DNB zou het in "A,B,C gevallen" maar 2 dagen hoeven te duren.

In ieder geval zijn wij ruim op tijd met het indienen want de aankondiging dat het uberhaupt mogelijk is, staat nog steeds niet op de website van DNB.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

@DanMan1 bedankt voor de uitleg.
Toen ik thuiskwam had ik mijn SMS activeringsbrief en kon ook aan de bak.
De betaalrekening was bijna leeg wist ik, maar toch vervelend om zo maar blind akkoord te moeten gaan met een niet te controleren saldo.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Ook voor jou geldt: graag gedaan hoor!

En je kunt het wel controleren maar dan moet je even de opgave van DSB afwachten maar dat heeft weinig zin denk ik. In de toelichting staat namelijk dat het saldo uit de boekhouding van DSB zelf komt. Je hebt er dus maar op te vertrouwen...

Overigens heb ik zelf evenmin een opgave van DSB ontvangen maar de bedragen die op mijn schermpje verschenen, kwamen mij redelijk bekend voor. En ach... als er wat tientjes verschil in zou zitten dan vind ik dat ook best. Ben al lang blij dat het einde in zicht is.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Mk »

Vandaag een overzicht van de DSB gekregen van mijn spaarrekening met alle transacties in de periode 1 juli t/m 27 november. Laatste boeking; de rente t/m de dag dat DSB omviel. '

De één-na-laatste boeking: de overboeking van praktisch mijn complete saldo ongeveer een uur voordat dat niet meer ging :D

pukpietje
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:23

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door pukpietje »

Goedemorgen

Op https://www.dgs-dsb.nl/formulier/ kunt u al inloggen met uw digipas zoals sommige zullen weten...
Dat is bij mij gister al vlotjes verlopen
Let op...bij en/of rekeningen ieder apart dus inloggen en het bedrag zoals je die ziet (dat was bij mij oke) niet al door 2 gaan delen en invullen...hou dat volledig.
Dit wordt allemaal gedaan door de dsb/dnb of wie dan ook....(volgens mederwerker dnb)
Verder zag ik wel al de vooruit betaling gesplitst dus 1500 euro bij mij en 1500 euro bij mijn vrouw..

Mensen..succes met inloggen en laten we hopen dat dit ons niet meer overkomt!!

pukpietje
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:23

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door pukpietje »

Donna schreef:@DanMan1: bedankt voor de info, ik heb zojuist ook mijn aanvraag ingediend. Het werkt inderdaad heel gemakkelijk als je gewoon het formulier volgt. Wel jammer dat je akkoord moet gaan met het saldo, terwijl je dat niet kunt controleren, ik ben er maar vanuit gegaan dat het klopt.

dat wordt deze week verstuurd..waarschijnlijk vandaag bij velen op de mat

Dit volgens een medewerker dnb
Ik wist al ongeveer wat erop stond(incl half jaarlijkse rente wat 1 nov zou worden bijgeschreven)dus ik geloof het verder wel .

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Nu pas openbaart DNB op haar website het http-adres waar een aanvraag onder het DGS kan worden ingediend. Bijna 24 uur later dan mijn eerdere post waarin ik u de weblink gaf.

Het is mij eerlijk gezegd een beetje onduidelijk waarom dit niet eerder is gecommuniceerd. Heeft dit misschien met het verstrekken van de saldo-opgaven te maken? In dat geval zouden alle rekeninghouders die vandaag moeten ontvangen. Het lijkt mij dat de meeste rekeninghouders dit namelijk eerst nog wel even willen checken.

Een andere verklaring heb ik er niet voor waarom DNB dit niet eerder heeft geopenbaard. Hoe het ook zij: aan de slag ermee u allen!

Rob Roekeloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:08

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Rob Roekeloos »

Ik moet zeggen dat de 3000 euro voorschot zo binnen was. :D

Nu ben ik dus bezig met het overige saldo. Hierbij heb ik geen DigiD (omslachtig), maar nu las ik dat het ook mogelijk was een inlogcode te krijgen van DNB via de email.

maar dat hele [email protected] werkt niet of wel??? of overbelast ofzo?

pukpietje
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:23

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door pukpietje »

ga naar http://www.dnb.nl/home/ voor vele antwoorden op jouw vragen...

