LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankpas ingeslikt, wat nu?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Voorlopig vind ik het een vaag verhaal. Een koppel dat er niet zou horen te staan? Waarom zouden mensen daar niet mogen staan? De politie is er mee bezig? Dat doen ze pas als er heel veel meldingen over 1 bepaalde pinautomaat ontvangen zijn.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

TS heeft de reactie geplaatst op 23 aug., gisteren dus en is er zondagmiddag mee bezig geweest. Niks mis mee.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
24 aug 2020 16:54
TS heeft de reactie geplaatst op 23 aug., gisteren dus en is er zondagmiddag mee bezig geweest. Niks mis mee.

Klopt, dat had ik wel gezien, maar vind het ondanks dat, een vaag verhaal. En antwoord op de vraag over bellen met de bank komt er ook niet.

anita de jong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2020 18:00

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door anita de jong »

Een goed samengevat verhaal ik denk dat het zo ook is gebeurd, ik had geen keuze en kon ook niet een eeuwigheid bij dat apparaat blijven staan. Alle instanties zijn ingelicht via telefoon, e-mail en app. het cirkeltje is rond en mijn vriendin de buurvrouw heeft mij zondagmiddag geholpen met wat contanten. Het is verder afwachten op de uitkomst van de onderzoeken als ik meer weet zal ik het hier laten weten als het niet te wazig is voor sommige tenminste. Ik ga niet verder discussieren dat was ook niet mijn bedoeling, ik voel me niet zielig alleen ietjes lichter.

anita de jong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2020 18:00

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door anita de jong »

edit

anita de jong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2020 18:00

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door anita de jong »

Vind het jammer dat Radar mijn bericht pas ruim een dag later plaatst op het forum nu moet ik alles uitleggen wat ik gedaan heb en hoe en dat wordt ook nog eens onder de loep gehouden. Nu heb ik het geluk dat mijn vriendin een wijsneus is en we hebben samen alles uitgeplozen en op de rit gezet, vanochtend nog bezig geweest en alles rolt. Niemand van het forum vraagt zich nu uiteindelijk af wat voor kaartje dan eigenlijk? Zal wel een maestro kaartje zijn toch die heeft iedereen toch?
Nee ik ben één van die moderne jonge meiden zonder hypotheek en heb gewoon een N26 debetcard, dat verklaart mijn limiet instelling en ook alaminuut mijn rekening kan blokkeren via de App. Vandaar die App. Dus dat vergoeden zal afhankelijk zijn van de politie rapporten en zij houden N26 op de hoogte er zullen camerabeelden zijn en waarschijnlijk meerdere meldingen. Ik ben die 200 gewoon kwijt goeie leerschool neem een oud kaartje mee en stop die eerst in de gleuf (van de automaat natuurlijk) en dan zien we het. Doet ie het wel of doet ie het niet.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

anita de jong schreef:
24 aug 2020 22:19
Niemand van het forum vraagt zich nu uiteindelijk af wat voor kaartje dan eigenlijk? Zal wel een maestro kaartje zijn toch die heeft iedereen toch?
Nee ik ben één van die moderne jonge meiden zonder hypotheek en heb gewoon een N26 debetcard, (...)
Dat is toch ook totaal niet boeiend? Waarom zou ik me dat af moeten vragen? Als het relevant zou zijn had je het vast wel in je openingspost gezet. Toch?

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee ik ben één van die moderne jonge meiden zonder hypotheek en heb gewoon een N26 debetcard, dat verklaart mijn limiet instelling en ook alaminuut mijn rekening kan blokkeren via de App. Vandaar die App.

Dat verklaart helemaal niets, want op mijn ouderwetse Maestro card heb ik ook een opname limiet ingesteld en kan ik zelfs in mijn ouderwetse ING app de pas per direct blokkeren, omdat ik heel ouderwets altijd mijn smartphone mee neem.

Bovendien neem ik heel ouderwets al jaren geen contant geld op.

anita de jong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2020 18:00

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door anita de jong »

Het verklaart wel een en ander het ene kaartje is het andere niet. Maar goed verder is er niks boeiends aan moet gewoon alerter zijn met deze handelingen het leven is nu eenmaal een risico.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u gaat van een debetcard geld opnemen? Wonderlijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

anita de jong schreef:
23 aug 2020 18:18
Vandaag pas ingeslikt, een gele automaat geldmaat.

Daar sta ik dan ik werd helemaal nerveus, pas ingeslikt en er stonden ook mensen te wachten achter mij. Wat kon ik doen? Mobieltje neem ik nooit mee op straat en verder ook geen contanten op zak.

Ben maar naar huis gegaan en direct mijn pas geblokkeerd via de app. Maar hoe kom ik nu aan geld?
Beetje vreemd...wat vragen :
- pas ingeslikt en code al ingetoetst?
- wat maken wachtende mensen voor u uit?
- wat heeft contant geld op zak ermee te maken?
- waarom niet gewacht en gekeken wat dat koppel deed??
- waarom de bank niet gebeld direct maandagmorgen?
- hoe u aan geld komt??
Maak wat over op de rekening van deze goeie vriendin.
anita de jong schreef:
24 aug 2020 23:12
Het verklaart wel een en ander het ene kaartje is het andere niet. Maar goed verder is er niks boeiends aan moet gewoon alerter zijn met deze handelingen het leven is nu eenmaal een risico.
Een beetje raar deze laconieke zin.

