LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Vandaag stond ik bij de kassa van Bas v.d. Heyden, een echtpaar voor me wilde hun boodschappen betalen, maar eh.. zij boden een biljet van 200 Euro aan.....Nou jullie begrijpen het al..paniek!!!
Boodschappen achterlaten...op een andere manier betalen.. eerst wisselen... (god weet waar..!) Staat toch duidelijk aangegeven: biljetten van 100 en 200 Euro , hiermee kan u hier niet betalen....!! Boodschappenkarretje achter laten...!!
Deze "bezoekers" aan ons land beheerste de taal niet en begrepen er niets van...!!!
Sorry, schaamde me...!!
Mensen hadden hun verblijf niet ver van de supermarkt, maar de weg naar een bank...?? Geen auto... Zij begrepen er niets.... Zij hadden toch voldoende geld om hun boodschappen te betalen..? EURO's!!!
Waren hier op vakantie, op bezoek in "Nederland"...
"Nederlands geld" meegenomen...!!!
Waar dienen die "stomme biljetten boven de 50 Euro" dan eigenlijk nog toe...??? Meisje achter de kassa verdedigde zich door te zeggen dat in het "verleden" veel valse briefjes van 100 Euro waren aangeboden...
Zal wel waar zijn hoor!!
Heb deze mensen maar naar mijn bank gereden,....zij konden overigens alleen maar wisselen omdat ik een vaste klant van deze bank ben......???!!!
Moest zelf garant staan..!!!
Het biljet was niet vals, was echt., echt.....!!!
Heb deze "gast" aan ons land met 10 briefjes van 10Euro en 5 briefjes van 20Euro weer bij Bas v.d. Heyden kunnen afleveren om hun boodschappen alsnog te kunnen betalen.......
vervelend, vervelend....., ik schaam me voor degenen die ons hier overgeleverd hebben aan de EURO!!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De Euro is en blijft de beste uitvinding die ooit gedaan is. Dat sommige mensen het nog steeds niet kunnen of willen snappen doet daar geen afbreuk aan lijkt mij.

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

[verhaal]
Meisje achter de kassa verdedigde zich door te zeggen dat in het "verleden" veel valse briefjes van 100 Euro waren aangeboden...
Zal wel waar zijn hoor!! [verhaal]
Wie zegt dat dat niet waar is?

Dat kan jij zo makkelijk controleren :x , omdat jij daar meestal 1 a 2 minuten bij de kassa staat... Dat meisje staat(zit)daar wel een hele dag...Had ze het biljet wel geaccepteerd dan had haar bedrijfsleider gevraagd hoe dat erkwam.. aangezien ze geen biljetten boven de 50 euro accepteerd..
Was dit WEL vals dat hadden ze 100 CQ 200 euro omzet mis...Een klant maakt niet zo veel uit ,maar wat een keer gebeurt kan ook meer...

Valsmunters gaan ook engels spreken (dan kunnen ze 'opeens' niet meer lezen)en als de verko(o)p(st)er WEL accepteerd.... Dan heb je de poppen aan het dansen..!!

Meestal(ik weet niet welke plaats het verhaal zich afspeelde)staat er ook een PICTOGRAM met het briefje en daar een heel groot kruis doorheen...

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 29 Nov 2006 14:44 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

De Euro is en blijft de beste uitvinding die ooit gedaan is. Dat sommige mensen het nog steeds niet kunnen of willen snappen doet daar geen afbreuk aan lijkt mij
.

Nou Dilbert29 volgens mij gaat het hier om de euro waar
niet eens mee betaald kan worden.Is een algemeen bekend
feit.Zit er zelf ook vaak mee in het buitenland.Dus als jij dat
de beste uitvinding vind dan begrijp ik jou niet.Snap je het zelf wel?
Denk dat je pas van gedachte verandert als je het zelf overkomt.
Kom nou niet met het smoesje aan dat je in een buitenlandse
winkel ook kunt pinnen.Zou zeggen probeer het eens.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Bot321,
Dilbert verdedigd zoals gewoonlijk alleen zijn "stokpaardje"... Iedereen zeurt maar wat als het de Euro betreft, de Euro is het beste wat ons ooit is overkomen...!MdJ denkt kennelijk dat ik een lief meisje aan de kassa beschuldig... kind kan natuurlijk ook niet anders... alsof me dat niet duidelijk is!
Kom nou, natuurlijk mag zij dit biljet van 200 Euro niet aannemen..!
Dat is haar w.s. wel heel duidelijk gemaakt door het "management"!
Geen enkel verwijt aan haar!!
Wel een "gloeiend" verwijt aan degenen in ons land, die de Euro hebben ingevoerd en ze vervolgens in briefjes groter dan 50 Euro niet meer als een wettig betaal middel accepteren...!!??
Werd vroeger een briefje groter dan 100 gulden ook nergens meer geaccepteerd... nou ik dacht het niet...!!
Misschien werd naar duizendjes nog met enige argwaan gekeken...???
Als er dan zoveel "valse" Euro's in omloop zijn.. wat moeten we er dan nog mee??? Het beste wat ons ooit is overkomen..????

