LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
johannlz
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 13:56

ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door johannlz »

Dag forumleden van Radar,

Tot mijn verbazing kreeg ik recentelijk een email van De Volksbank CFD dat mijn ASN rekening was geblokkeerd.
Ze hadden een aangifte wegens internetoplichting tegen mij ontvangen en vroegen mij hier uitleg over te geven.
Ik heb hier op geantwoord dat ik van niks wist en heb gevraagd waar de aangifte over ging.
Volgens de medewerker van de Volksbank CFD ging het over een aankoop van een product welke vorige maand was verricht waarbij de aangever had aangegeven het product nog niet te hebben ontvangen.
Het klopt inderdaad dat ik een product had verkocht en waarvoor is betaald maar ik heb deze wel degelijk opgestuurd, ik heb een foto van het bewijs van aflevering gestuurd naar de Volksbank CFD waaronder ook de track and trace code die aangeeft dat het pakket is afgeleverd.
Als reactie daarop hebben ze gezegd dat waar ik het product naar op heb gestuurd en is geleverd niet overeenkomt met het adres van de aangever en dat ze daarom alsnog bewijs willen zien van aflevering.
Ik heb aangegeven dat ik het product heb opgestuurd naar het genoemde adres zoals de koper dat heeft opgedragen.
Verder zelf nog onderzoek gedaan of ik zelf een fout had gemaakt, dit bleek niet het geval.
De Volksbank CFD blijft maar vragen stellen na vragen stellen totdat je geen zinvol antwoord meer kunt geven op hun vragen omdat de vraag van hun uit de context is genomen
Uiteindelijk wordt alles gepushed naar dat ik niet heb geleverd op het adres dat zij hebben ontvangen in de aangifte welke blijkt af te wijken van het adres waar ik de goederen naartoe heb gestuurd.
De Volksbank CFD zegt herhaaldelijk dat ik niet heb geleverd en daarom volgens hun negatief betrokken ben bij deze zaak c.q. volgens de Volksbank N.V. is er bewezen dat ik heb gefraudeerd!
Ze boden mij zelfs nog herhaaldelijk aan om het bedrag voor mij terug te boeken… dit heb ik natuurlijk geweigerd.

Na verdere mailwisseling en een aantal dagen doodse stilte kreeg ik bericht dat ze er zijn achter gekomen dat de naam die de opdrachtgever van de overboeking heeft ingevuld, niet overeenkomt met de naam van mij als rekeninghouder.
Ik heb gevraagd waarom ze dan alsnog de overboeking hebben uitgevoerd, hierop geen antwoord ontvangen maar wel wederom opnieuw een '' vragenlijstje '' met als uitgangspunt dat ze de hele correspondentie willen hebben tussen mij en de koper.
Ik heb hierop maar alles opgestuurd wat ik heb en het is alweer een aardige tijd stil...
Het heeft nu echt lang genoeg geduurd en wil daarom graag mijn verhaal hierbij delen.

Wat mij verder nog opviel is dat de mails waren geschreven in de context waarbij ze mij al op voorhand hadden ‘’ veroordeelt ‘’ voor de genoemde strafbare feiten, gewoon misselijkmakend.
Echt bespottelijk dat de Volksbank N.V., welke merken draagt zoals ASN Bank maar ook SNS Bank, Regiobank en BLG Wonen mij fraude verwijten zonder enig bewijs.

Door de blokkade die de Volksbank CFD heeft opgelegd op mijn rekening leid ik nu schade.
Ik kan nu niet meer bij mijn geld, mijn bankpas is geblokkeerd, incasso’s worden niet uitgevoerd, geld komt niet binnen etc.
Het maakt ze bij de Volksbank CFD niet echt iets uit moet ik concluderen.
Banken hadden voor zover ik had begrepen ook een soort van '' zorgplicht '' ? ach ja...

