LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euro is niet duurder geworden

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door Jan1 »

acjzr1


Geplaatst op 08 Jun 2006 21:22 door acjzr1

Ben ik dan gek of ben jij zo naief?
Aangezien ik niet naïef ben, dan is er maar één conclusie, het is het eerste.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Een frikadelletje uit de muur van een piek kost nu een euro(2,2x zo duur).
Een pilsje of een cola'tje in de horeca zijn even sterk gestegen.
gelukkig betreft het hier alleen luxe artikelen, de kosten van het dagelijks leven zijn niet noemenswaardig gestegen t.o.v. het niveau voor de euro.

Jan1 is absoluut niet gek of naief, hij is de enige die de zaken kan zien zoals ze zijn en dat is meer dan de meesten hier kunnen zeggen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Leuke reactie Jan1,
Je mist maar een detail.
Ik heb in mijn reactie aan willen geven dat echt alleen de supermarkten alles in eerste instantie correct hebben omgerekend(buiten de salarissen en uitkeringen uiteraard).Verder is dus vrijwel alles onevenredig veel duurder geworden,en dan niet alleen de luxeartikelen.
Ik ben inderdaad gek,maar heb nog nooit het genoegen gehad om met zo een naieve persoon te mogen communiceren.Het is mij een genoegen uw reactie te mogen ontvangen.
Groetjes acjzr1 :D

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door opa »

hahaha leuke tekst dit forum.

Inderdaad de Euro is niet duurder geworden maar de prijzen zijn wel gestegen. :D :D

Wat een dom geklets hier,
Mijn zoon heeft een groot bedrijf in de detailhandel daardoor weet ik er iets van, zeg maar.......
voorbeeld:
In jaar 2000 kocht hij een artikel voor inkoop van 14,95 GULDEN !!!!!!
In 2005 kocht hij hetzelfde artikel voor 19,95 EURO !!!!

De verkoopprijs van dit artikel was in 2000 34,95 GULDEN !!!
De verkoopprijs anno 2005 was 39,95 EURO !!!

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door nl1sms »

Opa bespaar jezelf de moeite. Er zijn altijd mensen die het niet willen en of kunnen begrijpen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik neem aan dat je je eigen woorden ter harte gaat nemen nl1sms?

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door inxsnl »

Niets is duurder geworden na de invoering van de euro :?:
Ook de inkomens zijn mee gestegen :?:
Geen enkele winkelier heeft tijdens de invoering zijn prijzen naar boven afgerond :?:

:?:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door Walter van V »

er is iets wat inflatie heet.... vroeger (ver voor de euro...) betaalde je voor benzinde hfl 1,- (en nog minder zelfs..) toen vond iedereen het heel normaal dat het na een aantal jaren 1,50,= geworden was.

Maar in die tijd verdiende iedereen ook minder, was een minimumloon een schijntje van wat het nu is..

Iedereen moet eens ophouden het effect van inflatie te "vergeten", en de euro de schuld te geven.

Alle prijsontwikkelingen zijn redelijk normaal verlopen.

En vergeet geen rekening te houden met de algemene economische ontwikkelingen in de periode van invoer van de euro. we zijn niet alleen op deze aardkluit, en Amerika en Azie hebben een zeer grote invloed op de wereldeconomie, en de effecten daarvan voelen wij toch echt ook hier.

eigenlijk kan dit topic dus wel gesloten worden.!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door karr-2 »

@Walter

Dat roepen wij al heel lang, maar elke keer weer zijn er mensen die menen weer een nieuw topic te moeten openen en het hele verhaal weer uit de kast te trekken.

Ik zou zeggen, laat ze in de waan dat alles aan de euro ligt, ik ga gewoon door met mijn leven.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door G7 »

Daarom snap ik jou Walter van V ook niet! Als je vindt dat dit topic gesloten had kunnen worden, waarom reageer jij dan nog? 3 Weken lang reageerd er niemand meer, maar jij vond het waarschijnlijk wel nodig?


