'Leuk vinden' = 'ik ben het met je eens'.
Als het overschrijvingen zijn naar
bekende rekeningnummers, zal de digitale waakhond niet aanslaan. Bekend betekent hier: in de afgelopen 12-18 maanden al eerder geld naar toe overgemaakt.
Banken zullen niet bekend maken waarom bepaalde transacties als 'verdacht' worden aangemerkt om echte criminelen niet in de kaart te spelen. De algoritmes reageren op afwijkingen in het patroon en daarmee kun je al je voordeel mee doen.
Erthanax schreef: ↑27 sep 2020 17:45
En dat allemaal omdat er giraal twee keer relatief kleine bedragen zijn overgemaakt? Waarvan eenmaal nota bene door een verzekeraar? Kom nou toch.
Uit andere reacties weet je al, dat de hoogte van het bedrag er niet toe doet - ook bij kleine bedragen worden rekeningen geblokkeerd. Dat de WOT meer gevolgen kan hebben, hoef je niet te geloven, zal mij verder een zorg zijn.
Ik vind het gedrag van de banken bij dit onderwerp te ver naar de verkeerde kant doorschieten. In opdracht van de overheid wordt extra gecontroleerd, zonder enige vergoeding van de extra kosten, die betalen de klanten van de bank. Maar het moet niet zover gaan, dat je als klant geen kans hebt om transacties toe te lichten, direct met blokkades wordt geconfronteerd. Uiteindelijk leidt dit tot nog minder vertrouwen in de banken, hoger gebruik van cash om geen sporen achter te laten, precies het omgekeerde van wat de banken en overheid willen.