LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Walter van V »

de totale kosten voor pinnen (per DSL dus de zeer snelle variant:
per maand:
kosten pinautomaat 60,= (ga ik uit van huur incl service)
kosten DSL KPN met pinautorisatie 30,=
kosten interpay en bank zeg maar 25,=

dus 115,- per maand x12 = 1380.= zeg maar 1500 ,= per jaar..doe eens gek 2000,=!

Weinig renteverlies want morgen geld op de rekening..

Goedkoper betalingsverkeer bestaat er volgens mij niet...
winkels die geld rekenen voor lagere betalingen kunnen er dus zelfs aan verdienen bij voldoende klandizie.....

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door jbroeders »

Je gaat toch niet letterlijk over 10 cent lopen janken zeker?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Hallo,
Heb jij dan zoveel geld ofzo. Je moet eens kijken wat zo'n ondernemer op jaar basis zo in zijn zak steekt gezien de kosten berekening die hier een paar berichten boven zit. Zowiezo zit op alles wat je koopt al winst.
Dus die €0,10 extra op het pinnen is dus ook ff snel extra erbij pakken.

Roy1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:09

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Roy1 »

Het is helemaal niet zo erg als je iets moet bijbetalen voor een pintransactie, mits het een beetje bij de weg blijft en er de mogelijkheid wordt geboden om gratis te chippen.
Ik ging laatst een pakje sigaretten kopen, kun je niet chippen en beneden de 8,50 euro moet je 25 cent extra betalen. Dat is gewoon niet meer normaal.

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

onder 8.50 bijbetalen...? wat een vaag bedrag...Doe dan 5,- / 7.50 /10,-

MvG _-MdJ-_

carla1972
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2007 15:56

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door carla1972 »

Mag ik al die zeurders over 10 cent een aanraden om te gaan googlen op pinkosten of interpay? Zodat ze zelf kunnen zien wat dat allemaal kost? Je bent niet verplicht te pinnen! Het is idd een service naar de klant toe. Loop eerts een langs de bank en betaal lekker cash! Geen 10cent extra. Probleem opgelost!

anon
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 08:56

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door anon »

Op televisie wordt druk reclame gemaakt voor het betalen met pin. Met hetzelfde gemak betaal je volgens de media met pin. Maar ze vertellen er niet bij dat je bij veel winkels extra moet betalen om te mogen pinnen onder een bepaald bedrag.

Bij winkels als de Blokker en Xenos bijvoorbeeld, waar veel 'goedkope' artikelen worden verkocht, moet je bij een bedrag onder de 10 euro 10 cent bijbetalen. Veel artikelen die te koop zijn bij zo'n winkel kosten minder dan 10 euro, dus als je één artikel koopt en wilt betalen met pin, moet je bijna altijd bijbetalen. Schandalig vind ik dat!

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Zullen we alle artikelen dan maar 10 cent duurder maken? Dan kun je "gratis" pinnen. Probleem opgelost.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Inter »

Je moet gewoon zeggen dat ik niks meer in uw winkel koopt .

Deze onzinnige dingen geeft alleen maar een negatief beeld over je winkel.

En hoe zo hogere kosten .Vroeger toen jullie zelf nog meer contant geld moesten weg brengen was er meer tijd voor nodig dan nu.

Antoniopedro
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2007 15:54

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Antoniopedro »


Sommige klanten maken er een sport van om voor ieder wissewasje te betalen met de pinpas.
Vergeet niet dat er veel winkeliers werken voor een zeer karige boterham. Ze leven onder het bestaansniveau, en worden gedwongen om mee te gaan in deze maatscappij om een pin automaat te hebben.
We denken dat iedere ondernemer bakken met geld verdient, maar dat is echt niet zo.
DE MEESTE NAMELIJK NIET!
Maar stel dat er 20 klanten in de week voor een laag bedrag pinnen, dan ontvangt die ondernemer per week extra een bedrag van 2.00 misschien 3 euro.
Ik denk dat de irritatie van de klant erger is en dat die niet meer terug komt. Het is de normaalste zaak van de wereld dat het "gratis "is.
Ik kom in ider geval niet meer bij de Blokker in Rhenen, omdat ik voor 9.95 wilde pinnen, en 25 ct moest bijbetalen.
Schande
Je moet het lijkt mij ook aan het soort winkel overlaten?
Een snoep winkeltje, als ze nog bestaan,zoals vroeger op de arnhemsebovenweg in Driebergen bij de Loolaan, zou nooit een pinautomaat hebben aangeschaft.
Maar een kapper Yentle in Driebergen zou in mijn ogen toch echt wel een pinautomaat moeten aanschaffen.



Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Inter »

Waarom vet .

Natuurlijk weet ik wel dat er genoeg winkels zijn die maar net rond kunnen komen maar als ze denken op zulk soort dingen nog winst te kunnen maken dan helpt dat denk ik weinig.
Kleine winkeliers moeten het juist van de vriendelijkheid en de service hebben.
Dan bedoel ik niet dat je alles voor niks moet geven maar
dit geeft bij sommige klanten irritatie die je de volgende keer niet meer ziet.

