LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta tegen "de andere banken"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
truus 2004
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2008 20:32

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door truus 2004 »

goedendag
Laatst gewijzigd door truus 2004 op 09 okt 2008 01:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Inter »

Argenta was een prijsvechter en waar blijven ze nu met hun 4,5% en geen eens deposito's hebben Laughing

Ik zet mijn geld niet op rente bij Russen of welke buitenlandse bank dan ook.

Krijg 6,5% bij mijn vertrouwde verzekeringsmij uit Apeldoorn voor 2-jaar vast.

Inleg minimaal E 15.000,00 rente op rente
=
Argenta is de enigste nog naast de DSB die nog geen extra kosten rekent .
Waarom zijn geen deposito`s hebben weet ik ook niet .
Argenta is erg solide De ATB en zijn Russische moeder bank wat minder maar staat er ook niet erg slecht voor .
Vind het zelf niet zo belangrijk want er staat dan nergens meer dan € 20000 .


Welke rekening bedoel je met 6.5 % als het Centraal Beheer is ?
Is € 15000,- minimale inleg de enigste voorwaarde ?

Op http://www.spaarinformatie.nl/sparen/ba ... aal_Beheer

Niet bekend .

rente op rente heeft ook zijn nadeel omdat er na het eerste jaar de rente dan nog niet beschikbaar is en opneembaar is .

perdu
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 jul 2008 14:19

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door perdu »

Argenta valt onder de Belgische Collectieve Garantieregeling. Op 7 oktober 2008 heeft de Belgische regering aangegeven dat deze Garantieregeling wordt verhoogd naar €100.000 per rekeninghouder. Hiermee is de garantie bij Argenta gelijk aan de Nederlandse regeling.


Dus op naar Antwerpen als het fout gaat dan maar liever naar Amsterdam .

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Piet »

Argenta is niet te vergelijken met de meeste andere banken.
Lees hier het bericht op hun website:
http://www.argenta.nl/docs/positie_Argenta.pdf

Argenta was ook de enige bank die wilde komen in het TV programma Rondom Tien afgelopen zaterdag om hun mening te geven.

Mijn vertrouwen hebben ze en er is m.i. geen enkele reden om te twijfelen aan hun kwaliteit en zekerheid.
Door geen geld op te nemen kunnen wij het vertrouwen in Argenta bevestigen.

Juist door in paniek massaal geld op te nemen gaat elke bank kapot, ondanks hun sterke positie.
De spaarders bij Argenta hebben het dus in eigen hand.
Laat je vertrouwen merken en laat je geld staan.
Voorkom hiermee dat je taferelen krijgt zoals bij Icesave.

Groeten,
Piet

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Piet,

helemaal correct. Laat spaarders dat ook doen bij alle banken in Nederland. Als alle spaarders gaan opnemen maken we alles kapot en is het opgenomen geld ook niks meer waard.

supersaver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:06

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door supersaver »

Argenta Spaarbank NV is al meer dan 50 jaar een onafhankelijke bank met 100% familiaal aandeelhouderschap. Argenta is dus niet beursgenoteerd, en is dus ook niet overgeleverd aan de grillen en speculaties op de beurs.

Zowel in België als in Nederland heeft Argenta een ijzersterke kredietportefeuille, waarbij altijd alleen kredieten zijn verstrekt aan zeer kredietwaardige particuliere cliënten. Ook heeft Argenta niet belegd in hypotheken aan minder kredietwaardige kredietnemers (zgn. sub-prime leningen) en houden zij geen aandelenportefeuille aan.

De huidige RENTE OP DE SPAARREKENING is 4.5%. Dit ZONDER voorwaarden.

Ik heb ben al jaren trouwe klant van Argenta en heb het volste vertrouwen hierin. Daaorm staan mijn pensioen centjes hier nog steeds.

P.S. ook Argenta vergoed in geval van nood 100.000 euro!!!!!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

P.S. ook Argenta vergoed in geval van nood 100.000 euro!!!!
Na de uitspraken van de IJslandse regering over hun depositogarantiesysteem is deze kreet boterzacht natuurlijk. :evil:

Overigens vergoed Argenta niets; als er uitgekeerd zou moeten worden is Argenta immers failliet :!:
(ongetwijfeld hebben ze wel een bijdrage aan het fonds geleverd)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Juist door in paniek massaal geld op te nemen gaat elke bank kapot, ondanks hun sterke positie.
Ja, je hebt voor een groot deel gelijk maar...

Wie vertrouwt wie?? (niet)

Banken onderling, vertrouwen elkaar niet omdat ze van elkaar weten dat ze de boel bij elkaar liegen/bedriegen. punt.

Maar waarom vertrouwen de "geld-opnemers"de banken niet??

Gewoon OMDAT DE OVERHEID NIET TE VERTROUWEN IS!! PUNT.