Nog een aantal aanvullende punten:

- Ik heb de complete mailwisseling tussen mij en de koper
- De koper reageert niet meer
- Naam, bedrag en beschrijving kwamen overeen met de naam van de koper, het bedrag waarvoor ik het had verkocht en het product wat ik had verkocht, adres stond niet in de beschrijving van de overboeking.
- De ASN maar ook de forum medewerkers op het SNS forum kunnen niks voor mij betekenen en sturen mij door naar de Volksbank CFD
- Informatie over de aangifte geeft de Volksbank CFD niet, enkel dat in de aangifte beschreven staat dat de aangever aangeeft dat het bestelde goed niet geleverd is en waar ik dan wel geleverd heb niet overeenkomt met het adres van de aangever, verder nog een nummer gekregen van de aangifte maar daar kan ik niks mee.
- De Volksbank CFD gaf ook nog aan dat zij niet beoordelen of een aangifte foutief of wellicht ter kwade trouw is ingediend, als ik dacht dat de aangifte vals was moest ik mij maar melden bij de Politie.
- Men spreek bij de Volksbank CFD over negatieve betrokkenheid, dat moest ik niet zien als dat zij mij schuldig o.i.d. bevonden, wat men dan wel bedoelt met negatieve betrokkenheid blijft een raadsel, hierop geven ze gewoon geen antwoord ( maar komen ze met nieuwe vragenlijstjes )
- Wel opmerkelijk met de twee bovenstaande punten dat men elke keer in de mails over '' de benadeelde '' spreekt, wat mij toch doet vermoeden dat zij hebben vastgesteld dat de aangifte volgens hun klopt en geverifieerd is, wat mij toch doet vermoeden dat zij mij betichten van fraude.

johannlz
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 13:56

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door johannlz »

Aanvulling: ( kon niet meer erbij zetten in 1 bericht )

Wat ik graag zou willen is dat de bank mijn rekening deblokkeert en van mijn geld afblijft; dit dus niet in gijzeling neemt.
Eventueel de rekening opzeggen en de tegoeden overboeken naar een andere rekening van mij is ook een mogelijkheid, ik ben namelijk van plan de rekening sowieso op te zeggen.
Het opzeggen van de rekening kan ik echter zelf niet aanvragen op dit moment, de CFD moet hier eerst toestemming voor geven c.q. de rekening deblokkeren voordat dat mogelijk is volgens de ASN medewerkers.

Verder hoor ik natuurlijk graag naar jullie mening over deze zaak of dat jullie hierin nog een andere mogelijke oplossing hebben.
Gerechtelijke procedures doe ik in eerste instantie liever niet, maar als er geen andere oplossing meer mogelijk is sta ik hier zeker voor open.
Ik heb ook gelezen dat zaken als deze wel maanden kunnen duren voordat de bank haar uiteindelijke oordeel veilt, daar zit ik ook zeker niet op te wachten.
Alvast bedankt!

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door joep873 »

Lang verhaal, maar het komt er dus op neer dat je betrokken bent bij een driehoeksoplichting ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door sylvesterb »

johannlz schreef:Dag forumleden van Radar,

Tot mijn verbazing kreeg ik recentelijk een email van De Volksbank CFD dat mijn ASN rekening was geblokkeerd.
Ze hadden een aangifte wegens internetoplichting tegen mij ontvangen en vroegen mij hier uitleg over te geven.
Ik heb hier op geantwoord dat ik van niks wist en heb gevraagd waar de aangifte over ging.
Volgens de medewerker van de Volksbank CFD ging het over een aankoop van een product welke vorige maand was verricht waarbij de aangever had aangegeven het product nog niet te hebben ontvangen.
Het klopt inderdaad dat ik een product had verkocht en waarvoor is betaald maar ik heb deze wel degelijk opgestuurd, ik heb een foto van het bewijs van aflevering gestuurd naar de Volksbank CFD waaronder ook de track and trace code die aangeeft dat het pakket is afgeleverd.
Als reactie daarop hebben ze gezegd dat waar ik het product naar op heb gestuurd en is geleverd niet overeenkomt met het adres van de aangever en dat ze daarom alsnog bewijs willen zien van aflevering.
Ik heb aangegeven dat ik het product heb opgestuurd naar het genoemde adres zoals de koper dat heeft opgedragen.
Verder zelf nog onderzoek gedaan of ik zelf een fout had gemaakt, dit bleek niet het geval.
De Volksbank CFD blijft maar vragen stellen na vragen stellen totdat je geen zinvol antwoord meer kunt geven op hun vragen omdat de vraag van hun uit de context is genomen
Uiteindelijk wordt alles gepushed naar dat ik niet heb geleverd op het adres dat zij hebben ontvangen in de aangifte welke blijkt af te wijken van het adres waar ik de goederen naartoe heb gestuurd.
De Volksbank CFD zegt herhaaldelijk dat ik niet heb geleverd en daarom volgens hun negatief betrokken ben bij deze zaak c.q. volgens de Volksbank N.V. is er bewezen dat ik heb gefraudeerd!
Ze boden mij zelfs nog herhaaldelijk aan om het bedrag voor mij terug te boeken… dit heb ik natuurlijk geweigerd.

