ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Louis Tolsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2021 17:31

ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Louis Tolsma »

Hallo,

Ik ben bezig geweest om een nieuwe creditcard bij ICS (via Regiobank) aan te vragen, maar dit is werkelijk geen doen! Je kunt bijv. de identificatie online alleen met een smartphone of tablet doen: beide heb ik (gelukkig) niet. Op de gewone PC gaat het niet: ik heb 4 uur lang met ze gebeld (BEREIKBAARHEID IS BELABBERD: JE ZIT ALTIJD WEL EEN HALF UUR TE WACHTEN VOORDAT JE IEMAND TE SPREKEN KRIJGT: ONGEACHT TIJDSTIP). De 24/7 bereikbaarheid klopt ook niet.

Einde van het verhaal was dat ik alleen met smartphone of met een credit card aan kon vragen: anders gaat het niet. Uiteindelijk via iemand anders zijn telefoon de identificatie afgemaakt en toen kreeg ik een mail om mijn inkomsten via bankafschrift door te geven (als bewijs van inkomsten): dit ook gedaan en nu krijg ik doodleuk weer een mail dat e.e.a. geweigerd is: waarom is mij onduidelijk, maar ik ga niet nog een keer uren met ze bellen om dan uiteindelijk toch weer een verhaal te krijgen dat het niet kan............ik word hier ontzettend moe.

Jet is toch te gek dat je per se een tablet of smartphone moet hebben om uberhaupt een creditcard bij hen aan te kunnen vragen? Ik ben geen digibeet en doe veel zelf op de computer (ben CAD technicus) maar dat dit niet gewoon via de PC kan? Echt te gek voor woorden. De passende oplossing die ze aangeven om 't anders te doen komt erop neer dat je geen credit card krijgt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een PC kan geen foto's maken, dan wordt de identificatie vrij lastig, Verder geldt er al sinds jaar en dag een zorgplicht voor geldverstrekkers. Niet iedereen krijgt dus zomaar meer een krediet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Een extra proces met bijbehorende kosten om identificatie via pc upload mogelijk te maken weegt waarschijnlijk niet op tegen het extra aantal klanten wat dit zal opleveren. Van de doelgroep voor credit cards heeft bijna iedereen een smartphone. Als CAD technicus zal je je wel kunnen voorstellen wat zo’n extra bedrijfsproces kost.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Cro »

NeoDutchio schreef:
23 mei 2021 10:26
Een PC kan geen foto's maken, dan wordt de identificatie vrij lastig, Verder geldt er al sinds jaar en dag een zorgplicht voor geldverstrekkers. Niet iedereen krijgt dus zomaar meer een krediet.
Waarom zou een PC geen foto's kunnen maken, zeker met de huidige thuiswerktrend zijn zelfs de meeste desktops die ik tegenkom voorzien van een webcam, die kan je prima gebruiken voor identificatie of het maken van simpele foto's.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Cro schreef:
23 mei 2021 10:47
NeoDutchio schreef:
23 mei 2021 10:26
Een PC kan geen foto's maken, dan wordt de identificatie vrij lastig, Verder geldt er al sinds jaar en dag een zorgplicht voor geldverstrekkers. Niet iedereen krijgt dus zomaar meer een krediet.
Waarom zou een PC geen foto's kunnen maken, zeker met de huidige thuiswerktrend zijn zelfs de meeste desktops die ik tegenkom voorzien van een webcam, die kan je prima gebruiken voor identificatie of het maken van simpele foto's.
Ja, maar die kan je niet zo aansturen zoals je via een smartphone app wel kan doen. In aan app kan de camera API gebruiken en bijvoorbeeld een kadertje over het beeld heen leggen waar een identiteitsbewijs in moet passen. Dat wordt met een PC webcam een stuk lastiger. Dus meer vragen richting klantenservice, en dat voor maar een heel klein deel van de potentiële klanten. Ca. 90% van de Nederlanders heeft een smartphone. En van die resterende groep zal ook niet 100% een ICS kaart van Regiobank willen hebben. Het gaat dus echt om hele kleine aantallen. Die investering verdienen ze nooit terug.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Cro »

PeterPeters1966 schreef:
23 mei 2021 16:23

Ja, maar die kan je niet zo aansturen zoals je via een smartphone app wel kan doen. In aan app kan de camera API gebruiken en bijvoorbeeld een kadertje over het beeld heen leggen waar een identiteitsbewijs in moet passen. Dat wordt met een PC webcam een stuk lastiger. Dus meer vragen richting klantenservice, en dat voor maar een heel klein deel van de potentiële klanten. Ca. 90% van de Nederlanders heeft een smartphone. En van die resterende groep zal ook niet 100% een ICS kaart van Regiobank willen hebben. Het gaat dus echt om hele kleine aantallen. Die investering verdienen ze nooit terug.
Hoewel je in de basis gelijk hebt, was dat niet de discussie. De stelling waarop ik reageerde was dat een PC geen foto's kan maken en dus niet geschikt is voor identificatie, niet dat de kosten niet tegen de baten opwegen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door kweenie »

Louis Tolsma schreef:
22 mei 2021 17:44
Uiteindelijk via iemand anders zijn telefoon de identificatie afgemaakt en toen kreeg ik een mail om mijn inkomsten via bankafschrift door te geven (als bewijs van inkomsten): dit ook gedaan en nu krijg ik doodleuk weer een mail dat e.e.a. geweigerd is: waarom is mij onduidelijk,
De aanvraag kan dus blijkbaar wél zonder tablet of smartphone. Alleen is je ingediende aanvraag geweigerd. Omdat je niet weet waarom, ga je er voor het gemak maar vanuit dat het komt omdat je geen tablet of smartphone hebt. Dat lijkt mij een wat voorbarige conclusie.