Als je als spaarder er vanuit KUNT gaan dat de schuldige WET_ONTDUIKERS_BANKEN áángepakt EN veroordeeld worden, is er vertrouwen.

Kunnen banken makkelijk wegkomen met hun WETS-ONTDUIK_truckjes....
tja vertrouw JIJ de overheid dan nog??? IKKE NIET


ter info:
ALs je tijd hebt, duik dan maar eens in:
BASEL II afspraken ( Wat de bank zou MOETEN doen)

en vraag je eigen bank maar eens hoe ze deze "veiligheid" ontdoken hebben...

en vraag dan gelijk onze minister WAAROM IN GODSNAAM ze dit NIET aangepakt hebben TERWIJL ze het al jáááren weten.

DAT zijn naar mijn idee de echte vette criminelen, waardoor VEEEEL gezinnen straks HOGE lasten moeten gaan opbrengen voor de witte boorden graaiers..

henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door henkru »

“De positie van Argenta in de huidige financiële markt”

Geachte relatie,

De financiële markten zijn op dit moment hevig in beweging. Dagelijks verschijnen in de pers berichten over de situatie en positie van banken en verzekeraars.

Naar aanleiding van deze situatie hecht Argenta Spaarbank NV er dan ook waarde aan om u als cliënt van onze bank verder te informeren over de positie van Argenta.

Argenta Spaarbank NV is al meer dan 50 jaar een onafhankelijke bank met 100% familiaal aandeelhouderschap. Argenta is dus niet beursgenoteerd, en is dus ook niet overgeleverd aan de grillen en speculaties op de beurs.
Zowel in België als in Nederland heeft Argenta een ijzersterke kredietportefeuille, waarbij altijd alleen kredieten zijn verstrekt aan zeer kredietwaardige particuliere cliënten.
Voorts heeft Argenta niet belegd in hypotheken aan minder kredietwaardige kredietnemers (zgn. sub-prime leningen) en houden wij geen aandelenportefeuille aan. Verder heeft Argenta geen vorderingen op de Amerikaanse organisaties Lehman Brothers of AIG, waardoor de impact hiervan nihil is.
Bovendien financiert de bank zich nagenoeg uitsluitend middels spaardeposito’s van 1,2 miljoen particuliere Belgische en Nederlandse cliënten en is daardoor niet afhankelijk van de snel stijgende prijs van het geld op de internationale geld- en kapitaalmarkten.

Vanaf 2004 is Argenta Nederland actief in Nederland met het aanbieden van spaar- en betaalrekeningen. Sinds de start heeft Argenta in Nederland met een consistent rentebeleid een grote groei doorgemaakt. In Nederland hebben inmiddels 85.000 mensen een spaar- en/of bankrekening bij Argenta en is het spaarsaldo meer dan € 1,6 miljard. Argenta werkt hierbij inmiddels samen met meer dan 2200 professionele intermediairs.

Sinds 27 mei 2008 is Argenta Spaarbank in Nederland aangesloten bij het depositogarantie-stelsel, waarmee u extra waarborgen heeft voor uw spaargeld bij Argenta.
In aansluiting op onze eerdere berichtgeving inzake het depositogarantiestelsel verwijzen wij u naar onze website www.argenta.nl onder de rubriek Sparen & betalen.

Tot slot kunnen wij u nog het volgende melden inzake de halfjaarcijfers van de groep Argenta. Het balanstotaal bedraagt nu € 30,1 miljard: een groei met 2,86%. De nettowinst komt uit op € 39,7 miljoen.

Argenta blijft haar positie uiteraard scherp evalueren en wij zullen u hier de komende tijd periodiek van op de hoogte houden.

Wij gaan er vanuit u met deze informatie van dienst te zijn geweest en hopen u hiermee het vertrouwen te hebben gegeven om in deze tijden cliënt bij onze bank te blijven.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers van het Team Sparen & Betalen. Zij zijn bereikbaar via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Argenta Spaarbank NV
Directie Bijkantoor Nederland

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

En?

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door CWH »

Even twijfel zaaien :twisted:

Volgens de website valt Argenta onder de Belgische deposito garantieregeling. Volgens dit bericht onder de Nederlandse. Verwarrende communicatie.

En we zijn niet meer geintereseerd in de halfjaarscijfers, maar in het derde kwartaal. Daar draait het op de beurs op dit moment om.

Wat wel klopt zijn die zeer kredietwaardige particuliere clienten. Ik ben er namelijk zelf zo een. :D

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Voor het definitieve uitsluitsel schakelen we dan maar even over naar de Nederlandse bank:

http://www.dnb.nl/binaries/Banken%20ond ... 189143.pdf

De ontwikkelingen in de bankenwereld gaan zo snel dat zowel Henk als Argenta zelf de ontwikkelingen nauwelijks bij kunnen benen.