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

ik loop niet dagelijks met briefjes van 200 euro in mijn portemonnee rond, maar ik weet wel dat je bij de pinautomaat al kunt aangeven in welke coupures je je geld wilt ontvangen.

Bovendien kun je beter betalen met je pinpas (altijd gepast geld) in plaats van eerst in de rij voor de pinautomaat, dan 100 meter verder weer in de rij voor de kassa om het net gepinde geld uit te geven.
Het beste wat ons ooit is overkomen..????
Ja absoluut en daar blijf ik bij !!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

ik loop niet dagelijks met briefjes van 200 euro in mijn portemonnee rond, maar ik weet wel dat je bij de pinautomaat al kunt aangeven in welke coupures je je geld wilt ontvangen.
Niet bij elke pinautomaat hoor! Ik heb zelf een ABN pas, maar kan bij de Postbank niet aangeven wat voor biljetten ik wil hebben. Als ik 100 euro opneem krijg ik 2 briefjes van 50 en daar ben ik niet blij mee. Ik moet dus altijd kiezen voor 80 euro o.id. om ook wat kleiner te krijgen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het gezeur over die grote coupures komt alleen in Nederland voor. Ik heb het in Belgie of Duitsland, waar ik toch regelmatig kom voor boodschappen, nog nooit gezien dat ze daar moeilijk over deden. Zelfs in supermarkten kun je daar probleemloos betalen met biljetten van 100 en 200 euro.

Er zal heus weleens een steekproef zijn, waarbij de kassa-inhoud onder de loupe wordt genomen. En dat vind ik ook geen probleem.

Maar hoe komt het eigenlijk dat je in omringende landen probleemloos met grotere coupures kan betalen, dat vraag ik me af.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door G7 »

Maar hoe komt het eigenlijk dat je in omringende landen probleemloos met grotere coupures kan betalen, dat vraag ik me af.
Om dat wij in zo'n bekrompen landje leven, waar alles voor ons al beslist en geregeld is in Den Haag.

En ach Dilbert29 volgens mij, kon je al niet met guldens en kwartjes omgaan, daarom vind je die euro zo intressant. Net monopoliegeld he? Daar won jij ook altijd zeker mee!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 30 Nov 2006 11:43 door Dilbert29

Bovendien kun je beter betalen met je pinpas (altijd gepast geld) in plaats van eerst in de rij voor de pinautomaat, dan 100 meter verder weer in de rij voor de kassa om het net gepinde geld uit te geven.


Het ging hier om een buitenlander.
Probeer maar eens in het buitenland bij een
supermarkt met een pinpas te betalen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Ook erg fijn soms die mensen die met pin betalen. Als ik met pin betaal, dan heb ik mijn bankpas allang bij de hand, nog voordat ik aan de beurt ben. Maar veel mensen doen dat niet.

Die gaan eerst op hun gemak de boodschappen inpakken en pas als de cassière het bedrag zegt gaan ze hun bankpas opzoeken. En dan weten ze niet hoe die er precies doorheen moet, dan doen het nog 2 keer te snel en dan moeten ze nog nadenken over hun pincode en dan vergeten ze nog op ja te drukken.

Pfff........dan heb ik toch liever dat ze met gewoon geld betalen!!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door santygo »

Exact!!

De rij aan de kassa's met "Pin Only" zijn doorgaans veel langer dan de rij aan de kassa waar we nog met gewoon geld kunnen betalen.

Pasje zoeken, hoe werkt dat ding ook al weer, code vergeten, contant geld heb ik niet...... vrouw, geef jouw stukje plastic even, weer verkeerde code, klant ziet de file achter hem steeds langer worden, wordt nerveus, het lukt nu helemaal niet meer..... de rij voor die kassa wordt steeds langer en langer.........



Lang leve het plastic geld.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En ach Dilbert29 volgens mij, kon je al niet met guldens en kwartjes omgaan, daarom vind je die euro zo intressant. Net monopoliegeld he? Daar won jij ook altijd zeker mee!
Ik heb een pesthekel aan spelletjes, dus nee met monopoly heb ik nooit gewonnen omdat ik het nooit speel.