Na verdere mailwisseling en een aantal dagen doodse stilte kreeg ik bericht dat ze er zijn achter gekomen dat de naam die de opdrachtgever van de overboeking heeft ingevuld, niet overeenkomt met de naam van mij als rekeninghouder.
Ik heb gevraagd waarom ze dan alsnog de overboeking hebben uitgevoerd, hierop geen antwoord ontvangen maar wel wederom opnieuw een '' vragenlijstje '' met als uitgangspunt dat ze de hele correspondentie willen hebben tussen mij en de koper.
Ik heb hierop maar alles opgestuurd wat ik heb en het is alweer een aardige tijd stil...
Het heeft nu echt lang genoeg geduurd en wil daarom graag mijn verhaal hierbij delen.

Wat mij verder nog opviel is dat de mails waren geschreven in de context waarbij ze mij al op voorhand hadden ‘’ veroordeelt ‘’ voor de genoemde strafbare feiten, gewoon misselijkmakend.
Echt bespottelijk dat de Volksbank N.V., welke merken draagt zoals ASN Bank maar ook SNS Bank, Regiobank en BLG Wonen mij fraude verwijten zonder enig bewijs.

Door de blokkade die de Volksbank CFD heeft opgelegd op mijn rekening leid ik nu schade.
Ik kan nu niet meer bij mijn geld, mijn bankpas is geblokkeerd, incasso’s worden niet uitgevoerd, geld komt niet binnen etc.
Het maakt ze bij de Volksbank CFD niet echt iets uit moet ik concluderen.
Banken hadden voor zover ik had begrepen ook een soort van '' zorgplicht '' ? ach ja...

Nog een aantal aanvullende punten:

- Ik heb de complete mailwisseling tussen mij en de koper
- De koper reageert niet meer
- Naam, bedrag en beschrijving kwamen overeen met de naam van de koper, het bedrag waarvoor ik het had verkocht en het product wat ik had verkocht, adres stond niet in de beschrijving van de overboeking.
- De ASN maar ook de forum medewerkers op het SNS forum kunnen niks voor mij betekenen en sturen mij door naar de Volksbank CFD
- Informatie over de aangifte geeft de Volksbank CFD niet, enkel dat in de aangifte beschreven staat dat de aangever aangeeft dat het bestelde goed niet geleverd is en waar ik dan wel geleverd heb niet overeenkomt met het adres van de aangever, verder nog een nummer gekregen van de aangifte maar daar kan ik niks mee.
- De Volksbank CFD gaf ook nog aan dat zij niet beoordelen of een aangifte foutief of wellicht ter kwade trouw is ingediend, als ik dacht dat de aangifte vals was moest ik mij maar melden bij de Politie.
- Men spreek bij de Volksbank CFD over negatieve betrokkenheid, dat moest ik niet zien als dat zij mij schuldig o.i.d. bevonden, wat men dan wel bedoelt met negatieve betrokkenheid blijft een raadsel, hierop geven ze gewoon geen antwoord ( maar komen ze met nieuwe vragenlijstjes )
- Wel opmerkelijk met de twee bovenstaande punten dat men elke keer in de mails over '' de benadeelde '' spreekt, wat mij toch doet vermoeden dat zij hebben vastgesteld dat de aangifte volgens hun klopt en geverifieerd is, wat mij toch doet vermoeden dat zij mij betichten van fraude.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door sylvesterb »

johannlz schreef:Aanvulling: ( kon niet meer erbij zetten in 1 bericht )

Wat ik graag zou willen is dat de bank mijn rekening deblokkeert en van mijn geld afblijft; dit dus niet in gijzeling neemt.
Eventueel de rekening opzeggen en de tegoeden overboeken naar een andere rekening van mij is ook een mogelijkheid, ik ben namelijk van plan de rekening sowieso op te zeggen.
Het opzeggen van de rekening kan ik echter zelf niet aanvragen op dit moment, de CFD moet hier eerst toestemming voor geven c.q. de rekening deblokkeren voordat dat mogelijk is volgens de ASN medewerkers.

