LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banken zijn goed in geld inpikken

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door lijfrente »

witte angora schreef:
Moneyman schreef:
witte angora schreef:
In dit opzicht is de ING zeker een oplichtingsbank.
Waarom is het een oplichtingsbank als ze zich volgen jouw eigen post aan de regels houden?

Je hoeft er niet te lenen of rood te staan...
De afspraak is variabele rente. Dus ik ging er indertijd van uit dat het zowel omhoog als omlaag kon. Ik hoef je niet te vertellen dat de rente historisch laag staat. Maar de rente op het DK van de ING ging alleen maar omhoog...

Wat een onzin, dan zijn ook alle andere banken oplichters.

Iedereen de keuze om in het rood te staan.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door 16again »

lijfrente schreef:Wat een onzin, dan zijn ook alle andere banken oplichters.
Iedereen de keuze om in het rood te staan.
Heb je ook een betere reden, waarom de variabele rente op DK omhoog gegaan is, terwijl de rente historisch laag is?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat er ook niet om of mensen wel of geen keuze hebben om wel of niet te lenen of rood te staan. Het gaat mij er om dat de ING de rente op het DK omhoog gooit terwijl de rente, ook de sobibor rente, alleen maar aan het dalen is. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad, hoe dat kan en of dat redelijk is. De rest is onnodige vervuiling.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als je het niet eens bent met jouw bank , lees winkel,, heb je keus genoeg om naar een andere bank te gaan . Duitsland / Belgie kan ook nog.

Bedrijven , fabrikanten winkels etc kunnen ook bij de staat terecht om geholpen te worden ,net als banken , ook belasting geld . Als dat achteraf ook fout gaat betalen we dat ook met zijn allen.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

We mogen niet vergeten,dat de banken medeverantwoordelijk zijn voor de huidige economische crisis.
In de jaren 2000 werden er heel makkelijk grote hypotheken verstrekt.
Nu is die financiële zeepbel ontploft en zitten wij in misschien wel de grootste economische crisis ooit!

Mensen worden ook verleid met creditcards.

Er moet weer een staatsbank komen,waar elke Nederlander gratis een betaalrekening kan openen.

Mucha

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Moneyman schreef:
Harm.calc schreef:Ter verdediging van TS:
ING kan mij geen melding sturen als ik rood sta! Waardeloos!
Waarom kan dat bij de SNS Bank wel?

Net als met de app loopt ING ver achter op de SNS bank.
ING Bank -/-/- :roll:
SNS Bank +/+/+ :D
Jij mag m waardeloos vinden, ik vind m geweldig. Een roodstandmelding heb ik nog nooit gemist.
Elke dag je saldo controleren of je rood staat, wat een werk :roll:

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef:Bedrijven , fabrikanten winkels etc kunnen ook bij de staat terecht om geholpen te worden ,net als banken , ook belasting geld .
Lijkt me nonsens. Of heb je gisteren nog een V&D filiaal bezocht?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door 16again »

Mucha schreef:De grootste economische crisis was die van 1929 tot ver in de jaren 30. De huidige is minder ingrijpend en is inmiddels op zijn retour.
Kortzichtig. Van de problemen in 2008 is niets opgelost. Door kunstgrepen is rente nog steeds zeer laag, maar dit genereert nauwelijks economische groei.
Bij de volgende crisis is het rente-verlaging medicijn niet meer bruikbaar (de rente is al nagenoeg nul) en dan komt de echte pijn pas.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door kweenie »

16again schreef:
gosewijn schreef:Bedrijven , fabrikanten winkels etc kunnen ook bij de staat terecht om geholpen te worden ,net als banken , ook belasting geld .
Lijkt me nonsens. Of heb je gisteren nog een V&D filiaal bezocht?
Nee, en ik heb ook geen DSB-bank bezocht... Maar als je kritisch bent op staatssteun van de overheid aan Nederlandse bedrijven, dan kun je daar genoeg smeuïge verhalen over vinden. Niet alleen uit het verre verleden (zoals de miljarden van RSV), maar ook recenter. Over hoeveel miljarden er zijn gestoken in bedrijven zoals Fokker, Philips, Nedcar etc. en hoeveel voordeeltjes er worden bedacht voor bijvoorbeeld de energie-intensieve industrie, die in de praktijk bijna alleen het kale energietarief betalen en niet of nauwelijks hoeven te betalen voor bijvoorbeeld transport.
Elke dag je saldo controleren of je rood staat, wat een werk :roll:
Waarom zou je? Ik neem toch aan dat je wel enig idee hebt wanneer je betalingen hebt gedaan en wanneer de automatische afschrijvingen zijn? Dan kun je al wel enigszins nagaan wanneer in de maand je 'risicovolle' periode is. Zeker als je saldo zodanig is dat je het risico loopt om rood te komen staan lijkt mij dat een kleine moeite. Even in je app kijken hoe het ervoor staat is nou niet echt rocket-science.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door BL2 »

Zeker als er genoeg geld is (op de spaarekening) lijkt het me zeer vanzelfsprekend dat je zelf in de gaten houd of er voldoende geld op de betaalrekening staat.
Dat is gewoon je eigen verantwoordelijkheid, net als bv het controleren van je certificaat als je rijexcamen gaat doen (ander topic).
Zelfredzaameid wordt schijnbaar hoe langer hoe moeilijker voor sommige bevolkingsgroepen.....