En vandaag al naar de politie geweest? En nu wacht je op hun rapport ( en??)

anita de jong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2020 18:00

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door anita de jong »

Lady1234 schreef:
24 aug 2020 23:40
Dus u gaat van een debetcard geld opnemen? Wonderlijk.
N26 + mastercard + maestro + apple pay, Wonderlijk !

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door omega19 »

Het is goed dat je een opnamelimit van 200 euro hebt ingesteld. Als het inderdaad de fraude is, zoals in mijn eerdere post beschreven had het koppel achter je veel meer van je rekening gehaald

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door D34M0N »

anita de jong schreef:
24 aug 2020 22:19
Vind het jammer dat Radar mijn bericht pas ruim een dag later plaatst op het forum nu moet ik alles uitleggen wat ik gedaan heb en hoe en dat wordt ook nog eens onder de loep gehouden. Nu heb ik het geluk dat mijn vriendin een wijsneus is en we hebben samen alles uitgeplozen en op de rit gezet, vanochtend nog bezig geweest en alles rolt. Niemand van het forum vraagt zich nu uiteindelijk af wat voor kaartje dan eigenlijk? Zal wel een maestro kaartje zijn toch die heeft iedereen toch?
Nee ik ben één van die moderne jonge meiden zonder hypotheek en heb gewoon een N26 debetcard, dat verklaart mijn limiet instelling en ook alaminuut mijn rekening kan blokkeren via de App. Vandaar die App. Dus dat vergoeden zal afhankelijk zijn van de politie rapporten en zij houden N26 op de hoogte er zullen camerabeelden zijn en waarschijnlijk meerdere meldingen. Ik ben die 200 gewoon kwijt goeie leerschool neem een oud kaartje mee en stop die eerst in de gleuf (van de automaat natuurlijk) en dan zien we het. Doet ie het wel of doet ie het niet.
Je bent zo'n moderne jonge meid dat je geen telefoon bij je hebt op straat? Overigens snap ik niet zo goed wat er relevant aan is van welke bank de pas is.

Wat zeiden de mensen die stonden te wachten eigenlijk toen je vroeg of je van één van hen de telefoon kon lenen om de bank te bellen? Als ze dat zouden weigeren, gewoon bij de automaat blijven staan en op diverse knoppen drukken in een poging om de pas terug te krijgen. Al is het maar om te zorgen dat ze hun geduld verliezen en alsnog bereid zijn om een telefoon uit te lenen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
24 aug 2020 23:40
Dus u gaat van een debetcard geld opnemen? Wonderlijk.
Een debetcard is het soort kaart dat je ook standaard bij alle banken krijgt. Het tegenovergestelde van de creditcard. :roll:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Betaalkaart
debetkaart (pinpas, betaalpas of bankpas in Nederland, bankkaart in België): bedragen worden afgeschreven van de betaalrekening bij het doen van de betaling of een geldopname. In Nederland meestal Maestro of V PAY, in België Bancontact en Maestro.

anita de jong
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2020 18:00

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door anita de jong »

Mooie afsluiting van @berndv mijn les is geleerd en de Galaxy S10 laat ik niet jatten die blijft mooi thuis. Inschatten van risico en anticiperen dat is het gewoon het is de maatschappij waarin je leeft.
Dan zie je in mijn post echt twee groepen ontstaan de welwillende en meedenkende en de sceptische tegenstribbelende . Ik dank de eerste voor hun bijdrage en gedrag. Zal ik hier nog eens posten uhhhhmmm nee bedankt en de afloop laat ik dan hierbij ook maar schieten anders krijg je de tweede partij er gratis bij.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bankpas ingeslikt, wat nu?

Ongelezen bericht door Radar »

Nou, dan kan het topic ook wel op slot, denk ik.

Mij bekruipt overigens het gevoel dat het héél misschien best eens om een oude bekende kan gaan:

- IP-adres verwijst naar een proxy.
- Gezeur over 'kliekjes' op het forum en de sfeer in bovenstaande post, op dramatische toon laten weten dat je niet meer terugkomt...
- Eén of andere onnozele vraag stellen (ja, kom op zeg... dat je dementerende grootmoeder van 85 dat allemaal niet snapt is één ding, maar een 'moderne jonge meid' die zonder telefoon de deur uit gaat en niet weet wat ze moet doen als haar pinpas wordt ingeslikt? Tuurlijk... en dan wel weten hoe een proxy werkt?)

Nee, ik zie reden genoeg voor een ban. Als het één en ander op een misverstand berust: mail ons gerust even en we kijken wel verder, maar ik heb eerlijk gezegd de indruk dat mijn onderbuikgevoel klopt.

Hartelijke groet, Radar^SK
Laatst gewijzigd door Radar op 25 aug 2020 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Eén verdenking uit de opsomming verwijderd: laten we het trolletje niet wijzer maken...

Gesloten