Verder hoor ik natuurlijk graag naar jullie mening over deze zaak of dat jullie hierin nog een andere mogelijke oplossing hebben.
Gerechtelijke procedures doe ik in eerste instantie liever niet, maar als er geen andere oplossing meer mogelijk is sta ik hier zeker voor open.
Ik heb ook gelezen dat zaken als deze wel maanden kunnen duren voordat de bank haar uiteindelijke oordeel veilt, daar zit ik ook zeker niet op te wachten.
Alvast bedankt!

FF veilig gesteld.

Lang verhaal, maar concreet iemand heeft aangifte tegen je gedaan. De politie heeft deze aangifte doorgestuurd naar de bank en deze heeft zoals je mag verwachten actie ondernomen. Zij verwijzen je naar de politie met een aangifte nummer, wat zegt de politie?

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door Cornelis7 »


Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan blokkeert de bank zomaar een bankrekening op verzoek van de politie naar aanleiding van een proces-verbaal?

Ik denk dat daar toch meer bij komt kijken.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een bank op basis van een PV zo'n uitzonderlijk zware maatregel neemt.
Johannlz, om welk bedrag ging het? Zijn er ook af- of bijschrijvingen die je niet kunt plaatsen?

stofzuigertje

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een product verkoopt en per post niet aangetekend verstuurde en je ziet afgeleverd op adres.....
Geen buren dan zouden ze het ontvangen moeten hebben.....

Meld eerst eens even wat je verkocht voor hoeveel.
Normaal doen ze dit soort blokkades pas na meerdere meldingen en 1 melding is zoekgeraakt poststuk en dan is geld terug geven voldoende.....
Jou verantwoording omdat je ook de Post firma mag uitzoeken, DPD of Post NL... dat bepaalde de verzender en op jou bewijs staat toch postcode + huisnummer en gewicht dat je dit verstuurde....

Bel eens, ASN wil niet negatief in het nieuws komen en vraag of ze met link naar dit Topic hun kant van het verhaal hier willen zetten...!

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je af en toe de verhalen lees van internetoplichting, waar blijkbaar helemaal niets tegen gedaan kan worden, dan zou hier na éën proces-verbaal van de politie een bankrekening geblokkeerd kunnen worden zonder verdere toelichting? Ik geloof hier helemaal niets van.

johannlz
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 13:56

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door johannlz »

De politie zegt niks want '' privacy ''.
Voor zover ik heb begrepen stuurt de politie altijd een signaal/bericht naar de desbetreffende bank als er aangifte is gedaan van internetoplichting.
Het is dan aan de bank om te beslissen wat ze hiermee willen doen, hoe en wat en waarom blijven ze vrij beperkt in hun antwoord.

Volgens een SNS ( dus niet ASN ) medewerker wordt er ook gekeken naar hoe lang een rekening actief is, naam van de overboeking overeenkomt met je tenaamstelling als rekening houder etc.
Ze geven aan ook altijd een goede reden te hebben voor een blokkade van de rekening, is 1 aangifte dat?
De aangifte i.c.m. de foute naam die de koper heeft opgedragen en dat ik mijn ASN rekening nog maar een half jaar heb zou de reden kunnen zijn.

Het ging om een paar honderd euro en er zijn geen vreemde afschrijvingen.
Het pakket is afgeleverd op het adres welke de koper had vermeld, geen afgeleverd bij buren o.i.d.
De koper gaf zelf aan dat hij graag zou willen dat het product verzonden zou worden en heb ook nog eens aangegeven dat dat mogelijk is op voorwaarde dat ik niet aansprakelijk ben voor problemen met de post.
Hiermee is de koper akkoord gegaan en heb dit zwart op wit staan, nadat het was geleverd ook nog bericht gehad dat diegene het had ontvangen.

