LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASN traaaage bank??

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Noble »

Nu riepen een aantal mensen hier dat de DSB een uitgeklede bank was..

en dat je een échte bank moest nemen....

en ASN was zo'n "echte"bank......

ok, DSB weg... en we zitten nu bij de ASN...

maar wát een trage bank... pffff....

en wat zeggen ze als je ze vraagt hoe dat komt??


"het duurt meestal MINIMAAL 2 werkdagen..."

en dit noemen jullie een GOEDE bank????

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ze hebben zeker low-power apparatuur, draait een tandje langzamer :twisted:
We gaan de DSB nog missen (als we dat al niet doen) :mrgreen:

stofzuigertje

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ging van DSB naar ING en na 1 maand nog niets gekregen...
ASN stuurde wel alles binnen 1 week, nu alleen de code voor internet bankieren nog maar dat kan morgen ook nog binnen komen!

Ik kreeg wel binnen 24 uur antwoord op mail en telefoon ook getest want ik wil geen lange wachtrij, dus heb ik dit voor dat ik mij aan ging melden getest.

Tot nu toe prima bank.

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door florijn »

Mijn ervaring met ASN (snelheid online overboekingen) is prima. Maar dan moet ik er bij zeggen dat ik geen betaalrekening heb, alleen twee spaarrekeningen. Omdat het nog niet mogelijk was om met IDEAL te betalen. Dat hebben ze inmiddels wel voor elkaar (maar te laat om mij als klant voor de betaalrekening te strikken).

Wel sturen ze nog steeds veel post (papier), en iedere keer met antwoordenveloppen. Beetje ouderwets en klopt niet helemaal met het duurzame imago, ook al is het kringlooppapier.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Tjonge wat een gezeur.

Geen problemen gehad. Er stond bij het opnenen van de betaalrekening ook een overzichtje wanneer je wat kreeg (internet bankieren, pasje, overstap service....). Ik heb een dergelijke overzichtje voor het openen van een betaalrekening op hun site gezien (onder betalen --> overstapservice: http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=10098)

Kan wel trager zijn maar is duidelijk.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Noble »

VENCO dropje schreef:Tjonge wat een gezeur.

Kan wel trager zijn maar is duidelijk.
gezeur??? wat krijgen we nu???

gaven de meeste mensen hier niet af op die "uitgeklede" banken Argenta en DSB??

en laat ik even duidelijk zijn.. het gaat NIET om mijn aanmelding.. dat was oke,
en zeker gezien de drukte die ze waarschijnlijk hadden vanwege de DSB overstappers.

nee, het gaat om de ONLINE bankieren snelheid.
normaal... (bij de DSB dus...) kreeg ik mijn bij/afschriften zéér snel, vaak dezelfde dag verwerkt...

nu bij de ASN... vraag ik mij regelmmatig af óf ze daar wel werken.

En aan de telefoon weten ze doodleuk:
"tja, we mogen er twee dagen over doen..."

pas in 2011 moet het dezelfde dag... A-ME-HOELA...

kortom., er zijn dus meerdere mensen hier die een "uitgeklede" online service hebben,....
en er nog voor moeten betalen ook.
en bovendien dus niet weten wat snelle-SERVICE is..

Amen...

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Oh,

ben dan ook duidelijk..je hebt het dus over de snelheid van overboekingen. Schrijf dit dan ook duidelijk.

Het klopt, heb ik zelf ook gecontroleerd toen ik geld overmaakte naar ING dat ze er 1 en soms 2 dagen over doen dat het geld is bijgeschreven op mijn rekening bij ING.

Heb er overigens zelf geen problemen mee. Maar goed ik snap je principes ( credit rente op je rekening én veel "serivice" waar jij principieel niet voor wilt betalen..het is tenslotte mijn geld en banken verdienen veel geld aan geld op een betaalrekening). Ik kies voor een duurzame bank die ook iDEAL heeft.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dat overboeken lang duurt kost misschien rente maar het is vooral lastig.
Er zijn situaties genoeg te bedenken dat je gebaat bent met snelle verwerking ( verwerking op tijd dus) van je boekingen.
Op het moment dat je digitaal aanlevert is er geen technische reden voor de traagheid, maar een policy van de bank om daar een te lange doorlooptijd voor te hanteren.
En een antwoord als "tja, we mogen er twee dagen over doen... pas in 2011 moet het dezelfde dag" is erg klantonvriendelijk.

ASN is bij mij een heel stuk gezakt op de ladder, voorlopig geen reden om daar klant te worden.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door gtp »

asn heeft een balltagecommissie en zal er niet wakker van liggen als jij daar geen klant wordt.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Jan1 »

Tja, alle voordeel heeft z'n nadeel, en andersom.

stofzuigertje

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Er zijn meerdere banken die onderling traag handelen om zo rente te verdienen....

2 De kale website is beter zichtbaar waar wat staat en die leuke kleuren elders maken er meer een zoekplaatje van.
Dus simpel en duidelijk is ook wat waard.

