LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank maakt fout en ik krijg mijn geld niet terug.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Karen Wauben
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2016 12:51

Bank maakt fout en ik krijg mijn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Karen Wauben »

Op 28 juni 2016 heb ik op een kantoor vd ING een medewerker gevraagd, om mij te helpen met een buitenlandse transactie uit voeren omdat ik dit nog nooit had gedaan. Deze dame is op dat moment vergeten de swift code vd bank op Curaçao( de RCB bank) erbij te voegen!!

De persoon in kwestie op Curaçao heeft nooit het geld kunnen incasseren want de RCB Bank aldaar heeft haar laten weten dat het geld van mijn ban de ING NOOIT is aangekomen!!!

Sindsdien ben ik in "gevecht" om dit geld terug naar mijn rekening te krijgen!!!
Waarbij er heeeel weinig contact of communicatie is geweest vanuit de ING en heeel veel klachten en telefoontjes van mijn zijde!!

Nadat ik een aangetekende brief aan de directie vd ING heb vertsuurd, werd ik gisteren door een medewerker gebeld ik MOET NOG STEEDS geduld hebben want ze zijn er mee bezig; alhoewel ik in de mail kon zien dat het laatste contact dat hen met de bank op Curaçao hebben gehad dateert van 3 aug!!!

Helaas blijkt ook nu weer dat een bedrag van 575Euro plus 6 Euro administratie kosten voor deze bank totaal geen prioriteit heeft en dat ik
al meer dan 34 jr klant bij hen ben, ook geen enkele klant vriendelijke waarde te hebben!!!

Ik ben ten einde raad wie kan en wil mij svp hierbij helpen en of bijstaan???? :(

stofzuigertje

Re: Bank maakt fout en ik krijg mijn geld niet terug.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De buitenlander moet altijd naast Iban nummer ook Bic code geven, net zoals beide op Uw afschrift staan.....

En als ING iets moet opzoeken kan het fout gaan, er zijn enkele banken die meerdere Swift of Bic code hebben en dan komt het nooit goed.
Swift was oude naam, Bic code is dus Bank code en ook ING, net als hier in NL zijn er in België ook Kantoren met andere code!

Elders in Europa zijn er enkele die voor Betaalrekening, Hypotheek en Spaarrekening 3 verschillende codes gebruiken.
Ook zijn er landen waar zakelijke en particulieren een andere code hebben wegens hun belasting wetgeving.
Dit is vermoedelijk de oorzaak van fout gaan.
Ik heb geen ervaring of info over RCB kunnen vinden maar weet waarom het vaker fout ging elders.

Karen Wauben
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2016 12:51

Re: Bank maakt fout en ik krijg mijn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Karen Wauben »

Ja maar de medewerker heeft die fout begaan dus ik neem aan dat ING achter zn fouten zal moeten staan want het is net alsof je bij het posten v n brief het adres vergeet op te schrijven dan komt t terug bij de post en in dit geval dus terug!!!!naar de ING
En zou het allang na 28 juni terug op MIJN bank rek hebben moeten staan!!!!!

mh73

Re: Bank maakt fout en ik krijg mijn geld niet terug.

Ongelezen bericht door mh73 »

Ook met 1 vraagteken of uitroepteken achter de zin snappen we wel wat je bedoelt hoor.

Tomaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2016 13:23

Re: Bank maakt fout en ik krijg mijn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Tomaas »

Ja kennismaking oakazalsya zelf in een dergelijke situatie :twisted: . Ik moest naar de Verenigde Staten voor 10 maanden, heb ik gevraagd om het geld over te dragen aan mijn Amerikaanse account. Ze maakten een fout. Toen ik aankwam was er vertrokken zonder geld. Ik moest een lening hier te nemen [commerciële link door Moderator verwijderd] en lendup. Na een tijdje werd alles terug

Gesloten