Natuurlijk wil de ASN niet slecht in het nieuws komen, ik heb mijn verhaal ook al geplaatst op klacht.nl dus die zijn er als het goed is van op de hoogte.
Het probleem is echter dat zij voor zover ik heb begrepen niks kunnen doen en dit het toedoen is van de Volksbank.
De Volksbank is min of meer het moederbedrijf van ASN, SNS maar ook Regiobank en BLG wonen.
Binnenin de Volksbank hebben ze een onderdeel; de CFD, deze hebben mijn rekening geblokkeerd en daardoor kunnen de normale medewerkers van de ASN of de andere merken niks doen.

stofzuigertje

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag aan de ASN bank of de de link van Cornelis 7 iets afweten....
maar als je een product verkoopt en opstuurde ben je ter goeder trouw.....

Woonde de bankrekening op het adres waar je naar toe stuurde?
Ook mag je als bewijs de ontvangen en verzonden Emails voor deze overeenkomst opsturen en dan zien zij dan vermoedelijk de IP nummers niet kloppen...
Bij valse aangifte Politie kun je daar ook plaatselijk melding van maken.

De oplichter moet alle kosten vergoeden dus ook het niet op tijd betalen en hierdoor veroorzaakte incasso kosten van jou.
Wel is tijdelijk zowel salaris als maandelijkse betalingen via bank van familie mogelijk... om problemen te voorkomen.
Alleen het huidige saldo is niet bereikbaar.

De ASN zal zeker de ontvanger van het bedrag gaan controleren omdat die het vermoedelijk vaker heeft gedaan...
Dat kan een bank onderling met andere banken doen.
Als de tegenpartij een aangifte doen en de Politie dit niet door heeft moet een bank meewerken...
Dat het verkochte veel lager is dan saldo kijken ze niet naar helaas.....
Tegen aangifte en de print van driehoek mee nemen lijkt me beste.

stofzuigertje

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De ASN kan wel CFD vragen voor nader onderzoek, vooral als geclaimde bedrag laag is alleen dat bedrag blokkeren.....en vrij geven bij geen verdere ontvangsten.....
Wel ASN bellen en geen SNS....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:Ook mag je als bewijs de ontvangen en verzonden Emails voor deze overeenkomst opsturen en dan zien zij dan vermoedelijk de IP nummers niet kloppen...
Op welke manier niet kloppen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:Ook mag je als bewijs de ontvangen en verzonden Emails voor deze overeenkomst opsturen en dan zien zij dan vermoedelijk de IP nummers niet kloppen...
Daar houdt de ASN bank geen rekening mee. Dat zou ook niet wenselijk zijn, omdat de meeste providers dynamische IP-adressen verstrekken (voor consumenten, voor zakelijke klanten kan het anders zijn).

Voor mij als ASN klant maakt het geen verschil als ik inlog met het IP-adres van de provider of met een ander adres dat via een vpn verkregen is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door sylvesterb »

