LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankieren app en diefstal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bankieren app en diefstal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet om het een of ander, Shivers, maar niet iedereen heeft de helderheid op zo'n moment. Ikzelf ben voor niets bang, heb mijn ervaring met vechtpartijen. Nooit was ik de persoon die ruzie zocht, maar ik ga geen stap aan de kant en durf mijn mond wel open te doen en dan weet je dat in zulke situaties kan komen, dat accepteerde ik.

Ik ken echter ook mensen die echt wel aan de kant gaan op zo'n moment, echt bang zijn en niet meer helder kunnen nadenken. En dan kun je zeggen dat ze dit en dit moeten doen, maar er gebeurt dan helemaal niets in dat hoofd.

Shivers
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2020 17:48

Re: Bankieren app en diefstal

Ongelezen bericht door Shivers »

Nijogeth schreef:
05 nov 2020 18:03
Niet om het een of ander, Shivers, maar niet iedereen heeft de helderheid op zo'n moment. Ikzelf ben voor niets bang, heb mijn ervaring met vechtpartijen. Nooit was ik de persoon die ruzie zocht, maar ik ga geen stap aan de kant en durf mijn mond wel open te doen en dan weet je dat in zulke situaties kan komen, dat accepteerde ik.

Ik ken echter ook mensen die echt wel aan de kant gaan op zo'n moment, echt bang zijn en niet meer helder kunnen nadenken. En dan kun je zeggen dat ze dit en dit moeten doen, maar er gebeurt dan helemaal niets in dat hoofd.
Ik ben ook nergens bang voor maar ben je dat wel kun je beter eieren voor je geld kiezen en rennen voor je leven.
Dat sommige compleet blokkeren is helaas zo maar ja een panklare oplossing heb je niet in alle situaties.

Er is maar 1 perfecte oplossing maar dan moet heel het stelsel van straffen in NL volledig op de schop, straf daders maar eens 100x harder nu is het te vaak het slachtoffer is de dader en de dader is ineens slachtoffer.
Als vb iemand word overvallen de dader wordt gepakt och ja slechte jeugd 40 uur werkstraf, nee sluit zo 1 ongeacht leeftijd maar eens meteen 10 jaar op zonder vervroegde vrijlating.
Als dat soort volk doorheeft dat het niet meer opgelost is met een aai over het bolleke dan zakt de criminaliteit geheid.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bankieren app en diefstal

Ongelezen bericht door Sira »

Ik wil hier toch de tip kwijt die ik ooit van een kennis kreeg die bij de Haagse politie werkzaam was.

Als iemand in gevaar is of er dreigt gevaar, dan is men geneigd om "help" te roepen. Maar bij "help" roepen, zullen er mensen of omstanders zijn die juist níet gaan kijken of zelfs doorlopen, omdat zij daar niets mee te maken willen hebben, zij willen voorkomen dat ze zelf ergens in terecht komen, in bijv. een vechtpartij.
Die kennis van mij zei dat je bij gevaar "brand" moet roepen, want bij brand krijg je een oploop, mensen komen er zelfs voor naar buiten, enerzijds vanwege de hang naar sensatie en anderzijds omdat een ieder wil weten of zij zelf (of hun eigendommen) geen gevaar lopen. Velen gaan er zelfs 's nachts het bed voor uit om naar een brand te kijken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bankieren app en diefstal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, dat herken ik wel. Toen het huis van onze buren aan het afbranden was, stond het meisje dat aan de overkant van de straat woonde op haar balkon aan de telefoon verslag te doen aan haar vriend. Ze belde niet eens de brandweer, dat deed ze pas toen iemand die 500 meter verderop woonde voorbij kwam gerend en dat riep, waarna hij ons en de buren aan de andere kan van de brand wakker maakte. Toen de brandweer kwam stonden er al honderden mensen.

Gesloten