Bij bijvoorbeeld de Blokker is het een ander verhaal .
Over die paar klanten die weg blijven zullen ze zeker niet druk maken.

Als alternatief kan je chippen maar als je dat zegt weet ze vaak niet eens hoe dat werkt.

Antoniopedro
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2007 15:54

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Antoniopedro »

Bij de blokker kan je niet chippen, dat is ook nog eens een 2e ergenis.
Ik vind dat pinnen altijd gratis moet zijn.
Ik ging namelijk daarna naar pcmedia in Rhenen, (www.pcmedia.nl) en daar kocht ik een muismatje van 1.95.
"wilt u pinnen mijnheer? geen probleem hoor, dat mag altijd hier"'

javascript:emoticon(':D')
Very Happy

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door cygnum »

Als je niet de mogelijkheid hebt om te chippen, mag je van mij helemaal geen kosten berekenen voor pinnen. Maar ja, wie ben ik...

Kraotach
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2007 16:13

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Kraotach »

Okee, dat er kosten aan het pinnen zitten weet iedereen.
Maar sommige ondernemers gaan toch een beetje te ver.
In Zevenbergen moet je bij sommige horecagelegenheden hoge bedragen betalen voor het gebruik van de pin.
Bij Likkepotterij de Teddy bv. moet je 1 euro pinkosten betalen als je beneden de 25 euro gaat pinnen.
Dit vindt ik heel klantonvriendelijk.
Het eten is er wel goed, maar om dan toch nog één euro extra te moeten betalen om te mogen pinnen vindt ik belachelijk.
De regering moet eens regels gaan opstellen die de transactiekosten bij het pinnen binnen de perken moeten gaan houden.
8) is getekend, Kraotach

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Bij Likkepotterij de Teddy bv. moet je 1 euro pinkosten betalen als je beneden de 25 euro gaat pinnen.
Gewoon geen fooi meer geven, eventueel verwijzen naar de extra kosten.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Noble »

De regering moet eens regels gaan opstellen die de transactiekosten bij het pinnen binnen de perken moeten gaan houden.
is getekend, Kraotach
Die regels bepalen JIJ en IK en de andere mensen,
die iets WÉL of NIET pikken.

Zeg je bv: tja alles kost geld.. en betaal je gewoon..
dan zal het alleen erger worden.

Doe je als Jan1:
en zeg je aan het einde:

- GÉÉN fooi ivm onvriendelijke pin service...

dan leren ze héééél erg snel...

Kraotach
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2007 16:13

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Kraotach »

8) Als ik wil pinnen en de pinkosten zijn hoog, betaal ik altijd contant.
Maar naar de fooi kunnen ze dan nog steeds naar fluiten.
En ik laat ze mijn verontwaardiging dan wel altijd merken.
En dat snel leren? Nou, vergeet dat maar! Want er zijn nog steeds mensen die erin trappen. En zolang er mensen blijven intrappen, gaan ze gewoon ermee door.
8) Is getekend, Kraotach.

P.S. ingeval van 1 euro pinkosten, verdienen ze op 108 pinklanten iets meer dan 100 euro.

loniera
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:56

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door loniera »

Ik werk zelf ook in een winkel (een van de goedkoopste van Nederland) en daar hoef je ook nooit extra te betalen voor pinnen onder een bepaald bedrag.
Ik vind het dan ook belachelijk dat andere winkels wel kosten in rekening brengen.
Bij de supermarkten is het helemaal erg. Wil je alleen een blikje cola dan wordt hij zomaar 15 of 20 cent duurder omdat je pint :? .

Net was ik in een supermarkt, en wilde ook pinnen. De cassiere drukte al op de pin, en ik vroeg een pakje shag erbij. Maar ze had al op pin gedrukt en kon het zogenaamd niet meer stoppen om de shag erbij te rekenen. Dus ik kwam onder de 10 euro en moest extra pinkosten bijpinnen.
De pakje shag kon ik wel daarna nog pinnen, maar dat zou me weer extra pinkosten kosten. Mooi niet dus! :evil:


Maar gaan zitten zeuren bij de cassiere helpt dus ook niet, he!
Ik ben vaak cassiere en als de hoofdkantoor zoiets als extra pinkosten invoert, dan moet je bij de hoofdkantoor van die winkel zijn. Daar kunnen die cassieres ook niets aan doen.
Die mensen die achter hun bureau zitten op het hoofdkantoor horen het gezeur toch niet op deze manier, en doen er dus toch niets tegen.

Groetjes Loon

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Ja Loon en als je zelf cassiere zou zijn, behoor je ook te weten dat als de cassiere op "pin" heeft gedrukt, je als klant nog op de stop knop kunt drukken...................pin afgebroken. Dan had ze de shag alsnog aan kunnen slaan. Heel simpel allemaal.

loniera
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:56

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door loniera »

Ja, inderdaad... maar ik kom altijd daar en ga dan niet heel moeilijk doen. (Ook vervelend wanneer je niet kan meekijken op hun scherm.)

En ik heb meer gelezen over dat wanneer mensen pinnen, en onvoldoende saldo hebben, ze alsnog die extra kosten moeten betalen omdat er verbinding is gemaakt met de bank. :?

Gesloten