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Maakt een foto van je documenten, en upload die op je pc, en stuur deze dan door. Zo heb ik dat ook gedaan.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Misschien een idee om een smartphone te lenen voor dit proces, al zijn daar ook risico's aan verbonden

Het beste is als het niet lukt om naar een bankkantoor te gaan van regiobank (https://www.regiobank.nl/vind-een-advis ... buurt.html) of van een andere bank.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Aygulf »

Louis Tolsma schreef:
22 mei 2021 17:44
Hallo,

Ik ben bezig geweest om een nieuwe creditcard bij ICS (via Regiobank) aan te vragen, maar dit is werkelijk geen doen! Je kunt bijv. de identificatie online alleen met een smartphone of tablet doen: beide heb ik (gelukkig) niet. Op de gewone PC gaat het niet: ik heb 4 uur lang met ze gebeld (BEREIKBAARHEID IS BELABBERD: JE ZIT ALTIJD WEL EEN HALF UUR TE WACHTEN VOORDAT JE IEMAND TE SPREKEN KRIJGT: ONGEACHT TIJDSTIP). De 24/7 bereikbaarheid klopt ook niet.

Einde van het verhaal was dat ik alleen met smartphone of met een credit card aan kon vragen: anders gaat het niet. Uiteindelijk via iemand anders zijn telefoon de identificatie afgemaakt en toen kreeg ik een mail om mijn inkomsten via bankafschrift door te geven (als bewijs van inkomsten): dit ook gedaan en nu krijg ik doodleuk weer een mail dat e.e.a. geweigerd is: waarom is mij onduidelijk, maar ik ga niet nog een keer uren met ze bellen om dan uiteindelijk toch weer een verhaal te krijgen dat het niet kan............ik word hier ontzettend moe.

Jet is toch te gek dat je per se een tablet of smartphone moet hebben om uberhaupt een creditcard bij hen aan te kunnen vragen? Ik ben geen digibeet en doe veel zelf op de computer (ben CAD technicus) maar dat dit niet gewoon via de PC kan? Echt te gek voor woorden. De passende oplossing die ze aangeven om 't anders te doen komt erop neer dat je geen credit card krijgt.
Ben al meer dan 30 jaar "klant" bij ICS (heb er zelfs ooit een rondleiding langs alle afdelingen gehad) en heb nog nooit 4 uur (!) aan de telefoon moeten hangen. Ik denk dat u beetje boos bent dat de acceptatie niet is doorgegaan? ICS moet zich, net als banken, aan zeer strenge wettelijke eisen houden. Dit is voor uw eigen bescherming. En wat betreft 24/7 bereikbaar zijn: die mogelijkheid wordt alleen geboden als de card geblokkeerd moet worden (verlies of diefstal). Lijkt me ook nogal logisch dat er niet een medewerker 24/7 zit om een 4 uur lang telefoontje aan te horen van iemand die niet de aanvraag methode begrijpt of het er niet mee eens is.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

https://www.icscards.nl/aio/personal?pa ... am2=RBKCRA

overigens kun je ook even naar het dichtsbijzijnde kantoor....

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, één ding is wel duidelijk: oplossingen genoeg, als je ze maar wilt zien.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Cro schreef:
23 mei 2021 17:42
PeterPeters1966 schreef:
23 mei 2021 16:23

Ja, maar die kan je niet zo aansturen zoals je via een smartphone app wel kan doen. In aan app kan de camera API gebruiken en bijvoorbeeld een kadertje over het beeld heen leggen waar een identiteitsbewijs in moet passen. Dat wordt met een PC webcam een stuk lastiger. Dus meer vragen richting klantenservice, en dat voor maar een heel klein deel van de potentiële klanten. Ca. 90% van de Nederlanders heeft een smartphone. En van die resterende groep zal ook niet 100% een ICS kaart van Regiobank willen hebben. Het gaat dus echt om hele kleine aantallen. Die investering verdienen ze nooit terug.
Hoewel je in de basis gelijk hebt, was dat niet de discussie. De stelling waarop ik reageerde was dat een PC geen foto's kan maken en dus niet geschikt is voor identificatie, niet dat de kosten niet tegen de baten opwegen.
In vergelijking met een smartphone of tablet is de webcam in een PC inderdaad niet het meest geschikte device daarvoor. Het is veel moeilijker om dat met alle mogelijk PC - webcam combinaties goed te laten werken. Zelfs met grote pakketten als Teams of Webex is het vaak nog even gepuzzel om beeld te krijgen. En dan zit je over het algemeen in een professionele omgeving waar je desnoods kunt terugvallen op IT-support. Je snapt dat het voor een consumententoepassing als die ICS biedt ondoenlijk is om dit foolproof werkend te maken.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Revoked »

Een CAD-technicus zonder mobiel apparaat.
Yup, ik geloof het niet.

ine van der velde
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2021 23:02

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door ine van der velde »

Al twee dagen bezig met deze ellende. Het is gewoon geen doen. Foto's maken van ID en van jezelf en wat je ook doet, ze worden afgekeurd of goedgekeurd en dan krijg je alsnog een afwijzing via de mail. Ik heb het opgegeven maar als je dit niet afrondt word je creditcard geblokkeerd. Gemaild en gebeld maar kom nergens door.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mei 2021 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De CAPS LOCK stond nog aan. Radar^SK

Dirklisse
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2021 14:46

Re: ICS credit card aanvragen: alleen mogelijk via tablet of smartphone

Ongelezen bericht door Dirklisse »

Goedendag,

Lukte ook niet. Ik heb het opgegeven en ben gestopt .
Heb inmiddels een mastercard via ING.
En nog eens € 36,40 per jaar !

Willem

Gesloten