Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hans#1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2020 17:56

Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Hans#1963 »

Op 8-1-2020 is mijn moeder overleden. Via de nabestaanden desk van ABN-AMRO melding gemaakt, rekening is direct geblokkeeerd. Op 15-01-2020 via de vestiging een opdrachtbevestiging opgesteld dat de rekeningen bij de bank voortgezet kunnen worden op de erven van. Echter er moet van de bank nog wel een verklaring van erfrecht komen, dit is digitaal door de nabestaandendesk gevraagd. Via de notaris dit geregeld en digitaal op 11-02-2020 opgestuurd, uiteindelijk maar telefonisch contact gehad of alles wel in goede orde was ontvangen. Antwoord was ja, maar hebben wat achterstand dus gaat wat langer duren dan de 10 dagen zoals vermeld op de site. Op 25-02 telefonisch contact daar e-mailverkeer niet werkt, geen reactie. Dit ook omdat er nog rekeningen als begrafenis betaald moeten worden, zelfde antwoord van de achterstand. Op 24-03 wederom contact omdat rekeningen niet allemaal betaald waren.... antwoord we gaan er prio aan geven. Het is nu 03-04 en nog steeds geen beschikking over de rekeningen.

Kortom, geen beeld hoe lang het nog duurt en ook geen gevoel dat het snel opgelost wordt. Heeft iemand een goed advies

Kolibrie
Berichten: 433
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U kunt de te betalen rekeningen inleveren bij een amb amro bankfiliaal of deze opsturen naar hun Nabestaandendesk, ook als nog niet bekend is of u wel erfgenaam bent.
Het probleem is dat u niet zeker weet of de rekening op tijd betaald wordt want u hebt geen inzicht in de betaalrekening van de overledene.
De eerste indicatie dat er iets mis is krijgt u meestal door een aanmaning voor een onbetaalde rekening.
Meestal is de rekening, na ontvangst door de nabestaandendesk, binnen een dag of drie wel betaald.
Aanleveren bij een Amn amro bank gaat iets sneller omdat de bank kopieën van de rekeningen maakt en deze digitaal naar de nabestaandendesk stuurt, dus als de rekening snel betaalt moet worden, even bij de bank inleveren.



Moet u dringend een rekening van de overledene betalen?
Zijn er rekeningen die u niet kunt laten liggen en die betaald moeten wor- den van de rekening van de overledene? Bijvoorbeeld de huur, gas, water, elektriciteit of de begrafenisnota’s. Als u wilt kan de Nabestaandendesk de betaling hiervan voor u verzorgen. Stuur daarvoor de originele rekening of de acceptgiro naar de Nabestaandendesk.
ABN AMRO Nabestaandendesk PAC: SK0000 Antwoordnummer 5149
3000 VB Rotterdam
Vermeld hierbij duidelijk het rekeningnummer waarnaar het bedrag moet worden overgemaakt. Als er voldoende saldo op de rekening staat, maken wij het bedrag over. Is er onvoldoende saldo, dan ontvangt u hierover een brief.
Bron https://www.abnamro.nl/nl/images/Generi ... lijden.pdf

ABN AMRO
verified
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Hans#1963,

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Het is logisch dat je juist nu wilt dat alles netjes en snel wordt afgehandeld.

Je hebt zeker een terecht punt wat betreft de afhandeling van onze dossiers. Onze Nabestaandendesk heeft te kampen met flinke achterstanden waardoor de reactietermijn op e-mails oplopen en het lang duurt voordat je als nabestaande duidelijkheid krijgt. Op dit moment worden alle zeilen bijgezet om de achterstanden z.s.m. in te korten.

Hoe lang de achterstand is, hangt af van de fase waarin het dossier zit en wat er nog moet gebeuren. Op bepaalde zaken zijn er inderdaad achterstanden van 2 maanden terwijl dit bij bepaalde processen 1 week is.

Zijn er dringende rekeningen die betaald moeten worden? Stuur de factuur dan per post naar:

ABN AMRO Nabestaandendesk
PAC: AA8230
Antwoordnummer 91090
1000 XA Amsterdam

Zijn er nog andere dringende zaken die geregeld moeten? Neem dan alsnog telefonisch (020-3434545) contact op met de Nabestaandendesk. Zij zijn namelijk de enige die inzage hebben in het dossier en je inhoudelijk kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Lady1234
Berichten: 14602
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eigenlijk jammer dat een overlijden meteen aan de bank gemeld wordt. Tijdje door laten lopen, geeft ruimte om zaken wat soepeler af te wikkelen.

Kolibrie
Berichten: 433
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door Kolibrie »

ABN AMRO schreef:
07 apr 2020 13:16
Beste Hans#1963,

Zijn er dringende rekeningen die betaald moeten worden? Stuur de factuur dan per post naar:

ABN AMRO Nabestaandendesk
PAC: AA8230
Antwoordnummer 91090
1000 XA Amsterdam
Wat is het verschil met de nabestaandendesk in Rotterdam en Amsterdam?
Ik stuurde de rekeningen altijd naar Rotterdam.

ABN AMRO
verified
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Afhandeling nabestaandendesk ABN AMRO duurt erg lang

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Kolibrie schreef:
07 apr 2020 13:37
ABN AMRO schreef:
07 apr 2020 13:16
Beste Hans#1963,

Zijn er dringende rekeningen die betaald moeten worden? Stuur de factuur dan per post naar:

ABN AMRO Nabestaandendesk
PAC: AA8230
Antwoordnummer 91090
1000 XA Amsterdam
Wat is het verschil met de nabestaandendesk in Rotterdam en Amsterdam?
Ik stuurde de rekeningen altijd naar Rotterdam.
Beste Kolibrie,

In het verleden konden dringende rekeningen inderdaad naar Rotterdam gestuurd worden.
Inmiddels is het correspondentieadres hiervoor aangepast naar bovenstaand adres in Amsterdam. Je vindt dit ook terug op onze site (https://abn.com/2YjFOzq) en in de brochure Overlijden (https://www.abnamro.nl/nl/media/Brochur ... -37407.pdf)


Met vriendelijke groet,

Rob
ABN AMRO Webcare

Plaats reactie