LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] asn rekening met ideal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door rvkeuken »

asn bank heeft nu ideal ook op de site staan,
hoewel ik de gehele internetbankiersite nogal simpel vind, ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met asn,
Graag opvallende punten (zowel positief als negatief).
Verder, pinnen buiten de eu, weet iemand of en hoeveel koersopslag ze rekenen?

Het wordt een steeds serieuzere overweging :)

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door Consumentt »

DSB was een kleine bank maar ASN is volgens mij nog kleiner en net begonnen met betaalrekening. Geeft je dat voldoende vertrouwen? Bij calamiteiten worden de kleine banken ws gewoon aan hun lot overgelaten.
ASN heeft naar mijn idee nooit twijfelachtig gehandeld maar ze hebben wel altijd hogere rente's gegeven dan de old boys, dus misschien ook wel niet zoveel vet op de botten om in bepaalde scenario's te kunnen overwinteren.
En gedwongen verkassen kost je weer de nodige tijd en gedoe.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Asn heeft een eigen bankgarantie, maar is 100% dochter van sns, een systeembank, zelf schrijven ze er het volgende over:
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9853
En ik spaar al een tijdje bij asn en vond de introductie van een eigen bankrekening interessant, ben benieuwd naar de ervaringen.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door Consumentt »

rvkeuken schreef:Asn heeft een eigen bankgarantie, maar is 100% dochter van sns, een systeembank
Dat dochter van heeft financieel en qua stabiliteit en voortbestaan natuurlijk geen enkel voordeel. ASN is geen merk van SNS, maar een zelfstandig operende bank met eigen bankvergunning.
En al was het zo dat ASN beschemd werd door SNS: SNS werd van de week genoemd als bank die op de grens zat van wel of geen overheidssteun bij continuiteitsproblemen.

antoinetteb41
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:19

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door antoinetteb41 »

met Asn is niks aan de hand, gewoon een net geheel,als er wat loos is
word je snel en adequaat geholpen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door kweenie »

Consumentt schreef:Dat dochter van heeft financieel en qua stabiliteit en voortbestaan natuurlijk geen enkel voordeel. ASN is geen merk van SNS, maar een zelfstandig operende bank met eigen bankvergunning.
Tsja, dan zul je al helemaal je geld niet hebben geparkeerd bij een rabobank. Want dat zijn allemaal lokale banken, wat in jou ogen dus ook risicovol is. Laat staan bij een bank als ohra bank/delta lloyd bank, wat een losse nv is van Delta Lloyd, en ook een zelfstandig operende bank met eigen bankvergunning. Terwijl Delta Lloyd toch niet echt een instabiele verzekeraar is, "dochter van heeft financieel en qua stabiliteit en voortbestaan natuurlijk geen enkel voordeel". Dus ook levensgevaarlijk om daar je geld te stallen.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik ga in ieder geval naar ASN voor een betaalrekening nu ze ook iDEAL aanbieden. Met ASN of Triodos heb ik nog de grootste affiniteit.

Hoe groter een bank, hoe groter de afstand met de klant, hoe meer je geen zicht meer hebt wat er binnen een dergelijke bank gebeurt (over toezicht gesproken). Heb je wel eens getracht een puzzel van 10.000 stukjes in elkaar te zetten.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

ASN is een goede bank, heb er al jaren mijn hypotheek lopen. VRagen en contact loopt ook erg goed.

Voor de rest zit ik bij Triodos, bijzonder prettige bank, snel ook met contact als mijn wederhelft weer eens zijn pasje heeft geblokkeerd omdat ie de code verkeerd heeft is dat -als je ze ingelogd op online bankieren een berichtje stuurt- vaak binnen een uur weer geregeld dat alles weer werkt.
Kom daar bij die grote jongens maar eens om. :wink:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door rvkeuken »

heeft de asn hypotheken? kan ik nergens terugvinden op de site...

martinhkk
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:17

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door martinhkk »

en mensen met bkr kunnen ook terecht bij asn bank

Ik heb een achterstandsnotering bij het BKR. Kan ik dan wel een ASN Bankrekening openen?
Ja, dat kan. Het is u dan echter niet toegestaan om rood te staan op de ASN Bankrekening.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als je al ergens betalingsachterstand hebt dan kun je ook het beste maar niet meer rood gaan op je rekening. Je komt alleen maar verder in de schulden.
Wordt het ene gat met het andere vullen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door gtp »

consument failliet gaan heeft niets te maken met klein zijn, maar met kundigheid(on),wanbeleid,bedriegerij,dievrij,zakkevullerij,te grote broek aan hebbem, narcistisch zijn,egoischme,de beterweter zijn,je onnozel voor doen/ben.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door Consumentt »

ASN pretendeert dan wel netjes te bankieren, maar ze zitten wel tot hun elleboog in de milieu-taliban. En of dat zo geweldig is.
Betonblokken in zee, 30 jaar een essentiele weg tegenhouden, polders die weer onder water moeten. Heel Nederland in een Prius of Aygo dwingen.

Philippos
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2009 15:57

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door Philippos »

Ik bankier sinds februari bij ASN en ben vooralsnog tevreden. Klanten service is makkelijk te bereiken (geen lange wachttijden).

Online bankieren gaat via een simpele interface. Geen rare toeters en bellen, gewoon geld kunnen overmaken meer hoef ik zelf niet.

Nadeel van ASN is dat zij geen creditcard verstrekken. Maar aangezien dat nu zelfs bij de ANWB kan, moet dit wel overkomelijk zijn.

ASN bestaat trouwens sinds 1960, het is dus geen nieuwe speler. Ze zijn wel pas in januari van 2009 begonnen met een betaal rekening, ze zullen langzaam aan wel meer klanten krijgen.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Dat denk ik ook wel hun marketing is in ieder geval in orde !

stofzuigertje

Re: asn rekening met ideal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zag dat hoewel ze duurder zijn dan ING €12,40 en Triodos €13,75 wel 1% vergoeden over het saldo.

Het saaie uiterlijk is beter dan zoekplaatjes en drukke site elders die regelmatig word aangepast zodat je opnieuw moet zoeken waar je kunt inloggen.

Duidelijk en rustige site is in deze wereld ook geld waard.
Ik ben tevreden met de eenvoudig ogende ASN en ING zal dus gestopt worden...
Die was 3x offline deze maand en ik kan daar ook geen NS kaartjes kopen met de waardeloze pas.
ASN passen werken voor zover ik weet wel goed.

Gesloten