(op de site van Argenta staat namelijk beide en van de brief van Henk is niet duidelijk van welke datum deze is).

Vanaf 7 oktober zijn de Nederlandse en Belgische garantieregeling in ieder geval voor wat betreft de uitkeringen gelijk dus hoeft Argenta niet meer met de Nederlandse regeling mee te liften.
De Belgen vergoedden in het verleden slechts tot 20.000 vandaar.

trainer
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door trainer »

KBC past rente spaarrekeningen aan aan verlaagde marktrente op korte termijn (07-11-2008)
KBC Bank heeft beslist om vanaf 1 december 2008 de basisrente op de KBC-Spaarrekening te verlagen van 4% naar 3%...

Vandaag verlaagde de Europese Centrale Bank de kortetermijnrente opnieuw met 0,50%. Op 8 oktober had zij de rente al eens met 0,50% verlaagd. Dit betekent een daling van de kortetermijnrente met 1% op amper 1 maand tijd.
KBC Bank heeft daarom beslist om vanaf 1 december 2008 de basisrente op de KBC-Spaarrekening te verlagen van 4% naar 3%. Die 3% geldt vanaf de eerste tot en met de laatste euro op alle KBC-spaarrekeningen (en is dus niet beperkt tot internetrekeningen) van natuurlijke personen.

Tegelijkertijd verhoogt KBC de aangroeipremie en de getrouwheidspremie van 0,01% naar 0,75% .
KBC-cliënten genieten die verhoogde premies vanaf 1 december ook voor de nog resterende looptijden van de lopende premieverwerving (de getrouwheidspremie is verworven na 12 maanden, de aangroeipremie na 6 maanden). Bijvoorbeeld: wie op 1 oktober 2008 geld op zijn KBC-spaarrekening stortte, geniet gedurende 2 maanden de oude aangroeipremie en de 4 resterende maanden de verhoogde aangroeipremie.

Verwacht wordt dat andere Belgische Banken volgen !

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door D1RK »

Nadelen:

1 Als je internet stoorde is het niet bereikbaar of openbaar in de bieb!
2 ze hebben niet alle producten en rood staan is elders goedkoper.

Voordelen;

1Hoge rente op gewone (0,5%) als spaar (niet allerhoogste)
2 gratis bankpas
3 eerlijke mails als ze minder bereikbaar zijn wegens Ice Safe Crisis!

Pin, niet Argenta maar de winkel kiest een bank en als die traag is...
Als ik alle pinbetalingen controleer zie ik tussen binnen uur en 2 dagen en bij vaste winkels en benzine pomp steeds dezelfde vertraging.
Dus niet Argenta maar de winkel bepaalde de snelheid en actualiteit van je Saldo.

Hou dus rekening met betalingen van afgelopen 2 dagen die nog niet geboekt zijn!

Een tevreden klant die ook ATBank uit Rusland heeft, de dochter van de Alfa bank in Russia.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Pin, niet Argenta maar de winkel kiest een bank en als die traag is...
dit is natuurlijk onzin, bij mijn rekening heb ik het real time saldo. Een betaling staat met naam en tijdstip op mijn rekening, alleen in het weekend staat de afboeking er gelijk, maar de details pas op maandag.
Het gaat dus om de bank, argenta en dsb bank zijn hier langzaam in, dit zou o.a. kunnen komen omdat zij geen partner van currence zijn die het betalingsverkeer regelt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Pinnen doe ik zelden, dus kan ik niet eerlijk over oordelen...

geld via overboekingen, 10tallen malen per week....

en ik merk DUIDELIJK verschil tussen de verschillende banken.

Vaak heb ik s'middags het geld al binnen van mensen die sóchtends aangeven dat ze de betaling gaan regelen...

soms duurt het 2 dagen.... (kan dan nóg aan de persoon liggen..)

ps:
voor diegene die het nog niet wéten :wink:
ik doe dus veel via Argenta, met als goede tweede plaats DSB

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Inkomende betalingen (ten gunste van je rekening) wordt door de meeste banken direct verwerkt zodra boekingsinformatie van de verwerker (Equens) wordt ontvangen.

Uitgaande betalingen die je zelf hebt geïnitieerd (ten laste van je rekening) is een ander verhaal. Bij PIN-betalingen / geld opname, uitgaande overboekingen, iDEAL betalingen weet ik dat bij Postbank en ASN/SNS direct je saldo realtime (op internet) wordt bijgewerkt. Het maakt niet bij welke winkel je bent geweest. Bij ING is dat niet zo (en wellicht dus ook niet bij Argenta en DSB). Bij Fortis, AA en Rabobank weet ik het niet.

Ha, als m'n echtgenote met onze pas PIN betalingen doet in de stad kan ik haar zowat realtime volgen bij welke winkel ze aankopen heeft gedaan. :lol:

Gesloten