LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarrekening zoek.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Thomas73
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2016 18:09

Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door Thomas73 »

Al jaren heb ik een spaarrekening bij een Nederlandse bank. Kreeg ook altijd keurig de jaarlijkse overzichten van de rentebijschrijving.
Sinds enkele jaren krijg ik geen overzichten meer en dat ben ik nu aan het uit zoeken. Ik wil weer actief gaan sparen.
De bank vertelde mij dat de spaarrekening is opgeheven en het geld naar mij is overgemaakt.
Ik heb geen opdracht gegeven tot opheffing, heb daar geen bericht van hen over gehad en heb ook geen storting van mijn spaarrekening naar de tegenrekening (=andere bank) gehad.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad?
Wie weet waar je terecht kunt voor hulp?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Als jij jaren lang niets doet, mogen ze een rekening opheffen.
Met het laatste afschrift naar de bank gaan en eisen dat je bewijs krijgt van storting op je gewone rekening

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Kijk eens terug welk overzicht u als laatste heeft ontvangen en wat het saldo toen was.
Kijk dan op de tegenrekening vanaf die datum of u een bijschrijving heeft ontvangen die van uw spaarrekening kan afkomen en lees dan de eden van storting.
Mocht het nog kort geleden zijn kunt u uw belastingaangifte nakijken. Hierop staan uw spaarrekeningen en betaalrekeningen op vermeld.

Thomas73
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2016 18:09

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door Thomas73 »

Mijn betaalrekening, van een andere bank, is bij hen niet bekend.
Heb alles nagekeken vanaf het laatste afschrift van mijn spaarrekening.
Heb geen geld ontvangen.
Een aantal familieleden doen ook niets actief met hun spaarrekening. Zij krijgen elk jaar keurig hun afschrift met de bijschrijving van de rente. En niemand is ondertussen verhuisd i.v.m. adreswijzigingen of niet vindbaar via de post.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt een klacht indienen bij het Kifid.
https://www.kifid.nl/consumenten/hoe-di ... -klacht-in
Wel eerst een klacht indienen bij de spaarrekening beheerder, met vermelding dat u een klacht gaat indienen bij het Kifid, indien uw klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door henk51 »

Beste Thomas73,

Kreeg je een papieren rekening afschrift met rentebijschrijving of een overzicht.?
Bij een papieren afschrift kun je tot 7 jaar bij de meeste banken een kopie aanvragen meestal ook kosteloos.
Bij een papierloze spaarrekening is dat ingewikkelder want daar bestaan geen afschriften van alleen soms
een financieel jaaroverzicht.Ook wat bedoel je met enkele jaren 1,2,3,4,5,6,7,8 etc?
Als het een spaarrekening is met papieren afschriften is het voor de bank een fluitje van een cent om het laatste rekening afschrift binnen hun bewaartermijn te kunnen opzoeken.Ik heb aantal jaren geleden dit werk bij een grote bank gedaan.Bij kleine bankinstellingen zou het wellicht problemen kunnen opleveren.

gr Henk

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

taxikemperman schreef:Als jij jaren lang niets doet, mogen ze een rekening opheffen.
Met het laatste afschrift naar de bank gaan en eisen dat je bewijs krijgt van storting op je gewone rekening
Vragen werkt een stuk effectiever....

Thomas73
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2016 18:09

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door Thomas73 »

Ik heb een papierenafschrift van 2007. Ook heb ik in dat jaar brieven van de bank gehad.
Twee broers hebben dezelfde spaarrekening en daar is alles nog van. Krijgen ook elk jaar een papieren afschrift. De bank is nu mijn gegevens aan het zoeken. Ben al bij hen op kantoor geweest.
Ik wacht af en ben blij met de tip van Kifid.

Thomas73
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2016 18:09

Re: Spaarrekening zoek.

Ongelezen bericht door Thomas73 »

Nu gaat het bij mij niet om een groot bedrag, maar als ik een van de velen ben, dan kan een bank natuurlijk een hoop geld verdienen. Honderd euro op de rekening, 5000 klanten, met elkaar toch een leuk bedrag.

Gesloten