johannlz schreef:De politie zegt niks want '' privacy ''.
Dat is vreemd, er is aangifte tegen jouw gedaan en je weet al wie deze aangifte heeft gedaan.
johannlz schreef: Voor zover ik heb begrepen stuurt de politie altijd een signaal/bericht naar de desbetreffende bank als er aangifte is gedaan van internetoplichting.
Het is dan aan de bank om te beslissen wat ze hiermee willen doen, hoe en wat en waarom blijven ze vrij beperkt in hun antwoord.
Staat allemaal in de algemene voorwaarden. Ze hebben een aangifte ontvangen waarin in jouw rekening is genoemd.
johannlz schreef: Volgens een SNS ( dus niet ASN ) medewerker wordt er ook gekeken naar hoe lang een rekening actief is, naam van de overboeking overeenkomt met je tenaamstelling als rekening houder etc. Ze geven aan ook altijd een goede reden te hebben voor een blokkade van de rekening, is 1 aangifte dat?
Zonder de inhoud en waarde te kennen is dat lastig te zeggen. Maar ja 1 aangifte zou al voldoende moeten zijn.
johannlz schreef: De aangifte i.c.m. de foute naam die de koper heeft opgedragen en dat ik mijn ASN rekening nog maar een half jaar heb zou de reden kunnen zijn.
Het ging om een paar honderd euro en er zijn geen vreemde afschrijvingen. Het pakket is afgeleverd op het adres welke de koper had vermeld, geen afgeleverd bij buren o.i.d. De koper gaf zelf aan dat hij graag zou willen dat het product verzonden zou worden en heb ook nog eens aangegeven dat dat mogelijk is op voorwaarde dat ik niet aansprakelijk ben voor problemen met de post.
Hiermee is de koper akkoord gegaan en heb dit zwart op wit staan, nadat het was geleverd ook nog bericht gehad dat diegene het had ontvangen.
Heb je hem wel eens benaderd waarom hij aangifte heeft gedaan? Want waarom doet hij aangifte als hij het pakket heeft ontvangen en dit ook heeft bevestigd, beetje vreemd verhaal. Los dat je de aansprakelijkheid niet kan verleggen, jij verkoopt iets en moet dit leveren als jij niet levert (ook al is de Post NL zijn schuld) dan zal je gewoon moeten terug betalen. Maar dit staat hier los van want de ontvanger heeft de ontvangst volgens jouw bevestigd.
johannlz schreef: Natuurlijk wil de ASN niet slecht in het nieuws komen, ik heb mijn verhaal ook al geplaatst op klacht.nl dus die zijn er als het goed is van op de hoogte.
Geen enkel bedrijf maakt zich echt druk over de commerciële klachten site www.klacht.nl
johannlz schreef: Het probleem is echter dat zij voor zover ik heb begrepen niks kunnen doen en dit het toedoen is van de Volksbank.
De Volksbank is min of meer het moederbedrijf van ASN, SNS maar ook Regiobank en BLG wonen.
Niet min of meer, de volksbank is ASN.
johannlz schreef: Binnenin de Volksbank hebben ze een onderdeel; de CFD, deze hebben mijn rekening geblokkeerd en daardoor kunnen de normale medewerkers van de ASN of de andere merken niks doen.
Logische, de afdeling CFD heeft je geblokkeerd en een balie medewerker kan dit niet wijzigen.

Maar nu concreet volgens jouw is er valse aangifte gedaan waarom doe je hier geen aangifte van?

Je legt het probleem bij de ASN maar zij doen eigenlijk precies wat banken zouden moeten doen bij fraude, namelijk de veroorzaker aanpakken. Het probleem is niet de ASN maar de "valse" aangifte.

Hele verhaal van IP adressen is niet relevant. Concreet heeft er iemand aangifte tegen jouw gedaan voor een strafbaar feit. De bank reageert hier alert op en blokkeert de frauduleuze rekening. Nu is het wachten op justitie tot zij gaan reageren, dit moment komt nog. Ik zou me daar meer zorgen over maken.

stofzuigertje

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dat deze persoon is overgestapt en maar half jaar klant is hoorde niets uit te maken.
De ING zorgde vooral bij ASN tot overuren!

Wel is tegen aangifte wegens valse beschuldiging een manier en die bij jou bank inleveren!
Ook even mailen naar ASN en vraag of ze hier willen reageren.
Wel in je mail een link naar hier zetten en jou rekeningnummer want ze moeten wel weten wie of wat.

Voor een paar honderd euro en jou inkomen is vele malen hoger is alleen dat bedrag blokkeren redelijk, niet een volledige blokkade als dit enige verdachte ontvangst geld was.
Geen SNS of andere vragen, ze bellen jou wel en nog liever mailen wegens bewijs van tijdig melden.

johannlz
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 13:56

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door johannlz »

Voor de goede orde, ik ben niet overgestapt naar ASN maar heb deze rekening geopend naast mijn al bestaande rekening.
Naast mijn paar incasso's die er op lopen en het geld dat erop staat valt de schade nog te overzien.
Inkomen e.d. komen gewoon op mijn andere rekening.
De ASN had een aanbieding dat je tot een bepaalde leeftijd waar ik bij hoor de rekening gratis kunt krijgen + nog een zakcentje o.i.d.
Tegelijk kon ik zien hoe een andere bank bevalt en is het altijd wel handig om een tweede rekening te hebben bij een andere bank.
Nou laten we het zo zeggen; ik weet genoeg en ze krijgen van mij een dikke 0 / koude douche.