Bel gratis 0800 020 10 68 eventueel..
Kan je vertellen dat digid echt een hele simpele manier is om snel je geld te krijgen
Doe je het anders dan kun je er op rekenen dat het allemaal langer gaat duren
Zie onderaan helemaal in de brief


Als het goed is heb je ook deze brief gehad??

Geachte heer/mevrouw,

Alle rekeninghouders van de DSB Bank krijgen vanaf eind november 2009 per e-mail of per brief een bericht van de Nederlandsche Bank. Hierin staat praktische informatie over het aanvragen van een vergoeding onder het depositogarantiestelsel. Het versturen van de brieven en e-mails zal enkele dagen duren. Rekeninghouders die op 14 december 2009 nog geen bericht hebben ontvangen, worden verzocht contact op te nemen met de Informatiedesk van de Nederlandsche Bank: 0800 - 020 1068 (gratis) op werkdagen van 08.00 tot 19.00 uur of mail: [email protected].

Daarnaast stuurt de DSB Bank vanaf 30 november 2009 saldo-overzichten aan de rekeninghouders.

DigiD met sms-functie: snellere verwerking
Particuliere rekeninghouders van de DSB Bank kunnen met DigiD met sms-functie inloggen op een aparte website die de Nederlandsche Bank gaat openen voor het aanvragen van een vergoeding onder het depositogarantiestelsel. De Nederlandsche Bank heeft ervoor gekozen om rekeninghouders gebruik te laten maken van DigiD, met daaraan toegevoegd de sms-functie, omdat dit een veilige en snelle manier van legitimeren op internet is. De toevoeging van de sms-functie biedt een hoger zekerheidsniveau omdat de sms-functie een extra controle van de identiteit van rekeninghouders mogelijk maakt.
Heeft u nog geen DigiD of is uw DigiD verlopen? Vraag dan nu een DigiD met sms-functie aan op http://www.digid.nl/burger. Houdt u er rekening mee dat dit vijf dagen kost.
Heeft u al DigiD maar geen sms-functie? Vraag dan meteen deze sms-functie aan op http://www.digid.nl/burger. Houdt u er rekening mee dat dit vijf dagen kost.
De meeste rekeninghouders die meteen een digitale aanvraag doen, zullen nog voor de Kerst een uitkering krijgen, indien zij daarvoor in aanmerking komen.

Let op: DigiD is heel iets anders dan DigiP. DigiD is uw persoonlijke code om in te loggen op websites van de overheid. DigiP is de code die u kreeg voor het internetbankieren van de DSB Bank

Andere manieren om een aanvraag te doen
Enkele groepen rekeninghouders kunnen niet via DigiD op de website komen voor het aanvragen van een vergoeding. Dit zijn:
. minderjarigen: jonger dan 18 jaar;
. zakelijke rekeninghouders, zoals ondernemingen, verenigingen en stichtingen;
. rekeninghouders die worden vertegenwoordigd, bijvoorbeeld door een bewindvoerder/ curator;
. niet-ingezetenen die niet over een burgerservicenummer (BSN) beschikken.
Deze rekeninghouders kunnen met een inlogcode toegang krijgen tot de site. Zij krijgen een brief met de inlogcode toegezonden.

Er kunnen omstandigheden zijn waardoor een rekeninghouder niet met DigiD een aanvraag kan indienen. Deze rekeninghouders kunnen met een inlogcode toegang krijgen tot de site. Zij krijgen een brief met de inlogcode toegezonden. Mocht u niet over een computer met internet beschikken, dan is het mogelijk om een schriftelijke aanvraag in te dienen. Nadere informatie volgt in de e-mail of brief die u binnenkort ontvangt.
Let op: aanvragen via de inlogcode of op papier vergen voor de Nederlandsche Bank meer tijd om te verwerken dan DigiD-aanvragen. Dit betekent dat u langer moet wachten op een besluit over een eventuele vergoeding.

Gesloten