LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door kweenie »

Theotrucker schreef:
20 feb 2020 09:48
Ik kijk dagelijks naar mijn bankrekening! Ik weet wanneer iets komt of weggaat! Vandaag is pensioendag! Maandag aow dag!
Als je dat allemaal zo precies weet, dan zou dat voor mij juist aanleiding zijn om minder vaak naar mijn bankrekening te kijken...

Ik kijk er zelf trouwens zeker niet dagelijks naar, misschien eens per week? Juist omdat er in de regel weinig spannende zaken gebeuren.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Niellstm schreef:
20 feb 2020 00:06
Dank voor de suggesties. Maar het geld is al meteen terug gestort en ik heb uitvoerig contact met Essent hier over gehad.

Mijn probleem ligt bij het feit dat bedrijven en de Rabobank geen controle uitvoeren of de incasso terecht is. Normaliter geef je toestemming aan een bedrijf voor een incasso zodat zij gemachtigd zijn. In dit geval was dit niet zo en zou het dus niet mogelijk moeten zijn dat de incasso uitgevoerd werd.

Ik laat dit voor wat het is, gezien de reacties is mijn vraag niet helder genoeg of ziet men het niet als een probleem.
Ik herken het probleem. Het zou beter zijn als jij jouw bank kon machtigen om door een bedrijf een automatische incasso te laten uitvoeren. Dan kan je bij vergissingen altijd bij je bank terecht. Nu kan iedereen een bedrijf machtigen, terwijl de bank niets controleert. Daarom ben ik ook huiverig voor automatische incasso's.
Maar ze zullen dit systeem niet willen veranderen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
20 feb 2020 09:20
En een nieuwe incasso wordt ook van tevoren in uw bankomgeving aangekondigd, dus u had de incasso ook kunnen tegenhouden.
Bij foutieve incasso?
Bij deze voorspelling gaan we uit van eerdere afschrijvingen. Het is dus geen zekerheid

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een NIEUWE incasso wordt apart aangekondigd. Eerdere incasso’s staan gewoon in het rijtje “voorspeld”.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
20 feb 2020 13:26
Een NIEUWE incasso wordt apart aangekondigd. Eerdere incasso’s staan gewoon in het rijtje “voorspeld”.
Ik heb geen rijtje "voorspeld" , alleen "toekomst" waar alle overboekingen + half complete voorspellingen (deze kun je uitzetten) in staan; jij hebt Rabo?
Ik kan me niet herinneren ooit een melding van nieuwe incasso's van te voren gezien te hebben.....maar ik heb dan ook nauwelijks nieuwe incasso's sinds internetbankieren, maar dan zou ik paar maandjes terug toch 1tje gemist moeten hebben.
Overigens zijn wel "Alerts" in te stellen, dan is het wel al gebeurd maar ben je bijv meteen op de hoogte mocht je bijv rood staan voor wie het treft.

Waar zou ik de nieuwe incasso aankondiging moeten zien?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb ING. De laatste keer dat ik een nieuwe incasso heb afgegeven, stond er een 1 bij berichten. En toen ik dat bericht opende, stond er dat er op een bepaalde datum een eerste incasso zou plaatsvinden voor een bedrijf met het bedrag erbij.

De lopende incasso worden aangegeven onder “kijk vooruit”.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:
20 feb 2020 14:50
Ik heb ING. De laatste keer dat ik een nieuwe incasso heb afgegeven, stond er een 1 bij berichten. En toen ik dat bericht opende, stond er dat er op een bepaalde datum een eerste incasso zou plaatsvinden voor een bedrijf met het bedrag erbij.

De lopende incasso worden aangegeven onder “kijk vooruit”.
In berichtgeving is men sowieso ook niet consequent.


Ik heb Rabo....TS ook.....voor komende maand zie ik bijv van al langer lopende incasso's er 5 gewoon niet bijstaan....dus hoe wil je iets voorkomen?
Wat is daar flauw aan? Men zou meer zijn zijn bankrekening moeten kijken. Voorkomt een hoop gedoe.
Uiteraard vind ik een foutieve incasso niet zo'n wereldprobleem, maar voorkomen gaat je gewoon niet/nauwelijks lukken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door kweenie »

Cornelis7 schreef:
20 feb 2020 12:46
Ik herken het probleem. Het zou beter zijn als jij jouw bank kon machtigen om door een bedrijf een automatische incasso te laten uitvoeren. Dan kan je bij vergissingen altijd bij je bank terecht. Nu kan iedereen een bedrijf machtigen, terwijl de bank niets controleert. Daarom ben ik ook huiverig voor automatische incasso's.
Maar ze zullen dit systeem niet willen veranderen.
Op die manier moet je iedere machtiging dus dubbel aanleveren: een keer bij je bank en een keer bij het betreffende bedrijf. Lijkt me wat omslachtig en alleen maar vaker leiden tot problemen.

Bovendien kun je op dit moment bij een vergissing ook al bij je bank terecht. Met een kleine handeling wordt de incasso immers gestorneerd.

ted.willems
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2016 09:21
Contacteer:

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door ted.willems »

Ze maken nooit een fout door een paar duizend op mijn rekening te storten, kunnen ze lang wachten voor ik het terug betaal, doen zij ook.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Automatische incasso van Essent, maar ben geen klant

Ongelezen bericht door Lowieze »

ted.willems schreef:
24 feb 2020 10:37
Ze maken nooit een fout door een paar duizend op mijn rekening te storten, kunnen ze lang wachten voor ik het terug betaal, doen zij ook.
Wie denkt u daarmee te hebben, alleen uzelf toch?

Gesloten