En ach ja Karr-2, jij blijft maar doorzeuren over dat het niet aan de euro lag, terwijl de meeste mensen dat WEL vinden. Fijn he, kun je weer verder met dit PARADEPAARDJE van je. De EURO!

Nou beste mensen, kom maar weer! We kunnen weer verder! :arrow:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben het er wel mee eens dat in de periode van 1999 - 2001 er veel inflatie was, waardoor de prijzen nu veel hoger liggen dan 10 jaar geleden, meer dan mijn salaris gestegen is, maar dat wil niet zeggen dat dat DOOR de euro komt.

Integendeel, in de periode 1999 - 2001 was er een hoge economische groei, en die gaat vaak gepaard met een hoge inflatie, daar hoef je geen econoom voor te zijn om dat te weten. Sinds we met de euro betalen in 2002 is de inflatie flink gedaald.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ben het hier zoals gewoonlijk natuurlijk weer, niet mee eens. Oke, de inflatie zal wat lager zijn geweest, maar je maakt mijn niet wijs, dat erg veel sinds die € niet stukken duurder zijn geworden. In ieder geval is MIJN salaris er niet veel op vooruit is gegaan.

Daarom ben ik heel blij, dat de bonden nu die loonsverhogingen willen. Als het dan werkelijk ZO goed gaat, zullen we ook alles eerlijk delen.

Dt is mijn standpunt en daar zullen Karr en zijn vrienden het niet mee eens zijn, maar dat boeid mij niet!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik zeg het nog maar eens een keer.
Er is niemand die beweerd dat het door de euro komt.
Lees alles nou eens goed na er wordt gezegd SINDS DE INVOERING.
Ze hebben gewoon de boel belazerd en alles extra omhoog gegooid.
Het is al begonnen door de gulden onder te waarderen dus kom nou niet aan met dat alles gelijk gebleven is.We hebben gewoon te weinig voor onze gulden gehad en dat blijft zo.Dus alles is duurder geworden
SINDS DE INVOERING en niet DOOR DE EURO.
Maar net wat G7 zegt.Ze zijn het niet met hem eens, dus ik zal het ook wel verkeerd zien.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door SJZ »

Lees alles nou eens goed na er wordt gezegd SINDS DE INVOERING.
Klopt ook niet, het was juist daarvoor al.

Ik zou zeggen: SINDS de economie gierend oververhit raakte en de overheid miljarden extra in de economie pompte via belastingverlichting is de inflatie gaan jagen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door Rasje34 »

O, we zijn weer verder gegaan met de euro, zie ik. Tja, ik weet dat ik niet terug mag rekenen en dat inflatie normaal is. Maar goed, ik reken toch effe terug. Vandaag 6 vlaaipunten gekocht i.v.m. visite; ik moest €9,80 afrekenen. Omgerekend (ook al mag het niet): HFL 21,60. :shock: Ik kan me niet herinneren dat ik dat 5 jaar geleden ook moest betalen. En nee, ik ga voor dit soort dingen dus NIET naar de Aldi. Dat deed ik 5 jaar geleden al niet en ik zou niet weten waarom ik dat nu wel zou doen.

Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door Bep K »

Groot gelijk Rasje :lol:

Goed weekend :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door karr-2 »

9,80 voor een vlaai? Waar ga je die halen dan, bij de banketbakker? Tsja dan betaal je meer dat is duidelijk. Maar omdat nou aan de euro te wijten gaat me weer net te ver.....

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Nee Karr, € 9,80 voor 6 punten (= 3/4 vlaai, dus nog niet eens een hele) :shock: En die heb ik bij Multivlaai gekocht.
Ik wijt het ook niet aan de Euro, maar wel aan het feit dat veel winkeliers de munt misbruikt hebben.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro is niet duurder geworden

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 20 Aug 2006 00:01 door Rasje34


------------------------------------------------------------------------
Ik wijt het ook niet aan de Euro, maar wel aan het feit dat veel winkeliers de munt misbruikt hebben.

En dit is nou het punt waar het om gaat.
Overigens niet alleen de winkelier hoor
de overheid heeft er ook een handje van.
4 euro lijkt veelminder dan 9 gulden.

Gesloten