En ik kon met guldens en kwartjes uitstekend overweg, evenals met de euro. Ondanks mijn beperkte budget kom ik goed rond de hele maand, ik heb niets te klagen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 01 Dec 2006 10:08 door Dilbert29
.

En ik kon met guldens en kwartjes uitstekend overweg, evenals met de euro. Ondanks mijn beperkte budget kom ik goed rond de hele maand, ik heb niets te klagen
.

Nogal logisch.Het is je vriendin die klaagt
maar dat hoor jij toch niet :wink:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het heeft er alle schijn van, dat er op dit forum mensen rondhangen, die ietwat afgunstig zijn op diegenen die de euro net als ik omarmen. Een ander afzeiken, en suggereren dat ze niet deugen en/of de vriendin de rekeningen laten betalen. Ook ik ben het er mee eens dat de invoering van de euro een van de beste beslissingen van de Europese Unie is.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 01 Dec 2006 16:51 door Jan1


Het heeft er alle schijn van, dat er op dit forum mensen rondhangen, die ietwat afgunstig zijn op diegenen die de euro net als ik omarmen. Een ander afzeiken, en suggereren dat ze niet deugen en/of de vriendin de rekeningen laten betalen. Ook ik ben het er mee eens dat de invoering van de euro een van de beste beslissingen van de Europese Unie is.
Wat dacht je Jan1.Kan het niet zo zijn dat die voorstanders
zo lopen te eikelen.Altijd wordt de boel door jullie omgedraaid.
Als je nou eerst eens kijkt naar de vraag op deze topic( moet dilbert29
trouwens ook eens doen) en geef daar dan eens antwoord op.
Het gaat hier om de euro wel of geen voorstander die je niet eens
uit kan geven.Het gaat hier ook om een buitenlander onbekend met
de bekrompenheid van de Nederlandse winkelier en wat wordt er
gezegd pinnen.Nou probeer dat maar eens als je in het buitenland
bent.Pinnen in een supermarkt.
En waarom afgunstig zijn op jullie?
Als er een referendum komt over de euro wedje maken dat binnen
de kortste tijd weg is.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door G7 »

Ook ik ben het er mee eens dat de invoering van de euro een van de beste beslissingen van de Europese Unie is.
Ja natuurrlijk Jan 1 ben jij het er mee eens! Jij bent immers de vader van die tweeling! :shock: Dit wordt hun met de paplepel ingegeven.

En dan noem jij dan afze iken? Get a life!

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Jan 1,
Blij dat je als "oudere" met je tijd meeggaat, proberen trouwens de meeste mensen hoor, oud en jong.
Maar eh... ik "pin me rot"...
Contant geld uit de automaat-- please geen honderdjes---- kan er niets mee --kan er mijn boodschappen niet mee betalen in een supermarkt!! Dus 10-tjes en 20-jes
Toen wij (jij) de Euro "omhelsden" waren we ons echt van geen kwaad bewust.
"Geld was geld".
Nou vergeet het dus "hedentendage" maar....!!
Hoe haal je het in je hoofd de problemen die "grotere biljetten" veroorzaken te ontkennen! Maar blijf strijdbaar hoor, wat let je..!!(???)
Sorry hoor als je "deze briefjes" nooit in handen krijgt, nooit hebt gekregen en eigenlijk niet meer weet hoe ze er uit zien. Ik hoop dat je er toch "ooit" mee geconfronteerd wordt en net als ik tegen hetzelde probleem aanloopt...! "Hiermee kunt u niet betalen"...!!
Een biljet van 200 Euro, nee mensen...!!! dat is geen Nederlands geld..!!! Misschien overal elders in Europa, maar hier "bij ons" in een supermarkt...mevr.....!!!!!
Groetjes Zonnetje.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als er een referendum komt over de euro wedje maken dat binnen
de kortste tijd weg is.
je kunt wedjes maken zoveel je wilt, zelfs als er een referendum komt gaat de euro niet meer weg. Ten eerste zijn de kosten van het terugbrengen van de gulden veel te hoog, ten tweede zou het een zinloze teruggang naar de oertijd zijn die nergens voor nodig is.
Jij bent immers de vader van die tweeling! Shocked
Ik zal mijn vader melden dat ie niet mijn vader is en dat ik ineens een tweelingbroer heb waar ik nog nooit van gehoord heb.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door G7 »

Ik zal mijn vader melden dat ie niet mijn vader is en dat ik ineens een tweelingbroer heb waar ik nog nooit van gehoord heb.
Dan weet je in ieder geval, wie er mee bedoeld werden. :roll:

Gesloten