3 Door geld naar je partner te sturen zie je gelijk hoe traag welke is.
Ik kreeg €10,- en betaalde €5,- en van Triodos naar ASN was sneller dan andersom!
Triodos is €3,- goedkoper maar geeft geen 1% rente over het saldo.
Dus vergelijken van verschillende producten is lastig.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door rvkeuken »

1. dat traag handelen is iig niet mijn ervaring: van mijn spaarekeningen naar ing kostte 1 dag, andersom staat het geld er soms voor het afgeschreven is (?)
2. niemand heeft hier iets over de website gezegd, wil ik bij deze wel doen, de website van asn, maar ook bijv. aegon en moneyou, is amateuristisch, zeker als ik m vergelijk met die van ing.
3. afschriften wil ik eigenlijk niet, eens per jaar een jaaropgave + een digitaal verleden van 5-10 jaar is voor mij genoeg.
4. asn stuurt veel post, is mij ook al opgevallen, zelfs met alleen een spaarrekening
5. Verder ben je vrij om ook asn te bekritiseren, graag juist, dit helpt meer dan: kies asn of triodos want die zijn ideaal...

stofzuigertje

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn mening;

De Website voor betaalrekening is eenvoudig en rustig en bevat alles wat nodig is zonder kleuren en rotzooi als reclame die elders het lastiger maakt.

Betalen; Internet bankieren van ING naar ASN ging sneller dan insturen via kaart, dus hoewel ze op dezelfde dag binnen kwamen was op afschrift dit pas 1 dag later te zien.
Dus de aanbieder bepaald ook hoe snel ze iets kunnen verwerken.

Na het verdwijnen Argenta en DSB is het de enige die nog rente vergoed!
Dus ik ben tevreden en leuk uiterlijk hoeft dus niet!

akl
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:33

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door akl »

Ook ik ben uitermate tevreden over de ASN. Ik wordt altijd zeer klantvriendelijk door ze behandeld. Ze zijn trouwens een dochter van ING dus zullen grotendeels ook wel op dezelfde manier werken. Hun duurzaamheid sta ik ook helemaal achter en alles verloopt prima en snel bij mij. En zeker niet slechter dan wat ik bij andere ben tegengekomen. Bovendien leveren ze een prima rente.
Je kan wel alles willen maar dat blijken dan toch de banken te zijn die uiteindelijk omvallen.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

akl schreef:Ook ik ben uitermate tevreden over de ASN. Ik wordt altijd zeer klantvriendelijk door ze behandeld. Ze zijn trouwens een dochter van ING dus zullen grotendeels ook wel op dezelfde manier werken.
ASN is onderdeel van SNS Reaal. Geen ING dus.

phpieterse
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:22

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door phpieterse »

Ben sinds een paar jaar bij de ASN bank. En, het bevalt mij prima. Mijn transacties verlopen zeker niet trager dan bij de ABN of de Rabobank en je krijgt op je vragen snel en vakkundig een antwoord. Ging bij de ABN weg vanwege de bijzonder hoge kosten en amper deskundig personeel. Op vragen via de website kreeg ik al helemaal geen antwoord.
Bij alle banken is de rente bedroevend laag. Kijk maar eens wat je krijgt bij de ABN voor je spaarloonregeling. Maar, de ASN handelt tenminste niet met wapenfabrikanten en doet ook niet mee aan kinderarbeid. Is daarnaast bewust van het milieu. Kunnen we van de andere banken niet zeggen. Als deze bank mij niet meer bevalt, dan neem ik gewoon al mijn spaargeld op en ga naar een andere.

Groeten, Philip Pieterse

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door gergro »

Qua traagheid verschilt naar mijn ervaring de ASN niet van banken als ING en Fortis. Mijn ervaring is dat de service goed is, de dit jaar pas opgestarte betaalrekening had wel wat kinderziektes, maar kan zich nu meten met de producten van ING en Fortis. Verder nog als minpuntje dat het wel een poos duurt eer ik rood mag staan. Pluspunten: de bank houdt bij alle beleggingen een code aan dat er geen zaken gedaan wordt rond bedrijven in wapenhandel, kinderarbeid en andere vormen van uitbuiting. Ze ondersteunt de eerlijke handel (Fair Trade). En..... ze kennen geen idioot hoge salarissen voor de directeuren of bestuurders. En er is ook geen boniscultuur!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Noble »

Mooi, dan is de fabel dat de DSB een "uitgeklede" bank was hiermee uit de lucht.

Als namelijk meerdere GROOTbanken even snel zijn met de resultaten in verwerkingssnelheid als de ASN.....

en de ASN duidelijk trager is dan de DSB (vooral na het weekeinde..)
en de ASN zélf toegeeft dat het makkelijk 2 dagen kan duren....

dán, blijft er maar één conclusie over:

De DSB was véél sneller met zijn verwerkingen dan de andere grootbanken.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door Consumentt »

gergro schreef:Verder nog als minpuntje dat het wel een poos duurt eer ik rood mag staan.
Noem ik een pluspunt.
Heel dat rood staan moet gewoon afgeschaft worden.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: ASN traaaage bank??

Ongelezen bericht door gtp »

Inderdaad Noble DSB veeeeeeel sneller met verwerking dan andere banken. Zie resultaat.

Gesloten