De ING van oplichting beschuldigen slaat echt nergens op, ze volgens slechts de duidelijke regelgeving in deze.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door CB »

Harm.calc schreef:
Moneyman schreef:
Harm.calc schreef:Ter verdediging van TS:
ING kan mij geen melding sturen als ik rood sta! Waardeloos!
Waarom kan dat bij de SNS Bank wel?

Net als met de app loopt ING ver achter op de SNS bank.
ING Bank -/-/- :roll:
SNS Bank +/+/+ :D
Jij mag m waardeloos vinden, ik vind m geweldig. Een roodstandmelding heb ik nog nooit gemist.
Elke dag je saldo controleren of je rood staat, wat een werk :roll:
Je kan rood staan blokkeren. Hoef je het ook niet te controleren.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harm.calc schreef:
Moneyman schreef:
Harm.calc schreef:Ter verdediging van TS:
ING kan mij geen melding sturen als ik rood sta! Waardeloos!
Waarom kan dat bij de SNS Bank wel?

Net als met de app loopt ING ver achter op de SNS bank.
ING Bank -/-/- :roll:
SNS Bank +/+/+ :D
Jij mag m waardeloos vinden, ik vind m geweldig. Een roodstandmelding heb ik nog nooit gemist.
Elke dag je saldo controleren of je rood staat, wat een werk :roll:
Of gewoon zorgen dat je nooit rood staat. Is nog minder werk en scheelt je nog geld ook.

Mucha

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door kweenie »

En op die rekening kun je wel gratis rood staan...? Zouden we met zijn allen dan moeten gaan opdraaien voor de mensen die rood gaan staan?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:En op die rekening kun je wel gratis rood staan...?
Mijn insteek bij een staatsbank is dat bij roodstand een rente percentage gehanteerd wordt dat verband houdt met de kosten.
Een verband dat nu juist een beetje zoek lijkt te zijn

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door gosewijn »

We hebben toch een staatsbank !!

16 A, voor je wat roept kijk dan eerst na of het wel klopt.
Elke beginnend ondernemer zonder eigen kapitaal kan van de Ned staat een garantie krijgen voor het te lenen Kapitaal.

Met een goed bedrijfsplan ga je naar de bank , als deze jouw plan goed vindt , maar jouw werk risico vol is , kan de bank een garantie aanvragen bij de staat. Is niet makkelijk maar kan . Trouwens bij een hypotheek kun je ook garantie krijgen is ook belasting geld.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door 16again »

Dit ging over het rentepercentage bij rood staan op de betaalrekening. En nu ineens over beginnende ondernemers. Heb ik iets gemist?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door kweenie »

16again schreef:
kweenie schreef:En op die rekening kun je wel gratis rood staan...?
Mijn insteek bij een staatsbank is dat bij roodstand een rente percentage gehanteerd wordt dat verband houdt met de kosten.
Een verband dat nu juist een beetje zoek lijkt te zijn
Dat lijkt misschien voor jou. Maar het is de vraag of dat werkelijk zo is. De kosten voor de bank voor schulden hangt immers niet alleen samen met het rentepercentage, maar vooral ook met andere kosten en risico's op bijvoorbeeld het niet-terugbetalen.

(Daarnaast kunnen de kosten van de betaalrekening zo lager houden. En stimuleren ze zo om op tijd de roodstand op te heffen.)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Banken zijn goed in geld inpikken

Ongelezen bericht door sjohie »

John van Drongelen schreef:We mogen niet vergeten,dat de banken medeverantwoordelijk zijn voor de huidige economische crisis.
In de jaren 2000 werden er heel makkelijk grote hypotheken verstrekt.
Nu is die financiële zeepbel ontploft en zitten wij in misschien wel de grootste economische crisis ooit!

Mensen worden ook verleid met creditcards.

Er moet weer een staatsbank komen,waar elke Nederlander gratis een betaalrekening kan openen.
Hebzucht zat aan beide kanten van de tafel, aldus Warren Buffet in een interview over de oorzaken van de crisis volgens hem. Vond ik wel een treffende omschrijving eigenlijk. En als mensen niet om kunnen gaan met een creditcard, moeten ze er niet eentje nemen, of tenminste niet eentje met gespreid betalen (= krediet) functionaliteit.

Er wás trouwens een bank met gratis betaalrekening, de DSB bank. Daar bankierden wij tot volle tevredenheid. :wink:

Gesloten