LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta tegen "de andere banken"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Mmm, 's even iets proberen....

Ik begrijp dat er al vééél mensen over zijn gestapt..

Het begon allemaal met 1:0 voor de PostBank..
- - - - - - - - - - - - - - - -

Wie durven hier te zeggen dat ze over zijn gestapt ??


Ik begin.....

1) Noble PIKT het niet langer...... :twisted:

ktn
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2006 18:49

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door ktn »

Waar heb je het over ?????

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ja en Nee tegelijk!

Ik heb wel Argenta geopend.

Nog de Postbank niet gestopt..

Eerst probeer ik hoe het werkt, en vond het beter bereikbaar online, dus geen digitale file's hoge rente zonder voorwaarden, en nu steeds meer naar Argenta en minder Postbank.

Alles overzetten duurde even, wel nu die gratis bankpas, en dus mag die basis pas verdwijnen, bedankt blauwe leeuw, betere reclame kunnen deze Belgen zelf niet maken!

Binnen 2 jaar is de Blauwe leeuw in slaap, en gaat de winst naar België.

Een tevreden klant, die steeds meer voordelen ontdekt, en als je op
www.argenta.be kijkt zie je steeds meer mogelijkheden die hier nog moeten komen, maar dit duurt nog wel even.....

Beleggen en verzekeren kan nog niet, wel de Hypotheek, en die gaat nog van de Postbank, maar straks van Argenta naar Argenta!

Anastasia.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door particulier »

Ik had van oudsher een girorekening met pas, wat later een giropasbasis werd. Ooit geopend omdat jaren geleden het overschrijven van geld van een bank naar giro erg omslachtig en traag was.

Nu is dat inmiddels flink verbeterd en had ik de rekening met gratis pas alleen nog om bepaalde uitgaven te doen. Toen ik hoorde dat de pas 10,95 zou gaan kosten heb ik de rekening opgezegd. Overweeg nog de gratis rekening bij Argenta te openen met gratis pas.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mk »

Binnen 2 jaar is de Blauwe leeuw in slaap, en gaat de winst naar België.
Welke winst? Denkt u echt dat de PB iets aan u verdient?

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Anastasia »

1 ik heb geen beleggings fondsen meer

2 hypotheek is dus ook niet meer daar.

3 mobieltjes van enkele jaren terug nog wel, de producten niet meer.

4 reisverzekering was goedkoopste, nu niet meer.......

5 straks laatste product dus klant is weg.

Niet elk product hoeft geld op te leveren, als je straks een hypo zou ....

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

Waar heb je het over ?????
Gewoon zeggen:

2) "naam" is óók naar Argenta...(als dat zo is... ;) )

3) "naam" is óók naar Argenta...(als dat zo is... ;) )



Welke winst? Denkt u echt dat de PB iets aan u verdient?

nee natuurlijk niet.... Postbank collecteerd dagelijks met bussen langs de deur..., en met het geld dat ze ophalen sponseren ze de kosten die ze voor u maken.... dus blijf lekker doorslapen...

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mk »

Postbank heeft heel veel klanten die weinig tot niets opleveren. Toen ik een aantal jaar geleden bij een andere grote bank op visite was bij een filiaal werd me verteld dat als iemand een rekening wilde openen eerst werd gevraagd hoeveel er op die rekening zou binnenkomen en waar dat geld vandaan kwam. Klanten die dan aangeven dat de rekening ten behoeve van hun uitkering was werden vriendelijk doorverwezen naar de Postbank. Ook andere klanten met een minimuminkomen werden te verstaan gegeven dat de Postbank veeeeeel beter bij hen paste.

Gemiddeld gezien verdient de Postbank dus niet zo heel veel aan haar klanten. De miljardenwinst van de ING komt voor een groot deel uit buitenlandse activiteiten en voor zover die uit Nederland komt dan toch uit activiteiten die niets met een betaalrekening te maken hebben.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

uit activiteiten die niets met een betaalrekening te maken hebben.

