Wat kunt u de banken verwijten wat ze anders hadden moeten doen om te voorkomen dat u geld betaald aan derden? Als u een auto gaat kopen, moet de verkoper dan waarschuwen dat u niet de deuren open moet laten staan met de sleutels in het contact? En als u een nieuwe portemonnee koopt, een waarschuwing dat als u die ergens op een toonbank laat liggen deze weg kan zijn?Vicvrij schreef: ↑24 nov 2020 18:10Inmiddels weet ik dat allemaal zo goed omdat de scam in 2017 heeft plaatsgevonden, een jaar waarin de banken en het Kifid konden zien dat het aantal Microsoftscams met excessieve schade enorm toenam en de klanten gezien deze toename in het ongewisse werden gelaten. Wellicht omdat de ING het als verhaaltjes zag die zo oud als de weg naar Kralingen waren. ING heeft daar nimmer voor gewaarschuwd zoals nu wel bij spoofing (weliswaar aan de late kant). Helaas was ik daarom toen niet geinformeerd en heb ik me daarna erin moeten verdiepen omdat ING elke schade vergoeding weigert en inderdaad mijn spaargeld is nu naar een andere eigen rekening bij een andere bank en deels sinds 2017, naar de door de ING bank ,door privacy, beschermde geldezel rekeningen.
Waarom meent u dat de ING verantwoordelijk is voor uw fouten? U trapt toch in een scam. En een bank gaat echt niet elke transactie controleren.