Is dat de bank aangeeft dat er aangifte tegen mij is gedaan, genoeg bewijs voor mij/politie om een aangifte van valse aangifte te doen?
Ik heb dan nog dat nummer, wat ook een wassen neus blijkt te zijn.
Waar of wie de aangifte heeft ingediend is ook nog niet 100% zeker maar ik vermoed de rekeninghouder welke hoogstwaarschijnlijk ook de koper is.
Na wat onderzoek kwam ik ook telkens uit op dat je in gevallen als deze enkel een klacht kunt indienen tegen de politie.
Waar ik zelf wellicht ook aan dacht is aangifte te doen van internet oplichting, hetzelfde dus wat ik volgens de bank word verweten, tegen de koper.

Hierin kan ik ook niks 100% bewijzen maar mijn vermoeden gaat uit naar dat de koper zijn geld terug wil en het product wil behouden.
Voor zover ik had begrepen kun je die aangifte ook altijd nog intrekken of bewerken mocht het opgelost zijn of je hebt nog meer informatie.
Wat vinden jullie daarvan?

Ik heb het probleem bij de ASN / de Volksbank in eerste instantie neergelegd omdat zij degene zijn die mijn rekening hebben geblokkeerd.
Dat is toch echt iets tussen mij en de bank, politie en degene die aangifte heeft gedaan gaan daar niet over lijkt me.

Over die voorwaarden gesproken, daarin staat ook dat je je rekening op elk moment kunt beëindigen/opzeggen.
Heb niks kunnen vinden over dat ze je rekening geblokkeerd kunnen houden en je rekening niet op kunt zeggen.

Ik heb de Volksbank CFD alle informatie gegeven welke mijn onschuld zou moeten bewijzen.
Afgelopen maandag 12u verstuurd en nog steeds geen reactie.
Toch vreemd dat ze eerst wel ongeveer binnen 4 uur reactie konden geven maar nu dagen op zich laten wachten.

Dit verhaal staat niet enkel op klacht.nl of radar maar op meerdere sites.
Of het de ASN / de Volksbank niks uit gaat maken zullen we nog wel zien...
Zolang dit probleem niet opgelost wordt blijf ik gewoon verder discussie voeren en opzetten.
Uiteraard zal ik ook melden of het probleem is opgelost en de wijze waarop.

Gisteren heb ik nog maar een officiële klacht ingediend tegen de ASN.
Verwacht er eerlijk gezegd niks van maar het is nodig voor de klachtenprocedure.

johannlz
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 13:56

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door johannlz »

Mijn rekening is weer gedeblokkeerd.
Een / de manager gaat mij morgen bellen en hoop ik meer uitleg te krijgen over waarom dit is gebeurd etc.

Het lijkt er dus op dat het opgelost is en ik wil iedereen bedanken voor het meedenken!

johannlz
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2018 13:56

Re: ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Ongelezen bericht door johannlz »

Ik heb de manager van de fraudedetectie zonet nog maar even zelf gebeld, ze had namelijk mijn voicemail ingesproken.

Het komt er een beetje op neer dat men het zekere voor het onzekere neemt als zij een melding of meldingen van fraude tegen een rekeningnummer van hun krijgen d.m.v. het direct blokkeren van de rekening.
Ze gaf zelf aan dat hier voor gekozen is omdat er genoeg mensen zijn die zeker niet ter goeder trouw zijn en daarbij een volledige blokkade dus de meest logische optie is om verdere schade te beperken.
Omdat men van te voren niet weet wat er nou precies aan de hand is worden rekeningen dus geblokkeerd, maar probeert men wel z.s.m. contact op te nemen en als kan worden geconstateerd dat de rekeninghouder niet negatief betrokken is weer worden vrijgegeven.
Ook kijken ze ernaar of de rekeninghouder de rekening gebruikt voor dagelijkse boodschappen, loon wordt gestort e.d., in zulke gevallen willen ze hieraan extra prioriteit geven zodat de rekening sneller vrijgegeven kan worden.

Waarom ze mij gedeblokkeerd hebben is omdat ze aan mijn mails tussen de koper en verder onderzoek daarvan hebben geconstateerd dat ik ter goede trouw ben.
Zij gaan er ook vanuit dat er een derde persoon is die mij en degene die het geld heeft overgemaakt tegen elkaar opzet en met de buit ervandoor is gegaan.
We zullen het wellicht nooit weten maar we zijn overeengekomen dat we dit aan de politie over laten en wellicht kunnen zij iets hiermee.

Gesloten