ALLES wat geen geld opbrengt willen ze kwijt...
dus óók alle betaalrekeningen dan maar?? :P :lol:

dát zou ik wel eens willen zien..... :wink:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

Gemiddeld gezien verdient de Postbank dus niet zo heel veel aan haar klanten.
Dat valt nog te bezien. De Postbank is een spotgoedkope organisatie, en was in ieder geval relatief de bank met de hoogste winst in Nederland. Niet voor niets probeert ING onder de naam ING Direct ook in andere landen het Postbankconcept neer te zetten.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik dacht dat Argentabank toch niet voordeliger is, zeker niet met rekeningen lager dan 50 euro saldo!!! Leuk he net op 31 december 200.... dan heb je iets te dokken aan ze! en debet staan is erg duru daar!! Geef mij maar Postbank, nooit problemen mee gehad

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

zeker niet met rekeningen lager dan 50 euro saldo!!!
Ho ho, niet liegen hoor. De regel is: Rekeningen met een saldo minder dan EUR 50 per 31/12 EN zonder transacties in het voorbije kalenderjaar.

Op 31 december minder dan 50 euro op je rekening hebben is helemaal geen probleem, als je maar iets gedaan hebt met je rekening, bijvoorbeeld 10 euro eraf halen of erbij zetten in een heel jaar tijd. Is dat al teveel gevraagd? Dan is geen enkele bank blij met je.
en debet staan is erg duru daar!!
Pardon? 9%. Dat is goedkoper dan bij de Postbank.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Mk »

Niet voor niets probeert ING onder de naam ING Direct ook in andere landen het Postbankconcept neer te zetten
Dat zijn alleen spaarrekeningen met later eventueel hypotheken en beleggingsfondsen. Geen betaalrekeningen dus en ook niet die paar duizend voormalige ambtenaren in de back-office die je in NL dus nog wel hebt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik las van de week in de krant dat Argenta een van de laatste banken is die nog alles gratis aan bieden. Het gevolg is een massale overstap van mensen die te gierig zijn om te betalen voor de diensten die ze afnemen.

Hoe lang denk je dat Argenta nog gratis blijft als ze zien hoeveel mensen er binnenkomen? Ik geef het maximaal 2 jaar, dan moet je ook daar betalen.

Gratis bestaat niet meer in deze wereld, als je iets wilt zal je er voor moeten betalen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoe lang denk je dat Argenta nog gratis blijft als ze zien hoeveel mensen er binnenkomen?
Heel lang, want:

1. Argenta heeft intern lage kosten.
2. Argenta doet alleen via goedkope wegen zaken
3. Argenta staat al jarenlang bekend (in België) als goedkoop.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ Noble Ik weet niet of ik je goed begrijp , maar hierbij: volgens mij ben ik de 4e die mij hier "opgeef"




4e) Peter-O is over naar Argenta............

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Flipipo »

SJZ, kun je me vertellen wat je hier ziet staan van debet staan... Rente bij niet-toegelaten debetstand 12 % gekopieerd uit Argenta website hoor!!!! dus 12% is erg hoog.... En bij niet gebruiken van lager dan 50 eurorekeningen betalen is bij Postbank niet ter sprake!!! Dus wie nog meer tegen Postbank... ach ja mensen moeten wat te klagen hebben.. ik zie hier op forum steeds groep dezelfde mensen die klagen.... die zoeken

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Noble »

@ flipipo
En bij niet gebruiken van lager dan 50 eurorekeningen betalen is bij Postbank niet ter sprake!!!

Kijk flipipo, als je de rekening dus NIET gebruikt......ÉN minder dan 50 euro er op hebt staan....
dán moet je 5,00 euro betalen... duidelijk??? of wil je een paar voorbeelden???

maar wat moet je met een rekening die je NIET wilt gebruiken????




ps: ik zie óók 9.0% staan... waar staat jouw 12%?? kan je de link hier even plaatsen??

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Fiore »

als de postbank kosten rekent voor de betaalpassen, dan zijn het uitzuigers, maar als argenta geld rekent voor helemaal niets, dan is dat ok..

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Argenta tegen "de andere banken"

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja mensen willen zich laten bedonderen, ik heb het altijd al gezegd. Laat mij maar lekker bij de ABN zitten, dan zie ik alle Argenta klanten hier wel komen als ze plots toch moeten betalen.

Gesloten