LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
paullego
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:40

Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door paullego »

Mijn Klacht

Er wordt een ander koers vermeld dan de werkelijkheid is gebruikt.
Een bedrag omgerekend van € 151,57met 3.849,00 Kč, met een vermelde koers van 25,3942073. Als je de vreemde valuta deelt met de vermelde koers dan kom je op een bedrag van € 151,20, dit is -€ 0,37 minder!? narekenen kom je op een koers uit van 25,4571423. Dit was al mijn andere afrekeningen hetzelfde, dus structureel meer af gehouden dan de koers vermeld!? Mijn vraag aan ING hierover:
Eerst via ING-chat doorverwezen naar creditcard, doorverwezen naar algemeen en weer terug naar creditcard helpdesk. Als laatste gaf zij niet voldoende te zijn opgeleid en het bij de creditmaatschappij? verder moest uitzoeken. Heb duidelijk gemaakt dat zij verantwoordelijk zijn voor wat zij in de (credit) afschrift vermelden, immers het product loopt via hen!

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door Gegrand »

Het is gangbaar dat er een opslag bij wisselkoersen wordt berekend door creditcardmaatschappijen.
De voorwaarden maar even nalezen zal je neer duidelijkheid geven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door bprosman »

Over het algemeen berekenen CC maatschappijen de "Middenkoers" , was dat hier niet het geval ?

paullego
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:40

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door paullego »

Bedankt voor jullie reactie.
Gezien het lage bedrag en wat mij werd voorgehouden (info ING) dat er 2% zou worden doorberekent, komt niet overeen.
Of het een middenkoers is weet ik niet. Als dat het is, gebruik dan de middenkoers.
Allesbehalve lijkt me een correct getal gebruiken ipv er een zoekplaatje van te maken. Betrouwbaarheid/helderheid/correctheid van de getallen, en zeker van een bank, is mijn drijfveer.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

paullego schreef:
02 dec 2018 13:45
Mijn Klacht

Er wordt een ander koers vermeld dan de werkelijkheid is gebruikt.
Een bedrag omgerekend van € 151,57met 3.849,00 Kč, met een vermelde koers van 25,3942073. Als je de vreemde valuta deelt met de vermelde koers dan kom je op een bedrag van € 151,20, dit is -€ 0,37 minder!? narekenen kom je op een koers uit van 25,4571423. Dit was al mijn andere afrekeningen hetzelfde, dus structureel meer af gehouden dan de koers vermeld!? Mijn vraag aan ING hierover:
Eerst via ING-chat doorverwezen naar creditcard, doorverwezen naar algemeen en weer terug naar creditcard helpdesk. Als laatste gaf zij niet voldoende te zijn opgeleid en het bij de creditmaatschappij? verder moest uitzoeken. Heb duidelijk gemaakt dat zij verantwoordelijk zijn voor wat zij in de (credit) afschrift vermelden, immers het product loopt via hen!
Huh? 3849,00 / 25,3942073 = € 151,57 hoe komt jij op € 151,20?

Los daarvan is de ING niet verantwoordelijk wat de creditcardmaatschappij berekend. Je hebt via hun de dienst afgesloten maar alles verloopt verder via de creditcardmaatschappij. De medewerkster heeft dus compleet gelijk dat je verkeerd zit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je de ING koerslijst gebruikt? Deze kun je op internet vinden. Het is een pdf-je dat ING elke werkdag publiceert.

Off-topic; vergeleken met Paypal doet ING het netjes.

paullego
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:40

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door paullego »

Huh? 3849,00 / 25,3942073 = € 151,57 hoe komt jij op € 151,20?

Correct, de vermelde koers is niet 25,3942073 maar 25,4571423
dus 3849/25,4571423 = 151,20 terwijl er 151,57 is ingehouden.
en als je deze uitrekent kom je op 25,3942073

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Rechtszaak voor zevenendertig cent?

paullego
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:40

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door paullego »

Zojuist gevonden soortgelijk : transparantie?
banken-f30/ing-gebruikt-constant-een-fo ... 67535.html

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door renewouters »

Mooi toch dat we door digitale betalingsverkeer zo weinig kwijt zijn aan buitenlandse valuta. Nog niet zo heel lang geleden ging je naar het GWK om duur buitenlands geld te kopen en het restant voor een veel lagere prijs terug te brengen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En nog stapels restgeld in een kistje.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hoi paullego,

Bij de berekening gebruiken we de koers die MasterCard berekent, van de voorgaande dag. Wij ontvangen deze koersen 's avonds en gebruiken deze de volgende dag in het boekingsproces.
Dit heeft als gevolg dat als de boekingsdatum van een transactie bijvoorbeeld de 10de is, de wisselkoers is gebruikt van de 9de. Bovenop deze wisselkoers wordt door ING een koersopslag berekend. Ik denk dat jij in je berekening naast de wisselkoers de koersopslag (2%) vergeet.
Je kunt de volgende link gebruiken om de wisselkoersen te berekenen: https://www.mastercard.us/en-us/consume ... rency.html
Daarnaast vind je hier onze huidige koersopslag tarieven: https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

Hopelijk is het nu duidelijker.

Groet,
Lysanne
ING Webcare

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Andere koers berekent creditcard dan vermeld. In het nadeel!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Betrouwbaarheid, helderheid en correctheid lijken nu aanwezig te zijn. Topreactie!

Gesloten